לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ילדה של כרמל


בית לבן בצל עצי אורן
רוח קרה מנשבת בליל
שמה אני עדיין אוהבת
כך הם קוראים לי: ילדה של כרמל

ילדה של כרמל
בת הגלים
עולה מן החוף
מטפסת הרים.

ילדה של כרמל
בת ההרים
יורדת לים
אל גל וצדפים

בראשו של ההר מצלצל פעמון
שמש גדולה קרבה אל המים
ערב, צריך כבר ללכת לישון
אור לבנה ניצת בשמיים

ילדה של כרמל...

כמו פטריות אחר בוא הגשם
איך שם צמחו חלומות ילדותי
ככה אני עדיין אוהבת
את הכרמל, כי שם הוא ביתי

ילדה של כרמל...

 

את המילים המקסימות האלו כתבה חמוטל בן זאב, שעושה פלאים עם מילים.

 

בתחילת החודש חגגה הקצינה היפה שלנו יום הולדת. באחד הימים, כשכבר רצו לי בראש מחשבות על מה ניתן לה, העלתה יעל קיפודים פוסט ובו סיפרה על שתי קערות סלט שהוזמנו אצלה, ואז זה ניצנץ לי - סט מיוחד בשביל ילדה מיוחדת במינה.

 

התכתבתי עם יעל כדי לוודא אם אפשר ואז נשאר רק להחליט מה יהיה כתוב על הספל ועל הקערית. מצידו של השיריונר לא הגיעה השראה רבה - אבק המדבר כנראה מטשטש לו את המוח וההברקה היחידה שהוא הצליח להעלות היתה "הילדה הכי יפה בגן"... לא שזה לא נכון, אבל זה בכל זאת קצת שחוק...

 

אז הלכתי לפיתרון האולטימטיבי שלי כשאני מחפשת מילים, כותרות ורעיונות - שירונט.

 

ושם מצאתי את השיר הזה, שמעולם לא שמעתי, שהפיזמון שלו מתאים בצורה מושלמת לילדה ששמה כרמל.

 

ככה יכולתי להזמין את המתנה.

 

רק שיעל פדנטית, ונכנסת לעניין עם כל הלב (והידיים המוכשרות), אז היא שאלה אם ארצה להוסיף את שם המשוררת, או אולי הקדשה?

 

בהתחלה חשבתי שלא, ואז אמרתי לה שהיא יכולה לכתוב "לילדה בת עשרים".

 

היא כתבה.

על שני הכלים.

וגם הוסיפה את השנה - 2012.

 

יצא מדהים.

באמת.

רק שאני יצאתי קצת מפגרת, כי הילדה בת עשרים ואחת...

 

והנה אותו סיפור - בתמונות:













יעל - תודה רבה וגדולה - זה יצא אפילו יפה יותר ממה שדמיינתי!

 

_______________________________

משהו קטן וטוב - כי תמיד יש כאלו...

מאוד שימח אותי לפגוש בצד השני של התגית שיעל צירפה לאריזה את חותמת "נעשה באהבה" שלי.

נחמד לגלות לאן הדברים מתגלגלים...



נכתב על ידי קסם שימושי , 14/8/2012 17:37   בקטגוריות היפה, מתנות, פירגון, יעל קיפודים  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על אש קטנה


אילנה, שמתכנה במרחב הוירטואלי אש קטנה (ופעם היא תצטרך להסביר לכולנו את המקור לכינוי הזה שלה...), היא יוצרת משובחת שיצא לי להכיר בספטמבר בסדנה של אינגוילד, כשישבנו זו לצד זו.

 

מאז אני עוקבת בבלוג שלה אחר התנסויותיה בתחום הסקראפ ואחר מסעותיה בשביל ישראל...

 

החודש היא הגדילה לעשות ואיתגרה את עצמה במסע יצירתי שעניינו מיצוי מוחלט ומלא של קיט החודש עליו היא מנויה, ולצד זה צילום ופירוט של כל שלבי העבודה שלה.

 

אני לא בטוחה שאצעד אחריה בכל שלבי המסע הזה (טיילית גדולה אני לא...) אבל אתמול, כשהייתי די שפוכה מאיזה וירוס בטן שתקף את הנסיכה ואותי (ועוד התיישב על חלושס ממקודם), הרגשתי שמתאים לי להתפנק ביצירה נטולת מחשבה, AKA סקראפ ליפט...

