לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עוד המלצה לשבוע הספר


קוראים שאינם בעלי נטיות ספרותיות מוזמנים לדלג על הפוסטים האלו...

 

המתבגר לומד תנ"ך מורחב אצל צמד מורים מופלא שגורם לו לחזור מדי יום ראשון עם כוכבים בעיניים. משיעור תנ"ך. כן, יש דבר כזה.

 

אני זוכרת שגם לי היתה תקופה כזו, כשלקחתי באוניברסיטה קורס על ספר בראשית ופתאום גיליתי שאפשר ללמוד תנ"ך בצורה אחרת. מעניינת. מרחיבה את הדעת.

 

לפני כמה שנים למדנו, המתבגר ואני, תקופה מסויימת בבית מדרש חילוני, וגם שם לבשו הטקסטים המקראיים צורה ועומק אחרים לחלוטין.

 

ועדיין אני צמאה. מלכים ג' מרווה חלק מהצימאון הזה, אם גם בצורה אחרת לגמרי.

 

סיפורי התנ"ך הם טלנובלה, אבל בדרך כלל הם טלנובלה חסרה. אין שם מה קרה לפני ומה קרה אחר כך, וגם הלמה מושאר הרבה פעמים לפרשנות שלנו, שלשיטתם של שיעורי התנ"ך היא פרשנות ברורה – מי שעושה את הטוב בעיני ה' - טוב לא ומי שלא – רע לו.

 

יוכי ברנדס לוקחת אסופה של סיפורים תנ"כיים שכולנו מכירים – הסיפורים של שאול, גליית, דוד ויהונתן - ומוסיפה להם פרשנות ועומק מסוג אחר. הסיפור שלה אינו הסיפור של שני המלכים המוכרים, אלא למעשה סיפורו של ירבעם בן נבט, המלך הראשון של ממלכת ישראל, לאחר פיצול הממלכה. התנ"ך מקדיש לירבעם חופן של פסוקים ויוכי ברנדס מחליטה להקדיש לו ספר שלם שממלא את החללים הריקים בסיפור התנ"כי, ולמעשה מספר סיפור אחר ומרתק מזה המוכר לנו מלימודינו בבית הספר, למרות שבשום מקום הוא אינו סותר ישירות את מה שנאמר בתנ"ך. רק הפרשנות שונה.

 

מה שעוד אהבתי בספר הוא מקומן של הנשים בסיפור. בניגוד לסיפור התנ"כי – כאן הנשים אקטיביות ומשנות את ההיסטוריה. מיכל בת שאול אומרת:  "סיפורים הם כלי נשק יעיל יותר מחרבות. החרבות יכולות להרוג רק את מי שניצב מולן, ואילו הסיפורים קובעים מי יחיה ומי ימות גם בדורות הבאים", וברוח הדברים האלו היא פועלת לשכתב את הסיפור.

 

בהחלט שווה קריאה.

 

מלכים ג', יוכי ברנדס, הוצאת כנרת, זמורה-ביתן

 

____________________________

משהו קטן וטוב #14

למרות שאני שונאת את זה, למדתי להתמקח. הצעת מחיר שקיבלתי קצת הבהילה אותי, אז חיפשתי אחרת וחזרתי למציע הראשון. זה עלה לי שתי שיחות טלפון וחסך לי 325 ₪. למדתי משהו.

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 27/5/2008 09:21   בקטגוריות המתבגר, תנ"ך, ביקורת, ספרים שאהבתי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



451 מעלות פרנהייט


זו הטמפרטורה בה נשרפים דפי ספרים.
פרנהייט 451 היא הכותרת לספרו של ריי ברדבורי, סופר מדע בדיוני, שבשנת 1953 פירסם את הדיסוטופיה המטרידה הזו.


למרות שריי ברדבורי הוא סופר מדע בדיוני, הספר הזה משתייך לאותה משפחה של ספרים אליה שייכים 1984 שכתב ג'ורג' אורוול ועולם חדש מופלא של אלדוס הקסלי. אלו ספרים שמקצינים מציאות קיימת על מנת להעביר ביקורת חברתית, בשלושת המקרים האלו הביקורת היא על המשטרים הטוטליטריים.
הספר מתאר משטר שאינו מרשה לאזרחיו לקרוא או לחשוב. הכבאים משנים את תפקידם ובעולם שבו הטכנולוגיה מונעת שריפות לא מכוונות ומסכנות חיים הופעים למכבי התרבות בכך שהם שורפים את הספרים ואת הבתים בהם הם נמצאים. זהו גם סיפורו של כבאי אחד, גיא מונטאג, שמתחיל לקרוא את הספרים במקום לשרוף אותם. זה ספר חשוב, לא רק לחובבי מדע בדיוני אלא לאנשים חושבים באשר הם.
הספר, שגם עובד לסרט, אינו מנותק לחלוטין מהמציאות. ברדבורי פרסם אותו עשרים שנה לאחר שבכיכר האופרה בברלין שרפו הנאצים ספרים אסורים לקריאה ולפני שבוע שרפו באור יהודה דתיים עותקים של הברית החדשה שחולקו בעיר. ומה השתנה?
ב-1933 אמרו שבמקום שבו שורפים ספרים ישרפו אנשים - וכך היה. החדשות מהשבוע שעבר לא עוררו לטעמי הד חזק מספיק.
 
פרנהייט 451, ריי ברדבורי, תרגום נועה מנהיים, הוצאת אודיסיאה 2002
נכתב על ידי קסם שימושי , 25/5/2008 22:47   בקטגוריות ביקורת, פסימי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)