לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בשולי יום העצמאות


בחודש האחרון יותר מדי אנשים שמעו ממני "אחרי יום העצמאות", שזה מסתבר, לפחות אצלי, ה"אחרי החגים" החדש.

 

ולמה?

כי לקחתי על עצמי את הפקת טקס יום העצמאות אצלנו בישוב, וכשלקחתי לא ממש הבנתי מה אני לוקחת על עצמי...

 

לא פשוט העניין הזה של טקס יום העצמאות.

 

כבר לפני חודשיים התחלתי ללמוד את הנושא ולחפש חומר. מסיבות מובנות יש המון המון חומר שמתאים לטקסי יום הזיכרון, אבל דמותו של טקס יום העצמאות הרבה פחות ברורה.

 

 

חוק יום העצמאות התקבל בכנסת בשנת תש"ט (1949). חוק זה כלל את התאריך (ה' באייר) ואת הקביעה שיום זה הוא יום שבתון במדינת ישראל, כמו שאר חגי ישראל, אך החוק לא עוסק באופיו של יום העצמאות - לא במנהגים, לא בסמלים ולא בטקסים. אלה נקבעו במהלך שנות קיומה של המדינה, וגם עברו שינויים. למשל, בשנים הראשונות של המדינה נהגו לקיים ביום העצמאות מפגן צבאי גדול (בתל אביב או בירושלים), כדי להדגיש את חשיבותו של צה"ל לתקומת המדינה ולעצמאותה. בימינו כבר לא מקיימים מפגן צבאי מסוג זה, ומן המפגן של השנים הראשונות נותר רק המטס המיוחד שעורך חיל האוויר בשמי הארץ ביום העצמאות.

ידעתם שהיה כאן ניסיון ליצירת "הגדת יום העצמאות", לפי המתכונת של ההגדה של פסח.

הסופר אהרון מגד כתב הגדת עצמאות עבור חיילי צה"ל, לכבוד יום העצמאות הרביעי (תשי"ב 1952) ולפי אחד מהמקורות שמצאתי היא אפילו חולקה בתוך אחד מהעיתונים שפורסמו אז, אבל אז ההגדה נגנזה בגלל התנגדות החוגים הדתיים.

הנה דוגמה מתוכה:

"כנגד ארבעה בנים דיברה תורה: אחד חכם, אחד רשע, אחד תם ואחד שאינו יודע לשאול: חכם מה הוא אומר? מה העדות והחוקים והמשפטים אשר עליהם בנויה מדינתנו? ואף אתה אמור לו מהלכות המדינה: פתוחה לעלייה יהודית ולקיבוץ גלויות, שוקדת על פיתוח הארץ לכל תושביה, מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל. רשע מה הוא אומר? מה המדינה הזאת לכם? לכם ולא לו, ולפי שהוציא עצמו מן הכלל כפר בעיקר. ואף אתה הקהה את שיניו ואמור לו: בעבור זה היא לנו ולא לו, כי אילו היה שם לא היה נגאל. תם מה הוא אומר? מה זאת? ואמרת: בעלייה, עבודה והגנה כבשנו את הארץ והקמנו את המדינה. ושאינו יודע לשאול, את פתח לו, שנאמר: וסיפרת את עלילות הגבורה לכל תושבי המדינה. תושבי המדינה הוותיקים, כל תושבי המדינה החדשים והוותיקים גם יחד. והיא שעמדה לאבותינו ולנו, שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותנו, ואנו מתגוננים וניצלים מידם."

 

במסגרת החיפושים שלי והניסיון לצקת תוכן וצורה לתוך הטקס, ביליתי גם כמה שעות בארכיון החגים הקיבוצי, היושב בקיבוץ בית השיטה. אני נשבעת לכם, הייתי מוכנה לעבור לגור שם. זה כזה היכל של טקסטים שהייתי יכולה להיות מאושרת אם היו מסדרים לי מזרון בין המדפים...