 

עכשיו אני חייבת להזהיר - במבט ראשון אין שום קשר בין הדף של אילנה רוקפלר סנטר לכפולת הדפים נטולת השם שלי. אבל תאמינו לי - היתה כאן הרבה יותר מהשראה, זה ממש על גבול ההעתקה (עם פרשנות, טעויות מדידה וסקאלת צבעים יוצאת דופן אצלי...), עם ציות כמעט מקסימלי לאתגרים שאילנה הציבה.

 

אילנה השתמשה בדף לבן ומה שקפץ לי ליד היה דף קרם.

אצלה הרקע הוא חותמת, ועוד אחת כזו שהיא החתימה קודם על דף טיוטה כדי שתצא החתמה חלשה. אני השתמשתי במסכה וב PAN PASTEL. הרבה PAN PASTEL. שום דבר פה לא יצא חלש...

מיסטים יש אצלה ואצלי ומדבקות מתגרדות (למה יש אנשים שאצלם להשתמש במדבקות מתגרדות זה אתגר? אני מוכנה לגרד מדבקות כאלו כל היום...).

ושייפתי וחירבתי את שולי הדף ואת השוליים של חלק מהתמונות. נזכרתי למה אני לא עושה את זה בדרך כלל - זה לוקח המון זמן...

 

התמונות צולמו בשבת חורפית אחת,שבילינו בתל אביב. בנות המשפחה על הנדנדה...

 



וקלוז אפ על פינת המדבקות המתגרדות:

 



יצאה כפולה מאוד צבעונית ואחרת ממה שאני עושה בדרך כלל. רק אחרי שהסתכלתי על זה כמה דקות, קלטתי שלילה קודם דיפדפתי במגזין ישן של סומרסט והיתה כתבה על קומבינציית הצבעים כתום-תכלת-ירקרק - רק שאצלם זה נראה היה פסטלי ואצלי טמבוריה ממש...

 

תודה לאילנה על הדחיפה שהפרוייקט שלה נתן לי ועל ההשראה!

 

אולי גם אתם תנסו ללכת בעקבותיה?

 

_____________________

משהו קטן וטוב - כי תמיד יש כאלו...

 

המתנדנדת הבוגרת נהייתה קצינה בדיוק לפני שבוע. כבוד!

המתנה שלה היתה מחברת מסדרת המחברות המהממות של קום איל פו, עם כריכה מושלמת לכבוד האירוע:



והעמוד הראשון שקישטתי, לפני שכתבתי את הברכה:



בהצלחה לקצינה האלופה שלנו!

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 11/7/2012 18:16   בקטגוריות mixed media, אתגר, דפי אלבום, היפה, הנסיכה, השראה, עיצוב אלבומים עבודת יד, פירגון  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הילד בן עשרים, או, כשמופרעת ומשוגעת משלבות כוחות (חלק א')


הגוזל שלנו, זה שנולד פצפון כל כך עד שהבית הראשון שלו היה הפגייה, כבר גדול.

ממש גדול.

עשרים שנים.

מתי בדיוק הן קרו לנו?

 

לפני חודש בערך קיבלתי טלפון מהיפה שלו, שרצתה לדעת מה אנחנו מתכננים לכבוד האירוע המכונן.

אני - לקנות לו מקינטה, כמו שהוא שהוא רוצה.

היא - כי חשבתי שאולי נארגן לו מסע בארץ, כזה שיעבור בכל מיני מקומות, ויהיו בו כל מיני הפתעות ופגישות עם אנשים שהוא אוהב...

 

אני לא ממש טובה בלהגיד לא, ואסוציאציות מתוך "יש ילדים זיג זג" כבר התחילו לעלות לי לראש, אז הבטחתי לחשוב על זה קצת ולדבר איתה.

 

המאמן היה ספקן, ולא ממש הבין איזו הנאה תיגרם לילד ממסע ברחבי ישראל, ועוד לבד, אבל אני כבר הייתי בשוונג, ולא נתתי לפקפוקים לעצור אותי באמצע התנופה...

 

מאחר שהיפה לובשת חאקי, עיקר תהליך התכנון התרחש בטלפונים ובסמסים, ואחרי שזרקנו המון רעיונות לאוויר וביקשנו שיתוף פעולה מהמון אנשים שהבוגר אוהב במיוחד, חשבנו שאנחנו יכולות לתפור לו מסע.

