לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

צמח בר


כינוי: 

בת: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בכל פעם מחדש


 "כמה את יפה", אמר כשטיפסתי אל הג'יפ ורכן אליי לנשיקה.

וכשהלכנו לפאב, וניסינו לעקוף את השיפוצים ברחוב, אחז בידי ואמר, "תזהרי על נעלי הבובה שלך".

"שמת לב לנעליים שלי?" שאלתי בהפתעה.

"אני תמיד שם לב אלייך", ענה, "הן סגולות."

מזל שבחושך לא רואים כשאני מסמיקה,

"ולמה בעצם לא נעלת נעלי עקב?"

"כי אני לא רגילה לצאת עם מישהו ששם לב".

אח"כ אצלו בדירה רקדתי עירומה מול החלונות הפתוחים,

מתערסלת ומתלטפת בצעיף ארגמן,

והמולת התחבורה עלה מהרחוב הסואן גם באמצע הלילה,

וברקע שר יזהר אשדות – "בכל פעם אני מתאהב בך מחדש", בקולי קולות,

ולכפות רגליי היחפות נדבק אבק,

האבק של החיים, או של השיפוצים

והוא שלח את ידיו אליי ואמר לי- "בואי".

בכל פעם אני שוכחת כמה הוא רזה כשהוא עירום.

 

***

 

בכל פעם אני מתאהב

ביצוע: יזהר אשדות
מילים: אלונה קמחי
לחן: יזהר אשדות

 

 

 

 

כל הערב שתינו כבד
ודיברנו על אושר ישן
עד שלא היה אור

והייתי שיכור
אז אמרת תשאר לישון כאן


חתולים משגעים את הלילה
כוכבים מתרסקים באוזון המותש

והפעם אני מתאהב
בך מחדש
מסתמם מתערבב
בך מחדש

כן אני מתאהב
בך מחדש

במראות ירוקות ורעות
ראיתי אותי משתקף
צל של חולשה
וריח אשה
גנבו אותי שוב לתוכך

מתעורר אל גופך לאור בוקר
משתחרר משינה כמו מנשל נחש

ושוב פעם אני מתאהב
בך מחדש
מתרסק מתחרב
בך מחדש
כן אני מתאהב
בך מחדש

 

וכתבנו שירים על עצמנו
ונגמרנו מרעל ודבש
כשהחושך ירד
רקדנו לבד
בעולם שכבר אין בו ממש

אך הפעם אני מתאהב
בך מחדש
כן אני מתאהב
בך מחדש
כך אני מתאהב
בך מחדש

נכתב על ידי , 21/11/2007 21:56   בקטגוריות בן השכנה, שירים שנוגעים בי  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קפה ועוגה


שמעתי את הג'יפ מתחת לחלון חדרי, ופחות מדקה אחרי כן, צלצל הפעמון בדלת.

ידעתי שזה הוא.

בואי לקפה אמר.

יש עוגה שנאפתה לכבוד היומולדת שלי (היה לפני יומיים).

החלפתי בגדים, ועליתי איתו לדירה.

 

הפעיל את המחשב עם המוזיקה.

ואחר הכין את הקפה, תוך כדי שיחה.

קמתי להנמיך את הקול, במחציתו של הסלון חשתי את זרועו אוחזת בי ומסובבת אותי אליו, וכך סבבנו בריקוד בסלון הריק (אישתו האחרונה לקחה כמעט את כל הרהיטים), חבוקים, אני עומדת על קצות האצבעות (הוא גבוה ואני יחפה), פניי טמונות בכתפו, ועיניי דומעות" למשמע הקול של פרנקסי:

 

I’ve got you under my skin
I’ve got you deep in the heart of me
So deep in my heart, that you’re really a part of me
I’ve got you under my skin

I’ve tried so not to give in
I’ve said to myself this affair never will go so well
But why should I try to resist, when baby will I know than well
That I’ve got you under my skin

I
d sacrifice anything come what might
For the sake of having you near
In spite of a warning voice that comes in the night
And repeats, repeats in my ear

Don’t you know you fool, you never can win

Use your mentality, wake up to reality

But each time I do, just the thought of you

Makes me stop before I begin

cause I’ve got you under my skin

 

כשנגמר השיר הוא פנה להנמיך מפאת השכנים, ומפאת השיחה, ואני מסובבת את גבי אליו, מחיתי דמעה.

