לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

you'll never see it my way, beacuse you'r not me.



Avatarכינוי: 

בת: 29





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2008


כל מה שבעלי-החיים רוצים זה להיות עם אמא שלהם, לשחק עם החברים שלהם, ליהנות מהשמש, להיות חופשיים.

במציאות היומיומית הם לא זוכים לזה. יש מאות מיליוני בעלי-חיים בארץ וכמאה מיליארד ברחבי העולם, בתעשיות הבשר, הביצים והחלב, שנרצחים מדי שנה, שלא זכו לחופש הזה, שכל אחד מאיתנו לוקח כמובן מאליו.

 

כן, את הפוסט הזה אני מקדישה אליהם.

לבע"ח.

פעם חשבתם, איך הייתם מרגישים אם היו רוצחים את אמא שלכם בשביל מישהו? בשביל מישהו שהוא כביכול יותר טוב מכם?

אז נכון, יש את כל העסק הזה של העולם ככה נברא, זה מה שהוחלט, זה מה שכתוב בתנ"ך.

אבל מה שאף אחד לא טורח להזכיר, הוא שהקב"ה ברא אותנו חכמים. עם שכל הגון, חכם וישר טפו טפו טפו.

הוא ברא אותנו עם שיקול דעת, לדעת לבחור בין טוב ללא טוב.

לדעת לבחור מה טוב לנו, לעולם.

הוא נתן לנו את השכל וההיגיון, הוא ברא אותנו, את בני האדם, יותר חכמים משאר העולם.

אז אם אנחנו כל כך חכמים, וכולכם כל כך מתגאים שאתם בראש שרשרת המזון, וככה זה החיים, אז אולי אנחנו, בגלל החוכמה הרבה שלנו (יה רייט), יכולים לבחור, לדעת לחיות אחרת, בלי לפגוע בשאר היצורים.

אז כן, אתם קוראים עכשיו דברים פרי מחשבותיה של צמחונית, אבל מה זה משנה?

אלוהים נתן לכל היצורים החיים, את החיים עצמם. ורק לו יש את הזכות לקחת אותם בחזרה.

מי אנחנו שנבוא ונגזול בדם קר חיים של יצורים חיים תמימים?!

זה הכל נובע מהאגואיסטיות ומהעליונות כביכול של בני האדם.

אין לא לנו, ולא לאף אחד אחר את הזכות לקחת מבעלי החיים את חייהם.

באותה המידה, אין לאף אחד מאיתנו את הזכות לכלוא אותם, להתעלל בהם, לזלזל. כי כמו שאנחנו רוצים וזוכים לחופש, לעצמאות? ככה גם הם.

 

אני לא קונה את כל הבולשיט הזה, של האנשים שמנסים להיות תמימים ואומרים שאם הם יפסיקו לאכול בשר עדיין יהרגו את הפרות או התרנגולות. זה לא נכון. תעשיית הבשר הורגת יותר ויותר חיות בהתאם לביקוש. ככל שצריכת הבשר תרד, ככה גם ביקושו וככה גם הכנתו כביכול. וזה מוביל לפחות ופחות בע"ח שמתים ונרצחים ונשחטים מדי יום ויום.

אני לא הולכת לשכנע פה אף אחד להיות צימחוני, כי זה גם לא יעזור, אז חבל על המאמצים.

אני רק רוצה לגרום לכם להבין איזה רוצחים אנחנו. או יותר נכון אתם.

Meet your meat כמו שאומרים.

 

