לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .


אתמול אחר הצהריים, קצת לפני שיצאתי לעבודה, הנסיכה הסתכלה עלי ובטון רציני לגמרי (על גבול הטרגי) אמרה "יש לי הרגשה שאנחנו צריכות לעשות משהו מיוחד ביחד".

אתם הייתם עומדים בפני פנייה/בקשה כזו?

ועוד בטון כמעט טרגי?

אז פלא שגם אני לא?

רק שביקשתי לדחות את זה למחר (כלומר היום) כי אחה"צ של יום שלישי הוא האחה"צ הפנוי שלי, זה שמיועד לבילוי זמן איכות עם הנסיכה. נכון שזה קורה רק אחת לשבועיים בערך, כי הרבה פעמים כבר יש לה תוכניות דוחות אמא, אבל בכל זאת...

אז החלטנו שקולנוע זה משהו מיוחד, ומצאנו שאפילו יש סרט שהיא טרם ראתה (בין אמא לבין סבתא, הילדה הופכת לשוחרת קולנוע רצינית).

הלכנו לראות את "המסע הקסום של אימפי" בקריון, ולמרות הדיבוב לא סבלתי, מה שבהחלט אומר שהדיבוב בקולנוע משתפר.

 

אחרי הסרט הלכנו לצומת ספרים לבדוק איך אנחנו מעשירות את הספרייה שלנו לכבוד ה"ארבע במאה" שהתחדש עלינו לטובה. הסברתי לנסיכה שהיא יכולה לבחור לה שני ספרים (במבצע הקודם היא קיבלה אחד מהארבעה, בזה שלפניו אני קיבלתי את כל הארבעה... אצל מי מתלוננים על הרעת תנאים???). לקח לה בדיוק רגע למצוא את "לילי המכשפה בעקבות האוצר האבוד". את הספרים הקודמים בסדרת "לילי המכשפה" היא קיבלה במתנה מסבתא, שתירגמה אותם, אבל מה לעשות שבהוצאה נפלו על הראש והחליטו להעדיף את מיכאל דק על פני סבתא? בפעם הקודמת שראינו את הספר הזה בצומת הוא בדיוק לא היה במבצע והנסיכה ממש התאכזבה, אבל מזל שהפעם הוא כן. הספר השני שהיא בחרה לה הוא ספר הסיפורים הנוסף של ג'ורג' הסקרן. כבר יש לה אחד מהסדרה והיא ממש נהנית ממנו, אז ברור שזו בחירה טובה.

בנקודה הזו חשבתי שהגיע תורי ועכשיו הזמן שאלך לחפש לי ספרים.

אז חשבתי. הנסיכה הגיעה אלי להראות לי את אחד הספרים בסדרת "השושנים האנגליות" של מדונה ולספר לי שדיפדפה בו והוא נראה לה מעניין. הצעתי לה לקרוא קצת ולראות אם הוא אכן. לקח כמה דקות של קריאה בעמידה כדי שהיא תחזור ותספר לי שהעמוד נגמר בצורה מותחת וזה ממש גורם לה לרצות להמשיך לקרוא. מצאתי לה כיסא והיא שקעה בקריאה. כמובן שהקצבת הספרים שלי נפלה באותה שנייה לספר אחד מתוך ארבעה...

 

עם שקית הספרים הלכנו לאכול. הנסיכה, באופן ממש ממש מפתיע (לקרוא בקול ציני) בחרה במקדונלדס. אני, לעומת זאת, החלטתי שאם אוכל רק קינוח אני ממש בסדר, וממש לא מעניין אותי כמה קלוריות יש בו (מוקדש לקוראת האהובה מאוד, היודעת בדיוק כמה קלוריות יש בפרוסה של פאי קוקוס...). הלכתי על ופל בלגי עם טיפה של סירופ מייפל ושני הרי קצפת. מאחר שכשהגעתי לשולחן הנסיכה הודיעה לי שזה נראה "ממש מעולה!"הצעתי להשאיר לה חלק.