 

הבעיה היא שברוב הטקסטים שמצאתי, הגישה היא אותה גישה של ההגדה של פסח - לספר את ההיסטוריה כדי לזכור, לספר את סיפור השואה, והמלחמה ואז להגיע לתקומה ולגאווה.

 

ואחרי יום השואה, ויום הזיכרון, התחושה שלי היא שטקס יום העצמאות צריך לעסוק בגאווה.

ב-WOW על מה שהישגנו ועל מה שעשינו {ואת הביקורת, ויש ביקורת, אפשר להשאיר ליום שאחרי}

אז אספתי, מפה ומשם, וחזרתי לאלתרמן ולעמיחי וגם לטהרלב, והמלחתי עם קצת מילים משלי, ופלפלתי עם מילים שנתרמו לי על ידי אחרים, והחזרתי למרכז הבמה את "על כל אלה" של נעמי שמר, שקצת נצבע בכתום לתקופה מסויימת, והתעקשתי על "שירת הנוער" ונהניתי מילדי הגן שרקדו את "ארץ הצבר" ושמחתי להשמיע את הגרובטרון ובדרך גם למדתי הרבה על הפקה ודחיפה וכל העזרה שאפשר לקבל מסביב.

 

ואחרי 26 דקות של טקס, מתוקתק וזורם, התגובות שקיבלתי אמרו שהשגתי את מה שהתכוונתי -

היה מרגש וערכי וישראלי ומשלנו.

כמו שיום העצמאות צריך להיות.

 

ועכשיו אפשר להתפנות לכל מה שחיכה...

 

__________________

משהו קטן וטוב #10 (2009)

 

במסגרת מתקפת התפירה שנפלה עלי, תפרתי לפני כחודש את האותיות האלו.

בגלל שהמילוי הוא מילוי שמיכה, שטוח ועבה יחסית, ולא ידעתי איך אצליח למלא את האותיות, החלטתי על דרך עוקפת (למרות ההתנגדות שהובעה מצד איזו נ' אחת...)

וככה זה נראה:

ומקרוב, כדי שתראו את העיקוף:



 

 

והברכה שהלכה עם זה:

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 21/4/2010 17:44   בקטגוריות אותיות בעברית, אירועים, גאווה, יום העצמאות, טקס, מתנות  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אני מאמינה


כבעלת עסק אני נדרשת לפעמים לנסח במילים את ה"אני מאמין" שלי. עם הזמן למדתי להתייחס לנושא הזה,

של "אני מאמין עסקי", כאל סוג של עמוד שדרה, או אם תרצו - מצפן.

 

כשברור לי מה אני רוצה שהעסק שלי יהיה ולאן אני רוצה להוליך אותו, הרי שכשאעמוד בצמתים ויעמדו לפני סימני שאלה, יהיה לי קל להחליט לאן אני הולכת.

 

בתקופה האחרונה יצא לי לנהל מספר שיחות "דרכנו לאן", בנושא העסק שלי, ושוב היתה לי ההזדמנות לנסח לעצמי על מה ולמה אני כאן.

 

היום, לכבוד יום הולדתי הממשמש ובא (מחרתיים, ליתר דיוק, ***אבל עד שגמרתי לכתוב כבר עברה שעת חצות, ובעצם כבר יום רביעי, אז מחר יש לי יומולדת!***) וממרום ארבעים ושש שנותי, נתתי לעצמי מתנה וסוף סוף פתחתי דף חברים (fan page) בפייסבוק. מאחר שהתלבטתי איזה שם יקבל הבייבי החדש הזה, חזרתי אל ה"אני מאמין" שלי, ומשם הדברים היו ברורים לגמרי ונתתי לו את השם "עיצוב אלבומים - כל אחד יכול".

 

כי זה המקום שממנו אני באה. מהרצון לאפשר לכל אחד לחוות את העונג שביצירה ומהאמונה העמוקה שכל אחד יכול, אפילו אלו שבטוחים שיש להם ידיים שמאליות.

 

והאמת?

גם לי יש ידיים שמאליות.

