לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מי גנב את החיריק???


אני מתנצלת על גודל הפונט מכאן והלאה, אבל הניקוד חיוני כאן...

 

מי יודע מי גנב את החיריק והחליף את בניין הִפְעִיל בבניין הֵפְעִיל?

הבן שלי (שהוא פרופסור, כידוע, ולפיכך אפשר להניח שטיפש הוא לא) הֵתחיל את המבחן בחששות, הֵמשיך ברגשות עידוד כשראה זה קל משציפה ובסופו של דבר הֵצליח.

וכשאני מעירה לו (ועל זה אני מעירה, ללא לאות) הוא פשוט עונה שזה לא יעזור לי וככה הוא רגיל לדבר. מזעזע, לא?

שמעתי הסברים שאומרים שאנחנו פשוט נהיים עצלנים יותר, וכמו בתחומים אחרים גם בתחום ההגייה אנחנו בוחרים בדרך הקלה. אולי זה באג אצלי במוח, אבל אני באמת לא מבינה למה להגות צֵרֵה יותר קל מלהגות חיריק...

 

לפיכך - לכבוד ראש השנה - אני קוראת לכולם להחזיר לחיריק את כבודו האבוד!

 

-

משהו קטן וטוב #47 (2009)

בהיותי מאותגרת טיפוח (אני שונאת קוסמטיקאיות, קרמים ושאר תכשירי עינויים) לא הכרתי את רשת ללין. לפני כחודש עברנו ליד הסניף של ללין בביל"ו וראינו שם כרית כבשה חמודה להפליא, אז אתמול נסענו לחנות ללין בכרמיאל על מנת לרכוש כרית כזו לבוגר, שיש לו רומן עם כבשים ושגם יהיה בן 19 מחר, אז מגיע לו.

נכנסנו לחנות וגילינו עולם קסום שמריח טוב וממש עושה חשק לקנות. הנסיכה הודיעה שזו החנות היפה ביותר שראתה, ואחרי מבט המום מאמא שלה הוסיפה "חוץ מהחנות שלך..."

אז ללין שווה לגמרי והכבשה עוד יותר, הנה - תראו:



 

נכתב על ידי קסם שימושי , 15/9/2009 10:02   בקטגוריות הבוגר, המלצות, כבשים, עברית, קיטורים  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כִּכְבָשִֹים


 המשכוכי קיבל את כינויו כשהגיע לגיל 18 והכינוי "המתבגר" כבר לא התאים לו. הכינוי הזה נבחר בזמנו גם בגלל נטייתו הטבעית להוביל את העדר (כל עדר שנמצא סביבו) וגם בגלל שהוא בדיוק היה באמצע התכנונים של עבודת הגמר שלו, ולמרות שלא היה ברור מה בדיוק הוא רוצה לומר, היה ברור לגמרי שהעדר עומד במרכז העניין.

[והיתה בכינוי הזה גם מחווה לספר הנפלא "המשכוכית" שכתבה קוני ויליס, אבל זה עניין צדדי...]

עכשיו אנחנו כבר כמעט אחרי. התערוכה כבר הוצבה, הבגרות כבר עברה ועוד כמה ימים הכל יפורק והכבשים תצטרכנה למצוא להן בית. אז הגיע הזמן לחלוק רשמים ותמונות (ואולי גם לבחור כינוי חדש לבכורי המוכשר).

ככה המיצג שלו נראה באופן כללי:

מה שהיה יפה זה שכשהוא העמיד את הדברים והציב את הפרוז'קטור, פתאום הוא גילה שהצלליות על לוח הדיקט (שאותו הוא תכנן למלא בטקסט) יוצרות דמות של כבשה שצועדת לתוך לוע פעור. אין ספק שזה לא יכול היה לצאת יותר טוב אם הוא היה משקיע שעות בתכנון...

על שני הקנווסים הירוקים יש כבשים שהוא יצר מציור של מוח אנושי ובנוסף טקסטים. את הטקסט של שלום חנוך הוא כתב בעזרת פתקי בחירות (והוא מודה לסבתא שדאגה לו לפתקים) ואת הטקסט הנוסף, מתוך "הסיפור השלושה עשר" הוא כתב בכתב יד:

 

בנוסף הוא יצר עדר של כבשים מקרטון אפור. על חלק מהכבשים הוא כתב בכתב יד ועל חלק הוא הדביק פתקי בחירות.

