לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

השיר שלנו


אתמול בצהריים, בנסיעה הביתה, שמעתי את שמעון פרנס מראיין את מיקי חיימוביץ בפינה שנקראת "ציפור קטנה בלב" על שיר שיש לה סיפור מיוחד לגביו. היא סיפרה שלה ולבעלה לא היה "שיר שלהם", אבל חבר שהכין להם קליפ מהחתונה (בפריז, כמה רומנטי) שם כפס הקול שלו את השיר "עוד נגיעה" של החברים של נטאשה, ומאז זה השיר שלהם.

 

גם לנו לא היה שיר.

 

איזשהו זמן לפני החתונה שמעתי את השיר של דני סנדרסוןן והוא נורא הצחיק אותי:

 

החתן עומד בפתח
מסדר ת'עניבה
יום גדול עומד בפתח
השמחה כבר בסביבה

עוד מעט יתחיל הטקס
הקרובים מהודרים,
החותנת מחלקת
הוראות למלצרים.

במסעדת לוצ'יאנו
קישוטים על התקרה,
העופות בפרמג'נו,
הפרוות בהשכרה.

פה ושם שותים קמפרי
מבסוטים ונהנים,
זהו רגע שכולם שם
מחכים לו זה שנים.

ובתוך חדרה הכלה סגורה
בראי היא מתבוננת,
ובלב רוטט, היא לא רוצה לצאת
והתזמורת מנגנת...

סבא פרדו משכנע,
"ילדתי זה לא נורא",
קול של בכי מבעבע
מהדלת הסגורה.

טנטה רוזה גם תורמת
שכנועים וערכים,
והאמא מתחננת
"לא נעים מהאורחים"

ובתוך חדרה...

החותנת כבר צועקת
על אמה של הכלה
"איזו בת את מגדלת
גם בשכל בתולה!"

"ובנכם", צועק האבא
"מקומט ומיותר"
"לא נכון!", קופץ הסבא
ותופס לו בצוואר.

הדודים תופסים באגטים
משליכים על הזקנים.
טנטה רוזה ת'ספגטי
מקבלת בפנים.

באוויר עפים הסטייקים,
נהפכים השולחנות
האורחים קורעים ת'צ'קים
זוחלים אל הדלתות.

ובתוך חדרה...

לוצ'יאנו על הבוקר
מפנים את החורבה
חתונה עולה ביוקר
זה מחיר האהבה.

רב-מלצר עם צהריים
"תזדרזו", צועק רוטן
"כבר חמש דקות לשתיים
יש עוד זוג שמתחתן".

 

הכנתי קלטת עם השיר וביקשתי מאחי הקטן (זה מהפוסט הקודם) שידאג שישמיעו אותו כשתתחיל החופה. בהתבוננות חוזרת על המילים אני חושבת שאולי זה טוב שכל העניין התפספס ושום שיר לא הושמע כשהחופה החלה...

 

עם השנים התאהבנו בצוותא בכל מיני שירים, אבל אני חושבת שאם ישאלו אותנו היום על השיר האחד שהוא שלנו, נענה שנינו "heaven" בביצוע של לואי ארמסטרונג ואלה פיצג'רלד. האמת שגם העיברות של עלי מוהר והביצוע של גידי גוב נפלא.

 

לא מזמן חיפשתי שיר חתונה כדי לשלב בדף אלבום (אני מאוד אוהבת לשלב באלבומים מילים של שירים וגם ציטטות) וגיליתי שיר מקסים שכתב מודי בר-און ושרו דברים שעשיתי עם אחותי. אם הייתי מתחתנת שוב, זה השיר שהייתי בוחרת שילווה את החתונה שלי (אפילו יש לנו כל מיני דודים מנהריה...):

 

עכשיו גם אלוהים כבר מעורב בזה
וכל מיני דודים מנהריה
עכשיו האהבה הופכת לחוזה
את לחוצה וגם אני מזיע

ואת אומרת ששכחת על מה בכלל ההמולה
אני אומר שזה בסדר
אני אומר שזה נפלא
הרי נשבעתי לך עכשיו שבועה בארמית
שאהיה חבר שלך
ושאוהב אותך
תמיד

מחר ניסע לבית מלון לירח דבש
ונצטלם על קו המים
תמיד חשבתי חתונה זה מטופש
אבל תראי איך נרטבות לי העיניים

הסידורי פרחים לא מתאימים לצבע המפות
הלילה נבתק את בתוליהן של המעטפות
ולפנינו כמויות כאלה של עתיד
שבו אהיה חבר שלך
שבו אוהב אותך
אוהב אותך
אוהב אותך
תמיד

 

ומה השיר שלכם?

