לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

באה לבקר. בלוג לביקורת טלוויזיה


לך תבין: אנשים לא מגיבים, אבל הקאונטר רץ כמו משוגע. כנראה שיש לו תוכניות

כינוי: 

מין: נקבה

Google:  rav.aruzit



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2008

משרתי הקרבות


 

"אדוני המלחמה", שני 21:00, ערוץ 10

 

בעודי נלחמת בנמלים של תל אביב, או לפחות באלה שבחרו להתנחל אצלי בדירה למרות שזה עתה שטפתי אותה, חדרו לאוזניי כמה משפטים מהתוכנית החדשה של אושרת קוטלר, "אדוני המלחמה": רק 30% מייצור הנשק הישראלי מיועדים לצה"ל, השאר נמכר לכל דורש; סוחרי נשק ישראלי מצליחים להגיע לכל סכסוך אלים; אנחנו מתעסקים בתחום שלא פרחי כמורה ולא בני ישיבות ולא רבנים מתעסקים בו (איזה כסת"ח אחד מתוך המערכת).

תעשיית הנשק הישראלית היא אחד הנושאים שהכי מרתקים אותי כיום, בעיקר בגלל כל החשאיות העוטפת אותה. יותר מדי שושואיסטים לשעבר מעורבים, ולך תמצא מישהו שידבר בגלוי ובאמת. אין אחד כזה, וגם עיתונאים שמכסים את התחום אנוסים להוסיף את הניסוח "על פי פרסומים זרים" אחרי כל משפט מעניין שלהם. אצלי זה רק מגביר את הסקרנות. יכול להיות שכמה מסוחרי הנשק הם חלאות אדם, אבל אני רוצה להכיר אותם מקרוב.

הסוחרים הללו, כך על פי התוכנית והאלוף במיל' יוסי פלד, יכולים להרוויח 3-5 מיליון דולר בכמה חודשים, כך שמאוד משתלם להם לוותר על כל מיני פנסיות של המדינה. הוא עצמו לא נכנע לסכומים, אבל כמובן מכיר רבים שכן. גם שבתי שביט, ראש המוסד לשעבר, אותו סיפור: "מה שיורה, אני לא מתעסק בזה". והחברים שלו? המתווכים? היצואנים הביטחוניים בלשונם המכובסת? על זה הוא לא באמת מדבר. בכל אופן לא למצלמה.

אז בואו נסתפק בסיפור על פי פרסומים זרים, מפיו של רונן ברגמן: אי שם בסוף שנות ה-70 הושג הסכם שלפיו ישראל תמכור לאיראנים טילי יריחו, ובכסף שתרוויח תפתח טילים מסוג מתקדם יותר. אלה טילים שהטווח שלהם מכסה את כל ישראל וחלקים מאירופה. מה מנע מההסכם לחרב לנו את המדינה? עלייתו של חומייני לשלטון ב-1979.

ועוד סיפור ברגמני, הפעם ממלחמת לבנון השנייה: המקלע שממנו נהרגו החיילים בהאמר שליד ההאמר שממנו נחטפו אלדד רגב ואודי גולדווסר? מקלע ישראלי שנמכר לאיראן ב-1981. ולמה השתמשו דווקא בו? בכוונה. להראות לנו כמה מטומטמים היינו.

כמובן שאנחנו עדיין מטומטמים. מי שמוכר היום לאנגולה, מחרתיים יחטוף אותה בהפוכה. אבל בעצם זה לא בדיוק הוא, זה אנחנו. הוא, יש לו מספיק כסף לעלות על מטוס פרטי, או מחלקה ראשונה או אפילו יאכטה במקרה הצורך, ולהיעלם מפה רגע לפני הפצצה. הוא גם ייקח את החברים שלו, אם לשפוט על פי כמה מהניסיונות לראיונות של קוטלר – אותם חברים שנפנפו אותה בלי למצמץ. הוא אדון המלחמה, ואנחנו משרתי הקרבות. תפנימו.

נכתב על ידי , 1/4/2008 08:36  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סטאטלר ב-2/4/2008 18:40



206,948
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרב-ערוצית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רב-ערוצית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)