לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  כותבים וקוראים





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2009

תוצאות תחרות מדע בדיוני ופנטזיה


מאה ושישים סיפורים, חלק גדול מהם משתעשעים בפנטזיה, חלק קטן יותר בתסריטים מתחום המדע הבדיוני, כמה סיפורים על הגבול שבין ספקולטיבי ובין הריאלי ומעט שאינם סיפור אלא חלק משלם גדול יותר או שאינם סיפור ספקולטיבי. בסך הכל – בציר שאפשר להתגאות בו.

 

ויש גם זוכים. ההחלטה הסופית לא היתה קלה או פשוטה (אני יודעת שמשפטים בנוסח הזה מופיעים תמיד בהודעות סיכום, אבל הפעם אני יכולה להעיד מידיעה אישית על תכתובת ארוכה וסבוכה ועל צ'ט ארוך וסבוך לא פחות, במהלכו איימה מיס קיטי לפחות פעם אחת לבצע מרגול) וגם בין אלו שלא זכו מצויים סיפורים טובים, אבל זו תחרות ובתחרות הזו היו רק שלושה מקומות ראשונים כך שלא היתה ברירה אלא להכריע.

 

והנה, בלי להוסיף מילה מיותרת נוספת, מובאים בפניכם ארבעת הסיפורים הזוכים. כן, ארבעה. שופטינו הנכבדים התלבטו קשות בין שני סיפורים ראויים ומכיוון שלא הצליחו להחליט איזה מהם צריך לקבל את המקום השלישי הזוכה ואיזה את המקום הרביעי הוחלט להעמיד באותו מקום שלישי את שני הסיפורים שיזכו את מחבריהם בעותק מהספר "היה יהיה".

 

במקום השלישי נמצאים, אם כן, הסיפורים "דליפות" ו"רשימות מהצללים"

 

דברי השופטים: דליפות  הזכיר לי את "הידרומניה" של אסף גברון ואת הסוף של הסרט "גברים בשחור". כתוב טוב. (גרפילד) מודעות סביבתית, סיפור עם חוש הומור, מאוד "נקי", בלי יותר מדי טעמי לוואי מד"ביים/פנטסטיים. מאוד כאן ועכשיו למרות הז'אנר (מיס קיטי). רשימות מהצללים סיפור טוב, כתיבה מעולה. עומד בפני עצמו ועדיין יכול להמשיך הלאה (גרפילד). מעניין לקריאה (מיס קיטי).

 

למקום השני נבחר סיפור מדע בדיוני של "סיפורקצר"

דברי השופטים: גרם לי להגיד "נהדר!" מעלה למודעות את נושא הנכות והשונות. וחוצמזה, היו פחות מדי סיפורי מד"ב בין המתמודדים, וזה הז'אנר המועדף עלי. שלא לדבר שהיא הצליחה להביא את הנושא העתידני לישראל (מיס קיטי) רעיון מעניין (גרפילד).

 

ובמקום הראשון, יקיר השופטים, "סכיזי".

דברי השופטים: כתוב מצוין, מותח משאיר אותך בסיפור (גרפילד).  כתוב מצוין, מותח, מעורר הזדהות (מיס קיטי).  

 

תודה לשופטים  המהממים, הזוכים המאושרים יקבלו מצוות ישרא-בלוג מייל בו יתבקשו לשלוח את הכתובת שלהם, כדי שאדאג לשלוח אליהם עותק מהספר "היה יהיה" וברגע שאתגבר על הטראומה של קריאת מאה ושישים סיפורים בארבעים ושמונה שעות אתחיל להעביר את הסיפורים הטובים אל עורכי אגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, כדי שיזשפו גם הם עיניהם בעבודה היפה שנעשתה כאן.

 

היה כיף לפגוש אתכם,

חבצלת מהשרון

נכתב על ידי כותבים וקוראים , 26/10/2009 10:55  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-13/11/2009 20:40



96,909

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכותבים וקוראים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כותבים וקוראים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)