לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

באה לבקר. בלוג לביקורת טלוויזיה


לך תבין: אנשים לא מגיבים, אבל הקאונטר רץ כמו משוגע. כנראה שיש לו תוכניות

כינוי: 

מין: נקבה

Google:  rav.aruzit



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2008

שמע, ישראל


 

קודם כל, ברכות על הזכייה.

השתתפת בתחרות מוזיקלית, לקחת את המקום הראשון, סחתיין. לך בדרכי נינט (החדשות) ומויאל, התרחק מדרכי סעדו ומעודה. לגבי ג'קו, הדבר היחיד שאתה צריך ללמוד הוא מתי לסתום את הפה.

אבל לא רק ברכות, אלא גם עצות יש לי לתת לך, ישראל. מעכשיו כל מיני אנשים ינסו לדפוק עליך קופה ולגזור ממך קופונים. הם יעשו זאת בחיוך ומתוך כוונות כאילו-טובות, אבל תשתדל לא להאמין לכולם. וגם לא לחלק. תמצא בן אדם אחד אמין, ושהוא יברור עבורך את כל ההצעות.

אם יציעו לך את קדם האירוויזיון, שיהיה לך האומץ לסרב.

אם יציעו לך טלנובלה, שתעמוד רוחך ותאפשר לך לומר לא.

אם יציעו לך פסטיגל, ואפילו יבטיחו שתוכל לשיר את שירך, ותר על הרעיון.

אם יציעו להפיק לך דיסק, תבדוק היטב מי המפיק ומהן זכויותיך. אל תתפתה לשיתוף פעולה עם זמר מוכר על חשבון אותנטיות (ראה מקרה נינט ורמי קליינשטיין, והשיר הנשכח תיבה אבודה).

אם מציעים לך לעזוב את באר שבע ולעבור לתל אביב, חשוב על כך ברצינות, ואז ארוז את חפציך.

קשה מאוד מאוד להצליח מהפריפריה, תשאל את כולם – לפחות בחלק הזה הם לא ירמו, אלא אם הם ממש לא סובלים אותך. ואתה הרי רוצה להצליח, נכון?

אז שיהיה בהצלחה.

 

והגמר עצמו?

כולם לבשו שחור, ורק נינט לבשה מפה.

הדואט של כרמל ומעודה היה הכי מוצלח.

ריטה הייתה מיותרת.

ועד הרגע האחרון קיוויתי שליבי ייקח.

נכתב על ידי , 27/8/2008 09:07  
67 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רב-ערוצית ב-31/8/2008 12:17
 



החזק שורד, החלש עצוב


"לטרף נולד", ראשון 21:00, ערוץ 10

 

אולי הייתי צריכה לראות את תוכנית העירום של אביעד קיסוס, אבל אני העדפתי את הגנו, האריות והנמרים של מוטי קירשנבאום. אותו קול ואותה אינטונציה מאז ימי ערוץ 1, וכן, אולי שנינו אלטעזכנים במובן מסוים, אבל זה המובן הטוב. אחרי הכול, אנשים שיודעים להעריך את הקסם של הטבע הפראי באפריקה הם האנשים שאני רוצה להקשיב להם.

פעם זה היה אחרת. פעם, מזמן, בגיל 18, לקח למשפחה הרבה זמן לשכנע אותי להצטרף אל הסוואנה והסווהילית. אבל מאז שהסכמתי אני שבויה, ומי כמוני מבינה את המעמד הרעוע לו זכה הגנו (Gnu) – הרי תוך יומיים בספארי לא היינו מוכנים להתפשר על פחות מאריות ונמרים. גם קירשנבאום לא – עובדה שהם מככבים לפחות בחצי מהסרט שהיה אמור להיות מוקדש ל-2 מיליון מכוערים שאף אחד לא סובל.

כשהם נולדים הם עוד חמודים, אבל אחר כך הגנו נראים כמו יצורים שהורכבו מחלקי חילוף של מגרשי גרוטאות, כפי שהסביר אחד המרואיינים. ולמרות שהם כאלה קקמייקות, מתברר שהם להיט בטבע – הנמרים רודפים אחריהם בלילה, התנים ביום, התנינים בזמן הנדידה ואילו הנשרים מעדיפים את השלייה של הרך הנולד. רק הזברות מסתדרות איתם, וגם זה מתוך אינטרס ואולי קצת רחמים.

כל החבורה הזו מתגוררת באזור ארושה בטנזניה, לא רחוק מהקילימנג'רו. ורק כדי בשביל התזכורת: הגנו לא לבד. האימפלה למשל היא הדליקטס של הנמר, התן שחור הגב הוא הטרמפיסט. דרווין קבע שהחזק ישרוד, מזכיר קירשנבאום, אבל מי אמר שלחלש אסור להיות עצוב. החלש הוא גם הגנו, וגם האימפלה, וגם הצופה שמצטער על כל חיה שנטרפת (או שאולי זו רק אני?).