כשחתכתי לה את החלק שלה היא אמרה תודה, והוסיפה והבהירה שהיא לא אומרת לי תודה על הקינוח, אלא על כל הדברים שאנחנו עושים בשבילה. הבגדים שאנחנו קונים לה והאוכל שאנחנו מכינים לה והרשימה נמשכה עוד ועוד. לא הייתם נמסים?

אז נמסתי.

 

אין ספק שהיא צדקה לגמרי.

היינו צריכות לעשות משהו מיוחד ביחד...

 

__________________________

משהו קטן וטוב #62 (2009)

זה היה אמור להיות נושא הפוסט הזה, אבל בילוי אחר הצהריים דחק את זה לכאן...

אני לא יכולה לחשוף עדיין את מה שהכנתי לתחרות המשפחה של גורי לינרו, אבל אני כן יכולה להמליץ לכם בחום על תחרות חנוכה שלהם.

התחרות מיועדת לילדים, בשלוש קבוצות גיל, ובכל קבוצת גיל יחולקו שלושה פרסים שווים לאללה.

ולמה אני ממליצה?

קודם כל הם זכו בהערכה העמוקה שלי כשראיתי שהפרסים שהילדים יקבלו הם זהים לפרסים שהמבוגרים יקבלו. יש בזה משהו מאוד מכובד ומכבד.

שנית, החומרים שלהם (פירוט בעוד רגע) מאוד איכותיים ומזמנים עבודה מאוד כיפית עם תוצאות ממש יפות, אז כיף לי להמליץ.

וגם (פינת היושרה בפרסום) הם עוקבים איך המשתתפים שמעו על התחרות ושווה לי לשמור על קשרים טובים איתם (אז אם ההמלצה הזו תגרום לילד שלכם להשתתף בתחרות, יהיה נחמד אם תציינו שהגעתם דרך קסם שימושי).

 

אז הנה קצת על החומרים -

I-CLAY הוא חימר פיסולי מאוד נעים לעבודה,שמתייבש באוויר, אבל נשאר גמיש (אני תמיד נותנת כדוגמה את העובדה שאילאיל עשתה ממנו כרית סיכות מדהימה!). הוא מגיע בצבעים שונים, בשקיות של 15 גרם ושל 50 גרם, והצבעים השונים גם מתערבבים מצויין. יש להם גם מיכלים חדשים של 400 גרם, אבל אני מניחה שלא תזדקקו לזה אלא אם כם אתם מתכננים על דגם של כל בית המקדש...

 

I-FOAM הוא ההפתעה הגדולה מבחינתי. אני שונאת פולילינה על כל נגזרותיה ולפיכך מיכאל, הסוכן שלהם שמולו אני עובדת, יודע שממש הסתייגתי בכל פעם שהוא הציע לי את הליין של החומר הזה, שנראה, מה לעשות, ממש כמו פולילינה. אבל לכבוד תחרות המשפחה עשיתי ניסיון ולהפתעתי החומר ממש לא נדבק לי לידיים ולעומת זאת הוא נדבק ממש יפה לבריסטולים שאליהם רציתי להדביק אותו! אפשר לקשט איתו אלמנטים דו ותלת מימדיים ואפשר גם לעבות חלקים של ציור, למשל.

 

דבק הנצנצים שלהםמגיע בשלל צבעים (מבריקים, פסטליים, נאוניים ומטאליים) וריכוז הנצנצים שבו הוא מרשים ממש. אפשר להשתמש בו לציור, כמו בטוליפ, אבל אפשר גם לצפות בו משטחים וקטעי ציור וזה יוצא ממש מוצלח. בשבוע הבא אני מקווה להעלות פוסט על "הלבשת" אותיות חלקות ותוכלו לראות איזה יופי זה יוצא.

