לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

באה לבקר. בלוג לביקורת טלוויזיה


לך תבין: אנשים לא מגיבים, אבל הקאונטר רץ כמו משוגע. כנראה שיש לו תוכניות

כינוי: 

מין: נקבה

Google:  rav.aruzit



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2008

מי שסרג בערב שבת


לקראת שידור: "סרוגים", שני 22:00, ערוץ יס סטארס ישראלי

 

רק לפני כמה ימים כתבתי ש"רביעיית רן" היא יופי של סדרה ושמזמן לא נהניתי ככה מסדרה ישראלית, וכבר אני רוצה לקחת את המילים שלי ולהעביר אותן הלאה. לא בגלל ש"רביעיית רן" לא טובה, חלילה, אלא מפני ש"סרוגים" ראויה לכל המחמאות ואף יותר מזה.

נורא פופולרי עכשיו לעשות סדרות שמתמקדות במגזרים – ערבים ("עבודה ערבית", "כוונות טובות"), רוסים ("במרחק נגיעה"), יחסי דתיים-חילוניים ("מעורב ירושלמי") – והן באמת כולן מוצלחות, אבל סובלות מבעיה אחת: הן משודרות בערוצי ברודקאסט מסחריים. ולכן, הן צריכות להתחשב בהרבה מגבלות ולעבור הרבה יותר מדי קבוצות מיקוד [יוצאת דופן מהבחינה הזו: מעורב ירושלמי].

סדרות שמשודרות בכבלים ובלווין, לעומת זאת, הרבה יותר משוחררות. הרבה יותר נועזות. הרבה יותר אמיתיות, כי פחות הולכים שם על ביצים. זה בולט ב"רביעיית רן", זה בלט ב"שבתות וחגים" וזה בולט ב"סרוגים" – סדרה על רווקים דתיים בירושלים. דתיים, בלי חילוניים כמעט, בלי איזון ובלי להתנצל. סדרה שמלאה בהרגלים קטנים של צעירי המגזר, אמיתית, מהשטח. זו יכולה להיות קריאת עיתון ליד האור של השירותים בשבת, וזה יכול להיות שוק הבשר של בית הכנסת של הרווקים. מי שכתב ומי שביים ומי שיצר - אין לי ספק שהם מגיעים "מהשטח", יודע צדיק נפש רווקיו. ולכן העובדה שכל/רוב השחקנים חילוניים בכלל לא מפריעה. לפחות לא לצופה החילונית J

בכל מקרה, במרכז הסדרה עומדות שתי שותפות לדירה בשכונת קטמון הירושלמית - יפעת (יעל שרוני) והודיה (טלי שרון). יפעת מאוהבת בנתי (אוהד קנולר, שחקן מצוין), שמארח אצלו בדירה חבר גרוש (עמוס תמם, גם כן שחקן מצוין(. בנוסף יש את החבר החילוני של הודיה (זוהר שטראוס. לא בפרק הראשון(, החברה השלישית (שרון פאוסטר) ועוד כמה שאולי שכחתי. חוץ מהחילוני כולם נפגשים כל יום שישי לארוחת שבת בדירה של הבנות. ולאף אחד מהם לא קל במיוחד עם הרווקות שלהם. כלומר יותר מסובך להם מאשר לרווקים ולרווקות החילוניים.

אז לא שצרת רבים היא חצי נחמה, מי בכלל מחפש נחמות, אבל מדובר בסדרה שכתובה טוב, משוחקת טוב, ובעיקר מצליחה לגעת ולעורר מחשבות. ולמרות שמזל שהיא ביס, כי בערוץ מסחרי היו עושים ממנה סלט בלי לברך קודם, זה גם חבל, כי את מרבית הפרקים שלה לא אראה. אולי הגיעה העת לסנג'ר חברה טובה.

 

* את הפרק הראשון ניתן לראות כאן (וכנראה אפשר יהיה לראות גם את הפרקים הבאים, כך שלא אצטרך לסנג'ר אף אחד).

נכתב על ידי , 23/6/2008 10:47  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'וליאנה ב-27/6/2008 22:22



206,948
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרב-ערוצית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רב-ערוצית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)