לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2009    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009

ארץ זבת דבש, חלב ודפי אלבום


לכבוד חג הביכורים החלטתי לשנות ממנהגי, ולהזמין מעצבות חדשות ופחות מיומנות להשתתף באתגר העיצובי שלי. לאור ההיענות הרבה החלטתי לא להסתפק בשלוש מעצבות ואני שמחה להציג תשע מעצבות צעירות (לפחות מבחינת מיומנות) שקיבלו כל אחת אחד מבין שלושה קיטים של חומרים ומהם הן התבקשו לעצב דף אלבום בגודל 30*30.


מאחר שמדובר במעצבות חדשות, לא היה ברור לי מה יש ומה אין להן, ולכן הגזמתי בכמות החומרים ששלחתי להן. רק אחרי שהתחילו להגיע השאלות לגבי החובה להשתמש בכל החומרים, הבנתי שיכול להיות מצב ששתי בנות ישתמשו באותו קיט, אבל כל אחת תבחר חומרים אחרים לגמרי והבנתי שיותר זה לא תמיד טוב... בסופו של דבר התברר שבדרך כלל הן ויתרו על אותם חומרים, אז זה יצא די בסדר.


הכנתי תשעה קיטים של חומרים. סגרתי במעטפות ורק אז רשמתי את הכתובות, כך שגם אני לא ידעתי איזה קיט יגיע למי... ואז התחילו להגיע ההפתעות במייל... ואיזה יופי של הפתעות!


בגלל שהפוסטים של האתגר יוצאים עמוסים בתמונות וטקסט, אני אפרסם את האתגרים בשלושה פוסטים רצופים, היום ומחר.

נצא לדרך עם שלוש המעצבות הראשונות -

ספיר, עדיה וענת.


מה הן קיבלו:

1. שני דפי קארדסטוק חלקים בצבעים ירוק ותורכיז

2. דף דוגמה פרחים תכלת מנצנצים מסטאק nana's nursery - boys ודף דוגמה עץ כחול מהסטאק הירוק, שניהם מתוצרת חברת DCWV

3. דף חיתוכי אותיות פרחים תכלת מנצנצים

4. סרט סאטן תכלת

5. כפתורים לבנים

6. סיכות מתפצלות עוגנים צהובים

7. סיכות מתפצלות לבבות

8. פרחי נייר ירוקים

9. פרחים מוחתמים


הנה תמונה קבוצתית של מה שהן עשו:

ועכשיו ניתן להן את הבמה:

ספיר:

כאשר קיבלתי את הערכה בלטו צבעי הכחול והירוק של הדפים. מיד נזכרתי באור, החברה הכי טובה שלי, שהצבע האהוב עליה הוא ירוק, ובחבר שלה שמשוגע לכחול. באותו השבוע נכחתי בטקס סיום קורס המכ"יות של אור, שהיה מרגש מאוד, לאחר חמישה חודשים של השקעה ומאמץ, והיה לי

ברור שאכין את הדף עבורה עם התמונות מהטקס.


בגלל כמות הדפים האדיבה (ארבעה לפי הספירה האחרונה), החלטתי לשחק עם חיתוכים שלהם- רקעים, פסים ומסגרת לתמונה המובילה.

על אף שהפרחים לא כל כך התאימו לאירוע, לא הצלחתי לשים אותם בצד- הם פשוט יפים מדי בעיני.

את התמונה המרכזית הדפסתי בגודל קטן מדי (9 על 13), ובכל זאת החלטתי שלא להדפיס אותה מחדש, ולהיענות לאתגר למלא את "האזורים הריקים" ששני הסנטימטרים החסרים השאירו אחריהם.

בערכה הייתה מצורפת שקית מלאה בלבבות במגוון צבעי המדליות- ארד, כסף, זהב וזהב מאולימפיאדת מלבורן ב-1956..

הכפתורים הלבנים התאימו לי בדיוק לחולצה של מתן (חבר של אור - לבוש בחולצת פולו מפוספסת עם כפתור לבן!), לבבות הארד לגווני החולצה והכסופים לתכשיטים שלי.

את מגן הדוד הכנסתי אחרון, לאחר שסיימתי להדביק הכל, והוא היה נראה לי כקריצה נחמדה לשני הפסים הפרחוניים.