 

{זה המקום להפסקה מתודית עד שכל הקהל יגמור לגחך...}

 

אבל זה נכון. אני לא מסוגלת לצייר קו ישר ואפילו כשאני עוברת על הקווים של משהו שכבר מצוייר הקו שלי יוצא רועד ורעוע.

אז מה?

יש טכניקות שעוקפות את זה.

ויש חומרים מדהימים.

ואפשר ללמוד, ואפשר להעתיק עד שלומדים (ואני תמיד טוענת שהעתקה היא מחמאה נהדרת).

ואפילו אפשר לטעון שהעקום הוא קונספטואלי ומכוון.

 

אבל צריך לפרגן לעצמך

וצריך לנסות ולהתנסות

ולגלות כמה עונג יש בחומרים וביצירה

ולהדהים את האנשים מסביב בזה שזו עבודת יד שלך

ולהתחיל לתכנן את העבודה הבאה...

 

וברוח הדברים האלו התחלתי לפני כמה שבועות ללמד עיצוב אלבומים בבית ספר.

זה קורס בחירה, ויש לי 11 תלמידות מקסימות מכיתות ה'-ו'

אנחנו נפגשות פעם בשבוע, לשעה וחצי, שזה ממש ממש מעט

ובזמן הזה מתייחסות גם לכתיבה (journaling) וגם לטכניקות עיצוב, והדגש בדרישות הקדם לקורס לא היה יכולת עיצובית או כישרון אומנותי, אלא דווקא נכונות ורצון לכתוב,

והשבוע, בשיעור השישי שלנו, הן הכינו כרטיסי ברכה למכירה ביריד שיתקיים בבית הספר בחודש הבא.

כאמור, בברוטו, הן חוו עד עכשיו שבע וחצי שעות של התנסות,

וזה מה שיצא:









כמו שאמרתי, כל אחד יכול...

 

אז אם עוד לא הרטבתם את הרגליים בים המופלא הזה של החומרים והיצירות, אני מזמינה אתכם בחום לראות בפוסט הזה הזמנה אישית ליצירה.

 

וכמובן - כולכם מוזמנים להצטרף לדף החברים שלנו, שבו אני מבטיחה לפרסם טיפים ותמריצים ליצירה, וגם לענות לשאלות שלכם בעניין עיצוב אלבומים ועיצוב בנייר בכלל.

 

וכמו שאומרת הציטטה של ראלף וולדו אמרסון:

"כל אמן היה בראשיתו חובב."

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 13/4/2010 23:46   בקטגוריות אני, גאווה, דוגמאות, דיווחי חנות, הרהורים, התחלה, כרטיסי ברכה, מאמירים, עיצוב אלבומים  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מרחף


את המופע השנתי של להקות הריקוד של משגב "בוא שיר עברי" ראיתי שלוש פעמים.

אחת ביום חמישי בערב, בחזרה הגנרלית, וממש לא הצלחתי להפנים הכל, אבל לפחות ראיתי איפה הוא נמצא בכל ריקוד.

אחת אתמול בערב, בלי המצלמה ובלי מצלמת הוידאו, רק להסתכל נטו. ולהתרגש.

ואחת היום לפני הצהריים, בניסיון לצלם כמה שיותר תמונות טובות שלו.

 

המסקנה העיקרית של היום היא ש...

אני צריכה מצלמה טובה!

מצלמה שלא צריכה שלוש דקות מחשבה בין צילום לצילום, מצלמה עם זום יותר טוב, מצלמה עם חצובה לצילום באולם החשוך.

בקיצור - מצלמה מקצועית.

 

עד שזה יקרה, אני מקווה שלצלם המקצועי שצילם את המופע יצא לקלוט גם את הרקדן הפרטי שלי, ובינתיים, עד שיעברו כמה שבועות ונקבל את הדיסק, אני מתנחמת בתמונות הבודדות שכן הצליחו.

 

אז הנה אחת בשבילכם, של הפרופסור המרחף שלי, באמצע בין הבנות:



שיהיה לכולנו שבוע רגוע.

לימור

נכתב על ידי קסם שימושי , 6/3/2010 18:02   בקטגוריות הפרופסור, גאווה, ריקוד  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)