לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

באה לבקר. בלוג לביקורת טלוויזיה


לך תבין: אנשים לא מגיבים, אבל הקאונטר רץ כמו משוגע. כנראה שיש לו תוכניות

כינוי: 

מין: נקבה

Google:  rav.aruzit



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2008    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2008

אין שביתות, אין "יאללה יאללה"




ניצן הורוביץ מחפש את המחר, שני 21:00, ערוץ 10

 

כשהיינו ילדים, אריאל זילבר שר "יש מיליארד סינים". מאז אוכלוסיית סין צמחה, והיום יש מיליארד ו-300 מיליון, וזה לא המדד היחיד שהופך אותה לכזו ענקית. אם יש משהו שעולה מהפרק הראשון בסדרה "ניצן הורוביץ מחפש את המחר" (נחשו מי מוביל אותה), זה המסר שהעתיד נמצא שם. קומוניזם עם תקווה לדמוקרטיה, זה עדיין בסימן שאלה, אבל מכל בחינה אחרת התשובה ברורה – כאן (כמעט) הכל בגדול כשזה נוגע לחברה, ו(כמעט) הכל במזעור כשזה מגיע לפרט.

מקבץ עובדות: סין היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם אבל התוצר לנפש נמוך מאוד. היא פולטת גז החממה הגדולה בעולם (אללה יוסטור). מתנהל בה פרויקט הפלדה הגדול בעולם הידוע גם בשם הכפר האולימפי, יש בית ספר לספורט לילדים שהוציא 31 אלופים אולימפיים, וגם הרבה סדנאות יזע במפעלים שאין בהם מנוחה. או במילותיו של הורוביץ: בסין אין שביתות ואין "יאללה יאללה".

למרות שאפשר היה להפוך את הסדרה לאקטואלית, ולהוסיף גם דברים הנוגעים לאסון בחבל סצ'ואן, כאן כל העניין בסין נובע מאולימפיאדת בייג'ין שתיערך בקיץ. למעשה, ברגעים מסוימים זה נראה כמו קמפיין למען האולימפיאדה, ואף קמפיין מוצלח – עליי בכל אופן הוא עבד, אני רוצה לנסוע, ולא משנה שאני לא עיתונאית ספורט. אני לומדת מהר, אני אסתגל. פשוט המודל הענק של הכפר האולימפי נראה כל כך מוצלח, והפארק שגדול פי 2.5 מהסנטרל פארק, אני חשה שאני חייבת לבדוק אותו...

אז נכון, היו גם כמה שיחות רציניות, ושאלות מעניינות כמו: האם כשם שדרום קוריאה הפכה לדמוקרטיה זמן קצר יחסית אחרי אולימפיאדת סיאול, גם סין תיפתח סופסוף אחרי אולימפיאדת בייג'ין? תשובה, אגב, אין לאף אחד שדיבר עם הורוביץ, והנקודה גם לא פותחה מספיק. עוד נקודה שהייתי שמחה להרחבה שלה – בסין החומה לא נפלה, אבל הכלכלה כן צועדת בדרך חדשה, וכלכלת שנגחאי למשל מכפילה את עצמה כל שש וחצי שנים. היה נחמד לדעת איך הם באמת עושים את זה - אולי היינו לומדים משהו ומיישמים כאן; אולי היינו לומדים שזה רומס את הפרט עד ליסוד, ואז מוקיעים את העניין; אולי זה הנזק הכי גדול לכדור הארץ, זיהום אוויר אדיר, ואז צריך להעמיד את הסינים למשפט בינלאומי.

אז תשובות לא קיבלנו, אבל גם העלאת השאלות אינה טריוויאלית בתקופה שבה הריאליטי מסרב למות ומשתלט על כל חלקה טובה. ולכן, כדאי לצפות בניצן הורוביץ גם בשבוע הבא, אז הוא יחפש את המחר בהודו. גם שם עושים את זה בענק, גם שם גורמים לישראלים להרגיש ממש קטנים.

 

נכתב על ידי , 20/5/2008 09:36  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של miss kitty fantastico ב-28/5/2008 23:38



206,948
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרב-ערוצית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רב-ערוצית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)