ידעתם, שלפני שאתם אוכלים את הסטייק או את ההמבורגר שלכם, שמונח לכם יפה יפה בצלחת, עסיסי וטעים, עם טיפה קטשופ מעל, לצד עגבנייה וחסה, הסטייק הזה פעם נשם. פעם עשה מוו. הוא פעם היה ילד, ילד של אמא. אמו דאגה לו, בדיוק כפי שאמכם דואגת לכם. ואז, ביום בהיר אחד, גזלו ממנה את בנה, או להפך, גזלו לבן את אמו. תתארו לעצמכם מה זה לאבד אמא. ופרה המסכנה הזאת, לא רק שהיא נלקחה מהחופש, ממשפחתה, מחייה, היא גם עוברת התעללות. סוחבים אותה, גוררים אותה עד שכל רגליה שלפוחיות. מפטמים אותה בוויטמנים ורעלים, רק כדי שהסטייק שלכם יהיה יותר טעים, או יותר גדול. הכל בשביל הכסף. האובססיה המטורפת הזו לכסף. כסף כסף כסף. זה כל מה שיש לאנשים בראש. אגואסטיות לא חסר. מה שאכפת לכם זה מעצמכם, להגדיל את הראש טיפה אתם לא מסוגלים, זה קשה מדי.

 

בואו אני אתן לכם קצת חומר למחשבה, אומנם לא על בשר, אבל על ביצים.

שלפחות תבינו, אם זה מה שהן עוברות כדי להוציא ביצה אחת, מה הן עוברות בשביל בשר או עוף עסיסי.

העיקר שהלקוחות יהיו מרוצים לא?

רוצחים.

אני לא אומרת להפסיק לאכול ביצים, חלב, או דבש. אבל לפחות את הבשר, להמעיט בצריכה שלו. עם הטכנולוגיה שלנו, והשכל החכם והישר, יש הרבה פתרונות ותחליפים לבשר, וחלקם אפילו יותר בריאים ופחות משמינים.

הנה, תקראו, דקה בחייה של תרנגולת. דקה, דקה אחת.:

 

יום שבת, 17:53. אני עוד זוכרת איך פעם היו כפות רגליי שטוחות. היום, לאחר חודשים רבים של עמידה על חוטי המתכת הדקים הללו, הן מלאות שלפוחיות גדולות. בכל רגע נתון, דורכות השלפוחיות על שני חוטים דקים וכך רגלי שוקעת ביניהם.

רשת הברזל אלכסונית, ואם לא אמשיך לזוז כל הזמן, אאבד את שיווי משקלי ואתהפך. אני מרימה רגל אחת ומיד מורידה אותה ומרימה את השניה, מעבירה משקל מרגל לרגל, משלפוחית לשלפוחית, ומנסה בעקשנות למצוא נקודה כואבת פחות. עם כל הרמת כף רגל והנחתה מסתבכות ציפורניי הארוכות (אין לי אדמה לשפשף אותן) ברשת הברזל, ולפעמים נשברות. רגליי כה כואבות, ועצמותיי כה חלשות (אני נאלצת להטיל ביצה כל יום במקום פעם בחודש, וכך מאבדת את מלאי הסידן שלי), שאין לי כבר כוח לזוז, אך אין לי ברירה.

עתה, הכאב כבר בלתי נסבל, אני לא יכולה יותר. אני מטפסת על התרנגולת שלידי - היא החלשה ביותר בכלוב. מסכנה. שניה אחת של 'מרגוע' - כאב חד פחות. היא מיד משליחה אותי מעליה. עתה מישהי מטפסת עלי. אוי, הלחץ על השלפוחיות חזק כפליים. אני אוזרת את כל כוחותיי ומתרוממת, משליחה אותה מעלי. הביצה שבתוכי לוחצת, רוצה לצאת. לא, בבקשה, עדיין לא, אני חייבת להמשיך להתאפק. להטיל ביצה כל יום, ועוד כזו גדולה - זה כל כך כואב, וצינור ההטלה שלי כבר הרוס לגמרי. הרעש מסביב בלתי נסבל. צרחותיהן של עשרות אלפי תרנגולות מטורפות. אולי גם אני צורחת, אני כבר לא יודעת. כל אחת בתוך הכאב שלה, בתוך עולם הסבל האישי שלה.

אני שוב מנסה להתמתח, לפרוס את הכנפיים. אולי הפעם?לא, הכלוב קטן מדי. התרנגולות האחרות בכלוב מתרגזות, ופורצת מהומה, כולן מנקרות את כולן, העצבנות והמרירות הופכות לתוקפנות. אפילו לנקר כואב, כי חתכו לנו את המקור, עם גיליוטינה לוהטת - פעמיים. לפני שבוע כבר חשבתי שאמות: אחרי יומיים בלי מים ושבועיים בלי אוכל, בחושך מוחלט - ניסו לגרום לטראומה ולזרז את ההטלה. הרבה מתו. אבל אני שרדתי, לצערי.

