לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

באה לבקר. בלוג לביקורת טלוויזיה


לך תבין: אנשים לא מגיבים, אבל הקאונטר רץ כמו משוגע. כנראה שיש לו תוכניות

כינוי: 

מין: נקבה

Google:  rav.aruzit



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2008

הולו הופה


 

 

לא רבים יודעים זאת, אבל בשנה שעברה עלה לאוויר hulu - אתר אינטרנט שייחודו בתכנים טלוויזיוניים חינמיים לגמרי. הרשתות NBC ו-FOX שיתפו פעולה יחד עם קרן פרובידנס אקוויטי, ובהשקעה של 100 מיליון יצאו לדרך שלא ידעו לאן תוביל אותם. כלומר, קודם עשו מחקרי שוק, אחר כך חתמו על שיתוף פעולה (מרץ 2007), אחר כך עשו הרצה (נובמבר 2007) ובסוף דחו את ההשקה הרשמית לאפריל 2008. ובכל זאת, למרות כל ההכנות, לא צפו את ההצלחה חסרת התקדים שתיפול עליהם.

הרעיון הראשוני היה להילחם ביו טיוב: במקום שקטעים של סטרדיי נייט לייב, למשל, יגלשו לאתר הוידיאו של גוגל, הם ירוכזו באתר שבו ל-NBC יש שליטה עליהם. ולמה לא באתר של NBC עצמה? בגלל אותו עקרון הפועל בקניון או במרכז מסחרי מצליח: לפעמים הביחד הוא לא רק דביק אלא גם משתלם.

ואכן, כיום מדובר באחד מעשרת אתרי הוידיאו הנצפים ביותר בארה"ב, ויש בו סדרות חדשות ממש לצד כמה ישנות יותר. כל פרק עולה מייד לאחר שידורו ברשת הטלוויזיה הרלבנטית, וכך גם מי שלא אוחז בטלוויזיה או לא אוהב להקליט או להיות שבוי או כל דבר אחר – יכול ליהנות מהסדרות הכי טובות שרצות כרגע על המסך הקטן. נכון שבדרך כלל למחשב יש מסך יותר קטן, אבל חפיף. הצעירים כבר רגילים – והלא הם קהל היעד העיקרי של hulu.

אז איך זה עובד? איפה מודל הרווח? ובכן, הוא די פשוט: כל פרק מחולק לשלושה קטעים, ולפני כל קטע יש פרסומת אחת. לפעמים חברה אחת קונה את כל הפרסומות של הפרק, והרווח מובטח מראש - כך למשל בכל פרקי "גיבורים" תוכלו לראות פרסומות של ניסאן, שגם הגדילה והרחיבה לתוכן שיווקי. כמובן שבהתחלה היו על תלונות השיטה: למשל על כך שמשדרים אותה פרסומת שלוש פעמים, ולא משקיעים ביצירתיות. אינטל וטויוטה עוד השקיעו בשתי פרסומות שונות, אבל הן היו יוצאות דופן. וחוץ מזה אם רואים שני פרקים ברצף, אז חוסר הגיוון מעצבן בדיוק באותה מידה.

אבל אלה צרות של עשירים, והן גם נפתרו בחלקן. היום יש ב-hulu קרוב ל-50 "ספקי" טלוויזיה, וזה כולל למשל גם את MGM, סוני פיקצ'רס, וורנר ברדרס ועוד. בין הסדרות שניתן לראות כאן: המשרד, אבודים, גיבורים, משפחת סימפסון וגם פרקים ישנים של באפי (לא שהיא מעניינת אותי, אבל שמתי לב שהיא כוכבת בבלוגים).

תחשבו על העניין: לראות טלוויזיה באינטרנט בלי תשלום ובאיכות תמונה וקול טובה, בלי לפחד להיתפס על ידי אנשי החוק - הרי זו מתנה נפלאה. וכמה חבל שבינתיים היא זמינה רק לתושבי ארה"ב, כי הרשתות בכל זאת רוצות להרוויח ממכירת זכויות השידור למדינות שונות בעולם. ומי יקנה מהן אם אפשר יהיה לראות הכל חינם ברשת?

אז בינתיים רק האמריקאים מרוויחים, אבל אתם רואים דבר כזה בישראל? אזיה כיף זה יהיה. חבל רק שמדובר בחזון אחרית הימים, וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ. הדבר הכי קרוב לזה שיש לנו הוא ה-VOD של הכבלים, וגם הוא עולה מלא כסף וכולל מגוון קטן מדי של תוכניות (לא הכל מ-10, לא הכל מ-2 וכמובן שומדבר של הלוויין) – מה גם שאיפה התוכניות של NBC ו-FOX ואיפה הפקות המקור שלנו...

אבל אסור להתייאש. פעם VOD נראה כמו חלום, התחזיות על עולם שבו נראה מה שאנחנו רוצים מתי שאנחנו רוצים נראו מופרכות, ובאופן כללי כולם חשדו בנביאים שהם הורידו כמה דרינקים לפני שהם פתחו את הפה. והנה, הכל התגשם. כך שאם מתעקשים להיות אופטימיים, עוד יש תקווה. נכון שהיא כבר לא תתממש עם "סרוגים" אבל אולי עם הסדרה המוצלחת הבאה כבר יהיה לנו יותר מזל.

נכתב על ידי , 14/8/2008 00:36  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של egkqtbtrwm ב-17/2/2013 10:16



207,301
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרב-ערוצית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רב-ערוצית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)