לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

צמח בר


כינוי: 

בת: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

צמאה


מתגעגעת.

כבר אין לי כוחות לגעגועים הללו.

מתגעגעת.

אפילו אין לי מושג למה ולמה אני מתגעגעת.

אולי זו העייפות שמדברת מהמקלדת שלי.

משקיפה מבעד לדלת הזכוכית של המשרד.

השמיים לא מפסיקים לבכות דמעות ברכה אל האדמה הצמאה.

כן,

גם אני אדמה.

צמאה.

נכתב על ידי , 31/1/2013 12:10   בקטגוריות כמיהה או געגוע  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



את הכי אהובה עליי בעולם


ואת בוקר יום ההולדת שלי, ביליתי עם האדם הכי אהוב עליי עלי אדמות.

זו הייתה תגלית נעימה לגלות זאת באותו הבוקר, זו הייתה המתנה הכי טובה שקיבלתי אי פעם.

ועוד לחשוב שכל הזמן הזה זה היה בהישג ידי, מתחת לאפי.

ורק באותו הבוקר גיליתי זאת לעצמי.

שאני הכי אוהבת אותי.

הכי בעולם.


 ***

 


בצהרים לאחר מספר נסיונות הוא הצליח לתפוס אותי סוף סוף בטלפון.

אני שמח לקרוא את האופטימיות שצומחת ועולה  ממך, כך הוא אמר.

ארבעים ושש ושלושת רבעי, אני מזכירה, הייתי חייבת למצוא אותה.

זה יכול להשתנות, הוא מנסה לאמר, אל תוותרי, יכולות להיות לכך כמה אפשרויות, מנסה לשכנע אותי.

לא, אני עונה, זה מספר שנקבע מזמן.

אבל מה עם האופטימיות, והשימחה, וכל האהבה שמצאת לאחרונה.

זה, אני אומרת לו, בא על מנת שאוכל ללכת, שאבין שיש לי בשביל מה לחזור בפעם הבאה.

יש לכך מספר משמעויות, את יודעת.

 כן, אני עונה, ומחייכת אליו בטלפון בהמון אהבה.


וכרגיל השיחה שלנו לא מפסיקה, מדברים בין המילים, בין השורות, בין שיחה לשיחה, גם בהפסקות, אנחנו מדברים גם כשאין מה לאמר, גם בשתיקה,

השיחה שלנו לעולם לא מפסיקה ולא נגמרת.


הוא האדם האחרון שאמרתי לו שאני אוהבת אותו, וזה היה לפני כל כך הרבה זמן.

ואני שואלת אותו לדעתו, והוא אומר, את יודעת.

הצעתי לך את זה מזמן.כן, אני עונה לו, לא הייתי מוכנה לכך באותו הזמן.

ועכשיו, הוא שואל בעדינות, מאיזה מקום את באה? האם זה בגלל מישהו שהכרת לא מזמן?

אני לוקחת נשימה עמוקה, ובודקת את עצמי שוב, למרות שכבר יודעת את התשובה, לא, זה בא מתוך עצמי, לבד עלה.

 

ואני שומעת את קולו מלא בגעגועים, אבל שוב מלא חיים, כפי שלא שמעתי אותו כל כך הרבה זמן.

ולכאורה על הנייר, קולו העירני אינו מעיד על שום דבר, אבל אני יודעת שאני מפיחה בו שמחה,

והתהליך שאני עוברת מעיר ומחייה גם אותו לא פחות משאותי, גם ממרחק רב כל כך.


 ***


 שילמו כבר עלייך, אומרת האישה מאחורי הדלפק,

אני תמהה, ההוא המדריך, היא מנסה לתאר אותו.

והוא קורא לי מחוץ לבית הקפה, נו כבר! אנחנו מחכים לך.

ואני עונה בקול רם, אני משוחחת עם המאהב הלטיני שלי,

והאישה שיושבת לאחד משולחנות הקפה, אומרת – ככה צריך, את אישה יפה, את  צריכה שיהיו לך כמה.

ואני צוחקת אליה, ומחבקת את המדריך הטייס עדיין תוך כדי שיחה, מניחה על החזה שלו את כף ידי,

והוא מצמיד אותי אליו בחיבה עמוקה ואומר לאישה- יש לה כמה, את רואה, אחד מהם זה אני, עוד לא סיימה עם אחד וכבר עברה לשני.


ובכל פעם שאנחנו הולכים לצלם, מישהו מהחבורה, אחד או שניים, או שלושה,

מתחיל לצלם אותי ולא מפסיק. פתאום בשנה האחרונה  יש לי יותר תמונות משהיו לי בכל ימי חיי, כולל בחתונה.