וכך ישבנו לנו, משוחחים, על הא ועל דא והשיחה הייתה נעימה.

כשהוא נגש שוב להחליף שיר בסדרה, אני חבשתי את המסכה עם הנוצות, ושוב סבבנו לנו בריקוד צמוד, לצלילי קול הקטיפה:

 


Unforgettable, that's what you are

Unforgettable though near or far

Like a song of love that clings to me

How the thought of you does things to me

Never before has someone been more


Unforgettable in every way

And forever more, that's how you'll stay

That's why, darling, it's incredible

That someone so unforgettable

Thinks that I am unforgettable too

No never before
has someone been more ooh

Unforgettable in every way
And forever more, that's how you'll stay
That's why, darling, it's incredible
That someone so unforgettable
Thinks that I am unforgettable too

 

ושוב סבבנו בסלון, ואני חשתי כמו נסיכה בנשף המסכות של ונציה, והפעם לריקוד היה אופי מעט יותר חושני, כשהוא מלווה את הזמר, בקול מלא כוונה, ומביט בי בזמרו- unforgettable  

ואני חייכתי אליו בעיניים מצועפות, והוא נשק לצווארי.

 

את הריקוד הבא עשינו חבוקים כשגבי נסמך אליו, ובידינו כוסיות משקה ענקיות, והוא מאמץ אותי לחיקו, ולוחש לי "ילדה שלי קטנה".

I see trees of green........ red roses too
I see em bloom..... for me and for you
And I think to myself.... what a wonderful world.

I see skies of blue..... clouds of white
Bright blessed days....dark sacred nights
And I think to myself .....what a wonderful world.
The colors of a rainbow.....so pretty ..in the sky
Are also on the faces.....of people ..going by
I see friends shaking hands.....sayin.. how do you do
Theyre really sayin......i love you.
I hear babies cry...... I watch them grow
Theyll learn much more.....than Ill never know
And I think to myself .....what a wonderful world

The colors of a rainbow.....so pretty ..in the sky
Are there on the faces.....of people ..going by
I see friends shaking hands.....sayin.. how do you do
Theyre really sayin...*spoken*(I ....love....you).

I hear babies cry...... I watch them grow
*spoken*(you know their gonna learn
A whole lot more than Ill never know)
And I think to myself .....what a wonderful world
Yes I think to myself .......what a wonderful world

 

הלכתי הביתה כשבת זוגו להלילה הגיעה.

נכתב על ידי , 24/2/2007 00:33   בקטגוריות בן השכנה, שירים שנוגעים בי  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



החולשה החזקה


 על הרצפה הקרה בין חדרי הבית, מול הספרייה שעל מדפיה עובדיה סדורים כל ספרי המדע- הבדיוני שלי, ישבנו לשוחח, תוך כדי שהוא מחליט איזה ספר לקחת הפעם.

הן תמיד מתאהבות אחרי שבועיים שלושה, מספר לי על הזיונים שלו, את מבינה.

זכותן, אמרתי לו, יש לנשים נטיה כזו, ואתה- מתברר- חומר התאהבות לא רע.

אבל את לדוגמא, תמיד לקחת הכל בסבבא, גם כשהיית הו, כל -כך צעירה.

נכון, לקחתי בסבבא, ונעלמתי כשהרחתי את הסכנה.

איזו סכנה? תמה.

כשידעתי שפעם הבאה שאפגוש אותך אני עשויה להתאהב.

אבל, אבל, את מעולם לא רצית.

מעולם לא אמרתי שאני רוצה, אבל אם רק היית רומז שאתה רוצה, זה היה קורה.