עכשיו החזירו את האוכל. אני כה רעבה, אצטרך שוב לטפס על כמה מחברותיי לתא בכדי להגיע אליו. אני כל כך רוצה לדרוך על אדמה, להתפלש בחול רך, לשפוך על עצמי גרגרים נעימים. לפעמים אני משתפשפת כנגד הסורגים, מעמידה פנים שזה חול. אך הכאב החד של הברזל החלוד המשתפשף בגופי מזכיר לי מיד איפה אני. כבר לא נותרו לי הרבה נוצות - השפשופים הללו הורידו אותן, והעור החשוף מדמם כל הזמן. הוי, השלפוחיות האלה.

כל שניה ארוכה כנצח, שישים שניות כאלה בדקה, שישים דקות בשעה. עשרים וארבע שעות כאלה - והאיש שכלא אותי פה מקבל בערך חמש אגורות עבור הביצה שגזל ממני. עוד שנה ישלחו אותי לכסא החשמלי, אם לא אמות לפני כן. מחר, ילדה צמחונית חביבה תאכל את הביצה שלי, עם שתי פרוסות לחם, סלט ומיץ תפוזים.

 

 

זה. זה הקש ששבר את גב הגמל. זה הקטע שהסביר את הכל, שגרם לי להיות צמחונית.

הקטע האחרון, אחרי כל הקטעים שבאמת שיכנע אותי, שאם לא טבעונות? אז לפחות צמחונות.

 

"שניים מהעגלים קשורים בשרשרת ברזל סביב ראשם ללא כל יכולת תנועה. כך ממתינים העגלים כשהם מבוססים בשתן ובצואה שלהם ושל העגלים שלפניהם ושל העגלים שלפניהם... "

העגלים האלה? הם ההמבורגר שמוכרים לכם. הסטייק הטעים, השיפודי קבב.

ותגידו שזה לא רצח. S:

 

בשר זה רצח.

בדם קר.

[ואיך שלא תסתכלו על זה, זה נכון]

 

 

ולסיום, אני מתחננת אליכם שתיכנסו אל האתר הזה. שב"י shevi שחרור בעלי חיים ישראל.

כי כן, אני לא מצפה שתהיו צמחונים ותפסיקו עם בשר, אבל לפחות תהיו מודעים למה שאתם אוכלים.

אל תשחקו אותה ראש קטן ותאכלו כמו ברברים.

הקב"ה נתן לכם את השכל להבחין, לבחור ולהיות עצמאים. ואם אפשר לחיות גם בלי לפגוע בעולם, למה לא?

כי חלאס, חלאס לחשוב רק על עצמכם.

תיכנסו לאתר הזה, תכירו את הבשר שאתם אוכלים. תדעו מה עבר עליו לפני, מה עובר עליו, עכשיו.

ואז תעלו למעלה, שאמא שלכם תקרא לכם.

לכו תאכלו איזה סטייק או משהו. S:

 

http://www.free.org.il/index.html

 

תיכנסו אליו זה חשוב.

שלפחות תדעו את מי אתם רוצחים, ותחשבו על זה, בכל ביס. תחשבו שהשניצל שיושב לכם שם בצלחת עכשיו? פעם הלך, פעם קירקר, פעם נשם. השניצל הזה? היה פעם חי.

 

 

תחשבו על זה. \:

כי אני אישית, לא יודעת מה איתכם, נגד רצח. ובשר? זה בהחלט רצח.

 



 


 

טוב..

התקופה האחרונה די טובה.

ולא די, אלא ממש טובה.

הימים שלי מתחילים באושר, במין שמחה כזאת, שהיום אני יודעת שהולך להיות יום טוב.

בזמן האחרון הימים נהיים ימים שמחים כאלה, מאושרים.

כל כך הרבה דברים טובים קורים לי, זה מדהים פשוט.

