לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

איך דף נולד?


כל מיני שאלות עולות כשמדברים על עיצוב אלבומים...

איך מתחילים?

יש תיכנון?

כמה דומה התוצאה לתיכנון?

  

 

בדרך כלל אני עובדת, ורק אח"כ תופסת שהיה כדאי לתעד את השלבים כי קרה פה משהו מעניין, אבל כבר מאוחר מדי.

 

השבוע, לעומת זאת, התיישבתי לעבוד וכבר בתחילת התהליך קלטתי ששווה לצלם את השלבים (האמת היא שבלהט העבודה שכחתי, אז יש כאן התחלה מצולמת עם הסברים ואז קפיצה לתוצר...).

 

כשראיתי את דף הכביסה בליין ילדה קטנה של אקו פארק, היה לי ברור שאני ישר קונה שניים, כי זה דף אידאלי לגזירה והדגשה בתלת מימד.

 



 

אז מזה התחלתי בעצם, מיצירה של שני חבלי כביסה, מלאים בכביסה תלת מימדית. רק אחרי זה הלכתי לבחור תמונות שיתאימו.

 

כשבחרתי לי את דפי הרקע הורודים, מהסטאק של פרימה, תפסה את עיני הכריכה של הסטאק, והחלטתי שגם היא יכולה להשתלב בדף:



לקח לי זמן להתרגל לשימוש בדפים דו צדדיים. תמיד יש לי הרגשה שבכל חתיכה שאני מדביקה אני מבזבזת את הצד השני. מנגד, למדתי ליהנות מהעובדה שתמיד הצד השני מתאים למה שכבר עשיתי. אז היה לי ברור שאני לא מוותרת על הצד השני של דף הכביסה, ויצרתי ממנו בורדר בעזרת פאנצ'.



מתקדמים, ועדיין - חסר לי משהו.

דך הפרחים החום שצד את עיני (tickled pink "radiant" paper, מליין fine and dandy של my mind's eye) הוסיף את המימד החסר וגם הכריע לגבי המאטינג של התמונות.



מכאן כבר עבדתי בשוונג, ולכן גם כשלתי בצילום...

מה שנוסף לדפים אלו פרחים שונים, מדבקות כיתוב וסרט לבד של little yellow bicycle ובלינגים של קייזר קראפט.

 



הנה. ככה דף נולד!

 

ואיך הוא נולד אצלכם?

 

__________________

משהו קטן וטוב (ספירה חדשה תתחיל בראש השנה)

 

המשפט להפוך את הדפקט לאפקט מופלא בעיני, ועובד בכל פעם מחדש.

הדסי, החיפושית הכי מלכותית שאני מכירה, נסעה לסין במסגרת "מלכת המדבר" ורציתי לפנק אותה עם כיסוי דרכון.

עבדתי ברגע האחרון, הייתי עייפה, מדדתי לפי העין... וכשהגיע הרגע לסיים את העבודה הסתבר שהכל יצא קטן מדי. אז עזבתי הכל על שולחן המטבח והתנחמתי בזה שהיא ממילא לא יודעת שהיא צריכה לקבל מתנה...

אבל אחרי התאוששות מה, החלטתי להפוך את הדפקט לאפקט ולהגדיל את משטח העבודה שלי בסיוע תחרה לבנה.

זו התוצאה:



 אפקט או לא אפקט?

נכתב על ידי קסם שימושי , 19/9/2011 11:40   בקטגוריות מתנות, עיצוב אלבומים, נסיעות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פנקס חורפי למטיילת המתמידה


יש לי חברה כזו שמדי פעם אני שומעת על איזו נסיעה ספונטנית שלה לחו"ל. האמת היא שמבחינתה זה לא תמיד ספונטני, אבל איכשהו אני תמיד שומעת על זה ברגע האחרון. פעם אפילו צלצלתי להזמין אותה לקפה ובעלה עידכן אותי שהיא בחו"ל...