 

צבעי החלון של AMOS איכותיים ביותר ומגיעים גם ב-14 צבעים חלקים (כולל זהב וכסף) וגם בגרסת קונפטי, עם חתיכות מנצנצות בפנים. אני מניחה שכולם יודעים איך משתמשים בצבעי חלון ליצירת מדבקות חלון, אבל במהלך הניסיונות שלי גיליתי טריק חדש - מילאתי בצבעי חלון את התבניות הגמישות של הפימו ונתתי לזה המון זמן להתייבש (זה בטח תלוי במזג האוויר, אבל בימים היבשים של החורף זה לקח איזה 48 שעות) ואז שלפתי, ממש בקלות,  צורות תלת מימדיות יפיפיות מתוך התבניות.

 

הנסיכה, שלא הבינה את ההוראות שלי, עשתה את זה גם עם דבק נצנצים. הוא מאוד התכווץ, אז הצורה יצאה ממש חלולה, אבל מקסימה. עוד לא יצא לי לבדוק איך לעשות צורה מלאה יותר, אבל אני אעשה ניסיונות עם יותר חומר, ואבדוק גם אפשרות למלא את החלל שנוצר בדבק פלסטי.

 

ויש גם את הטושים הנהדרים של ZIG (טושי קליגרפיה וטושי אקוורל ו-PAINTY ופוסטרמן) ואת הדבקים שלהם, אבל מה עושים עם טושים ודבק אתם כבר יודעים, לא?

אז למה אתם מחכים?

תושיבו את הילדים שלכם להתחיל לעבוד...

 

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 25/11/2009 01:27   בקטגוריות אילאיל זיו, המלצות, הנסיכה, חומרים, חנוכה, ימים מיוחדים, יצירה עם ילדים, פינוק, תחרות, AMOS  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שלושה אלבומונים לנגה הקטנטונת


נעמי הנהדרת ילדה את נגה, אחות להילה הקסומה.

 

אז מה נותנים מתנה?

 

פעם הייתי מכינה לתינוקות שנולדו כמוסת זמן, שמתארת את הזמן בו הם נולדו. קטעי עיתונים, מחירי ממתקים במכולת, שערי חליפין שאר ירקות. המון השקעה בתוכן, ואחר כך, כמובן, גם בצורה. הפעם החלטתי לקחת את החיים בקלות ולהיעזר, שוב, בהשראתה של אילאיל, שעושה אלבומים מקסימים לגמרי לתינוקות, בלי לדאוג יותר מדי לאיפה בדיוק ישימו את התמונות.

 

אבל מאחר שפשוט מדי אי אפשר, החלטתי להכין ישר שלושה אלבומים דומים, כדי לשמח לא רק את ההורים והאחות, אלא גם את הסבים. הדפים ממש דומים, חוץ מקצת כיתובים שונים.

 

הפעם, בגלל שמדובר בדפים קטנים (15*15) שנכנסים לסורק, החלטתי לנסות לסרוק במקום לצלם. גם זה לא עושה כבוד אמיתי לדפים. כנראה שאין כמו מראה עיניים מקרוב...

 

אז הנה הן, טעימות ודוגמיות, שנערכו שוב, בהנאה רבה, בתוכנת הפיקניק (שוב תודה למור):

 

 

 

 

 

ומה מסקנות הפרוייקט?

* אני לא בטוחה שלא אחזור לכמוסות הזמן המושקעות, אבל גם לפרויקטים קלילים כאלו יש יתרונות.

* הגודל המיניאטורי הזה מציב קשיים משלו, אבל מצד שני ממש כיף לעבוד על דפים שמסתיימים כמעט ברגע.

* סול טוב לנשמה. נכון שזה משחק מילים זול, אבל האמת היא שהסול עצמו ממש ממש לא יקר. ובזכותו ממש גיליתי מחדש את כל צורות החיתוכים של הקאטלבאג שלי...

* תינוקות זה כיף. נכון שזה לא ממש קשור לפרוייקט, אבל נזכרתי בזה אתמול כשחיבקתי את נגה הפצפונת (בת 10 ימים)...ולא, ממרומי גילי המאוחר זה ממש לא גרם לי להרהורים על עוד אחד/אחת...

