לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


טניס. כל מילה נוספת מיותרת.

כינוי: 

מין: זכר

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2005

גביע דייויס.


חצי גמר גביע דייויס הגיע, וכולם במתח.



לפני ארבעה חודשים פרסמתי כאן את רשימת הסיכויים ע"פ סוכנות ההימורים וויליאם היל, לזכייה בתואר. אז, רוסיה היו פייבוריטים ענקיים, קרואטיה ישר מאחוריהם, ואוסטרליה וארגנטינה בתיקו על המקום השלישי.








ארגנטינה נגד סלובקיה


כרגע - ארגנטינה נראים פייבוריטים איתנים לתואר. לאחר הניצחון המדהים שלהם על אוסטרליה ברבע הגמר על הדשא האוסטרלי, השמיים הם הגבול לדייויד נלבנדיאן וחבריו. הם יתמודדו מול סלובקיה, על אחד המשטחים המהירים ביותר שאלוהים ברא - אותו המשטח שחיסל את ספרד בסיבוב הראשון ואת הולנד ברבע הגמר.



המשימה תלויה על כתפיו של הבלונדיני כחול העיניים (והלא-יהודי בשום אופן, שיהיה ברור!), שממנו כולם מצפים לשחזור ההופעה הכבירה באוסטרליה, שם הוא ניצח את לייטון יואיט האימתני ואת ויין ארתורס גם ביחידים וגם בזוגות כדי לתת לארגנטינה 3 נקודות ואת הניצחון.



מנגד - עומדת סלובקיה, ובראשה דומיניק הרבאטי, בעל החולצה הורודה עם החורים בגב. בניצחון הגדול יותר של סלובקיה השנה (על ספרד), דווקא לא היה זה הרבאטי שהנהיג. לקבוצה הספרדית היו חסרים שלושת השחקנים הטובים ביותר שלה ביחידים (פררו, מויה ונדאל, ששיחק רק זוגות מכיוון שהיה עייף מניצחונות רצופים בטורנירי החימר בדרום אמריקה באותו הזמן), אבל אין לזלזל בפרננדו ורדאסקו ובעיקר לא בפלישיאנו לופז על משטחים מהירים. קארול בק, השחקן מס' 2 של הסלובקים, ניצח אז את לופז ואז התחבר למייקל מרטינק וניצח במשחק הזוגות את קוסטה ונדאל.



מול הולנד, זה היה הרבה יותר פשוט. לא היה איום ממשי בשום שלב, אלא רק גמגום קל כשפטר ווסלס ניצח את קארול בק ביום הראשון. חוץ מההפסד ההוא, הסלובקים הפילו רק 3 מערכות במהלך ארבעת המשחקים האחרים.



העניין המעניין יותר בהעפלה של סלובקיה לחצי הגמר היה המשטח הביתי שלהם. הספרדים התלוננו (כפי שהם אוהבים כל כך לעשות) אין-סוף על המהירות של המשטח, ועל האופן הכביכול בלתי חוקי בו הסלובקים הציבו את המשטח, בניגוד לחוקי הITF. הסלובקים העדיפו לא להגיב, והארגנטינאים הוציאו מזה רק דברים חיוביים - הם מוכנים מראש, שלא כמו הספרדים.



אם הארגנטינאים ניצחו את אוסטרליה על דשא, הם בטוח יכולים לנצח נבחרת פחותה בהרבה, לא? הרבאטי יצטרך מאוד להתאמץ כדי לתת לסלובקיה שתי נקודות ביחידים, וזה כנראה יהיה המפתח - אלא אם קארול בק יבריק מחוץ לגדר הרגיל.



סדר המשחקים:


היום הראשון:


גיז'רמו קוריה (ARG) מול קארול בק (SVK)


דויד נלבנדיאן (ARG) מול דומיניק הרבאטי (SVK)



היום השני:


דויד נבלנדיאן\מאריאנו פוארטה (ARG) מול קארול בק\מייקל מרטינק (SVK)



היום השלישי:


גיז'רמו קוריה (ARG) מול דומיניק הרבאטי (SVK)


דויד נלבנדיאן (ARG) מול קארול בק (SVK)



תחזית: ניצחון 2-3 צמוד לארגנטינה, שוב על הגב של נלבנדיאן וכנגד המשטח המהיר בבארטיסלאבה.








רוסיה נגד קרואטיה


השנתיים-שלוש האחרונות של קרואטיה בגביע דייויס כללו סיפורי גבורה לא מעטים - הסיפור של ליוביצ'יץ', בעיקר. הענק הקרואטי, שהתחיל את השנה בכושר נפלא, נפל קצת מהגבהים האלה, אבל אף אחד לא יקח אותו שלא ברצינות מספקת. למעשה, ההפסד האחרון של ליוביצ'יץ' בגביע דייויס היה בתחילת 2004, לארנו קלמנט על החימר הצרפת במץ. ליוביצ'יץ' ניצח לא פחות מתשעה משחקים ברצף בדייויס - שישה ביחידים ושלושה בזוגות (כולם עם אנצ'יץ'). ליוביצ'יץ', שלא נחשב לשחקן זוגות מהשורה הראשונה, ניצח תשעה מתוך עשרת משחקי הזוגות האחרונים שלו בגביע דייויס (ההפסד האחרון שלו היה ב1999, וגם זה היה בחמש מערכות ארוכות). זו רוח הלחימה הקרואטית.



