לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קסם שימושי


בעלת בלוג זה איננה עוד. לפרטים www.kesem-art.com

כינוי:  קסם שימושי

בת: 60

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008

מחזיקי מפיות חגיגיים


כשהיינו ילדים לא הלכנו לקייטנות (כמעט). היינו מבלים את הקיץ בכל מיני פעילויות משפחתיות. עד היום יש לי פנטזיות על הליכה לים עם כלי פלסטיק גדול מלא פירות טריים וקוביות קרח ששומרות עליהם כיפיים עד רגע האכילה (וזה נשאר בתחום הפנטזיה, כי חם בים ודביק וחול ומיליון אנשים. בכלל לא הים מהזיכרונות שלי...). מה שעוד היינו עושים בחופש אלו כל מיני עבודות יד. אחת מהזכורות ביותר היא מחזיקי המפיות שעשינו על גלילים של נייר טואלט. היינו כורכים רפייה סינטטית סביב הגליל ואז רוקמים דרכה את הדוגמאות בצבע אחר. היה בזה מין קסם, כי בתלות במספר הזוגי או האי-זוגי של החוטים ובגודל התכים יצאו כל מיני דוגמאות מפתיעות. שנים עברו מאז שראיתי בפעם האחרונה רפייה סינטטית, אז הפעם הכנתי את מחזיקי המפיות מחומרים שזמינים לי היום – ניירות וקישוטונים. אם אתם לא מתעקשים על מערכת אחידה של מחזיקי מפיות, זה פרוייקט נהדר לניצול כל מיני שאריות נייר וקישוטונים בודדים שנשארו לכם.

 

אז מה עושים?

לוקחים גליל ריק של נייר טואלט וחוצים אותו בעזרת סכין חיתוך, כך שנקבל שני גלילים נמוכים (בערך 4.5-5 ס"מ).





חותכים רצועת נייר שתהווה את הבסיס לעטיפת הגליל. הגובה שלה צריך להיות גובה הגליל + ס"מ-שניים והרוחב שלה 16.5-17 ס"מ.



את רצועת הנייר הזו מקשטים איך שרוצים. אפשר להדביק עליה רצועת נייר צרה יותר, בצבע שונה. אפשר לעטר בפרחי נייר מוכנים או בניקובים שהכנו לבד. אפשר גם להפוך את המחזיק למחזיק אישי אם משתמשים במדבקות אותיות וכותבים עליו את השם.







מדביקים את הרצועה לגליל (בעזרת דבק רב-תכליתי, למשל BIG או UHU ג'ל) כך שתקיף אותו ובשני צדדיו יישאר שטח נייר עודף.




מקפלים את הנייר העודף בשני צדי הגליל ומדביקים אותו למקום. אפשר לעשות בו חתכים קטנים על מנת שיתקפל בצורה טובה יותר.

והנה לכם – מחזיקי מפיות אישיים לשולחן חגיגי יותר!





חג שמח!

_________________

משהו קטן וטוב #34

ביום שישי חגגנו חג יישוב במופע קהילתי מחמם לב, ושוב נזכרתי כמה אני שמחה לגור כאן...

נכתב על ידי קסם שימושי , 22/9/2008 10:46   בקטגוריות how to, מחזיקי מפיות, ראש השנה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אקס ליבריס


"אקס ליבריס (מלטינית: ex-librīs, מילולית: "מספריו של...") היא תווית נייר מודפסת ומאויירת המודבקת בספר, או חותמת המוטבעת בספר, לרוב על גבי החלק הפנימי של העטיפה, על מנת לציין מיהו בעליו של הספר.

תוויות אקס ליבריס עשויות לשאת על גביהן שם, מוטו, שלט אצולה ורכיבי הרלדיקה אחרים (כגון ציצה, סיכה) או כל מאפיין אחר המקושר אל בעלי הספר או שבעל הספר הנחה את האמן או המעצב לכלול באקס ליבריס שלו." (ויקיפדיה)

 

אקס-ליבריס תמיד היה משהו ששבה אותי בחבלי קסם. יש לי חלום שאני מעצבת לעצמי אקס-ליבריס שמייצג אותי ואת כל תחומי העניין שלי. זה אומנם קצת בעייתי להכניס בתווית אחת מיליון עיסוקים ורעיונות, אבל אולי יום אחד זה עוד יקרה...