וחלק מהתמונות, אני לא אוהבת, אבל בחלק מהתמונות אני יוצאת כל כך יפה.
(אוי אני כל כך צנועה).


 ***


 ובאותו לילה, חבורה של נשים בטווח גילאים של כעשרים וחמש שנה, יושבת לשולחן ואני בראשה,

נתקפת פירצי צחוק פרועים חסרי שליטה, ומושכת את תשומת לב הסביבה.

ושני גברים נעמדים ליד, ומקשיבים לשיחה מתקשים בעליל להסתיר את התעניינותם, ומתחילים לשאול שאלות.
ולאחר שכבר נכנסו פנימה, וכבר יצאו ואנו עדיין בשלנו, צוחקות בלי הפסקה, נהנות
מעצמנו ומהעולם, נעמדו שוב לידינו לשיחה קלילה, ובסופו של דבר, אזרו עוז לבקש ממני מספר טלפון.

אני! המבוגרת מבין כולן!

 

לא תגידו boost  לאגו?


גם זה סוג של מתנה ליומולדת.


 ***


 יש עוד מתנה שלה אני מחכה, למרות שאני לא בטוחה שהיא תגיע אם בכלל.


 ***

נכתב על ידי , 23/1/2013 23:27   בקטגוריות אוי השריטה, השריטה, אחד מהם..., אישמרחוק, אני אוהבת אותי, ארבעיםוששושלושתרבעי, הדברים הקטנים האלו שעושים את החיים לשווים, חברות, כמיהה או געגוע, אדון הדגם והגבירה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מגורדת


אין לי דרך אחרת לתאר את התחושה הזו.

אפשר גם מעוקצצת.

מין חוסר מנוחה וציפיה לבאות.

זו לא אותה הציפיה שבה המתנתי ליום ההולדת שלי שהיה מהטובים שהיו לי אי פעם (דווקא משום הפשטות שחגגתי אותו). ליום ההולדת שלי חיכיתי להגיע בידיעה שארצה שישאר. עכשיו אני ממתינה למין משוכה שאותה אני צריכה לעבור ולהמשיך הלאה. דברים שאינם תלויים בי, ועדיין איני יודעת מה הם, ומאיזה כיוון הם יגיעו.

מגורדת. חסרת מנוחה. כשאני כאן, אני רוצה להיות שם למרות שאני יודעת שלמעשה שום דבר לא ממתין לי שם. אבל רוצה להמשיך לנוע, לא להשאר תקועה, להמשיך להיות בתנועה. רק לא לעצור.

הווינאמפ מנגן שיר של געגוע שנגן המוזיקה בסלולרי ניגן לי אותו בבוקר בדרך לעבודה. שיר שמזמן לא שמעתי. הגעגוע הזה, שכבר שנים לא חוויתי צובט במקומות שכבר שכחתי שישנם. והוא עדיין כואב.

תחושה של תלישות חופרת בתוכי, ואני לא יכולה לשים את האצבע לכנות אותה בשם או לעצור את החפירה שלה.

אני מבולבלת, לא מוצאת את עצמי, לא יודעת מה לעשות, לצאת מפה ופשוט ללכת, או לעצור לרגע למנוחה, לנשום עמוק ולנסות להירגע?

חוסר תכלית וריקנות שחורה ובכל זאת הוויה עמוקה והידיעה שיש בי מה.

בסך הכל טוב לי, זה לא רע כפי שהיה פעם.

אבל באיזה שהוא מקום עמוק בפנים ריק לי.

 

פעם ידעתי איך להטמיע כאן וידאו מיוטיוב.

זה היה מזמן.

http://youtu.be/H3Sg6kwpEfQ

 

נכתב על ידי , 23/1/2013 17:01   בקטגוריות הגיגים, כמיהה או געגוע  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כתום


הלק שמרחתי עכשיו על הציפרניים שלי

כתום.

זה הצבע האהוב עליך,

ככה אמרת.

כמו הצבע של הגופיה שאתה זוכר

שלבשתי באותו יום שנפגשנו בפעם השניה

בצהריים

והלכנו לטייל בעיר.

אני מביטה על גב כף ידי הפרושה

ונהנית לראות,

צבע שכל כך הולם אותי.

רואה את הצבע, משתלב היטב בעורי,

וזוכרת

קולך מצטלצל בהנאה,

עיניך מצטעפות בדוק של אהבה,

לראותני.

אתה כאן,

אבל שם.

והכאב עודנו.