 

אתמול פגשתי את אמא שלה ושמעתי שהיא שוב נוסעת. הפעם זו נסיעה משפחתית לפראג - החברה שלי, יחד עם אמא שלה ושני האחים שלה (כיף להם). היא נוסעת מחר, אז אפילו שממש רציתי להכין לה אלבומון עם תמונות של הילדים, הבנתי שאין סיכוי. אז במקום זה החלטתי להכין לה פנקס קטן שבו היא תוכל לרשום רשימות.

 

בגלל שאני עצלנית השתמשתי כבסיס לפנקס באלמנט דיגיטלי שהורדתי מאחד הקיטים באתר 2peas in a bucket. סידרתי לי את האלמנט על מסמך WORD בגודל שאני רוצה והדפסתי את כמות הדפים שאני רוצה בפנקס. ככה נראה הדף. החלק הבאמת מעצבן בשלה הזה הוא הגזירה, אבל אפשר כמובן לבחור צורה פחות ניג'סית...

 

מקרטון לא עבה (שלא יהיה קשה לגזור) חתכתי פעמיים את אותה צורה של הדפים. כיוון שזה היה קרטון נקי, בלי קשקושים, אז לא קישטתי בכלל את הכריכה האחורית.

 

על שכבת הקרטון הדבקתי דף נייר של גשם שחתכתי באותה צורה. שימו לב למוטיב החורפי (מאחר שהיא נוסעת לאירופה, אולי שם היא תמצא את החורף...)

 

רציתי לקשט את הפנקס בחותמת מתאימה אז השתמשתי בחותמת belinda bumberboots של חברת stamping bella.

כדי לחתוך את ההחתמה לצורה של הפנקס הקטנתי את הצורה הדיגיטלית לגודל המתאים על מסמך ה WORD שהכנתי קודם. טיפ - כדי לא לבזבז דיו הדפסתי את הצורה הזו בשחור לבן ובאיכות נמוכה ואז השתמשתי בה כדי שתיתן לי את קווי המתאר לגזירה.

 

סידרתי את הדפים יחד, ניקבתי עם הקרופ-א-דייל, וחיברתי בטבעות מתכת (binding rings) פצפונות (קצת פחות משני ס"מ). בכריכה הפנימית כתבתי הקדשה והנה פנקסון גמור בפחות משעה. עכשיו אני רק צריכה למצוא זמן לתת לה אותו (היא עדיין לא קיבלה את מתנת יום ההולדת שלה מאוקטובר...).



משהו קטן וטוב #?

הפסטיגל. הנסיכה ואני (יחד עם שרון והמשפחה שלה) חווינו אותו השבוע וזו היתה ממש ממש חוויה. הפקה מושקעת ואפילו לא רועשת מדי. הבעייה היחידה - האקוסטיקה בהיכל הספורט בחיפה מזעזעת וממש לא הבנתי את המילים של כלום. לא נורא - את הדי.וי.די אנחנו צפויים לשמוע כל יום מהשנייה שהנסיכה תקבל אותו ליומולדת בסוף החודש, ואז גם אני אדע את כל המילים בעל פה....

נכתב על ידי קסם שימושי , 17/12/2008 18:58   בקטגוריות how to, חברות, חו"ל, חותמות, מיני-אלבום, מתנות, נסיעות, עיצוב בנייר  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה אפשר לעשות ממעטפות?


קודם כל - התנצלות. אני יודעת שמזמן לא כתבתי, אבל בחיי שהייתי עסוקה... בכל אופן, כדי שההתנהגות השלילית הזו לא תחזור על עצמה, שמתי לי תזכורת שבועית לוודא שאכן כתבתי, אז אני מקווה לשיפורים הנושא...