היו עוד כמה סיפורים יפים אצל הקרואטים - גוראן איוואניסביץ' (שסבל אז מפציעה מכאיבה במיוחד בכתף) שיחק זוגות רק כדי לתת השראה לקרואטים, למרות שהיה בכושר נוראי. הוא וליוביצ'יץ' ניצחו את לוקאס ארנולד וחואן איגנאסיו צ'לה על החימר הארגנטינאי כשהם חוזרים מפיגור שתי מערכות, וגם את ג'יימס בלייק ומרדי פיש על השטיח בזאגרב - אף זה בחזרה מפיגור שתי מערכות!



איוואניסביץ' מעלה ההשראה יהיה בספליט כעוזר מאמן. ליוביצ'יץ' האימתני ומאריו "בייבי-גוראן" אנצ'יץ' יהיה שם לצידו. אנצ'יץ' הוא כנראה החוליה החלשה בצמד הקרואטי (שכן לא סביר שיעלה שחקן שלישי אלא במקרה של ניצחון או הפסד לפני המשחק החמישי), מכיוון שאם ליוביצ'יץ' לא הפסיד משחק יחידים בגביע דייויס מאז השנה שעברה, אנצ'יץ' לא ניצח משחק (שהשפיע על התוצאה) השנה. בכל זאת, אנצ'יץ' חבר לליוביצ'יץ' בניצחון המדהים על האחים בריאן בארה"ב, וחבר אליו גם בניצחון קשה במיוחד על הצמד הרומני (אנדריי פאבל וגבריאל טריפו) ברבע הגמר השנה (בחמש מערכות, כמובן, כיאה למסורת הקרואטית הדרמטית).



עד כמה שאפשר לדבר הרבה על הפאר של הקרואטים (ובעיקר על העובדה שבשני מפגשים עם נבחרת ארה"ב החזקה בשנתיים האחרונות, ליוביצ'יץ' ניצח לבדו שישה משחקים!) - הרוסים נכנסים כסוסים שחורים מפחידים למדיי.



מאראט סאפין בחוץ - וזה לא טוב לרוסים. גם גיבור גביע הדייויס שלהם משכבר הימים, יבגני קאפלניקוב, לא בשורת המשחקים (כמובן, קאפלניקוב לא שיחק בסבב מאז 2003, והפרישה שלו היא פשוט לא רשמית, אלא מעשית). בכל זאת, הרוסים מעלים למשחק שורה מכובדת במיוחד של שחקנים מעולים, ובראשם ניקולאי דאווידנקו (השחקן מספר 1 של רוסיה למפגש) ומיכאל יוז'ני - גיבור גביע הדייויס של רוסיה מהגמר האגדי ב2002, אז הוא ניצח במשחק החמישי והמכריע את פול הנרי מאת'יו בחמש מערכות - מפיגור של שתי מערכות.



איגור אנדרייב, שעזר לרוסיה בניצחון 2-3 על צרפת ברבע הגמר, לא ברשימת השחקנים שמתייצבים למשחקים, אבל הוא יכול להחליף שחקן פצוע או עייף ביום השני או השלישי. יוז'ני ודאווידנקו יתייצבו למשחקי היחידים, ויוז'ני יחבור לדמיטרי טורסונוב המצוין למשחק הזוגות. המפגש הזה פתוח מאוד - אנצ'יץ' הוא החוליה החלשה של קרואטיה, ומשחק הזוגות היא החוליה החלשה בשרשרת הרוסית. הסיכוי היחידי של רוסיה, כנראה, יהיה לקחת את אנצ'יץ' בשני משחקי היחידים שלו, ולגנוב עוד נקודה מליוביצ'יץ' - או להדהים בזוגות. לא סביר, אבל אפשרי. למדנו כבר עשרות פעמים, שגביע דייויס לא מציג משחקי טניס רגילים.



סדר המשחקים:


היום הראשון:


ניקולאי דאווידנקו (RUS) מול מאריו אנצ'יץ' (CRO)


מיכאל יוז'ני (RUS) מול איוואן ליוביצ'יץ' (CRO)



היום השני:


מיכאל יוז'ני\דמיטרי טורסונוב (RUS) מול מאריו אנצ'יץ'\איוואן ליוביצ'יץ' (CRO)



היום השלישי:


ניקולאי דאווידנקו (RUS) מול איוואן ליוביצ'יץ' (CRO)


מיכאל יוז'ני (RUS) מול מאריו אנצ'יץ' (CRO)



תחזית: ניצחון 2-3 לקרואטיה, אבל שיחתם לפני המשחק החמישי. ליוביצ'יץ' פשוט חזק מדיי, והתוצאה הצמודה הזאת היא רק בהנחה שאנצ'יץ' יהיה לחוץ. אם אנצ'יץ' ישחק טוב - הרוסים יתקשו מאוד לקחת נקודה אחת ויחידה. צפו לכך שאם יהיה משחק חמישי, יוז'ני יוחלף.








