לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

Fucking Union


מומו ניצבה באמצע הכיכר העגולה. היא חשבה על קולות הכוכבים ועל פרחי-השעות. ואז התחילה לשיר בקול צלול (מיכאל אנדה)
Avatarכינוי: 

בת: 49





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2009

עצמאות וזכרון


 

הגוף שלי רווי סמים והפנים שלי לוהטות מחוויות היממה האחרונה.

 

תמצית העצמאות שלי: להיפגש לערב מהנה במיוחד עם חברים וזיקוקים רחוקים. לעשן כאילו אין מחר כי לשתות אסור. לראות בשעון שכבר כמעט ארבע בבוקר. לא לדעת מה אני באמת מחפשת או רוצה. בהחלטה של רגע להגיד לו "בוא", בזמן שאני מנתבת את הרכב לאט ובזהירות הביתה. לחזור לזרועותיו החמימות של המגע, שכבר שכחתי כמה טוב ומרפא ומתאים בדיוק הוא יכול להיות. להירדם בכפית בחיוך אווילי בשבע בבוקר. להתעורר לביחד של קפה ופטפוטי בוקר מאוחר עצלים.

 

להיפרד בלי לדעת.

 

תמצית הזכרון שלי: בפעם הקודמת הגעתי למסקנה החותכת שאנחנו לא מתאימים. שהוא לא טוב לי. זה היה לפני שנתיים וסגרתי אז את הדלת. אני אף פעם לא חוזרת אחורה לדלתות שסגרתי. הפעם כן. יצרתי בה שוב חריץ ואני מציצה. אם אני לא באמת יודעת מה אני רוצה או צריכה, איך אני יכולה להרשות לדלתות להשאר סגורות. יש גם מקומות צרובים בזכרון שלא מאפשרים את העצמאות עד הסוף. מקומות כאובים, צלקות מכוערות, גוף שזוכר ריסוקים מתערבב בגוף שזוכר עונג צרוף.

 

הזכרון מחזיק אותי כבת ערובה.

 

 

נכתב על ידי , 29/4/2009 23:21   בקטגוריות הוא, חופשי זה לגמרי לבד  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סובלימציה


"אני חושבת שוב על דוקטורט", אני מוצאת את עצמי אומרת לכל מי ששואל מה שלומי ובמיוחד למי ששואל מה חדש. זה מסיח את דעתם וגם את דעתי. הם רגילים לשמוע שאני לבד או יוצאת עם מישהו או שנפרדתי ממישהו. הם לא רגילים שה"שלומי" קשור למשהו מקצועי או אקדמי. אבל אני באמת כל כולי שקועה במלאי העבודות של הסטודנטים שאני צריכה לבדוק ובמחשבות קדחניות על מה יהיה איתי בשנה הבאה, מבחינה מקצועית. כמה שעות אתן למערכת החינוך כתרפיסטית, האם יקחו אותי שוב להיות מתרגלת במכללה, האם אמצא מנחה לדוקטורט במוסד שגם יסכים לשלם לי על כך מילגה.

 

המרצה האמריקנית שאיתה אני עובדת חושבת בשבילי על מנחים. יש מישהי מאנגליה, היא אומרת, אבל שם הם כל-כך אנטישמים, שאני לא בטוחה שכדאי לך. אלה הימים שבין יום השואה ליום הזכרון והעצמאות ואנחנו מפתחות שיחה על אנטישמיות ועל כך שבתור ילידת הארץ אני לא באמת מבינה את המושג הזה, ובטח שלא יודעת לפחד ממנו. היא מספרת לי על חברים טובים שהיו לה באמריקה, משכילים, טובי לב, ששכחו יום אחד שהיא יהודיה (בכל זאת, היא מעידה על עצמה, אני נראית כמו שיקצה), ודיברו גלויות על שנאתם העזה ליהודים. תאווי בצע, רוצים להשתלט על העולם... היא קטעה אותם והזכירה שהיא יהודיה. גרמה שם למבוכה גדולה. אחר-כך החליטה לעשות עליה. אלה בדיוק האנשים - החברים הכי טובים שלי - שהיו מסגירים אותי לאס אס אם היינו חיים בתקופה ההיא, היא אומרת. אני נזכרת בחבר הכי טוב של סבא שלי שהלשין על המשפחה שלו ומהנהנת. המקום היחיד שיש לנו הוא הארץ הזו, אני מצטטת לה את אמא שלי, ושאלת המנחה לדוקטורט שלי נותרת תלויה באויר.

 

לפני כמה שבועות עוד אמרתי לעצמי שאין מצב לחשוב על דוקטורט בלי שיהיה לי בן-זוג. הבדידות שבשלשבת לבד ולחקור נראתה לי בלתי נסבלת. אבל משהו קרה בי, הגוש הסרטני בתוכי שנשא את הכותרת "חייבת זוגיות" לא עומד פתאום בפני השיקולים האחרים שלי. אולי הוא רק זז הצידה, אולי הוא התפורר. אולי, בלי לדעת, העברתי אותו כימותרפיה אלימה ומיגרתי אותו מהגוף שלי, יחד עם עוד כמה תאים טובים.

 

ויכול להיות שהכל סובלימטיבי. שבזמן שעבדתי שעות ארוכות (מדי!) על הציור הזה, וקיללתי וגידפתי את המכחולים הקטנים מדי או הגדולים מדי, את הרקע העמוס מדי בפרטים, את חוסר הכשרון שלי, את הצבעים שלא מגיעים לגוונים המדוייקים שאני רוצה, את הבד והרצפה העקומה ואת עצמי על שבחרתי לצייר אותו - יכול להיות שבזמן הזה בעצם הוצאתי את כל התסכולים שלי על שאין לי את מה שבעיניים שלי יש להם.

 

(ותודה לש"ש על התמונה המקורית. מקווה שהתוצאה לא מאכזבת)

 



נכתב על ידי , 24/4/2009 08:58   בקטגוריות העולם הציורי שלי, אוניברסיטת החיים, מעברים  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

99,879
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 30 פלוס , יצירתיות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למוֹמוֹ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מוֹמוֹ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)