לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

באה לבקר. בלוג לביקורת טלוויזיה


לך תבין: אנשים לא מגיבים, אבל הקאונטר רץ כמו משוגע. כנראה שיש לו תוכניות

כינוי: 

מין: נקבה

Google:  rav.aruzit



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2008

מקום לדאגה


"המקום", שלישי 22:30, ערוץ 10

 

בשביל לכתוב על טלוויזיה צריך לראות טלוויזיה, ולאחרונה לא כל כך יוצא לי לראות. לפחות לא משהו ששווה לכתוב עליו. אבל אתמול בשעה טובה עלתה העונה השנייה של הסדרה האהובה עליי בשנתיים האחרונות - בעיקר עליי, ופחות על יתר הישראלים, אם לשפוט הרייטינג הסביר והיעדר הבאזז בעונה הקודמת.

 

אני לא יודעת אם צריך לספר פה ש"המקום" זו מסעדה תל אביבית שמזכירה את הבראסרי, והחיים בה ממצים יפה את גוני העיר השונים - כי מצד אחד יש מספיק אנשים שראו אותה לפחות פעם אחת, מצד שני אף אחד לא מדבר עליה. איך יוצרים דיבור? משקיעים מאמץ, עושים קצת שיווק ויראלי, לא מסתפקים בתמונות רכילות. אבל לא בשביל זה התכנסנו.

 

בעונה השנייה מסתמנים שני שינויים משמעותיים:

1. במקום דורית לב ארי בתפקיד נעמי, אשתו של השף אסף (יונתן סגל) ובתה של הבעלים שולה (ליאורה ריבלין ה מ צ ו י נ ת), אפשר למצוא עכשיו את נתי קלוגר. נכון שחילופים כאלה קורים מדי פעם כשלא רוצים להרוג דמות (לא טוב לעסקי המסעדות), אבל מבאס קצת.

 

2. כולם מבטאים עכשיו את השם של אסף במלעיל במקום במלרע. מה רע בסתם אסף? ובשביל מה היה צריך את השינוי הזה? זה יותר קולי? לא, זה לא.

 

חוץ מזה, בפרק של אתמול הלכו על פרגון כלל ערוצי, וסידרו שאסף המהולל ישתתף בתוכנית של קרב סכינים, וכמובן ינצח את השף סטפן, ואחרי זה ילך להתראיין אצל לונדון וקירשנבאום. לפני כן נתנו לו לשחרר משפטים קלאסיים כמו "לא מעניין אותי שזו תהיה המנה שהלקוח פינטז עליה, מעניין אותי שזו תהיה המנה שאני פינטזתי עליה", ו"החלום שלי זה מטבח בלי מסעדה".

 

עם זה אין לי בעיה, יש לי בעיה עם מה שבא אחר כך: על פי הסדרה, קרב סכינים משודרת בשידור חי, או לפחות מצולמת ומשודרת באותו יום בהפרש זמנים קצר. בדיחה. התוכנית מעולם לא שודרה בלייב. מה גם שזו הזדמנות להתלונן ולהעיר, שבתוכנית רואים שהשף מכין מנה אחת, אבל למעשה הוא מכין חמש - שתיים לשופטים הקבועים, ושלוש לשופטים-אורחים, כך שכל ההצגה עם המלצרים די דבילית.

 

איך שלא מסתכלים על זה, לא מדובר בפרק מוצלח, אפילו קצת מדאיג. "המקום" צריכה להתעלם מאירועים שמחוץ למסעדה, ולא לשמש כפרומו אחד ארוך לתוכניות הערוץ שבו היא משודרת. כל היופי שלה הוא במה שקורה בין השולחנות והמנות. סדרות על חיים תל אביביים רגילים כבר היו לנו הרבה. אנרגיות של מסעדה שמצליחה לספק עניין לעונה שלמה, זה מה שעושה את ההבדל. ואני מקווה שבפרק הבא נחוש אותו היטב.

 

אני, בכל אופן, אהיה שם. כלומר, אם אני כבר בקושי צופה במשהו אז לפחות שם אני אשתדל להקפיד.

 

רייטינג: 8.1%, מקום עשירי בדירוג היומי.

נכתב על ידי , 23/7/2008 09:45  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רב-ערוצית ב-25/7/2008 17:16



206,948
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרב-ערוצית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רב-ערוצית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)