נכתב על ידי קסם שימושי , 17/10/2009 10:14   בקטגוריות אהבה ויחסים, חתונה, ציטטות, שירה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



להגיד את זה בעברית


בפורום עיצוב אלבומים וכרטיסים בתפוז העלתה אמא של מאור שאלה מעניינת לדיון - הנושא של שימוש באנגלית בכרטיסי ברכה ובעיצוב אלבומים. בהיותה פריקית של עברית זה מפריע לה ואני לגמרי מזדהה.

 

האמת היא שבהתחלת דרכי עשיתי מאמץ ממשי להימנע מהנושא של אנגלית, עד רמה שביטלתי מראש את הרעיון של קניית חותמות טקסט ומדבקות באנגלית (הכוונה היא לקניית סחורה לחנות, עוד יותר מאשר קנייה לעצמי) ואז התברר לי שהיש דרישה מהלקוחות והתלהבות נוכח האופצייה של חותמות טקסט וחותמות אותיות, למשל. אז התחלתי להחזיק אותן, למרות שלא באושר רב מדי.

 

לעצמי אני עדיין מעדיפה עברית ברוב המקרים, למרות שמשמעות העניין היא לפעמים עבודה סיזיפית של גזירת אותיות (מבטיחה הסבר מצולם שלב-שלב באחד הפוסטים הקרובים). זה למשל אחד הדפים שעשיתי עם כותרת גזורה:

בשרשור שהתפתח בתפוז עלו כמה עניינים, שעיקרם:

1. יש מבחר הרבה יותר גדול והרבה יותר יפה באנגלית, של מדבקות, ראב-אונים, צ'יפבורדים וכו' - נכון, ותמיד יהיה. גם בעניין הזה צריך לזכור איזה שוק קטן הוא שוק דוברי העברית....מה שזה אומר זה שצריך למצוא פתרונות יצירתיים. ראב-אונים אפשר למשל להכין לבד וגם תגיות בד (תשאלו את נתנאלה...)

2. להרבה מאיתנו האנגלית נשמעת טבעית ולא זרה - זה די הגיוני גם לגבי אלו שאינן דוברות אנגלית. הרבה מהחשיפה שלנו להשראה מגיעה ממגזינים ומבלוגים באנגלית, וכשרואים יצירה שלמה ומאורגנת הדברים נראים נכונים ומדוייקים.

3. מבחר האותיות בעברית פחות יפה גם מבחינת פונטים. בעניין הזה יש לי מה להגיד - אפשר למצוא המון פונטים חינמיים באנגלית ובעברית המבחר הרבה פחות מרשים. קהל יעד קטן, זוכרים? גם מפתחי הפונטים המקצועיים צריכים להרוויח, לא? ופונטים לקנייה יש והם יפים מאוד, אבל זו השקעה, כמו כל דבר אחד.

 

** תוספת מאוחרת - נזכרתי בעוד עניין - אני לא מתה על כתב היד שלי, בטח לא בטקסטים משמעותיים, ומכיוון שאני מעוניינת בג'ורנלינג בעברית, הרבה פעמים המחיר שאני משלמת הוא ויתור בעניין החומציות לטובת הדפסה במדפסת. זו גם אפשרות (וכאמור גם דאגתי שיהיה לי מגוון פונטים מתאים). לעניין החומציות בכלל ראוי לייחד פוסט. גם הוא יגיע.