 

התעלמנו מכמה תקלות קטנות בדרך, כמו רכבת ישראל שהחליטה ששבוע שעבר הוא בדיוק הזמן הנכון לא ליסוע בין נתניה לחיפה, ואח שלי, שהחליט לחגוג את יום הנישואים שלו, ועוד אנשים יקרים שבדיוק נעדרו מהאיזור מטעמי ויפאסנה או חתונה, והפקנו מסע יום הולדת, כזה שדי בטוח שאין סיכוי שהבוגר ישכח אי פעם... 

 

אז איך זה התחיל?

 

ביום ראשון הילד התעורר מטלפון שזימן אותו לראיון בעזריאלי ביום שלישי בצהריים. מסתבר שיש אנשים שדברים כאלו קורים להם, אז זה לא נשמע היה לו מוזר מדי...

 

מאחר שאני התכוונתי להגיע לראיון במת"מ (או ככה הוא חשב, לפחות), ומכיוון שלא היתה רכבת מעכו, הצעתי לו טרמפ לחוף כרמל. מזל שאת הידיים הרועדות שלי, ואת כאב הבטן, הוא לא יכול היה לראות...

 

הורדתי אותו בתחנה, ורגע לפני שנפרדנו נתתי לו כרטיס לרכבת. טוב שאמרתי לו שזה כרטיס שמור, אחרת הוא לא היה שם לב. {פרשנות של הבוגר ביום חמישי בערב: מי שמכיר את אמא שלי יודע שיכול להיות שלכבוד זה שיש לי ראיון חשוב היא טרחה לקנות לי כרטיס, ועוד בשמורים, אז זה לא היה מוזר מדי...}

 

סובבתי את האוטו ונסעתי למגרשי החנייה על החוף לאסוף את אמא שלי. נתתי לה תרמיל גדול ומצוייד וקלסר מלא הוראות ומעטפות, וגם כרטיס שמור - חברו הטוב של הכרטיס של הבוגר - והורדתי גם אותה בתחנת הרכבת. חששתי שזה שיש עוד עשרים דקות עד שהרכבת תצא יגרום לזה שהבוגר יראה אותה מוקדם מדי, אבל למרות שהם עמדו ממש קרוב זה לזה, כבודו לא ראה כלום (אולי זו הראייה המרחבית המפוקפקת שגרמה לזה שקורס טיס לא רצה אותו?). הוא גילה שהיא נוסעת איתו רק כשהיא אמרה לו שלום בקרון השמורים, ואז הוא כבר הבין שיש דברים בגו...

 

הוא קיבל ממנה את הקלסר וזה מה שהיה במעטפה הראשונה (יחד עם כרטיס רכבת נוסף ועם כסף מזומן):

 



רק אחרי שהוא קרא את המכתב הראשון והפך את הדף, הוא ראה את השער של הקלסר, יחד עם לוגו המסע, שהופיע אחר כך גם על כל המעטפות שנקרו על דרכו, ואחרי השער חיכה לו גם מסמךהנחיות כלליות מפורט (שאני חוסכת מכם. הוא דיבר בעיקר על זה שלא כדאי לפתוח את המעטפות לפני שנגיד לו, שאנחנו מבקשים שייסע במוניות - יודעת האמא נפש ילדה החסכן - ושיהיה נחמד אם יצלם...)



 (הצילום של הנעליים המדליקות נלקח מכאן)

 

בתל אביב הילד נפרד מסבתא. היא נשארה בעזריאלי לפגוש חברה והוא עלה על הרכבת לירושלים. בחבילת הפינוק הוא מצא את הספר ההולם לדרך - יש ילדים זיג זג ובוטנים אמריקאיים, שבלעדיהם שום מסע לא יהיה ראוי לשמו.

 

בדרך לירושלים הוא גם פתח את מעטפה מספר 2 -



הוא צילם תמונות של האוכל (באגואה) ושל תוכן המעטפה שחיכתה לו שם:









הצילום של המיונז הוא לא סתם... הבוגר אוהב מאוד מיונז וכמעט תמיד צריך לבקש אותו במיוחד. באגואה הוא קיבל את המיונז עוד לפני שהאוכל הגיע, והיה בטוח שביקשתי מהם במיוחד שיגישו לו מיונז. אבל לא. זו סתם היתה הוכחה לזה שבחרתי היטב כשבחרתי דווקא את המסעדה הזו...

 

הבוגר ציית להוראות והלך למנזר האחיות ציון, איפה שחיכה לו חדר.

 

אני אפרד מכם כאן ואמשיך את קורות המסע מחר.

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 20/9/2010 20:08   בקטגוריות הפקות מופרעות, מתנות מיוחדות, אירועים, היפה, הבוגר, יום הולדת, השקעה, מסע, ירושלים  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)