 

לפני שנים קנינו לנו שתי קופסאות של אקס-ליבריס, ולקח לנו ממש מעט זמן להבין שזה קצת מגוחך 100 יחידות של תוויות כשיש לנו איזה 700 ספרים (אז). אז סרקנו דוגמה שאהבנו, הדפסנו לעצמנו תוויות משל עצמנו, והדבקנו והדבקנו והדבקנו. מאז זרמו הרבה מים בירדן, ועל מאות הספרים שקנינו מאז כבר לא הדבקנו כלום.

 

כשהבכור שלנו (שמאתמול, כשחגג 18, הוא כבר לא המתבגר, אבל לכינוי החדש שלו יוקדש פוסט עצמאי) נולד, קניתי חבילה של 10 תוויות אקס-ליבריס ילדותיות והדבקנו אותן על הספרים הראשונים שלו. אולי אנחנו צריכים לדפדף בספרייה של הנסיכה ולבדוק אם נשאר משהו מהספרים ההם.

 

ולמה רשומה שעוסקת באקס-ליבריס?

כי הכנסתי לחנות סחורה חדשה, של מעצבת מקסימה בשם כרמל קושניר (סטודיו מירללונה) וממש שמחתי כשגיליתי שבקו המוצרים שלה יש ערכות של אקס ליבריס. בכל קופסא 35 מדבקות עם ציורים יפייפיים של בעלי חיים, ואני חושבת שזו מתנה נפלאה, עם ספר או בלעדיו. את האקס ליבריס שלה תוכלו למצוא כאן (רק עכשיו אני קולטת שהקטגוריה מתנות מיוחדות למבוגרים נשמעת קצת מפוקפקת...) ומוצרים נוספים כמו תחתיות לצלחות, מגנטים ופנקסים יפים תוכלו למצוא בחנות עצמה (כן, כן, זה ידרוש נסיעה עד יובלים...).

 

אז שיהיו ימים טובים ותקראו הרבה (עם אקס ליבריס או בלעדיו).

_______________________________________

משהו קטן וטוב #33

המתבגר (שם זמני) חגג אתמול כאמור יומולדת 18. בבוקר הוא קיבל עוגה מחברה לכיתה, אחר הצהריים החניכים שלו אירגנו לו מסיבה עם עוגה, חטיפים ושתייה ובערב החברים שלו הפתיעו אותו (עם עוגה שאני הכנתי) - איזה יופי שהסביבה כולה חוגגת איתו!

                              

 

 

נכתב על ידי קסם שימושי , 17/9/2008 10:20   בקטגוריות המתבגר, יום הולדת, דיווחי חנות, אקס ליבריס  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בשבילה גיבורים עפים


לפני כמה חודשים הזמנתי את המתבגר לקפה בארומה, וכשהתיישבנו הוא רצה לדעת מה מצחיק אותי הזכרתי לו את הסיפור המיתולוגי על איך ג'י.קיי רולינג כתבה את הארי פוטר הראשון על מפיות בבתי קפה, ושאלתי אותו אם הוא רוצה לראות בעצמו סופר עובד בבית קפה. כשהוא אמר שכן הראיתי לו את אמיר גוטפרוינד, שישב לבדו, עם ערימת דפים מודפסים וכוס קפה. תהינו, בינינו לבין עצמנו, על מה הוא עובד.


לפני חודשיים בערך התקיים בכפרנו הקט מפגש תחת הכותרת "סופר זה מקצוע?" ובו הציג גוטפרוינד מעט ממאחורי הקלעים של תהליך הכתיבה, סיפר על עצמו ועל ההיסטוריה שלו וגם חלק עימנו סקופ (סקופון, ליתר דיוק) - את השם הטרי-טרי שנבחר לספרו הרביעי - "בשבילה גיבורים עפים". מעורר סקרנות, לא? ועכשיו כבר ידעתי מה היו הדפים המודפסים ההם, לפני כמה חודשים בבית הקפה.


