לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2008

אתגר עיצובי


יותר מפעם אחת יצא לי לחשוב כמה זה מעניין לראות איך אנשים שונים ניגשים לחומרים זהים. זו היתה נקודת המוצא לאתגר העיצובי.

 

שיהיה ברור - לא המצאתי כאן כלום. בהרבה עיתונים מחו"ל אפשר לראות פרוייקטים כאלו, ואם בחו"ל - אז למה לא כאן?

 

הרעיון הוא פשוט:

בכל חודש אני מעבירה קיט קטן עם חומרים זהים לשלוש מעצבות. כל אחת מהן מתבקשת לעצב דף אלבום בגודל 30*30, כשהנושא לבחירתה. מותר להוסיף קישוטונים ולהשתמש בחותמות, אבל במידה - כך שלא יאפילו על החומרים הזהים. אחרי העיצוב מתבקשת כל מעצבת גם להוסיף כמה מילים משלה על היצירה.

 

כרגע התוכנית היא לשלושה אתגרים כאלו, אבל אם יהיה מעניין ויהיו עוד בנות שתרצנה להתנסות, אולי נמשיך עוד.

 

אז הנה האתגר הראשון, שנמסר לשלושה זוגות ידיים מוכשרות, של דיילי, הגר וזיקוקית.

 

החומרים שהן קיבלו היו:

1. שלושה דפי רקע חלקים בצבעים: חום, ירקרק, בורדו מתוך חבילת החיסכון Rustic

2.  שני דפי דוגמא דו צדדיים:  gypsy  ו- traveller  מסדרת vagabond

3.  מדבקות אותיות בצבע זהב בפונט אדווה

4.  אבני חן בצבע ברונזה

5.  סרט לבד דביק – פרחים בצבע קרם (חול)

 

תוספת מאוחרת-

לאור בקשות מהקהל, החלטתי לשים קודם כל תמונה של שלוש העבודות, זו לצד זו:



ועכשיו למקום המיוחד שמגיע לכל יוצרת:

דיילי

כשקיבלתי את הערכה מאד שמחתי. הצבעים האלו הם בול אני. בורדו (או לפחות אדום כהה), חום, ירוק מחוספס כזה... ממש ממש אני. וסרט הלבד המקסים, ואבני הבלינג בגוון ברונזה – שוב – התאמה מושלמת. בדיוק הצבעים שאני אוהבת.

הדבר היחיד שקצת לא הסתדר לי הם אותיות הזהב העבריות.

באופן אישי, הנטייה הראשונית שלי היא לכתוב באנגלית, והמשפטים הראשונים שאני חושבת עליהם כשאני מסתכלת על דף הם באנגלית, ולקח לי לא מעט זמן למצוא מה לכתוב בעברית.

לגבי תמונות – כאן יש לי בעיה אמיתית. הרי יש לי שתי אחייניות מדהימות, שכל תמונה שלהן שווה דף באלבום, אבל יש לי גם שתי אחיות, שלא אוהבות שהתמונות של הילדות יהיו באינטרנט, ולא רציתי להסתיר פנים בדף הזה.

הפתרון: ביקשתי מנתנאלה להכין דף על אהבה הקטנה. היא הסכימה בשמחה, ואני יצאתי לדרך.

בין כל התמונות של אהבה יש המון תמונות של אהבה לבד, מחייכת, בוהה, עושה פרצופים. ואני רציתי תמונה אחרת. התמונה הזו של נתנאלה ואהבה ביחד פשוט קראה לי. משכה אותי.

אז תמונה יש. עכשיו לחשוב על עיצוב.

מכיוון שבחרתי תמונה בודדת היה לי ברור שאני רוצה למקד בה את תשומת הלב מבלי לשים אותה במרכז הדף. הדרך לעשות את זה היא להוביל אליה את העיניים.

אז גזרתי עיגול אדום גדול. גזרתי עיגול ירוק גדול ובדקתי איזה מהם מתחבר לי טוב יותר כרקע לתמונה. כשראיתי שהאדום מתאים יותר, גזרתי מהירוק מסגרת והדבקתי אותה על העיגול האדום, כדי לתת לו שוליים ולהבליט אותו מעל דף הרקע החום. אבל עדיין היה חסר לי משהו בשולי הדף, ותוך כדי משחק ונסיונות שונים גיליתי שהדף האדום המנוקד גם מתחבר לי טוב לעיגול האדום, וגם נותן עוד עניין ומסגרת.

ואז נוספו הקישוטים. מסרט הלבד המקסים גזרתי פרחים בגדלים שונים, הוספתי להם פרחי פרימה להוספת צבע, וכמובן אבני הבלינג שהתאימו למרכז הפרח. הדודלים למיניהם גם הם גזורים מתוך סרט הלבד, הנקודות מסביבם מצוירות בטוש זהב, וגם עליהם הדבקתי קצת אבני בלינג.

מסביב למסגרת הוספתי קצת כפתורים צבעוניים, שוב לתוספת צבע והדגשת המסגרת.

עכשיו כיתוב... כמעט שהחלטתי להשאיר את הדף ללא כיתוב... אבל בסוף מצאתי. ואפילו יש בו דו- משמעות...