אני מאמינה שהדף יתאים לטעם של אור, וישמור לה מזכרת מהתקופה הזו בצבא.


בנימה אופטימית זו,

שיהיה אחלה של יום,

ספיר :)

&nbsp;


עדיה

כשהקיט הגיע, הייתי מאוד נרגשת (אני מאוד אוהבת לקבל חבילות בדואר!) אלא שכשפתחתי את האריזה ההתרגשות התחלפה בהתלבטויות רבות...

צבעי הקיט לא היו "הצבעים שלי", הרגשתי שהחומרים לא מתחברים לי זה לזה (אם כי ברור לי שכן, אחרת לא היו מכינים אותם כקיט)...פתאום כל הביטחון שהיה לי ברח, הדבר היחיד שהייתי בטוחה לגביו היו 3 התמונות של הנסיכה שלי, בהן אשתמש בדף...

לאחר כמה ימים בהם שכב הקיט בצד, הוצאתי שוב את החומרים, שוב הסתכלתי על התמונות, הנחתי תמונה פה, הזזתי דף שם, דמיינתי מה יקרה אם אעשה כך או אחרת...ולאט לאט התחילו לעלות לי רעיונות...

הקיט שלימור שלחה כלל 2 דפי קארדסטוק חלקים בצבעי ירוק ותורכיז, קארדסטוק תכלת בדוגמת פרחים מנצנצים מבית DCWV קארדסטוק בדוגמת עץ כחול מהסטאק הירוק של אותה חברה, דף חיתוכי אותיות (ייצור בלעדי ללימור) בדוגמת דף הפרחים המנצנץ, סרט סאטן תכלת, כפתורים לבנים, סיכות מתפצלות לבבות ועוגנים צהובים, פרחי נייר ירוקים ופרחים מוחתמים.

(כ"מעצבות טריות" קיבלנו יותר חומרים ממה שלימור שולחת בדרך כלל על מנת שיהיה לנו יותר "מרחב נשימה עיצובי").

ההנחיה היתה ליצור דף בעזרת החומרים הנ"ל, נושא הדף פתוח, יכולנו להוסיף קישוטונים או חותמות, אך בצורה שלא תאפיל על חומרי האתגר...

אחרי לבטים ארוכים ותוך גיבוש רעיון לנושא הדף החלטתי שהדף יתקשר בסופו של דבר לחג השבועות, הוא חג הביכורים (שלכבודו לימור כינסה אותנו), הוא חג המים (שמתאים לתמונות האמבטיה ואצל הנסיכה שלי כל כניסה לאמבטיה היא חגיגת מים שלמה, כולל כל מה שמסביב וכנראה שהיא היא הסיבה להתייבשות הכנרת)...בנוסף צבעי הדפים התכולים, הירוקים, הפרחוניים והאלמנטיים הלבנים פשוט זעקו לי חג שבועות (עם ביכורי הפירות והירקות, המים ומאכלי החלב).

מאחר ודף העץ, נראה לי אישית יותר כמו הדפס של מים...החלטתי שהוא יהיה דף הרקע (וגם כי הנסיונות למצוא שילוב אחר לדף רקע פשוט לא הצליחו לי).

שוב הונחו חומרים על דף הרקע, תמונות זזו ודפים נחתכו (חלקם בטעות, כמו הפרח הגדול מאחורי התמונה המרכזית, שבמקור תוכנן להיות הרבה יותר גדול ולהיות מעין דף רקע משני...)

המאטינג של התמונה המרכזית נקרע בקצוותיו, התמונה עצמה נתפרה ידנית בחוט רקמה אל דף המאטינג.

התמונות הקטנות הוצמדו בסיכות שדכן אל נייר מאטינג שלוטש בקצוותיו על ידי נייר לטש והסרט התכול הודבק כביכול ברישול.

בסיום העבודה שמתי לב שעשיתי שימוש בעיקר בניירות שקיבלתי, הסיכות המתפצלות לא "התלבשו" לי בדף, הפרחים המוחתמים מצאו את עצמם "חתוכים על שולחן העריכה" ולמעט פרח נייר אחד ושלושה כפתורים שהונחו על הדף, השאר נשארו בצד. מקווה שבכל זאת ולמרות הכל עמדתי במשימת האתגר.

