לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

באה לבקר. בלוג לביקורת טלוויזיה


לך תבין: אנשים לא מגיבים, אבל הקאונטר רץ כמו משוגע. כנראה שיש לו תוכניות

כינוי: 

מין: נקבה

Google:  rav.aruzit



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2005

מסחריות זו לא מילה גסה


 

"פירמה - המושכים בחוטים", ראשון 22:45, ערוץ הבידור הישראלי

 

מי שקרא פה את הביקורת שלי על מבחר התוכניות של הערוץ הבידורי שהכבלים החליטו להעלות לאוויר, זוכר שהדבר היחיד שעניין אותי באמת זו "פירמה" - התוכנית על מאחורי הקלעים של התעשייה. אותי מעניין איך התקשורת עובדת, אלו השפעות יש לה, ומה אפשר ללמוד מהתקשורת האמריקנית או הבריטית, שעושות את זה הרבה פעמים יותר טוב מאתנו.

המרואיין של אתמול, אלכס גלעדי, הוא בדיוק האיש לתת את התשובות לשאלות הללו. ממקימי הטלוויזיה הישראלית, נשיא קשת בעברו ועכשיו גם בהווה, וסגן נשיא בכיר ברשת NBC האמריקנית. וזה בלי למנות את שלל התארים הספורטיביים שלו, ואת העובדה שהוא זה שקבע את היסודות לצילום תחרויות אתלטיקה בעולם כולו (שזה לא מעניין כמעט אף אחד חוץ מאח שלי. בעצם, כבר כל המשפחה שלנו בעסק. וגם נחמד לדעת שגלעדי עצמו מאוד אוהב אתלטיקה).

על כל פנים, גלעדי הוא כזכור האיש שהמציא את מסעודה משדרות ("וגם את אברמוביץ' מיבניאל, אבל את זה לא זוכרים", חשוב לו להדגיש), אותה דמות וירטואלית שאליה הטלוויזיה המסחרית צריכה לכוון. שנים זכרו לו את זה לרעה, אבל הוא עדיין מאמין: מה שנדרש מטלוויזיה מסחרית זה להגיע לקהל הרחב ביותר, ואין הצדקה אחרת לקיום שלה. הוא בהחלט צודק.

תוכניות טובות שעשו ועושות את זה, אליבא ד'גלעדי, הן "לונדון וקירשנבאום", "ארץ נהדרת", ו"רק בישראל". אף אחת, כמו שאתם שמים לב, לא מכוונת נמוך - אבל כן מצליחה להגיע לקהל רחב. כך שמסחריות זו גם לא מילה גסה.

ל"כוכב נולד" נחשף גלעדי רק העונה, וברור לו שסעדו זכה, ולא "הזמרת ההיא ומישה", פשוט מפני שהם בחרו שירים לא טובים. אבל הם לא בחרו לבד, ניסה לרמוז המנחה אביב לביא, צוות התוכנית עזר להם לבחור. אלכס הקשיב, ושתק. רק זה היה חסר לו, לצאת נגד הזכיינית שבראשה הוא עתיד לעמוד (התוכנית צולמה ערב מינויו לנשיא קשת). אבל בהחלט נקודה למניפולציה.

לדבריו, הוא עוקב אחרי הרייטינג הישראלי באמצעות האינטרנט. לא רק איזו תוכנית הובילה את הטבלה, אלא גם לאן הגיע נתח הצפייה בעקבות התפתחות הטלוויזיה הרב-ערוצית. ובכן, שום דבר לא השתנה. בקיץ רואים פחות, בחורף רואים יותר, וביום סערה ה-share יכול להגיע ל-78%. אבל למרות שרבים מרותקים למסך (לא אני!), לא עושים פה מספיק טלוויזיה טובה. אנחנו לא מהוקצעים ולא ממוקצעים, וגם שיטת ה"סמוך" לא עוזרת.

זו בעיה, אבל ערוץ 10 היה שמח אם היא היתה היחידה שלו. אצלם היו וישנן מיליון בעיות אחרות, החל ברגלוציה, דרך הניהול וכלה בלוח השידורים. אם היו נותנים לו להנהיג את הערוץ, גלעדי היה מרים אותו תוך שנה וחצי. דבר ראשון: לבטל את הסי.אנ.אנ.זציה של הערוץ, כי CNN זה ערוץ שמתקיים מדמי מנוי ורק 8%-12% מההכנסות שלו מגיעות מפרסומות, בניגוד לערוץ 10 כערוץ ברודקאסט מסחרי. דבר שני: לשדר בידור בפריים-טיים. כל הערוצים באמריקה, שמתחרים אחד בשני, כבר הבינו את זה מזמן. בבידור מתחרים עם בידור, לא עם אקטואליה.

לא נראה לי שמישהו בערוץ באמת מקשיב לו. אולי היו רוצים שם שהוא יבוא לנהל אותם, אבל זה כבר לא יקרה. בינתיים, אם הם שואלים אותי, צריך ללכת על הפקות מקור. לא של תוכניות אולפן, ולא של תוכניות דוקו, אלא של דרמות. "תיק סגור", ו"מעורב ירושלמי", ו"אהבה זה כואב" היו מהלכים נבונים שצריך לשחזר. בטוח שיש עוד המון יוצרים רעבים שרק מחכים שיתנו להם אוקיי לצלם.

אבל אני לא אלכס גלעדי, אז לי הם לא יקשיבו אפילו בכאילו. חבל. אבל לפחות הם לא יוכלו להגיד שלא היה מעניין (ואלכס ואני נגיד "אמרנו לכם!").

נכתב על ידי , 31/10/2005 11:00  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רב-ערוצית ב-1/11/2005 14:40



207,301
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרב-ערוצית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רב-ערוצית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)