מנגד.



ישראל תשחק נגד זימבבואה, כשדודי סלע יוביל את הנבחרת בפעם הראשונה. קווין אולייט לא משחק אצל היריבים, והראל לוי לא משחק מהצד שלנו, בעקבות סכסוך עם איגוד הטניס (בתחילה כל נבחרת הדייויס הייתה במאבק, אבל כולם נטשו את לוי בעניין). סלע ואוקון ישחקו יחידים, רם וארליך ישחקו זוגות. אצל היריבים, ויין בלאק וג'ניוס צ'ידוויזקה ישחקו את כל חמשת המשחקים כצמד. משחק זה הוא משחק על השרדות בבית אפריקה\אירופה 1. הפסד לישראל יהיה מביש ומפעיל אזעקה חזקה.



בריטניה תנסה לעלות חזרה לבית העולמי, אבל בדרך יעמוד רוג'ר פדרר ונבחרת שווייץ. המשחק יהיה בז'נבה על החימר, והתקווה של הבריטים היא לקחת שני משחקים מסניסלאס ווארינקה ולגנוב את הזוגות. שווייץ פייבוריטים.



נבחרת אקוואדור טטוס לאוסטריה בחיפוש אחר מקום בבית העולמי. האחים לאפנטי ינסו להדיח נבחרת אוסטרית פייבוריטית, עם סטפן קובק ויורגן מלצר ביחידים, ואלכסנדר פייה וז'וליאן נול בזוגות.



בלרוס, חצי הגמריסטים המפתיעים מהשנה שעברה, טסים לקנדה במטרה לשמור על המקום שלהם בבית העולמי. אצל קנדה הסיפור הוא כרגיל - נסטור, דנצ'ביץ' וניימייר ינסו לעצור את הצמד המאיים של מירניי ו-וולצ'קוב. בלרוס פייבוריטים.



פאקיסטן הדהימו את הדרגות הנמוכות יותר של גביע דייויס בכך שהעפילו למשחק העלייה לבית העולמי. הם יטוסו לצ'ילה, ובאים לשם בנסיון לזכות בנקודה בודדה אחת - יהיה קשה לגבור על הצמד הדינאמי של גונזאלז ומאסו. קורשי האהוד עלינו יוביל את הפקיסטנים.



במפגש המסקרן ביותר על העלייה לבית העליון, צ'כיה ינסו לשמור על השיא המבריק שלהם - הם הנבחרת היחידה שמעולם לא עזבה את הבית העליון. המשימה תהיה קשה מתמיד, שכן הם מתייצבים מול נבחרת גרמניה החזקה. ההרכב הגרמני מלא - טומי האס וניקולאס קיפר ביחידים, וואסקה יצטרף להאס בזוגות, וריינר שוטלר כאלטרנטיבה. שני התומאסים - ברדיש וזיב, ינסו לגבור על הגרמנים, אבל זה יהיה כנראה קשה מדיי.


לספרד מצפה מעין מחנה אימונים - משחק קליל מול איטליה. האיטלקים יעלו ללא דוידה סאנגינטי ופיליפו וולאנדרי, וספרד תהיה בהרכב מלא - נדאל, פררו, פרר ולופז.



שבדיה ישחקו מול אחד מקהלי הטניס הפרטיזנים ביותר בעולם בניו דלהי - מול הודו שמובלת ע"י ליאונרד פאס ומאהש בופאת'י. הצמד של תומאס יוהאנסון ויונאס ביורקמאן, שצפוי לשחק את כל המשחקים הפעילים, יהיה פייבוריט.



במשחק מסקרן נוסף, נבחרת ארה"ב תבקר בבלגיה, שתהיה ללא זאבייר מאליס. האחים רוחוס יובילו את הקבוצה הבלגית ביחידים, וקריסטוף פליחן צפוי להתחבר עם אוליבייר רוחוס לזוגות. נבחרת ארה"ב כוללת את ג'יימס בלייק, אנדי רודיק והאחים בריאן. הבריאנים צפויים לנצח את משחק הזוגות, אבל הנצחונות של בלייק ורודיק ביחידים ממש לא מובטחים. האמריקאים יאלצו להתאמץ מאוד כדי לשמור על המקום שלהם בבית העליון.








גביע דייויס עליז לכולם!

נכתב על ידי , 22/9/2005 17:57   בקטגוריות גביע דייויס.  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



7,276
הבלוג משוייך לקטגוריות: ספורט , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנמרוד דרור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נמרוד דרור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)