לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

Fucking Union


מומו ניצבה באמצע הכיכר העגולה. היא חשבה על קולות הכוכבים ועל פרחי-השעות. ואז התחילה לשיר בקול צלול (מיכאל אנדה)
Avatarכינוי: 

בת: 49





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2011    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

רוח


היתושות חגות סביבי ובין מילה למשפט אני מנסה למחוץ אותן בין יד לשולחן או בין יד ליד. בינתיים 0-0. כמו פורטוגל-חוף השנהב.

 

אני לא חושבת שאי-פעם בחיי עמדתי בפני כזו החלטה גדולה. זה נשמע דרמטי, אני יודעת. אבל אולי בגלל שזה באמת די דרמטי. עברתי היום בהצלחה ראיון-בזק לתוכנית מיוחדת של דוקטורט. תוכנית של איזה חמש שנים מלאות בקורסים שכולם מעידים עליהם שהם קשים מאוד מאוד מאוד. כלמיני פילוסופיות גרמניות, תאוריות בבלשנות, לימודי תרבות ומה לא. הרב תחומיות של התוכנית מושכת אותי. גם העובדה שתהיה לי, סוף סוף, מסגרת. שלא אשוטט לבד בעולם האקדמי ואחפש את עצמי. שיהיו לי אמא וגם אבא שייקחו אותי ביד ויראו לי את הדרך. נחמד לי גם שקיבלו אותי ככה, במפתיע, אחרי שכבר הודיעו לי שההרשמה נסגרה ושאחזור שנה הבאה לנסות את מזלי. קורות החיים שלי מרשימים, אני כבר יודעת. נחמד גם שהאנשים שאני מכירה ושלומדים שם הם אנשים שאני מאוד מאוד מעריכה. הטובים שבטובים. כאלה שאשמח ללבוש את מדי קבוצתם.

 

הצלחתי למחוץ אחת, ובזכות ה"אוטן" הן עוד לא הצליחו לעקוץ אותי. 0-1 לי!!

 

אבל מול כל זה יש כמה וכמה הפחדות רציניות. בראש ובראשונה - החזרה לתחום הרוח. בררר. שנים עברו מאז שהייתי שם, ואני זוכרת כמה היה לי קשה. כשאני נזכרת שיש לי תואר בפילוסופיה זה מעלה בי גיחגוכון. אני? מה לי ולפילוסופיה? הגאונים שכבר לומדים בתוכנית טוענים שהיא אינטנסיבית עד כדי רצחנית. שקשה להם. אני זוכרת אותם מימי ירושלים - הם היו החכמים של הכיתה בזמן שאני ישבתי בשורות האחרונות, מתכווצת בחוסר ההבנה שלי. בסופו של דבר יצאתי עם ממוצע לא רע, ועד היום לא ברור לי איך. אני זוכרת הרבה עבודה קשה ולא מעט סבל שם באולמות הרוח של הר הצופים.

 

גירוד חדש באזור הברך הימנית. הייתכן ויתושה הצליחה לחדור את שכבת הגועל של ה"אוטן"? ססעאמק. 1-1.

 

הדבר השני שמפחיד אותי הוא המחוייבות. אם אני מחליטה ללכת על זה, אז אני נכנסת עכשיו לחמש שנים של לימודים ומחוייבות לדוקטורט בסופן. אולי ארבע אם אהיה זריזה. זה אומר חמש שנים בלי לטפל. זה אומר חמש שנים של נישואים לאקדמיה. זה אומר... לא יודעת מה עוד זה אומר. נראה לי שלא סתם אני רווקה. מחוייבות מפחידה אותי. תמיד נדמה לי, כשאני מתחייבת, שאני מפספסת עולם ומלואו אלטרנטיבי - טוב יותר.

 

אין תעופות סביבי כרגע. שניה להירגע.