כדי לא להתמכר לצער אנחנו מקבלים את פונדי, מכונאית בסווהילית, על שם חיבתה לגלגלי מכוניות. בסוף היא אכן מפגינה את החיבה, אבל קודמות לזה שעות של ציפייה שתרד מהעץ. היא, כמו בת משפחת חתולים אמיתית, מצפצפת. עצמאית בשטח, עושה מה שבא לה. היא הרי לא פוליטיקאית או פליטת ריאליטי שצריכה את אהדת הציבור.

בתחילת הסרט ירון לונדון שואל את קירשנבאום ממה הוא בורח, והוא משיב לו "ממך". בסוף הסרט הוא מצלם שני אריות זקנים שצעירים אילצו אותם לעזוב את משפחותיהם. פקחי השמורה זורקים להם מדי פעם אוכל מתחת לאיזה שיח, גם כדי שלא יקחו להם אותו וגם מחמת הבושה. אולי עוד יתנו להם תוכנית טלוויזיה, הוא מסכם כאילו בציניות אבל למעשה אומר – אני עדיין אריה. האמת, צודק.

נכתב על ידי , 25/8/2008 09:23  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של bdsizs ב-17/2/2013 10:15
 



הריאליטי של אושרת קוטלר


 

פוסט אורח של Comyou:

 

"זהירות ריאליטי", חמישי, ערוץ 10

 

אושרת קוטלר מנסה להצליח היכן ששלי חיימוביץ' הבינה שאין על מה להילחם. חיימוביץ' הבינה שאי-אפשר להילחם בעולם הקפיטליסטי והמנצל בתוך המעוז שמנציח ומייצג זאת יותר מכל: הטלוויזיה. היא עברה לפוליטיקה, אבל אושרת קוטלר החליטה לעבור לערוץ 10 ולעשות את המלחמות שלה משם. ואחרי סדרה של תוכניות תחקיר חברתיות וציבוריות, היא יוצאת באומץ רב נגד מה שהעלה של הערוץ שממנו היא משדרת להצלחה: תוכניות הריאליטי. ויש כאן מספר מסרים סותרים, שאפילו לצופה הציניקן ביותר קשה להתמודד.

יש מספר בעיות עם עצם קיומה של התוכנית "זהירות – ריאליטי" ששודרה בערוץ 10 ביום חמישי (21/8) ועם עצם שידורה בערוץ זה. ונדמה שאושרת קוטלר האינטליגנטית ידעה על קיומם והחליטה ללכת על זה בכל זאת. הבעיות הללו, שהיא מנסה להתמודד איתן באמצעות התעלמות, עלולות לעלות לה, באופן אישי, ביוקר. אנשים שיתפסו אותה כלֹא אמינה בעיני עצמה – יאבדו את הרצון לצְפות בתוכניות שלה. וכשאין רייטינג, זה לא משנה כמה את צודקת, אושרת. חשוב לדעת גם איך להיות צודקת.

 

ריח הצביעות גדול יותר מריח הרוע

אנו יודעים שעושים על כוכבי הריאליטי מניפולציה. אנחנו מסכימים בשתיקה לשיח שמתנהל בינינו, הצופים, לבין אלה שעומדים מאחורי המצלמה. הם ינסו לא להתערב במה שקורה בתוכנית יותר מדי או שהם יעשו את זה באופן שאנחנו נוכל להתעלם מכך, ואנחנו נתעלם מקיומם ונתרכז רק באלה שמול המצלמה. הרוע והניצול הציני של המשתתפים בתכניות האלה – ידוע לצופים והם נותרים מרותקים למסך למרות ובזכות זה. זה ידוע לשני הצדדים ואפשר להתחיל לשחק במשחק.

אבל עם צביעות קשה לצופים להסתדר. והצופים נותרים על הכורסא בהרגשה לא נוחה כשהם רואים ביקורת על ז'אנר שהערוץ עצמו מקדם. אותה תחושה חשים הצופים של טיירה בנקס כשהיא עושה תוכנית על אנורקסיה או שמקדמת שמנות לאהוב את עצמן. הם מעדיפים לראות אותה תוכנית שטחית על אופנה, כי מבחינתם זה נחשב אמין יותר בשבילה. כך אנחנו מתקשים לראות שחקן ששיחק את הרע בכל כך הרבה תפקידים ולפתע הופך להיות הגיבור הטוב בסרט אחר.

 

האם מדובר בתחקיר?

בעיה נוספת היא בעיית התחקיר. תחקיר אמיתי, כמו בתוכנית תעודה, הוא כזה שהחוקר נכנס אל העולם שאותו הוא מבקש לחקור וחוזר עם מסקנה שאותה הוא מציג לצופים. אך לא כך קורה בתוכנית הזו. קוטלר גיבשה לעצמה דעה ועכשיו היא נותנת לנו דוגמאות שמשרתות את דעתה. באותה מידה יכול היה לבוא מישהו אחר ולומר דעה אחרת, ולחתוך מתוכניות הריאליטי דוגמאות שישרתו את דעתו.