סוף סוף. קצת אושר. מגיע לי. סוף סוף.

החיוך האמיתי אמיתי חזר לי לפנים. לא חיוך של סתם כדי שלא יישאלו.

חיוך אמיתי, שמאחוריו מסתתר אושר.

אושר גדול, שנובע מהרבה מאוד דברים.

ואני? טפו טפו טפו מאושרת.

הדברים הטובים לא מפסיקים להציף אותי (טפו טפו טפו).

האור חזר לי לעיניים. [ולא רק שאני בוכה.]

סוף סוף אני יכולה להגיד בלב שלם.:

החיים יפים! DDDDDDDDDD:

 



 


ובזה הסתיים הפוסט היפהפה.

אוהבת אתכם.

 

Yuval Bitch

 



 

נכתב על ידי , 31/3/2008 20:13  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Bitch :] ב-10/4/2008 13:02
 




דברים שנשאר לי לעשות עד שאמות?

חחח סתם שאלון קצרי, כי אין לי כוח לכתוב פוסט. ;]

 

 

1.להיכנס למים בריצה

2. לא לישון בלילה בזמן סערה

3.לא לישון כל הלילה

4.להירדם עם מוזיקה

 5.להיכנס לערפל

6.להישאר לבד בבית יום שלם

7.להכיר בן אדם שנולד בתאריך לידה שלך

8.להסתכל דרך החלון במשקפת 

9.להכניס יד לחול קר [אחד הכיפייים ^^ ]

10.להתאהב לשלושה ימים

11.להתחבק בשלישיה

12.להתעטש כשמסביב שקט [ בזמן חידון תנ"ך. פאדיחות... ]

13.להסתכל למישהו בעיניים להרבה זמן

14. להשתכר

15.לחבק בן אדם מהתרגשות [ אתם מכירים אותי, הא? ]

16.להתלחשש עם מישהו בלילה

17.לטייל בגשם בלי מטריה

18.לטייל בלונדון

19.לטייל לבד 

 20.לאהוב מישהו באמת [ 3> ]

21.לחבק צעצוע  [ בובה? ]

22.לאכול דשא [בטעות.. ]

23.לאכול הרבה תותים [יאמיי.. P: ]

24.לאמץ שני חתולים

25.לבכות ולחייך מאושר

26.לבכות לבד

27.לבנות משהו בחול

28.לגדל ילד

29.לגדל צמח [ראש דשא נחשב? ]

30.לגנוב

31.לדבר בטלפון עד 3 בלילה

32.לדבר בטלפון עם מישהו לא מוכר

33.להדליק חזק מוזיקה לשמוע ולשיר

34.להחזיק בידיים פרפר

35.להיות כל היום בשמש [ ים.. ^.^ ]

36.להיחתך מנייר [אאוץץץ! ]

37.לטפס על עץ

38.לישון באותו חדר עם מישהו מאוד יקר

39.לכתוב סיפור

40.לכתוב שיר

41.ללכת למופע של מישהו

42.ללמוד לעשות משהו יותר טוב מכולם [ את הפרצופי העצובי שלי, לא תצליחו לחקות אותוו! ]

43.למחוא כפיים עד כאב

44.לנסוע במכונית בלי רשיון

45.לנסוע ברכבת יומיים

46.לנסוע לים

47.לנסות לשחות במים רדודים

48.לנשק בנאדם בכלל לא מוכר

49.לנשק תמונה של מישהו

50.לסלוח להורים שלך

51.לספר סוד על עצמך

52.לעמוד בלילה על הגג

53.לעצום עיניים ולחייך מאושר

54.לעשות קעקוע

55.לצאת החוצה בזמן שיורד מלא שלג [בירושלים.. <: ]

56.לצלם את השמיים

57.לצלם חיה

58.לצחוק מכל הלב

59.לצאת מצויין בתמונה

60.לקחת חתול רחוב לבית

61.לקחת עכביש לידיים

62.לקנות בכסף האחרון את הגלידה הכי יקרה [חיחיחי.. ) ]