אבל, גם אז, כשהתגרשתי בפעם הראשונה, ויצאנו איזו תקופה, ואז נעלמת, הפסקת לענות לי לטלפונים, ואני בכל זאת המשכתי להתקשר.

זה לא היה הזמן המתאים עבורך למה שאני כן הייתי זקוקה.

בגלל זה לא אמרת מילה?

שתקתי, חייכתי, והנדתי ראשי.

את יודעת, כל השנים הללו ואת עדיין החולשה שלי.

אני החולשה הכי חזקה שלך.

נכתב על ידי , 11/11/2006 20:36   בקטגוריות אחד מהם..., בן השכנה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מצב רוח רע


את נראית כאילו יש לך מצב רוח רע,

אמר בן השכנה, כשבא להחליף ספר לקריאה,

רע לי כאן, אמרתי וטמנתי פניי בחולצתו, אני חנוקה.

את יודעת, חיבק ואמר בשיערי,

תמיד תוכלי למצוא אצלי חדר,

לכל מה שאת רוצה,

חדר, ואמבטיה גם.

 

את קטנה, אמר,

לא, אתה הוא הגבוה,

אני כמו תמיד

אותו הדבר, ענה,

את היא זו שכול הזמן משתנה.

עדיין מחבק,

עדיין חבוקה,

וחשתי אצלו בתגובה,

כמו תמיד, אותה התגובה,

מאז הייתי בת שש עשרה

היא לא השתנתה.

את יודעת,

אמר על בנו,

הוא שאל,

אמר שאת מגניבה,

ולמה אין בינינו מאומה. 

 

 

זאת היה לפני שבועיים, כך תאריך הקובץ אומר,

ולפני ימים לא רבים, הוא שוב בא, להחליף ספר,

חיבק ושאל, הכל בסדר, ילדה?

את יודעת, אם את באה לבקר,

זה לא חייב להיגמר במצב מאוזן, אפשר רק לשבת לדבר.

כך אמר לי בן השכנה.

 

* * *

 

 

והיום הניתוח בעיניים שאמור היה היום להיעשות, ושוב נדחה

(בפעם השלישית), הפעם ברגע האחרון, כשכולנו כבר התכנסנו,

ואמרנו, לא מוותרים לעצמנו על עצמנו, ויצאנו להסתובב, ארבעה,

אמא, ושלושה ילדים, די גדולים, אפילו מבוגרים.

 

ואולי מחר, כשאהיה פחות עייפה, אכתוב על המסעדה, שהיא די ידועה,

אבל לחזור אליה בפעם השניה, לא אעשה,

כי דג מסריח, גם כשאמורים להטביע אותו ברוטב, שהטבח שכח להוסיף,

נשאר לא טרי, ולא בריא.

("עד העצם" הרצליה, להדיר רגליים, למעט חלת הבצל שהיא יותר טובה מזו של אוונגרד, אבל לא שווה את הביקור).

 

 

///

 

(מצב הרוח הרע שייך ללפני שבועיים, עכשיו אני רק עייפה, כי היתושה הבתז...החליטה לטייל על לחיי הלילה, ולעשות מקבץ עקיצות ומציצות על לחיי הימנית, ועפעפיי, עד אשר חטפה נוגרה במצח ממני...

 

אז לילה טוב, אנשים טובים,

אל תעשו את מה שאני לא הייתי עושה,

אה כן, גם

שאו ברכה.

נכתב על ידי , 5/11/2006 21:58   בקטגוריות אחד מהם..., בן השכנה, מגורים, אמא, ספרים רבותיי ספרים, רעש, משפחתי וחיות אחרות, הדברים הקטנים האלו שעושים את החיים לשווים  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שנטופה


 בניתי וילה בחוף השנהב, ולא הפסקתי לחשוב עלייך, התגעגעתי, אז חזרתי, נסעתי ובאתי, אני לא יכול להוציא אותך מהראש שלי.

מה את עושה הלילה, בואי לישון איתי.

 

בוקר טוב, אסף אותי אל בין זרועותיו, כשראה אותי חוזרת מההליכה, פניי סמוקות.

