לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

באה לבקר. בלוג לביקורת טלוויזיה


לך תבין: אנשים לא מגיבים, אבל הקאונטר רץ כמו משוגע. כנראה שיש לו תוכניות

כינוי: 

מין: נקבה

Google:  rav.aruzit



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2008    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2008

אנא מעה רוטנה*


וואל קפורי בהופעה ב-Rotana

פעם, לפני יותר מ-15 שנה, אחד הפלאים הכי גדולים בעולמנו היה ערוץ MTV אסיה. רק יחידי סגולה (אפשר גם לומר רמאים) הצליחו לקלוט אותו, אבל האושר שלהם והקנאה שלנו התחברו יחדיו היטב, ומדי פעם קיבלנו הזדמנות להציץ. לראשונה בחיינו למדנו מהו וידיאוקליפ, ומאוחר יותר הפנמנו מי אלה ריי קוקס ורבקה דה רובו. ההתמכרות היתה כמעט בלתי נמנעת.

חלפו כמה וכמה שנים, והנה גם לבני דודנו במזרח התיכון יש ערוץ MTV משלהם: קוראים לו Rotana, בסיסו בערב הסעודית, והוא משדר את השירים הכי חמים עם הקליפים הכי לוהטים מכל מדינות ערב שבסביבה. יש לו Top20 כמו באחות הגדולה והנערצת, יש לו מהדורת חדשות שמזכירה את "עשרת הגדולים" של ערוץ E!, יש לו מנחים שמזכירים את מנחי "תוסס" מנוחתה עדן, ויש לו אתר אינטרנט מושקע ברוח הזמנים המודרניים.

למרות שערוץ Rotana באוויר כבר חמש שנים, נתקלתי בו לראשונה רק בשמחת תורה. אולי בגלל שהוא בתשלום למנויי הכבלים (אפיק 133), ולמיטב ידיעתי פתוח אצל מנויי הלוויין (אפיק 173). על כל פנים, מדובר בערוץ - ראוי יותר לומר קבוצת ערוצים, אחד מהם מוקדש לקליפים עכשוויים - שנמצא בבעלותו של הנסיך הסעודי אל וואליד בן טלאל בן עבדל עזיז אל סעוד. עליו לא יגידו שהוא לא יודע להשקיע בתרבות. להפך.

עוד לפני שזה היה ערוץ טלוויזיה עם תחנת רדיו, זו היתה חברה שמפיקה ומפיצה את מיטב המוזיקה והקולנוע הערביים העכשוויים - במזרח התיכון, בצפון אפריקה, במדינות המפרץ הפרסי וגם באירופה. כיום מדובר במעצמה כל כך גדולה, שהיא מחזיקה בזכויות המוזיקליות של למעלה מ-100 זמרים וזמרות ערביים ופרוסה בכל מדיה אפשרית כמעט.

זו כנראה גם הסיבה שהיא מפיקה את רוב הקליפים שמשודרים בערוץ - ואגב בניגוד לצפוי, פה ושם יש נגיעות בין גברים לנשים, והבחורות לא תמיד לבושות במיטב בגדי הצניעות. בסיום כל קליפ מופיע בצד ימין של המסך פירוט מלא וארוך של אנשי ההפקה שעבדו עליו, ובצד שמאל הקטעים שנפלו בעריכה. ספרנו: יש בערך 30 אנשי הפקה שנעים בין הסטים של הקליפים, וחלקם מתהדרים בשמות מערביים לחלוטין. חלק אחר מעורב - למשל ניקולס אבו גאנם, אחד הקרדיטים האהובים עליי (מעניין מי זה באמת).

בין הזמרים הפופולריים: וואל קפורי בן ה-34 מלבנון, אחד אל שריף החתיך שיחגוג בדצמבר 29 מתוניס, ג'ורג'ס וואסוף בן ה-47 מסוריה, אמר דיאב בן ה-48 ממצרים (לא נראה בן 48, נראה מצוין, Neoul Eah הוא יופי של שיר וקליפ). כמובן שיש עוד הרבה, אבל יש אחד שאנחנו מחפשות כבר הרבה זמן את שמו ללא הצלחה - הערבית שלי לא היתה מספיק טובה כדי לקרוא את שמו בקרדיטים, בשני קליפים שראינו.

יכול להיות שאני מבלבלת פה בין שניים או מפרידה בין שניים, אבל: יש קטע שהוא מציל כלה מהחתונה שלה, כי היא לא רוצה את החתן אלא מאוהבת בזמר שלנו, וגם הוא מאוהב בה כמובן; ויש קטע שהוא עומד על סלע ומניף באוויר שבירייה או משהו כזה, וחבורת גברים מרימים את הסכינים שלהם לאות על כך שהם מצטרפים אליו למאבק. מדובר בקליפים הזויים ברמת הקאלט.

אין שמחה כמו שמחת גילוי של ערוץ חדש, במיוחד כשכל הישנים משעממים ומאכזבים. אם אוהבים קצת מוזיקה ערבית אמיתית, ולא רק את החרטוטים (לא כולם) שיש פה במזרחית, זו חגיגה לאוזניים. אם לא אוהבים, תמיד אפשר להעביר ערב דאחקות בכיף.

 

 

* אני עם רוטנה. מי שקיווה לפוסט על נשות הכדורגלנים גרסת ישראל, סליחה אבל אין וכנראה גם לא יהיה בשבועות הקרובים. עם זאת, פוסט אורח יתקבל בברכה.

נכתב על ידי , 26/10/2008 00:21  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ? ב-27/10/2008 03:56



206,948
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרב-ערוצית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רב-ערוצית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)