63.לקרוא מכתבים של התכתבויות ישנות

64.לקרוא ספר ביום אחד

65.לראות זריחה

66.לראות שקיעה

67.לראות כוכב נופל ולבקש משאלה

68.לרוץ עם כלב

69.69

70.לשבור מראה

71.לשבת בחדר בחושך בלי להדליק את האור

72.לשחות מתחת לגשר

73.לשיר על במה

74.לשיר בלי מוזיקה

75.לשכב כל היום מתחת לשמיכה

76.לשכנע מישהו ששמים אפורים זה יפה

77.לשמוע שטויות ממישהו

78.לשנות את השיער לקצוץ

79.להגיד באמת "אני אוהבת אותך"

80.לשמוע "אני אוהב אותך"

81.להגשים חלום

82.לכתוב שיר על מישהו

83.לכתוב שם של מישהו על התחתונים

84.להלחין שיר שלך

85.להופיע עם שיר שלך

86.לצייר גבה מחוברת ולצאת לרחוב

87.לא ללבוש תחתונים יום שלם

88.לחטט בדואר של זרים [הוא השאיר את התיבת דואר פתוחה, אז אני לא אציץ? P: ]

89.להתעצב למרות שהכל מעולה ואין סיבה לבכות

90.להחליף מצבי רוח בהתאם לשירים

91.לא להתקלח שבוע

92.לישון ערום

93.דיאטה

94.להתחיל לבכות בלי סיבה

95.להתחיל לצחוק באמצע שיעור ממשהו שנזכרת בו

96.לשבור למישהו את הלב [לפי מה שהבנתי.. ]

97.להיזרק ע"י מישהו

98.לזרוק מישהו

99.לא לאכול יום שלם

100.לשנוא מישהו עד מוות

 

 

וואו, אותי זה התיש, אז מי שקרא עד לפה? מלך, וייקבל מחר חיבוק גדול גדול. <:


 

אני כל כך אוהבת אתכן שאתן לא מבינות כמה.

אתן אשכרה מאירות לי את החיים פשוט כך.

אני לא ידעתי חברות אמיתית מהי עד שלא פגשתי אתכן.

אני לא מוצאת דרך אחת מספיק טובה כדי להודות לכן על מי שאתן, על מה שאתן מקרינות.  אני אוהבת אתכן כל כך.

אתן הכל בשבילי, פשוט הכל.

באמת שאני לא יודעת איך הייתי שורדת בלעדייכן,

כי אתן פה גם כשקשה לי וגם כשקל לי,

גם כשקל לכן וגם כשקשה לכן.

אתן חברות אמיתיות במלוא מובן המילה.

אכפת לכן, באמת אכפת לכן.

וזה מדהים, כי בחיים לא פגשתי בנות כאלו.

שיקריבו את עצמן מעט רק בשביל החברות שלהן.

זה מדהים לראות את זה, אתן לא מבינות בכלל.

אתן רגילות לזה, זה נראה לכן נורמלי לחלוטין, אבל אני באה ממקום שונה, ופתאום נכנסת לכל האהבה הזו,

אם אני מאושרת? זה רק בזכותכן.

תמיד חלמתי על חברות כאלו, כמו שרואים בסרטים, שעושות פשוט הכל למען חברות אחרות.

שהם איתן תמיד, גם אם זה ייפגע בהן עצמן.

חברות כאלו, כמו בסרטים, זה היה נראה לי הזוי לחלוטין, סתם איזה הגזמה של הבמאים.

ואז, פגשתי אתכן.

ואתן? הוכחתן לי שיש כזה דבר חברות אמת.

אני מודה לכן על הכל, כי אתן פאקינג הכל.

ואני לא מצליחה בכלל לתאר את האהבה שלי אליכן, היא כל כך חזקה, שזה בלתי ייאמן.

אני אהבתי אתכן, אני אוהבת אתכן, ואני אמשיך לאהוב אתכן.

כי אתן הכל. 3>

כמה שאני אוהבת אתכן. 333>

 

[ואני לא אנקוב בשמות. תאמינו לי שאלה שמדובר פה עליהן? יודעות את זה.]