 

 

נכתב על ידי , 26/2/2012 18:49   בקטגוריות אישמרחוק, כמיהה או געגוע  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בוקר


יש ימים שבהם יודעת

לא לך הם נועדו,

את סובלת מקשיי קימה,

והכל נע אחרת,

ונראה לא צבעוני, אפור או

שחור- לבן, כבמין סרט

שמוקרן במהירות איטית.

ואת לא ממש רוצה,

לצאת מהמיטה,

והכמיהה, הגעגוע,

למשהו לא ידוע,

שבכתפיים אוחזים,

הופך ליד חזקה,

שסוחטת את הלב ומחסירה פעימה.

נכתב על ידי , 25/9/2006 08:02   בקטגוריות כמיהה או געגוע  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



זה לא מתוק בכלל...


זה לא מתוק...

בכלל לא.

זה כואב, פיזית,

בין אם זה געגוע למשהו שהיה פעם מוכר וידוע

או לפחות חשבנו שהוא כזה,

ובין אם זו כמיהה היולית, בראשיתית, קדמונית,

למשהו לא ידוע, לא מוכר,

חסר פנים ושם,

אבל חזק מאיתנו.

נכתב על ידי , 25/7/2006 16:55   בקטגוריות כמיהה או געגוע  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ערגה, כמיהה, כיסופים, געגוע


מתוך מילון החדש, אבן –שושן, תשכ"ט

 

ערגה:  כמיהה, כיסופים, געגועים עזים; 

Strong yearning, longing

 

כמיהה: כיסופים, השתוקקות, ערגה;

Yearning, longing

 

כיסוף: ערגה, השתוקקות עזה;

Yearning, longing

 

געגועים: כליון-נפש, כמיהה, כיסופים, תשוקה,  עזה לראות מישהו, או משהו או להיות בקרבתו.

"הוא רגש המורגש כאשר קיימת תחושת כמיהה או תשוקה לאדם מסוים, לרעיון מסוים או לזכרון מסוים. הגעגוע מובע במספר דרכים, ביניהם בשירה ובספרות, והוא מלווה ברגשות עצבות ובתחושת חיסרון או אובדן". (ויקיפדיה)

Yearning, longing

 

 

 

 

 

 

זה לא משנה איך הרגש הזה נקרא, החשוב כאן, זו הידיעה, המהות, ההוויה, היש.

נכתב על ידי , 2/6/2006 11:36   בקטגוריות כמיהה או געגוע  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עֶרְגָּה


בֵּין כְּמִיהָה לְגַעְגּוּעַ
יוֹשֵׁב סֶדֶק -
בַּמֶּרְחָבִים
שֶׁל פָּנַי שֶׁהָיוּ

שָׂרִיד לְמַפָּה עַתִּיקָה
בֵּין עָבָר לְעָתִיד
בֵּין כְּמִיהָה לְגַעְגּוּעַ
- -

 

שדות

נכתב על ידי , 1/6/2006 23:36   בקטגוריות כמיהה או געגוע  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בין כמיהה לגעגוע


שנים סבלתי מכאב בכתפיים.

לא כאב בעצמות, לא כאב בשרירים, ולא בעור.

כאב נפשי, רגשי, מטא-פיסי.

הוא היה כל כך גדול, עד שהורגש באופן פיסי.

קראתי לו כאב הגעגוע שלי.

לא ידעתי למה אני מתגעגעת.

רק ידעתי שאני כל כך מתגעגעת, שזה כואב.

שנים סבלתי מהכאב.

 

כאב הגעגוע שלי.

 

לא מזמן אמר לי מי (מי? מי? מי?) כי געגוע זה למשהו/מישהו שמכירים.

כמיהה, זה למשהו לא מוכר או ידוע.

אני בדרך כלל משתדלת לדייק במילותיי.

וכמובן שגם הסכמתי איתו באבחנתו. חשבתי שהיא נכונה.

אבל לא הפסקתי לקרוא לכאב הזה- כאב של געגוע.

והתפלאתי על עצמי, מדוע אני ממשיכה לעשות את הטעות הזו.

 

במחשבות של ביני לבין עצמי, בלי להתעמק בכך יותר מדי הבנתי כי הכאב הוא באמת כאב של געגוע.

לא למשהו מוכר וידוע אלא למשהו או מישהו שהכרתי פעם מזמן.

לפני שהייתי.

 

בינתיים הכאב עושה קולות של התפוגגות.

אני חושבת שגיליתי את מוקד הגעגוע.

נכתב על ידי , 1/6/2006 17:13   בקטגוריות כמיהה או געגוע  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצמח בר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צמח בר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)