לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: photo resizer. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הקטנת תמונות להדפסה בעזרת powerpoint


הרבה פעמים עולה השאלה איך להדפיס תמונות קטנות, בדיוק בגודל שרוצים, בלי לשלם הון לחנות צילום על עיבודים מיוחדים ובלי לבזבז המון דיו במדפסת.

 

אז הנה, לטובת השואלים והתוהים, השיטה שעובדת הכי טוב בשבילי – ארגון התמונות ב power point.

 

[אני חייבת לציין, במאמר מוסגר, שזה מבוסס על טיפים שקראתי בעבר בפורומים השונים לאמנות, ולמרות שאני לא זוכרת למי מגיע קרדיט – הוא בוודאי לא שלי. מכל מלמדי השכלתי...]

 

מאחר שכאשר שומרים ב-PP בפורמט GPJ יש ירידה באיכות, מומלץ לעבוד על גודל כפול מהתוצאה הסופית שרוצים. זאת אומרת שאם אנחנו רוצים להדפיס תמונות בגודל 10*15, נפתח שקופית בגודל 20*30 (קובץ – הגדרת עמוד).

 

 

עכשיו יש לנו שקופית ריקה (או מספר שקופיות, תלוי על כמה תמונות אנחנו מתכננים) ואליה נעתיק את התמונות בהן אנחנו מעוניינים.

 

מכיוון שתמונות שמצולמות במצלמה דיגיטלית הן ענקיות ולא נוחות לעבודה, אני נוהגת להקטין אותן לפני תחילת העבודה. התקנתי במחשב שלי את ה- picture resizer  מתוך Microsoft tools ובעמידה על כל תמונה אני פשוט לוחצת עכבר ימני ומקבלת אופציית שינוי גודל. לעבודה עם ה-PP אני משנה את גודל התמונות ל large.

 

מה שאני עוד עושה הוא crop  לתמונה, כך שהשטחים המיותרים ייחתכו ממנה. אפשר לעשות את זה מראש, בכל תוכנת ניהול תמונות שיש לכם במחשב, או אחרי ההעתקה לתוך השקופית.

 

אם רוצים לעשות את זה אחרי ההעתקה לתוך השקופית, משתמשים בכלי ה crop שבסרגל עיצוב תמונה. הוא נראה כמו שני ר שמונחים זה על זה:

 

מורידים את השוליים העודפים של התמונה ומקבלים את מה שרוצים להדפיס:

 

בכל נקודה אפשר גם כמובן להפוך את התמונה אם ככה זה יסתדר לכם יותר טוב על השקופית.

  

כשאני מעתיקה את התמונה לתוך ה-PP או אחרי שעשיתי לה crop והגודל שלה לא בדיוק כמו שאני רוצה יש לי שתי אפשרויות לשינוי גודל:

  1. אפשר לעמוד על אחת הנקודות הפינתיות של התמונה וכשהנקודה הופכת לחץ עם שני ראשים למשוך את החץ החוצה (אם רוצים להגדיל) או פנימה (אם רוצים להקטין).
  2. אפשר להיכנס עם לחיצה על עכבר ימני לעיצוב תמונה ושם להגדיר את הגודל של הרוחב או הגובה. הפרמטר השני יתאים את עצמו. תזכרו שאתם עובדים בגודל כפול מזה שאתם רוצים בתוצאה הסופית.

 ככה נראית השקופית שלי עם שלוש תמונות שסידרתי עליה:



כשאני אדפיס את זה בגודל 10*15 אני אקבל שתי תמונות בגודל 7.5*5 ותמונה אחת בגודל 10*7.5.

כמובן שאפשר להדפיס את זה גם בגודל אחר כמו 9*13 או 13*18.

 

עכשיו צריך לשמור את מה שעשינו...

 

נותנים פקודת שמור בשם, נותנים למצגת שם ומשנים את שמור כסוג ל- JPEG file interchange format. זה ישאל אם לשמור רק את השקופית הנוכחית או את כל השקופיות, וישמור לכם אותן לתיקייה ששמה כשם המצגת.

בהצלחה!

 

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 21/6/2009 11:39   בקטגוריות how to, הקטנת תמונות, photo resizer, הדרכה, פאואר פוינט  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)