 

זו החלטה שרק אני יכולה לעשות. האלטרנטיבות הן לכתת את רגליי בין כלמיני פרופסורים שלא בטוח שיעריכו אותי כראוי. אם אחד מהם יחליט לקחת אותי תחת חסותו, אני אהיה לבד. תוכנית של בנאדם אחד שרק אני אחראית עליה. יהיה לי הרבה יותר קל עם חומרי הקריאה. יהיה לי קל לתכנן מחקר וליישם אותו בשטח. אני כבר יודעת שאני טובה בזה. אני אסיים את הדוקטורט הזה בצ'יק. מצד שני, אין ביטוח שמישהו באמת ייקח אותי. או שנסתדר. או שלא אאבד את שפיותי מרוב בדידות. או שלעשות מחקר זה מה שבאמת נועדתי לעשות.

 

רוח באה מן החוץ. אולי בגלל זה הן הפסיקו להתעופף פה. או אולי הבינו שאחרי הכל, ה"אוטן" באמת מגעיל גם אותן. לדעתי זה סוג של ניצחון: 2-1 לי.

נכתב על ידי , 15/6/2010 18:57   בקטגוריות אוניברסיטת החיים, אני ירושלמית, חוקרת, מעברים  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רק שימי נר על החלון - פוסטמונות


זה התחיל כבר לפני כמה שבועות, כשבגני הילדים בהם אני עובדת הכינו במרץ קישוטי חנוכה לרוב:

 


 





 

 

 

זה המשיך בהפסקת חשמל בכלל לא מתוכננת בסטודיו שבו אני מציירת, שחייבה אותנו לצייר לאור נרות


 

 

אז אמנם היה קצת קר בלי שום אמצעי חימום, אבל היה רומנטי להפליא לצייר לעצמנו את הידיים עם אור שהספיק כדי לראות צל של יד אבל לא כדי לראות את התוצאה:





 


 

ואז הגיעה הקצפת של החג. בשבע השנים בהן אני לא גרה בירושלים אני מנסה להתמיד בטיול הקטן הזה בסמטאות נחלאות ובמיוחד בשערי חסד, במשחק שביני לביני: מי מוצא חנוכיה בחלון. הפעם הצטרפה אלי חֵברה טובה במיוחד לחוויה הזו, והם היו ממש לא רעים באיתור חנוכיות!

 





לא קל לצלם חנוכיות עם מצלמת הפוקט הפושטית שלי. שמים אותה על תוכנית לילה וצריך להחזיק אותה כמה שניות טובות כדי שלא תזוז אם רוצים לתפוס תמונה ברורה. לרוב זה לא מצליח כמו שמתכננים - במוחד אם מצלמים אנשים. אבל לפעמים התוצאה יוצאת קסומה כזאת...





 


אני לא בטוחה שאפשר להסביר את זה במילים או בתמונות, אבל יש משהו באמת מאוד מיוחד בכל החנוכיות האלה, שהן ברובן בכלל פכים של שמן בתוך אקווריום. הם מאירים כל-כך יפה את הרחובות והסמטאות ויש בהם מסר צנוע ומקסים של אור קטן בתוך החושך הגדול של הלילה. פייר, אני התרגשתי!

 

אחרי שהקפאנו היטב את התחש (זה בשבילך קוקסט :) ואת קצות האצבעות של הרגליים, עברנו עוד כמה סמטאות קסומות כדי להתחמם במסעדה הקסומה מחניודה, שם עובדת הנסיכה. אוף, כמה שהיה טעים. ונעים. ומלא מלא באור.

 

היו עוד כמה ארועים בדרך, כמו מסיבת התה של גילי והדלקת נרות מוצלחת במיוחד אצל אמאבא, אבל מבחינתי הנר השמיני הוא השיא. אז יש עוד למה לצפות!

 

חג שמח ומלא באור

נכתב על ידי , 16/12/2009 12:37   בקטגוריות אני ירושלמית, אצא לי לטייל, דיגיטלי, מסיבת התה של מומו, רק בגלל הרוח  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
99,879
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 30 פלוס , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוֹמוֹ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוֹמוֹ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)