לפני כמה זמן התלוננתי פה על כך שקיבלתי הודעה לתשלום האגרה, שכללה קנס אוטומטי על פיגורים, אפילו שזו הודעת התשלום הראשונה שאני מקבלת (על השאלה האם בכלל לשלם אגרה, כתבתי בעבר כאן).
אלירם המליץ לי לבדוק מה כתוב על כך באינטרנט, לפני שאני רצה לצעוק על אנשי רשות השידור (לשלם במילא לא התכוונתי), ועל כך תודה לו. ברשת מצאתי את הכתבה הבאה, שפורסמה ב-ynet. אומנם עבר קצת זמן מאז פרסומה, אבל העיקרון אותו עיקרון.
באופן מעט מעצבן, ברשות השידור עונים לטלפונים רק בימים ראשון ושני, ורק בשעות 9:00-14:00. כמובן שיש להם מספר כוכבית (*6662), ויש לו אופציה של "תפוס", כך שחייגתי בערך 15 פעמים עד שקיבלתי קו. היתה לי סבלנות לזה, כי ממילא הייתי תקועה באוטובוס.
בעודי מתכוננת לערמת הצעקות שאנחית על הפקידה (זה מה שקרה למרואיינים בוויינט), ענתה בחורה נחמדה מהצד השני. מייד כששמעה את פרטי המקרה, אמרה "אין בעיה, תשלמי רק את הסכום המקורי". בלי צעקות, בלי עניינים, תוך דקה וחצי סגרנו הכל בטלפון. עניין שכן נשאר בתוקף אז כתבת ויינט: אי אפשר לשלם את כל האגרה, חייבים לשלם את החצי השני רק ביולי.
חייבים להודות שזו שיטה עקומה, שלא הוגן שמי שלא מברר ולא שואל משלם סתם, ובכלל, שככה לא עובדים במדינה מתוקנת. אבל הנה, אחרי השיחה אפילו לא התרגזתי. יותר מזה, הייתי מרוצה מזה שמחקתי לי עוד משימה מהרשימה. יכול להיות שמשהו נדפק אצלי? (כי אחר כך עמדתי בסבלנות בתור מיותר למשהו, למרות שהיה לי רק עניין קטן שלא היה מטריד אף אחד, והייתי יכולה להקדים לעבודה בעשר דקות).