קוראי הנאמנים בוודאי זוכרים שלפני כמה ימים נקלעתי לכרמיאל מוקדם בבוקר, ספונטניות שהסתיימה בקניית שני ספרים. את האחד תכננתי לקנות - ההרצאה האחרונה (ספר שראוי לפוסט משל עצמו) והשני נקנה בספונטניות מוחלטת, בשנייה שגיליתי על המדף את "בשבילה גיבורים עפים".





ארבעה לילות נטולי שינה אחר כך, ועוד יומיים-שלושה כדי לתת לדברים לשקוע, ואני עדיין נפעמת.


לפני הכל זה סיפור מוצלח, שמתחיל בנקודת הזמן בה מגיע לשכונה בחור חדש (האמת שילד, אבל זה נשמע יותר טוב...) ומשנה את החיים של קבוצה של ארבעה בנים. הסיפור פרוש על פני תקופה לא קצרה - מ-1967, אחרי מלחמת ששת הימים, ועד לרצח רבין, ולמרות שיש בו כל מיני קפיצות קטנות בין הזמנים, בעיקרו הוא מתקדם עם סיפור ההתבגרות של גיבוריו, שהוא גם סיפור ההתבגרות של המדינה.


שנית - השפה נפלאה בעיני, ויש כל מיני משפטים וצורות חיבור של מילים שגרמו לי לעצור ולקרוא אותם שוב ושוב, פשוט כדי ליהנות מהצורה שבה המילים מתחברות זו לזו והן כל כך נכונות. ואחרי ששמעתי את הסופר מדבר כמה פעמים, אני ממש יכולה למצוא בספר את ההומור האינטליגנטי שלו.


שלישית - למרות שהסיפור ריאליסטי בסגנונו, יש בו כל מיני אלמנטים פנטסטיים, שמוסיפים לו חן (בייחוד למישהי כמוני, שכמו שהמאמן נוהג לומר - לא מקווה לזכות בלוטו, אלא מתכננת את עתידה הכלכלי לפי הזכייה המתוכננת...).


רביעית - מאוד מאוד אהבתי את הבנייה של הדמויות ואת האהבה כלפיהן.מתואר כאן שיכון מלא טיפוסים שכולנו פגשנו בזמן מהזמנים, ולמרות שברור שהסופר מסתכל עליהם ורואה גם את הפגמים שלהם וגם את הצדדים המגוחכים שלהם, אין גם ספק שהוא אוהב אותם.


ויותר מהכל - למרות שנולדתי מעט מאוחר יותר מגיבורי הספר, התגוררתי מערבית מהשכונה שלהם, ושאלתי ספרים בספרייה אחרת, קראתי בספר הזה לא מעט מהזכרונות שלי. שנים לא חשבתי על הסוסיתא של אמא שלי, ובכלל לא זכרתי את המדבקות שהודבקו על המכוניות אחרי מלחמת יום כיפור כדי לציין באיזה יום אסור לרכב הזה ליסוע... ושנים לא התגעגעתי לפיצה "רימיני" ...


כמו שכתבתי - נשארתי נפעמת. מומלץ בחום, גם למי שאינו בן גילי ולמי שלא התבגר בחיפה (למרות שלאלו בטח יהיה עוד יותר כיף...).

בשבילה גיבורים עפים, אמיר גוּטפרוינד, הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר


___________________________




מתוך סקרנות הלכתי לחפש אם מישהו כבר פרסם באינטרנט ביקורת על הספר ולא מצאתי. אני הכי זריזה?

 
נכתב על ידי קסם שימושי , 12/9/2008 21:30   בקטגוריות המלצות, ספרים שאהבתי, סיפרותי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , יצירתיות , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקסם שימושי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קסם שימושי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)