שני עניינים על סדר היום:
עוד מצפה לו דרך ארוכה
בימים אלה שוטפות את מסכי הטלוויזיה פרסומות שמימנה חברת הכבלים HOT. באחת מהן נראה גיבור ילדי שנות ה-80, מרקו, כשהוא מחפש עבודה בערוצי הילדים של הכבלים אך נותר מובטל לאור שפע ההיצע החינוכי שיש שם כיום. אין ביקוש לעובדים הפשוטים והלא מתוחכמים. לכאורה, הפרסומת כן מתוחכמת, כיוון שהיא פונה ישירות אל קהל ההורים המודאג שהבטיח לעצמו כבר מזמן שכל מה שלא היה לו – קרי חדר עמוס צעצועים ושאר פינוקים – כן יהיה לילדים שלו. וזה כולל את דורה ושותפיה.
למעשה – מדובר באחיזת עיניים שנועדה לטשטש את המציאות. בואו נזכיר לעצמנו משהו: ל-HOT אין שום בעיה להוריד ערוצים להורים, למשל ביפ ו-ESPN, ואלה רק הדוגמאות האחרונות. ל-HOT גם אין בושה לעשות את המוות למבוגרים שרוצים להתנתק ממנה. כמה זמן חיכיתם בפעם האחרונה על הקו, עד שענו לכם? מתי בפעם האחרונה העלו מחירים, או העלימו ערוצים, או שינו חבילות ככה שהרגשתם שנדפקתם? (גברים, תחשבו ספורט).
חברת HOT משחקת בהורים כאילו הם בובות, אבל אין לה בעיה להעמיד פנים שהיא דואגת לילדים, ולהתפאר בערוצים שהיא נותנת להם. נו באמת. אגב, גם ל-yes יש ערוצי ילדים, אבל מה שיותר חשוב לי להזכיר הוא שכל הקמפיין הזה הגיע בדיוק דקה אחרי שערוץ 1 התגאה בהחזרת גיבורי הקיץ שלו לתודעה.
ב-HOT כנראה פחדו שבעקבות המונדיאל, שהחזיר למודעות הצופים את ערוץ 1, ההורים ייזכרו שיש היום ממירים שדרכם לא צריך את הכבלים ולא את הלוויין, ובכל זאת יש לילדים מה לראות. הם יספרו לחברים שלהם, החברים יספרו לחברים, והקיץ של המנכ"ל, הרצל עוזר, לעולם לא יהיה לוהט. אז הנה בא הטריק המתוחכם, שנקרא "קיץ חינם ב-HOT VOD Young", ויש בו גם מרקו חינם וגם דורה חינם (האם גם אתם הבנתם מהפרסומת שמרקו דווקא לא יהיה?).
טרם גילו לנו כמה פרקים של "דורה" הורדו לצפייה, אבל בשמחה הדליפו שמאז עליית הקמפיין, לפני שבוע, כבר נרשמו 100 אלף הזמנות לפרקים של הסדרה "הלב". אההה. שוב עבדו על ההורים, ומרקו לא נשאר מובטל אלא עבד שעות נוספות. קלי קלות זה היה, האמת. כי כולנו פראיירים בסוף.
תודה לאל שאין לי כרגע ילדים.
הישרדות איי ההדלפה
בשבועיים האחרונים אי אפשר להתחמק מפרשה שמסעירה את צופי הריאליטי: רשימת הפיינליסטים של "הישרדות אולסטארס" דלפה לרשת, יחד עם כל הליין אפ של תוכנית סיום העונה.
אני מודה: בהתחלה חשבתי שמישהו מההפקה הדליף את זה כדי להעלות את הרייטינג ואת הבאזז. זה גם עבד לא רע בטבלאות הנתונים – מאז פרסום המסמך "הישרדות" מתחזקת. אולי בקטן, אבל מתחזקת. אבל אז העלו בפניי את השאלה, מדוע להפקה לחשוף את הפיינליסטים. הלא זה השיא של התוכנית, מרכז המתח של כל העונה.
אלא, כמובן, אם בערוץ 10 ובהפקת התוכנית לא מאמינים שמספיק אנשים ישרדו יחד איתם את כל המתח הזה. יכול להיות שהם מדגדגים כרגע את הרף התחתון של הרייטינג שהם הציבו לעצמם כיעד, ושעליו מבוססת מכירת הפרסומות (התמחור מושפע מהרייטינג). יכול להיות גם שהם רק חששו להגיע למצב של דגדוג הרף, ושלפו תוכנית חירום.
מה שלא נראה לי הגיוני זה שמישהו הדליף את הליין אפ בלי שום אינטרס. ואם יש לאנשים אינטרסים, בדרך כלל אנשים מסביב יודעים במי ובמה מדובר (מרמור, כעס, עצבים. קשה להיות פוקר פייס). לא צריך בדיקת פוליגרף כדי לגלות.
ומילה אחת על הפיינליסטים – אני מבסוטה רק מאחד שם. ומלכתחילה התחשק לי שהפעם הוא ייקח, למרות שפעם לא סבלתי אותו.
בקטנה
אני יודעת שלא התייחסתי פה בהרחבה להורדתו של ערוץ ביפ מהכבלים. זה בגלל שאני לא מספיק צופה בערוץ הזה כדי להגן עליו. ואם אני כבר רואה משהו זה רק תוכניות הרכש בשידור החוזר ה-200, והן אמורות להיות גם בערוץ המחליף, קומדי סנטרל.