עזוב אני מזיעה, אמרתי לבן השכנה.

כבר חשתי אותך כך, שכחת? חייך ונשק לי.

לך לעבודה, ושיהיה לך יום נפלא,

הסתובבתי ללכת,

ואל תנעץ מבטך בישבן שלי, סע כבר לעבודה.

הרים אליי גבה וגם את השנייה חייך, ונסע.

 

את רוצה בדיקה?, שאל האופטומטריסט- שסיפורו יבואר אצל הרבנית,

מעמיקה אם אפשר....

 

 

אני כולי רטובה, הסתובבתי עמוסה בעבודה במהלך כל היום.

 

בצהרים הוא התקשר.

שלום, קיבלתי את הטלפון שלך ממנו.

ממנו?

רגע, אני עם שני טלפונים נוספים, אחזור אליך אחר כך.

ואם לא את, אז אני.

שעתיים אחרי- אז איך אתה נראה? ואת?

קבענו להיום בערב?

יש לי חור של שעה, ואני מסיימת את העבודה מאוחר.

הוא נראה כמו שתיאר לי, חוץ מהגובה, 183 ס"מ, התקצרו ל- 178 , לא נורא, טוב שלא באתי עם נעלי העקב של סינדרלה.

וחוץ מזה?

בדיוק כמו שאני אוהבת, בהזמנה.                      

בטלפון הוא שאל על העיניים, יותר נכון על המבטים, ואמרתי חכה לפגישה.

בפגישה הוא הוריד את המשקפיים.

שלי, וגם שלו.

ואסף את ידי בידו, ולא הניח כלל וכלל.

את מיוחדת, הוא אמר.

מי ששלח אותו, לא ראה אותי מעולם, אבל מכיר אותי יותר טוב משאני מכירה אותו.

מי ששלח אותו אמר לו- תתנהג יפה.

ואחר כך שאל אותי- נו איך הוא היה?

קשה.

נראה.

 

בערב לפני שהלך - שאל אותי הבוס- את קוראת בנשמה?

 

 

אני מזמינה אהבה וזוגיות לשנה הבאה.

ושתהיה שנטופה לכולנו, עם הרבה אהבה.

 

נכתב על ידי , 21/9/2006 23:52   בקטגוריות בן השכנה, אחד מהם...  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שתיקה


"השתיקות שלך ארוכות

ומעולם לא אהבת גברים פטפטנים"

 

 

כך אמר לי היום בערב, בשיחת מסנג'ר,

בן השכנה.

נכתב על ידי , 29/7/2006 22:23   בקטגוריות אחד מהם..., בן השכנה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גברים


כשאני לא לכם,

אתם רודפים,

לא מרפים,

כל כך משוכנעים ש

אני הדבר הטוב ביותר שקרה לכם.

בדרך אתם מצליחים לשכנע אותי.

וכשאני נכבשת בכם,

ואני שלכם,

ונותנת מעצמי, לכם,

אתם פותחים מצערת,

מתעופפים במהירות השיא.

ואז אחרי,

חודשיים,

שנתיים,

עשר שנים,

אפילו עשרים שנה,

פתאום - התגלות

בלעדיי - קשה לחיות.

נכתב על ידי , 10/6/2006 15:33   בקטגוריות אחד מהם..., בן השכנה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מחשבות על זוגיות


 

·                    איש1 רוצה לקחת אותי לברצלונה אבל מהיכרות אישית איתו, הוא לא מסוגל לספק אותי ברמה הרגשית והמינית. הוא הגבר היחידי שרציתי אי פעם ילד ממנו.

·                    ההוא עם הזיק בעינים- חי עם החברה שלו כבר שמונה שנים, אין לו בעיה שיהפכו רק לשותפים לדירה, עדיין לא רוצה לעזוב אותה, אבל רוצה אותי, וגם אני לא מראה סימני התעלמות.