 אין ספק שהיה באמת מאתגר להשתמש בחומרים מוגדרים מראש, והעברתי כמה שעות של הנאה. תודה רבה לימורי, על ההזמנה להשתתף באתגר. אשמח להשתתף באתגרים נוספים בעתיד.

הגר

 

כשלימור הציעה לי להשתתף באתגר, שמחתי מאוד. זאת הזדמנות נהדרת להשתמש בחומרים שלא בטוח הייתי בוחרת בעצמי, וגם הזדמנות לראות מה יוצרות אחרות יכינו עם אותם החומרים.

מבחינת הטעם- הדפים היו לגמרי לטעמי, וגם רוב הקישוטים. רק עם האותיות היה לי קצת קשה. אני לא משתמשת כמעט באותיות בעברית, אבל נעניתי לאתגר.

בחרתי לעבוד עם תמונה שלי ושל בועז שצולמה בחופשה בתורכיה באוגוסט האחרון. אני מאוד אוהבת את התמונה הזאת, אנחנו נראים בה מאושרים ומאוהבים, ולכן בחרתי בכותרת "נשואים טריים" J.

בתמונה אנחנו יושבים על מדרגות מוארות ומאוד מכוערות, וחיפשתי דרך להסתיר או לפחות לטשטש אותן קצת. נזכרתי בסרטון שראיתי פעם, בו הראו טכניקה של גירוד אלמנטים לא רצויים מהתמונה עם כלי מיוחד של טוניק. אין לי את הכלי הזה, אבל מצאתי משהו דומה בין כלי הפימו הישנים שלי, והלכתי על זה J. אפשר לראות שהתוצאה היא תמונה מגורדת ומלאה בטקסטורה, וזה מאוד מוצא חן בעיני. אחרי שגירדתי את התמונה (וזה לקח לא מעט זמן), החלטתי להמשיך עם המראה המחוספס, שהתאים לי לדפים המיושנים שקיבלתי. קרעתי, שייפתי וחתכתי את כל הדפים, ובכלליות התעללתי בהם לא מעט J.

החלטתי לתפור את הדפים האחד לשני- כל התפירה נעשתה ביד, ולקחה המון המון זמן. אני חושבת שמבחינת שעות עבודה, הדף הזה הוא הדף שלקח לי הכי הרבה זמן אי פעם.

חלק מסרט הלבד היפהפה חתכתי לפרחים בודדים, וכמובן הוספתי את אבני הבלינג שהתאימו בול למרכזי הפרחים.

את חלק הסרט שהשארתי שלם, רציתי להבליט, לכן הדבקתי אותו על דף רקע נוסף שקיבלנו באתגר, ובזהירות חתכתי מסביב לפרחים החיצוניים, אח"כ הדבקתי עם פופ דוטס, כדי לקבל עוד טקסטורה וגובה בדף.

האלמנטים היחידים שהוספתי שלא היו בערכה המקורית- צ'יפבורד לב של בייסיק גריי, וחוט ברונזה מבריק לתיפורים.

נהניתי מאוד להכין את הדף, ואני מודה ללימור על ההזמנה להשתתף באתגר.

ענת

כשפתחתי את המעטפה חשבתי להתקשר מיד ולהגיד שהצבעים האלה זה לא אני :-) אבל הרי אמרתי שאני אעשה את זה ואתגר זה אתגר... ואז חיפשתי במאגר התמונות לאלבום של רז משהו שיתאים ולא מצאתי אז כמעט ושלחתי מייל שהצבעים האלה לא אני, אבל אתגר זה אתגר... ואז נזכרתי בתמונה של גיא בגווני ספיה וחשבתי למה לא להכין את הדף הראשון באלבום שלו? וכך היה. השתמשתי בדף החום כרקע ובכוונה השארתי שוליים רחבים כדי שבעצם יצרו מסגרת סביב עיצוב התמונה, את המסגרת הזו החתמתי ב-swirls ושילבתי פרחי לבד שאותם גזרתי מהרצועה בשילוב האבנים הנוצצות הוספתי 2 פריטי קישוט בגווני צהוב כדי להוסיף קצת חיים, והפריט שאני הכי אוהבת בדף הוא הינשוף בטכניקת ה paper piecing (את הסקיצה לינשוף קיבלתי מ-Ula7 המוכשרת). השקעתי בדף הזה יום שישי אחד, זמן תכנון ומשחק - 6 שעות בערך.... זמן גזירה, הרכבה, הדבקה - שעתיים ולסיכום למרות ההתחלה הקשה והזמן שלקח לי להתניע את העבודה הזו, היה תענוג אמיתי לעבוד על הדף הזה, אני מאד אוהבת את התוצאה אז תודה על ההזדמנות לקחת חלק!

ומה נותר לי לומר?

ראיתם איך יצאו שלושה דפים שונים לגמרי???

תודה לשלושת המעצבות המוכשרות, כמובן!

החומרים לאתגר העיצובי השני כבר נמצאים בדרכם לעוד שלוש בנות מוכשרות.

אם מישהו מקוראי הבלוג רוצה לנסות את ידו באחד מהאתגרים הבאים - אשמח לשמוע!

לימור

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 27/11/2008 18:59   בקטגוריות אתגר, דוגמאות, דיווחי חנות, חברות, חומרים, עיצוב אלבומים, פרוייקטים  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   6 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)