הקישוטון היחיד שהוספתי היה צ'יפבורד בצורת כתר שהתאים בצבעיו למראה הכללי (המאטינג של הכתר נחתך ידנית מאותו קארדסטוק ירוק שקיבלתי לאתגר).

התלבטתי לגבי הכותרת של הדף, אבל בסוף היה לי ברור שאני הולכת עם הקונספט עד הסוף!

השתמשתי בחיתוכי האותיות ליצירת שמה של הנסיכה...גאיה, שהיא אלת האדמה במיתולוגיה היוונית ומה מתאים יותר מאלת האדמה לחג השבועות והביכורים?

בסופו של דבר, אני סופר מרוצה מהדף, מהמשמעות שלו והקשר שלו לנסיכה שלי ולעיתוי האתגר...

והכי חשוב, נהניתי!!!

ענת

ראשית, קיבלתי את הזמנתה של לימור להשתתף באתגר כמחמאה גדולה. החלטתי שאת הדף הזה אני עושה רק עם מה שיש בבית: בלי פאנצ'ים, בלי קאטלבג, בלי חותמות וכד' - רק סכין חיתוך ודבק.

אני חייבת להתוודות שלא יודעת אם הייתי קונה לבד את הדפים האלה. אני ממש "מרובעת" וקשקושים ונוצצים בדרך כלל נמצאים אצלי מחוץ לתחום, אבל אתגר הוא אתגר.

כמובן שלמרות שהשתדלתי לתכנן מראש כמה שאפשר (שלא יהיו טעויות, פה אי אפשר להחליף דפים...) אחרי החיתוך הראשוני - כל התוכניות השתנו. התבלבלתי בין הדף הכחול החלק לדף הכחול בדוגמת העץ, ולכן לא הייתה בררה אלא להשתמש בשני כרקע. בסופו של תהליך, אני שמחה על הבלבול.

אז מה היה פה?

תמונה שנקשרה בסרט הסאטן התכלת ומתחתיה מסגרות בכחול ובירוק. רצועה עבה של דף הדוגמא "פרחים תכלת מנצנצים" שהודבקה במרכז. שני חיתוכי פרחים בשני גווני ירוק שהוצמדו אחד לשני עם סיכת לב מתפצלת שנצבעה בלק ציפורניים פשוט, לבן , והודבקו בדבק ספוג דו צדדי.

את הכותרת, ציטוט מהשיר, הדפסתי על דף מדבקה שנקנה אצל לימור לפני זמן מה. חיתוכי האותיות ה מ ק ס י מ י ם השלימו את המשפט מהשיר והכפתורים הלבנים מרמזים על ההמשך .

לא השתמשתי בפרחים המוחתמים (אמת, לא ידעתי ממש מה לעשות איתם ואני מחכה לראות מה האחרות עשו...) ולא בסיכות עוגן צהוב (הדף הזה עמוס מספיק מבחינתי).

בסופו של תהליך - אני מאוד אוהבת את התוצאה הסופית. היה לי כייף (וכבוד) גדול להשתתף ואולי האתגר הזה יוציא אותי קצת מהמסגרת שלי.

&nbsp;


נכון שלא רואים שהן טריות בתחום?

אנא ראו בזה הזמנה - כל החדשים והפחות מיומנים - להעז, לנסות ולחשוף את התוצרים שלכם.

&nbsp;

ואם אתם רוצים לראות את תוצרי האתגרים הקודמים - לכו ל...

אתגר סגול-כתום - נילי, עלמה ורונית

אתגר ירוק - אמא לאוצרות, שחמור ושרון פ.

אתגר פברואר - טלי (baraki) ונעמה מנור

אתגר דצמבר - אילאיל, מורן וקרן

אתגר נובמבר - דיילי, הגר וענת


עוד שני אתגרים ושש מעצבות יצוצו כאן מחר. שווה לחכות!


נכתב על ידי קסם שימושי , 27/5/2009 16:46   בקטגוריות אותיות בעברית, אתגר, דוגמאות, חומרים, עיצוב אלבומים, פרוייקטים, שבועות, התחלה, ביכורים  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)