__________________

משהו קטן וטוב #17 (2009)

מיכל מציירת מעגלות מדהימות. לכבוד פסח היא הוציאה מעגלה לצביעה בגודל 50*50, וזה פשוט כיף אדיר. בכל ערב אני וטושי הג'ל ממלאים שטחים במיליון צבעים וגוונים, ומדי פעם כל מי שעובר בסביבה מוסיף עוד קצת משלו. אני כבר ממש סקרנית לראות איך זה יראה בסוף. ואם גם אתם רוצים לצייר מעגלות, מייד אחרי פסח מיכל פותחת קורסים בכרמיאל, חיפה וזכרון יעקב. שווה!

והנה הוכחה מצולמת לשותפות של כ ו ל ם בצביעת המעגלה המשפחתית שלנו:

 

 

   

נכתב על ידי קסם שימושי , 14/4/2009 12:06   בקטגוריות אותיות בעברית, אילאיל זיו, אלבום, מיני-אלבום, עיצוב אלבומים, תינוקות, מעגלות  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אילאיל ליום אחד


הבנות של מיקסים העלו אתגר פורימי במיוחד והזמינו את המשתתפים להתחפש לאמן אחר וליצור יצירה בהשראתו. הכוונה היא לא להעתקה של היצירה, אלא ליצירה ששואבת משהו מהאמן שבחרנו.

רגע אחרי שדגמתי את הבלוגים של חמש המוכשרות ונאנחתי בהתפעלות, כבר היה ברור לי בהשראת מי אצור.

אני אחוזת קנאה בכל פעם שאני מתבוננת ביצירות של אילאיל זיו. בגלל הצבעוניות. בגלל המורכבות. בגלל שאחרי ניסיונות בודדים ברור לי שלעולם לא אהנה ליצור בחימר פולימרי (הייתי אומרת שעבודות מהסוג הזה הן סוג של מחלת נפש, אבל אני יודעת שיש אנשים שחושבים את זה על מה שאני עושה לפעמים בנייר, והדר בבית זכוכית מוטב לו שייזהר...)

אז הלכתי לשוטט באתר של אילאיל ולחפש השראה.

היה לי ברור שאני לא מתכוונת לגעת בחימר פולימרי אלא לעבוד (כמעט) כמו תמיד בנייר, אבל רק כשראיתי את הפרפרים האלו ידעתי מה אני רוצה לעשות:

  

וכאן המקום להבהרה למי שאינו מצוי בענייני מיקסים (הי אמא). האתגר של מיקסים עלה אתמול. בצהריים. ובדרך כלל אני מגיבה לאתגר בערך רבע שעה לפני הדד-ליין. אז מה השתנה?

 

קודם כל פורים. שהוא הזמן הנכון ל"נהפוך הוא" גם על ההרגלים הרגילים שלי.

וחוץ מזה מתי להתחפש אם לא בפורים, רגע לפני שהוא נגמר?

וחוץ מזה ידעתי מה אני רוצה לעשות.

וחוץ מזה ישבתי כל היום על המחשב, הזנתי מוצרים חדשים והתכוננתי לבאות (ויש הרבה באות. בקרוב...) והייתי צריכה שינוי.

 

אז זהו.

 

הכנתי שלושה כרטיסי ברכה בעזרת הקאטלבאג ותבניות הלייבל 1. העצוב מבוסס על קולאז' ניירות שניסה לדמות את הצבעוניות והשילובים של אילאיל.

 

לא בטוח שאם לא הייתי מספרת לכם מאיפה ההשראה הייתם מבינים לבד...

 

.

 

וזהו.

מאיפה אתם שואבים את ההשראה שלכם?

נכתב על ידי קסם שימושי , 11/3/2009 19:40   בקטגוריות השראה, אתגר, כרטיסי ברכה, אילאיל זיו, פורים, פירגון  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)