לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2008    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2008

עבודה תחת אילוצים


בפורום עיצוב אלבומים אירגנה טשופילה תחרות לעצוב דף באלבום. זו הפעם הראשונה שיש תחרות עם קריטריונים כל כך מוגדרים (לשם אחידות בשיפוט), הפעם הראשונה שיש גם שופטות ולא רק טעם הקהל, והפעם הראשונה שאני גם נותנת חסות לתחרות וגם שופטת בה. כמה הרבה פעמים ראשונות....

הקריטריונים הם:

Ë    השימוש בצבעים שבפרסום (שהם תכלת, צהוב וכתום)  

Ë    יצירתיות וסגנון   

Ë    השימוש בחמישה אלמנטים לעיצוב  דף: רקע, כיתוב, קישוטים, שימוש בתמונה וגימור.

 

בהיותי שופטת אני לא יכולה, כמובן, להשתתף בתחרות, אבל החלטתי להכין דף שעונה לקריטריונים משתי סיבות (בעצם שלוש) –

ראשית, להרגיש בעצמי איך זה לעבוד לפי תכתיבים, ועוד בשילוב צבעים שלעולם לא הייתי מגיעה אליו לבדי.

שנית, כדי לתת לתחרות עוד תמריץ. טשופילה העלתה דוגמה, אבל אני חושבת שעוד פרשנויות לאותו נושא לא יכולות להזיק, וזו גם הזדמנות להזכיר לכון שיש תחרות.

ושלישית – כי כל תמריץ יצירתי משמח אותי בימים אלו, כשאני כל הזמן עסוקה במה שצריך ולא המה שמתחשק....

 

אז הנה מה שיצא:

הכי היה לי קשה לעבוד עם דפי רקע חלקים לגמרי, כי בפנטזיה שלי תכננתי לעבוד עם דפי דוגמאות ורק כשכבר החזקתי אותם ביד הבנתי שבעצם יש בהם עוד המון צבעים שאני לא יכולה להכניס תחת תנאי העיצוב... גם דף הרקע היה בעייתי כי חשבתי להשתמש ברקע חום. אבל כיוון שרציתי לא לחרוג מהתנאים ויתרתי.

כדי לאחד בין הצבעים השונים תפרתי מסביבם ביד. סימנתי סימון קטן כל חצי ס"מ ואז חוררתי את הסימונים האלו עם מחט ותפרתי עם חוטי רקמה בתך מכונה.

רק אחרי שהכנתי את כל הרקע הזה הלכתי לחפש תמונה בקופסת התמונות שלי. מאחר והשארתי המון רקע פנוי על הדף, ידעתי שאני לא רוצה להשתמש ביותר מתמונה אחת. הבעיה עם התמונות הישנות שלנו, מימי הטרום-דיגיטלי, היא שיש בהן המון רקע ומעט נושא... אבל הצלחתי למצוא תמונה נחמדה של הבנים מהיום הראשון של בית ספר, לפני 6 שנים, כשהנסיכה עדיין היתה בבטן....

כשאני מסתכלת על הדף הקישוטים מצחיקים אותי. בחרתי את הפרפרים האלו בתחילת העבודה, כשעוד לא ידעתי מה יהיה הנושא של הדף, פשוט כי הצבעים שלהם התאימו בדיוק לצבעים של הקריטריונים, ורק אחרי שהדף התארגן לו הבנתי את האירוניה בפרפרים על דף שעוסק בסוף החופש...

והכיתוב, שהוא ראב-און שלקוח מתוך חוברת של DCWV, נבחר גם משום שהצבע שלו התאים לדף וגם מפני שזה בעצם מה שאני מקווה שהם יעשו בבית הספר – יחקרו ויגלו...

מה עוד? רק התאריך (והפעם לא התבלבלתי כמו בדף הקודם) – בכתב יד. וזהו.

לפעמים לא צריך להסתבך.

 _________________________________________________

משהו קטן וטוב #9

אתמול חגגנו את יום העצמאות ביישוב ב"מסיבה עברית" – שירה בציבור וריקודים והיה כל כך כיף שלכל מקום שהעיניים פנו מה שראיתי היו ילדים, בני נוער ומבוגרים שאני מכירה. זה הדגיש לי שוב כמה שיישוב קהילתי הוא משפחה מורחבת והזכיר לי למה באנו לכאן. יום עצמאות שמח!

נכתב על ידי קסם שימושי , 8/5/2008 12:47   בקטגוריות עיצוב אלבומים, עשיתי בעצמי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)