הזחיחות שבה אושרת קוטלר מציגה נושא הופכת את הצופה למשרת הדעה שלה, כך שהיא לא יוצרת דיון אמיתי. חוקר אמור להציג את שלל הדעות וההתייחסויות וליצור סיכום שאמור להשאיר את הצופה עם סימן שאלה לגבי הפעם הבאה שהוא יבחר לצפות בתוכנית ריאליטי. אבל לא כך עושה אושרת קוטלר. הצופה חייב לסיים את השידור עם סימן קריאה שריאליטי היא הגשמת חלום שטומנת בחובה גם סכנות פיסיות ונפשיות רבות. מישהו אמר מייקל מור?

 

האם ערוץ 10 הוא המקום הטוב ביותר לשידור תוכנית שכזו?

החלטתה של אושרת קוטלר להציג תוכנית שכזו בערוץ 10 מעבירה מסר של הפוך על הפוך. מצד אחד, היא יכולה לטעון שלמרות שמדובר בערוץ מסחרי שממומן מפרסומות רבות ויקרות בתוכניות הריאליטי שהוא משדר בכמויות, עדיין אין צנזורה עצמית בערוץ 10 בכל הקשור לבחירת הנושאים לתחקיר.

גם אם תנובה, למשל, תממן לגמרי את תוכניות התחקירים של אושרת קוטלר, לא תהיה לה בעיה לעשות על החברה הזו תחקיר. מסר מצוין, בעידן שבו הצנזורה הכלכלית ותיאוריית היד הנעלמה מוכיחות את עצמן כמעט בכל ערוצי הטלוויזיה המסחריים והפרטיים בעולם.

באופן הזה, מצפה קוטלר שנאמין לדבריה באופן מוחלט. אם היא מצליחה לעשות תוכנית שכזו ולהילחם עם העקרונות שלה דווקא בערוץ 10, כך אמורים לחשוב הצופים, אז זה אומר שהיא אמינה ועם יושר מקצועי, ולכן יש להאמין למה שהיא אומרת.

מצד שני, דווקא קיומה של תוכנית שכזו משרת את כל המאמינים בתיאוריית ההגמוניה, שבה הערוצים המסחריים הללו שולחים לעבר הצופים עלה תאנה בדמות תוכנית תחקירים שנועדה לעזור לצופים, כשבפועל לא מדובר בביקורת גורפת, שעלולה לכרות את הענף שעליו נשען הערוץ. התיאוריה הזו טוענת שהתעסקות עם נושאים חברתיים, למשל, אף-פעם לא תהיה נוקבת מספיק מכדי ליצור מהפכה חברתית, שכן, התקשורת נהנית מהמצב הקיים כי היא שייכת לאותה הגמוניית הון-שלטון, שמרוויח על חשבון הניצול שעוסקים בו מדי פעם בתוכניות הטלוויזיה.

כך, בעצם, מנצחת קוטלר בוויכוח האם היא משרתת את ערוץ 10 או את הצופים. התשובה שלה תהיה מן הסתם מוצדקת, שלא משנה מה היא תעשה – תמיד יהיו מבקרים. אם היא לא תעשה תוכניות כאלה, יגידו עליה שהיא נכנעת לתכתיבים כלכליים של ערוץ 10, ואם היא עושה תוכנית כזו, אז היא משרתת את האינטרסים של ערוץ 10. אולי פשוט היה עדיף לשדר את התוכנית בערוץ אחר, דוגמת ערוץ 8 של הכבלים או יס דוקו של הלוויין, ואז לדחות כל ויכוח על המניעים, שעלול להסיט את הדיון הרציני שקוטלר טוענת שהיא מנסה ליצור.

 

האם באמת מדובר בביקורת?

במרכזה של התוכנית עולה נקודה מעניינת: הריאליטי מצליח לקרב את הפריפריה למרכז ולחלומות שהוא מייצג באופן הרבה יותר מהיר, קוסם ואפשרי מכל מה שהיה עד כה. עובדה. אבל למרות ההתיימרות, כך נאמר בתוכנית, למרות שמחפשים את השונה, המיוחד וזה עם האִמרה המיוחדת, הז'אנר מעביר את הכוכב אל המרכז. פתאום הכוכב "השונה" הופך במהרה להיות כמו כולם וזה בא לידי ביטוי באופן הדיבור, המראה האישי, הלבוש והמסרים של כוכב הריאליטי החדש.

עד כאן ביקורת נוקבת. אבל מה קורה כשהמנחה עצמה הופכת לכזו בדיוק? התוכנית "זהירות - ריאליטי" מעניינת מאוד ואני ממליץ לכם לצפות בה באינטרנט. ואז אולי, תבינו גם אתם, שאין פה באמת מסר. אין פה באמת ביקורת נוקבת. במסווה של ביקורת והרמת גבות צינית, שומרת קוטלר על התוקפנות האמיתית שלה, וזו שבאמת מייחדת אותה, לעצמה. היא יודעת שהיא לא יכולה, אבל היא מצפה שהצופים יבינו את זה לבד. אבל אם היו מבינים את זה לבד, הם לא היו צופים בתוכניות ריאליטי מלכתחילה.

נכתב על ידי , 24/8/2008 12:37  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רז ישראלי ב-25/8/2008 14:05
 



לדף הבא
דפים:  

206,948
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרב-ערוצית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רב-ערוצית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)