 

 


 

טוב,

אז פורים עבר (והיה מדהיםםם!) ונכון שהבטחתי תמונות משם וגם מהים שבא מיד אחריו,

אבל ממש ממש ממש אין לי כוח להעלות אותן.

החום הזה מתיש אותי..

תסלחו לי? ;]

בכלל כל הפוסט הזה מיותר, כי כל החום והיובש הזה מתיש אותי כל כך.

אז בטח יהיה איזה פוסט חדשי כזה השבוע,

אבל תצטרכו להיכנס כדי לדעת... ;]

עד אז,

בי שמנים. ^^

 

 

 

[תלחצו Esc ותכתבו בתגובות מה יצא לכם]

 

Yuval Bitch

נכתב על ידי , 24/3/2008 15:52  
49 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Bitch :] ב-30/3/2008 22:53
 




כמו זיקית הא?
מחליפות צבע בכל פעם שמתאפשר.
שמתאים לכן אתן חמודות ומקסימות,
אבל שלא בכבוד שלכן, אתן יכולות להיות נוראיות.
אתן יכולות להיות הכי חמודות שבעולם,
ושנייה אחר כך תהיו מגעילות.
מחליפות את הצבע שלכן, איך שמתאים לכן.
אני לא בובה שלכן, צאו מהסרט.
כי אני סופגת וסופגת, אבל גם לבוב ספוג יש כמות מסויימת שבה הוא מתפוצץ.
וכשאני אתפוצץ? זה יהיה חבל. בשבילכן, לא בשבילי.
אתן תסבלו את מה שגרמתן לי להרגיש, ופי 1000 יותר נורא.
אתן תתחרטו על הרגע שבו אמרתן לי מילה אחת שלא במקום.
אז כדאי שתתחילו להרגיע את עצמכן.
תסתכלו עליכן פעם אחת במראה.
תבינו כבר מה לא בסדר בכן.
כי כמו שאתן יכולות להשתנות? ככה גם אני.
כן, גם אני יודעת לשחק את המשחק, וזה כואב, תאמינו לי.
תבינו, אתן לא מושלמות.
ונכון שאתן לא חושבות ככה- אבל גם אתן טועות. והרבה.
ומי פה כדי לסבול ולספוג את הטעויות שלכן? אני.
כי נורא קל להוציא את הכעסים שלכן על מישהי שכמעט ולא מתלוננת בפניכן.
נורא קל.
אבל בסדר, אני הבנתי את הגישה שלכן.
ואני גם יכולה להיות מגעילה, ולהיות זונה. אני אתנהג אליכן בדיוק כמוכן.
אתן תראו איזה צבועה אני אהיה. כמוכן.
אני אהיה מקסימה אליכן, החברה הכי טובה, ושנייה אחר כך אני אתנקש בכן.
אבל יודעות מה? אני לא אעשה את זה, במחשבה שנייה.
אני לא ארד לרמה שלכן.
הו לא. אני לא אהיה כמוכן.
כי זה באמת שכבר לא לכבוד שלי.
רק אל תוציאו אותי המגעילה פה כן?
כי זה רק באשמתכן.




ועוד אחרי זה, אני יוצאת הזונה בסיפור? \:



ליאנוצ'קה וסווטלנוצ'קה? מוקדש לכן:
"ופתאום קרה דבר נורא מוזר.
הפרה השמנה והגדולה, נעלמה".
חחחח אני אוהבת אתכן רוסיות שליייי! 333>

כמה זמן לא עידכנתי פה.
טוב לא היה לי זמן.. כמה מבחנים, גאד, כמה לחץ.
זה יהיה עוד עידכון חסר תועלת שכזה,
סתם כי מעצבן אותי להיכנס לבלוג ולראות את אותו הפוסט.
אני אעדכן בטח במשך השבוע, אחרי פורים.
יהיו מלא מלא תמונות.
איך אני כבר מחכה..! D:
אז לבינתיים...

ביי שמנים.



Yuval Bitch
נכתב על ידי , 15/3/2008 20:36  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Boo\\FackingWho____xX ב-24/3/2008 16:29
 



לדף הבא
דפים:  

9,852

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לBitch :] אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Bitch :] ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)