 

4. באנגלית זה נשמע יותר טוב (ראו סעיף 2 להסבר חלקי). השאלה היא אם זה זה, או שפשוט פחות עולים במוחנו רעיונות בעברית. בשרשור עלה גם הרעיון לעשות ריכוז של משפטים יפים בעברית. מאחר שאני פריקית של ציטטות ושירים ומשפטים יפים, החלטתי לעשות מעשה.

 

כאן צריכים להיכנס התופים.

ט-דם

ט-דם

 

הוספתי באתר שלי קטגוריה שנקראת "איך להגיד?" וזו קטגוריה שאמורה להתפתח עם הזמן (אני מקווה שגם עם תוספות מכן). אני מתכוונת לרכז בה ציטטות, לפי נושאים, וגם שירים שמתאימים לשילוב באלבומים ואפילו בכרטיסים לפעמים. יש שם, למשל, ציטטות על אמנות (זכר לפנקס ציטטות שעשיתי להחלפה במפגש הראשון שהשתתפתי בו) ושיר מקסים של יהודה עמיחי על אבא. ויהיה שם יותר, ככל שיעבור הזמן.

 

אני מקווה שהתרומה הקטנה שלי תקל על כל מי שרוצה לשלב יותר עברית בעבודות שלו.

 

תיהנו!

__________________________

משהו קטן וטוב #41

היום הכנתי דף אלבום בעשר דקות! בפוסט הבא הסברים על איך ולמה.

 

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 16/10/2008 17:25   בקטגוריות עברית, עיצוב אלבומים, כרטיסי ברכה, ציטטות, שירה  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עשרים ושתיים שנים. שני שירים.


זה התחיל כסיפור ארוך ששיאו (היום לפני 22 שנים) היו ארונות מטבח אפורים שנצבעו צהוב-לימון ומכתב אהבה בלתי נשכח. ומאז אנחנו שניים שחיים סיפור משותף.

 

אז לכבוד היום המיוחד הזה שלנו, שני שירים.

 

את הראשון כתבתי כתרגיל בשיעור כתיבה יוצרת אצל נורית זרחי לפני שנתיים בערך . המשימה היתה לכתוב מה הם נישואים בשבילי. כשאני קוראת את זה עכשיו מדהים אותי כמה זה משקף את החיים שלנו, בעיקר בשנתיים האחרונות.

 

שני לבבות הפועמים זה לצד זה

זה פועם

וזה עונה לו

ועם השנים

משתנה הקצב,

פועמים ביחד

בתוֹאָם.

 

שניים

חיים זה לצד זה

ועם השנים

פעולתו של האחד

מהדהדת בבחירותיה של האחת;

בחירותיה שולחות אדוות

אל תוך רגעיו.

 

כנפיו,

נוצות של בטחון וחופש

נושאות אותה למרומים

משחררות אותה באהבתו

לחפש נתיבים חדשים

 

ועם ערב

נשימותיה הישנות

מרדימות אותו

בחיוך שלֵו

ושניהם יחדיו

באותו קצב הלב.

 

והשיר שהוא כתב לי ליום ההולדת האחרון שלי. אני גאה להיות הפיה השימושית שלו.

 

My practical fairy is a substantial creature,

Flowers don't grow to her size –

So she built herself a practical place

To dwell in. Oh, she is so wise.

 

It is practical magic that my fairy does –

Of colors and shapes, of thought and of sight,

With practical wisdom mixed in for good measure

And a smile that reflects her practical light.

 

As practical fairy, she is into practical things:

She cuts and she punches and she glues it all well,

She paints and she packs and she knows what to buy

'cause my Practical Fairy knows what will sell.

 

She practically flew to a fair of her peers

(in a plane, not to tire her wings).

She walked and she talked in her practical manner

And brought back suitcases of wonderful things.

 

She isn't a spring chiken, my fairy,

But spring follows her where she goes.

And she feels that I love, but I'll practically

Tell her again in these words, so she'll know.

 

___________________________________

משהו קטן וטוב #12

הוא כותב יותר יפה ממני ועכשיו יש לו בלוג. שווה.

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 22/5/2008 11:07   בקטגוריות אהבה ויחסים, שירה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)