לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2012    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
26272829   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2012

פינטרסט וזכויות יוצרים


גם אני, כמו רבות מחברותי וכנראה כל מי שנתקל בפינטרסט - מאוד מאוד מתלהבת מהעניין.

 

היכולת ליצור לוחות השראה, לפי נושאים, ולהגיע בקליק בחזרה לקישורים, הדרכות ורעיונות, הוא רעיון גדול ומאוד מאוד שימושי. לא בדקתי את הסטטיסטיקות, אבל רק לפי כמות ההודעות שאני מקבלת כל יום על עוקבים חדשים אחרי, ברור לי שהביטוי "אש בשדה קוצים" מתאר את התופעה.

 

השבוע עדיה העלתה קישור למאמר שמדבר על תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים על ידי סימון תמונות בפינטרסט, ומצאתינ את עצמי עוברת מבלוג לבלוג שהתייחסו לנושא וקוראת בעניין.

 

מה שאני הבנתי הוא שהעניין מתייחס בעיקר לאנשים שעושים PIN שאינו מקשר לתמונה המקורית אלא למשל לתמונה בגוגל או בפינטרסט עצמו. בצורה הזו, מי שממשיך ומסמן את התמונה, בכלל לא יודע מה המקור שלה.

 

היום היתה לי הזדמנות להמחיש לעצמי את העניין.

 

בין חברי בפייס נמצא מתחם התחנה. הם מעלים מדי פעם תמונות יפות. היום שמתי לב שמקור התמונה שלהם הוא פינטרסט.

 

החלטתי לעשות ניסיון. בחרתי את אחת התמונות האחרונות שהם העלו - מונה ליזה עשוייה לגו, שזו בבירור תמונה שיש עליה זכויות יוצרים, מאחר שישב אמן ויצר את השיחזור הזה של המונה ליזה בלגו (כחלק מסדרה של שיחזור יצירות אמנות בלגו). האמן הוא  Marco Pece.

 

וזה קישור לתמונה המדוברת, בפליקר שלו:

http://www.flickr.com/photos/udronotto/628730467/in/set-72157605848110684

 

וחיפשתי בפינטרסט לפי התרגום ההגיוני לשם שהם נתנו לתמונה - MONA LEGO. מצאתי 14 תמונות זהות לתמונה שהם העלו. ומה המקור של התמונות האלו?

 

שמונה מקושרות למאגר התמונות של גוגל או למאגרי תמונות אחרים.

אחת מקושרת לפליקר באופן כללי, אבל לפחות יש עליה לוגו שמפנה לפליקר של האמן.

אחת הועלתה על ידי המשתמש, בלי קישור לשום מקום.

וארבעה צדיקים בסדום קישרו לבלוגים, שבהם כותבים על היצירה ומציינים מי האמן.

 

כמה זמן לקח לי למצוא מה המקור של התמונה הזו?

פחות משתי דקות.

 

אז זה לא שאני אומרת לכם לא להשתמש בפינטרסט - זה שרות נהדר!

ודי ברור לי שכל מי שקורא אותי, עושה pinעל דברים שהוא רוצה למצוא פעם, אז ברור בכשאתם עושים PIN ישיר זה למקור.

אבל שימו לב שגם repin אתם עושים רק לתמונות שמקושרות למקור, כי ככה ניתן קרדיט ראוי.

 

ולחבר'ה הנחמדים של התחנה, וכל האחרים שמעלים תמונות חמודות - תשקיעו עוד שתי דקות, ותמצאו את המקור.

הפרת זכויות יוצרים יכולה לעלות לכם ביוקר, אבל לא פחות מזה - היא איכס.

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 21/2/2012 18:42  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)