לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

באה לבקר. בלוג לביקורת טלוויזיה


לך תבין: אנשים לא מגיבים, אבל הקאונטר רץ כמו משוגע. כנראה שיש לו תוכניות

כינוי: 

מין: נקבה

Google:  rav.aruzit



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2008

במרחק נשיכה




 

"אהבה נושכת", ערוץ הוט פריים

 

כשסיימתי לראות את הסרט הארוך למדי "אהבה נושכת" היו לי רק שני דברים להגיד: סרט טוב, שם מאוד מדויק. הרבה פעמים ממציאים לסרטים שמות הזויים או בנאליים, וכאן זה בדיוק זה. מעבר לכך לא היו לי הרבה תובנות או רעיונות. אימא שלי, לעומת זאת, ניחשה נכון ויפה שהבמאי אחראי גם לסרט "בבל". למה? כי המתווה דומה, וכך גם המוזיקה.

הבמאי הוא אלחנדרו גונזלס איניאריטו. את דרכו החל דווקא כשדרן מוזיקה בתחנת רדיו במקסיקו. בסוף שנות השמונים הלחין לסרטי קולנוע מקסיקנים, ביים פרסומות וגם למד קולנוע בלוס אנג'לס. "אהבה נושכת" הוא סרטו הראשון באורך מלא. העלילה מורכבת, מפותלת, כוללת כמה סיפורים שמשתלבים זה בזה, מטשטשת את ההבדלים בין טוב לרע, מעמידה את הכעס בסימן שאלה.

קשה להסביר יותר טוב מזה, הנה ניסיון: העיר היא מקסיקו סיטי, והמעמד הוא בעיקר הנמוך והמהמר על קרבות כלבים. אוקטביו (גאל גרסייה ברנאל) הוא הגיבור הראשון, שכלבו נקלע לקרב שלא בטובתו (כן, זה יכול לקרות גם לכלבים), ואחר כך הופך ל"כוכב" קרבות. אוקטביו גר עם אימו, אחיו רמירו, גיסתו סוזנה ובנם התינוק. האח אלים ומגעיל, אוקטביו מחזר אחרי הגיסה ומקווה שתברח איתו בעזרת הכסף שמביא הכלב בקרבות. למשולש הזה אין סוף טוב, אבל יש הצטלבות - שלא לומר התנגשות - עם סיפורה של הדוגמנית ולריה, ושל המאהב שעזב את אשתו ובנותיו. על הכל משקיף מהצד, ואולי קצת בלי דעת, אל צ'יבו - לשעבר לוחם גרילה והיום רוצח שכיר שחי בשוליים. הוא זה שמחבר בין כולם, מתפרק בעצמו ויותר מזה לא כדאי לספר. העלילה אולי נשמעת בנאלית, אבל הביצוע ממש ממש לא.

לא רק אני, גם המבקרים אהבו את הסרט, והאקדמיה המקסיקנית – אם יש דבר כזה – העניקה לו 11 פרסי אוסקר מקומיים. הוא גם זכה בשני פרסים בפסטיבל קאן, וקיבל מועמדות לפרס האוסקר לסרט הזר (מועמדות ראשונה לבמאי מקסיקני כלשהו. הפסיד ל"נמר דרקון" של אנג לי). אחר כך איניאריטו ביים את "21 גרם", שאני כבר שנים מתכננת לראות, ואת "בבל" שראיתי בקולנוע ואשמח לראות שוב בעיקר בזכות העלילה היפנית, אבל גם בזכות ברנאל. אבל מי שרוצה להבין את היצירה שלו, כדאי שיתחיל מההתחלה. כי איכשהו נדמה, שהכול יצירה מתמשכת אחת עם שלל רבדים ומשמעויות. וכמה חבל שלנו אין במאי כזה. עם כל הכבוד ליוסף סידר, זאת אומרת.

 

"אהבה נושכת", מקסיקו 2000. 154 דקות. במאי: אלחנדרו גונזלס איניאריטו. שחקנים: גאל גרסייה ברנאל, אדריאנה ברזה (גילמה את אמיליה ב"בבל"), ונסה בושה, מרקו פרז, גויה טולדו, אמיליו אצ'ווריה.

נכתב על ידי , 10/2/2008 09:14  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רב-ערוצית ב-11/2/2008 17:30



206,948
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרב-ערוצית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רב-ערוצית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)