 

ועכשיו למעטפות. חמש המופלאות - חגית, מור, נויה, נתנאלה וקרן (שימו לב איך סידרתי את השמות שלהן לפי הא-ב, שלא יהיו עלבונות...) - ייסדו בלוג ישראלי שכולו אתגרים ויצירה - mixim. מאז שהאתגר הראשון עלה, הן כבר הספיקו להעלות שם עוד כמה מאמרים מעניינים ומועילים, ועושה רושם שצפויות לנו עוד הפתעות רבות, אז אני ממליצה בחום.

 

האתגר הראשון, כפי שניתן להבין מהכותרת, היה מעטפות. בניגוד להרגלים שלי, הפעם לא דחיתי את העבודה לרגע האחרון. רק את הצילומים... אז רגע לפני שמאוחר מדי (צריך להציג את הפרשנות שלי לאתגר עד מחר בשמונה בבוקר...) קבלו אותו - ספרון הנסיעות שלי.

 

אבל רגע לפני שהכוכב נחשף - הערת ביניים - כשעשיתי את המנוי על הקיט החודשי של scarletlime החלטתי שתי החלטות:

1. מה שמגיע בדואר מיועד לפרוייקטים אישיים שלי

2. מה שמגיע מיועד לשימוש. לא לשים בכספת כדי שלא ייחסר. ההחלטה הזו נובעת מהמוטו שאימצתי לי - "צריך לשחרר חומרים, כדי שחומרים מוצלחים יותר יוכלו להגיע" (מאוד פנג שווי מצדי, לא?)

אז בינתיים אני עומדת בהחלטה שלי, למרות שגיליתי שהקיטים האלו כל כך עשירים ומלאים, שכנראה אצטרך לעשות די הרבה פרוייקטים מעכשיו...

 

קיט חודש יוני היה הראשון שעשה עלייה ומאוד שמחתי לגלות בו את קיט פספורט של making memories. הנה התמונה שלו:

ורק כדי שתקנאו אני חייבת לציין שבתמונה הזו רואים רק חלק קטן ממה שקיט יוני המלא הכיל....

 

ולמה שמחתי? כי כשהיינו בתערוכה ביוני קיבלנו קיט travel קטן של אותה חברה, והיה ברור לי שסוף שוף אמצע מה לעשות איתו...

 

אז בחזרה לאתגר.

 

 

החלטתי לעשות ספרון מעטפות, לפי ההדרכה שמצאתי באתר המופלא הזה שקושקוש העלתה ב-YNET בדיוק ברגע הנכון.

 

מהמעטפות (ריבועיות, בגודל 14*14) חתכתי את ה flap (אני יודעת שיש לפחות שתי מתרגמות שקוראות אותי, אז איך קוראים לחלק הזה של המעטפה?) בצורה כזו שהמעטפה נשארה בעצם ריבוע עם שתי קרניים, ואז הדבקתי ניירות מעוצבים משני צדי המעטפה. ברוח ה"להשתמש בהם" השתמשתי בנדיבות בדפים הדו צדדיים, בלי לבכות על זה שבעצם צד אחד מתבזבז בכל הדבקה (נכון שאתן גאות בהתקדמות הנפשית שלי?)

 

את הכריכות עטפתי בדפים מסט הנסיעה, ובגלל שהשתמשתי בחומרים מהקיט אז עבדתי בשילוב של בורדו וירוקים שהוא ממש לא שילוב הצבעים הטבעי לי.

 

עכשיו אני חושבת שאתן לתמונות לדבר:


ומה עושים איתו?

אפשר לשמור בו את כל הכרטיסים/תפריטים/מפיות וכו' שאוספים בטיול לחו"ל, או שאפשר לשים בו מלא מכתבי אהבה שילוו את מי שנוסע. אני בכל אופן הולכת לשמור אותו בחנות ולהשוויץ לכולם...

 

_______________________________________


גם לי יש קוביות!

אבל זה כבר עניין לפוסט הבא...

 

 
נכתב על ידי קסם שימושי , 9/8/2008 23:18   בקטגוריות עיצוב אלבומים, עיצוב בנייר, עשיתי בעצמי, אתגר, מיני-אלבום, נסיעות  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)