לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


טניס. כל מילה נוספת מיותרת.

כינוי: 

מין: זכר

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2006

יוז'ני נגד רודיק.


כשראיתי את יוז'ני בקיצביל, אחרי שהוא ניצח את מלצר מול הקהל הביתי שלו, כתבתי את הפסקה הבאה:

Youzhny played a great match. This was the first time I watched him this week. He is really a player who is metamorphosic - I remember his imitation of the Becker serve back in 2002 and his strange Borg like backhand. He is much more elegant now, can rally superbly and is just generally a great player, but I just can't get to like him. I also can't understand why he's not having a great year - he looks really good. He has no weakness as far as the groundstrokes are concerned, he's quite fast and has a good serve. I hope he'll keep this up, I might not like him too much, but he deserves to do well.

והנה, ראו הפלא ופלא, הוא קם לחיים. יוז'ני הוא שחקן חזק מנטלית, כשהוא משחק טוב - כמובן שעד כה, הניצחון הגדול ביותר בקריירה שלו היה על מאת'יו בגמר גביע דייויס, מול הקהל הפריזאי הרועש. גם בניצחון על מלצר הוא הפגין קור רוח מאוד מרשים, למרות שזה היה על במה קטנה הרבה יותר.

מנגד, רודיק כרגע נראה ממש טוב. לנצח את יואיט כמו שהוא ניצח, בכזה אופן מרשים, זה באמת משהו שצריכים לקום על הרגליים ולמחוא לו כפיים. מה שכן, יש לציין שרודיק התקשה לא מעט מול ורדאסקו בסיבוב השלישי, ולורדאסקו יש נשקים דומים מאוד לאלה של יוז'ני - מלבד העובדה שורדאסקו חובט עם יותר ספין, עולה פחות לרשת, וכמובן חובט ביד שמאל. שניהם מהירים, יודעים להשתלט על נקודות בעזרת חבטות הקרקע העצמתיות שלהם, וגם להחזיר המון כדורים כשמכריחים אותם לשחק דפנסיבי. יוז'ני ירגיש טוב כשהוא ידע את זה.

יתרון שאי אפשר להתעלם ממנו שיש לרודיק: מתוך חמישה משחקים שלו עד כה, הוא שיחק את כולם באצטדיון ארתור אש. יוז'ני לא שיחק שם אפילו משחק אחד - המשחק שהוא שיחק מול נדאל במגרש ארמסטרונג היה הראשון שהוא שיחק על אחד מהמגרשים המרכזיים בכלל. החוויה של משחק באצטדיון הגדול בעולם יכולה לשתק הרבה שחקנים - רק תשאלו את שחר פאר ותומאס ברדיך. אם הקהל יופיע, הוא יתן לרודיק יתרון משמעותי.

יוז'ני ניצח את רודיק פעמיים מתוך ארבעה מפגשים, אבל אלה היו בעבר הרחוק. מה שכן, יש לציין שרודיק צעיר יותר מיוז'ני רק בחודשיים, ולכן הקריירות שלהם אמורות להיות דיי מקבילות בנקודות ההתפתחות, ואפשר לקחת את הניצחונות האלה בחשבון. רודיק ביצע את אחד משני הקאמבאקים שלו מפיגור שתי מערכות מול יוז'ני, באוסטרליה ב2003 (השני היה המשחק המפורסם ההוא מול נלבנדיאן, בחצי הגמר של אליפות ארה"ב ב2003). הניצחון השני של רודיק היה ברבע הגמר בסינסאנטי, וגם שם יוז'ני לקח את המערכה הראשונה לפני שרודיק חזר. בכל ארבעה המפגשים שלהם, יוז'ני לקח את המערכה הראשונה. אם הוא יצליח לעשות את זה גם מול עשרות אלפי אמריקנים רועשים, זה יהיה מאוד מרשים.

אני תוהה למי ינתן היתרון כאשר אנחנו יודעים שהמשחק לא יהיה משחק ערב - האם הקהל הפחות שיבוא למשחק יפגע בסיכויים של רודיק, או שיוז'ני החזק כל כך מנטלית ממילא היה מתעלה אם הבמה הייתה גדולה יותר?

אני חושב שאנחנו עומדים ללמוד המון על שני השחקנים בחצי הגמר הזה, ושהקהל באמת יצטרך להתאמץ כדי לפגוע במנטליות של רוסי אחד שסוף סוף באמת עונה להגדרה של 'איש קרח'.
נכתב על ידי , 7/9/2006 13:34   בקטגוריות אליפות ארה"ב 2006.  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



7,276
הבלוג משוייך לקטגוריות: ספורט , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנמרוד דרור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נמרוד דרור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)