את המנהיגה החולה של העדר הוא פיסל ברשת לולים ועטף באופן חלקי בפיסות סרוגות מצמר לבן. אחר כך הוא נתן להכל להחליד, האכיל את הכבשה בדמות אנושית שרק רגליה משתלשלות באוויר והעמיד אותה על ארגז קלפי ריק. מנהיגות עצובה משהו...

מה עוד היה לנו?

דף עמדה מודפס, והוא עשה לאמא טובה והרשה לי להכין לו שלוש כבשים חמודות חתוכות בקאטלבאג (התבניות הן תבניות של הקאטלקידס)... היה נחמד שליד כל עבודה הם שמו צילום של היוצר, מצילומים שהם צילמו במהלך תקופת העבודה.



לטובת מי שלא קורא אותיות זערוריות בתצלומים, הנה התוכן של דף העמדה:

בעבודה שלי חקרתי את הנושא של עדריות בבני-אדם. כל יום אני עומד שוב ושוב מול בחירות שעלי לבצע – איזו משחת שיניים לקנות, מתי ללכת לישון, ולמי להצביע לכנסת ישראל. לפעמים, מרוב הצורך המתמיד לבחור, אני מתנתק: אני מפסיק לחשוב דברים לעומק, לבחור בחירות מתוך בחינה מדוקדקת של המציאות. אני מוצא את עצמי בוחר ראש ממשלה באותה הקלות בה אני בוחר את משחת השיניים שלי. כשבחנתי את הקיום הזה מצאתי שהוא דומה מאוד לקיום של כבשים, שמנווטות את חייהן מעט לפי הצרכים הקיומיים שלהן והרבה לפי המגמה של העדר. כבשה עלולה מאוד בקלות לאבד את הקיום האינדיווידואלי שלה, ולהפוך להיות חלק מתוך קולקטיב שלא היא קובעת את התנהלותו. אני חושב שבני אדם מסוגלים להגיע לאותו המצב, ומתוך הדמיון הזה בחרתי להציג אנשים דרך כבשים.

הפרויקט שלי התפתח תוך כדי עבודה, כשיצאתי לדרך עם רעיון כללי שהלך והתעצב עם הזמן. במהלך הפרויקט למדתי הרבה על הכוח של החזרתיות, והשתמשתי בחזרות מרובות על אותה הדמות. בפרויקט השתמשתי בחומרים רבים ושונים, מתוך ניסיון להעמיק את ההבנה שלי את הנושא דרך הביטוי שלו בכל מיני סוגים של מדיות. בנוסף, החומרים השונים מייצגים בשבילי את השוני בין אנשים, שהוא מרכיב חשוב באמירה של הפרויקט בנוגע לייחודיות של כל אדם בעדר האנושי. העבודה שלי מתעסקת הרבה בסימבוליזציה של האובייקטים עליהם מדובר במטרה לגרות את הצופה ולהעלות בו אסוציאציות, לכן בחרתי להציג את העבודה בצורה גסה ולא מלוטשת (נייר דבק חשוף, חלודה, תאורה חשופה, וכו') כדי להבהיר שההתעסקות היא במסר ובמה שהאובייקטים מסמלים, ולא בצורה בה הם מוצגים.

                                                                  

חומרים: בד, צבע אקרילי, רישומים אנטומיים מטופלים, רשת לולים, חוטי מתכת, צמר לבן סרוג, קרטון אפור, פתקי הצבעה, קלפי (רדי-מייד).

 

בעבודה השתמשתי בטקסטים הבאים:

v     40 סיבות לפתק לבן / רוני קליין

v     הכל פוליטי / ויסלבה שימבורסקה

v     הסיפור השלושה-עשר / דיאן סטרפילד

 

וזהו. עוד צעד שהושלם במסע הזה של החיים שלו. זה כנראה גם הזמן להיפרד מהכינוי הזמני הזה, ששבר לכמה אנשים את השיניים. הפעם אני פשוט אלך בעקבות המאמן ואעבור לקרוא לו הבוגר. זה מה שהוא, מן הסתם.

____________________________

משהו קטן וטוב #16 (2009)

אותו בוגר חוזר ברגעים אלו ממש ממחנה קופים. שלושה ימים הם חיו על העצים והתרכזו בעיקר בעשיית כיף ובבניית המבנים המורכבים והמקוריים ביותר. איזה כיף שכמה שהוא בוגר הוא עדיין גם ילד...

נכתב על ידי קסם שימושי , 12/4/2009 17:26   בקטגוריות המשכוכי, פרוייקטים, אומנות, בגרות, פוליטיקה, כבשים, גאווה  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)