גם אני מוצאת את עצמי חוטאת מדי פעם בעיצוב דיגיטלי. אני לא עושה את זה לעתים קרובות, גם משום שאני ממש אוהבת את התוצר של עבודת יד, וגם משום שכדי לעשות את זה ברצינות צריך להשקיע הרבה זמן בלימוד אמיתי של תוכנות לעיצוב גרפי וכבר יותר פשוט לי לעצב ביד…
מה שאני כן מוצאת את עצמי עושה כמעט בכל אלבום שאני מעצבת זה עיצוב היברידי (בן כלאיים). אני מעבדת את התמונות בעזרת תוכנות שונות, יוצרת אפקטים או צובעת את התמונה, ואז משלבת אותה בעמוד עבודת יד.
אחת הסיבות הטובות ל"עשה זאת בעצמך" בעניין עיצוב התמונות היא שככה אני יכולה להביא לפוטו לפיתוח את התמונות בדיוק כמו שאני רוצה אותן ולשלם עליהן מחיר רגיל, בעוד שכל אפקט שהייתי מבקשת מהם, ואפילו אם זה אפקט מינימלי של הפיכת התמונה לשחור לבן, היה לפחות מכפיל את המחיר אם לא משלש אותו.
יש לי פוטושופ אלמנטס ולעיצובים מורכבים אני משתמשת בו, אבל לשימושים יומיומיים יותר יש תוכנות ואתרים חינמיים שמשמחים את לבי. אז לטובת כולנו, החלטתי לכתוב כמה פוסטים שיעסקו בנושא של נגיעות דיגיטליות.
התוכנה הראשונה שאליה אני רוצה להתייחס היא ה-PhotoFiltre (ותודה לדבורה שהכירה לי אותה לפני מיליון זמן). אפשר להוריד אותה בכל מיני אתרים, למשל כאן והיא מאוד מאוד ידידותית למשתמש.
כשהתוכנה נפתחת, עוד לפני שנכנסים עמוק לאפשרויות השונות שהיא מציעה, הסרגל התחתון שלה מציע לנו כמה אפשרויות לשינוי התמונה ועיצובה באמצעות לחיצה על כפתור (או שלוש לחיצות…)
לצורך ההדגמה עבדתי עם תמונה אחת, שנבחרה מטעמי נוסטלגיה (היום הסתכלנו על השעון מהפוסט הקודם ונזכרנו בתלתלים של המשכוכי. האמת היא שהם לא נעלמו, הוא פשוט לא מגדל את השיער שלו יותר... התמונה הזו היא כמעט בדיוק מלפני שלוש שנים - בדקתי את המאפיינים והיא צולמה בשבעה בדצמבר 2005, כשלמדנו לעשות עוגיות מקושטות לכבוד הבר מצווה של הפרופסור. ולזיקוקית ששאלה - כשהתמונה הראשונה צולמה הוא היה גור או גוזל, שמות שהאחים שלו ירשו בבוא זמנם...)
הפיכת התמונה לגווני אפור
או לגוון אחר, ירוק במקרה הזה:
שימו לב שבתוכנה הזו, כאשר אתם שומרים תמונה ששיניתם, בתצוגה המוקדמת שלה עדיין תראו אותה בפורמט המקורי שלה. לא להיבהל. כשתפתחו אותה (או כשתדפיסו אותה) היא תצא בסדר גמור.
אפשרות נוספת שהסרגל התחתון מציע לנו היא המסכה (masking). כאן אומנם נדרשת יותר מלחיצה אחת על כפתור, אבל התוצאה מצדיקה את זה.
בלחיצה על כפתור המסכה נפתח לנו חלון עם כל מיני אפשרויות. אנחנו יכולים לבחור את סוג המסכה, את הצבע שלה ואת מידת השקיפות שלה.
הכנתי שתי דוגמאות, כשכל דוגמא צמוד צילום המסך שיצר אותה:
מלבד האפשרויות האלו, שנותן הסרגל התחתון (יחד עם תיקונים כמו חדות, תיקוני תאורה ושינוי כיוון התמונה), מציעה התוכנה שלל פילטרים שמחולקים לקבוצות ויוצרים אפקטים מאוד נחמדים. הדרך הכי טובה להכיר אותם היא פשוט לשחק עם התוכנה ולראות מה היא יודעת לעשות, אבל בשביל להבהיר לכם שזה כדאי, הכנתי עוד כמה דוגמאות…
מהפילטרים האומנותיים בחרתי את סכין הציירים, לכבודו של המשכוכי שזו אחת הטכניקות האהובות עליו:
מהפילטרים בקבוצת הסטייל בחרתי את הפאזל. זו ההזדמנות לציין שני דברים קטנים – אחד, כמו בחלק גדול מהאפקטים ניתנת לנו כאן האפשרות לבחור מה יהיה גודל חתיכות הפאזל ומה יהיה עובי וצבע הקו המשרטט את החתיכות, ושניים, ככל שהאפקט יותר מורכב זה לוקח יותר זמן. אל תיבהלו, התוכנה לא נתקעה…
מקבוצת המסגרות בחרתי אפקט שאני מאוד אוהבת. אנחנו בעצם יוצרים מסגרת על ידי זה שאנחנו משנים את הגוון של חלק מהתמונה וככה בעצם התמונה היא המסגרת של עצמה…
ככה נראו ההנחיות שנתתי:
וככה נראית התמונה המעובדת:
ואחרון אחרון חביב (למרות שיש עוד המון אפשרויות, אני חושבת שיהיה לכם יותר כיף לגלות אותן לבד…) טקסטורות שאתם יכולים להלביש עליהן את התמונה כאילו היא מודפסת עליהן. הלבנים לא ממש שייכות לילד השווה שלי, אבל תחשבו כמה נחמד זה היה אילו זו היתה תמונה של בנייה? או להלביש תמונה של שחקני שח על לוח שחמט?
תודו שיש כאן אפשרויות מעניינות! וכמה שתשחקו יותר, יותר טוב.
כאן תם ונשלם חלק א'. אני לא רוצה להיות סחטנית תגובות, אז אני מבטיחה לחזור עם חלקים נוספים בהמשך (אבל לא בהכרח דווקא בפוסט הקרוב) גם אם לא תגיבו בכלל... אם תעשו דברים מעניינים עם התוכנה – אשמח לראות!
לימור
_______________
משהו קטן וטוב #49
יש לי מכונת תפירה! חברה שמעה שאני ממש רוצה לתפור והביאה לי (זו לא טעות בעברית, היא פיזית הביאה אותה אלי) את המכונה הישנה שלה, בלי לדעת אם היא עדיין עובדת. אמא שלי לקחה אותה לתָּקָן בחיפה, והיום היא באה לביקור והחזירה לי אותה עובדת כמו גדולה. איזה כיף! עכשיו רק איפה מוצאים זמן לתפור?