·                    הזה- "כבר חודשיים אני מחזר אחרייך ואת לא נענית", אמר לי אתמול- חי בנישואים פתוחים/פרוד, לא מוכן לוותר על הנישואין שלו, ולא בטוח שהוא ורצה עוד ילד, הוא מצליח להתיש אפילו אותי, ואני חושבת שתמיד יהיה לי אליו משהו.

·                    וזה- נשוי לעבודה שלו, לא ברור מה יש לנו שם, משהו בטוח שיש.

 

אני אוהבת כל אחד מהם בצורה אחרת, כל אחד מהם מעניק לי משהו אחר ועושה לי.

 

אני רואה כאן דפוס התנהגות.

אה, הם כולם לא פנויים, זה ברור לעין, אבל מעבר לכך, אחת מהפנטזיות הכי גדולות שלי, זה לחיות עם שניים או יותר.

פעם חשבתי על תחת אותה קורת גג, אבל, מה רע שכל אחד מהם יגור במקום אחר, ורק יבוא לבקר אותי כשאני צריכה?

 

נכתב על ידי , 23/11/2005 11:35   בקטגוריות אחד מהם..., בן השכנה  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




אני רוצה אהבה, כתבתי לזה במסנג'ר.

עיזבי, ענה, אהבה וחברות לא הולכים ביחד לאורך זמן.

תראה אותנו, אוהבים וחברים טובים כבר יותר מעשרים שנה.

כן, אבל אנחנו בקושי מתראים.

אני רוצה מישהו לישון איתו, אמרתי לו.

זה ימאס עלייך מהר מאוד, ענה.

 

השיחה הזו התקימה ביום ג', האחרון, במוצאי החג.

אתמול, הוא בא בא לבקר ונטה את אוהלו ללון בו.

לא תיכננתי שזה יקרה (הלינה), אך זה קרה.

בסך הכל רציתי מישהו לישון איתו.

הוא נוחר עכשיו במיטה,

ואני כותבת עליו,

עוד מעט אעיר אותו,

ואשלח אותו לדרכו.

 

 

נכתב על ידי , 27/10/2005 06:25   בקטגוריות אחד מהם..., בן השכנה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



את החולשה שלי


 

הוא מזכיר לי דברים שעשינו ביחד לפני 9 שנים, ועשר שנים, ועשרים שנה, ועשרים ושלוש שנים.

הוא מזכיר לי מה עשינו, ולאן נסענו, ועם מי.

והוא מזכיר לי תמונות משותפות, וחוויות משותפות.

הוא אומר לי שהבן שלו, אהב אותי מאוד כשהיה בן חמש ונסענו איתו לטייל ביחד, לאחר שהתגרש.

הוא נשוי עכשיו, שוב, ואולי חושב על פרידה לצרכי געגועים.

והוא מקפיד לשוחח איתי כמעט כל יום.

כועס עליי שלא מימשתי את הפוטנציאל שלי.

טוען שתמיד הייתי החולשה שלו.

נכתב ב 26 באוקטובר 2005

* * *

את החולשה שלי.

אמר לי בן השכנה.

את החולשה הכי חזקה שלי.

לא השתנה כלום מזה למעלה מעשרים שנים.

התחתנתי, יש לי ילד, התגרשתי, התחתנתי, ותמיד היה לי משהו אלייך.

תמיד הרגשתי את המתח בינינו.

לפני, אחרי, בין לבין, יצאנו, שכבנו, נסענו, טיילנו, תמיד היה משהו ביננו.

ואני צחקתי את הצחוק שהיה מעביר בו צמרמורות של תענוג..

מאז ומתמיד.

כתמיד, גם היום ראיתי את המבט בעיניו, וידעתי שהוא רוצה, גם היום, מאוד רוצה.

(לקטע הזה היה המשך, הוא נמחק עוד לפני שהועלה, הוא קיים, אבל רק במחברת).

נכתב מתישהוא לקראת סוף אוגוסט

נכתב על ידי , 26/10/2005 19:48   בקטגוריות אחד מהם..., בן השכנה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לצמח בר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על צמח בר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)