לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


טניס. כל מילה נוספת מיותרת.

כינוי: 

מין: זכר

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2006

מריה שאראפובה היא אלופת ארה"ב.


   התוצאה דיי מדברת בשם עצמה, לשם שינוי - שאראפובה ניצח את הנין-הארדן 4-6 4-6, ואין המון מה להרחיב בנוגע למשחק עצמו. הנין-הארדן ניסתה, שיחקה טניס לא רע בכלל, אבל שאראפובה שמרה על אינטנסיביות גבוהה באופן ראוי לציון וקור רוח מרשים מאוד כדי להרים גביע גראנד-סלאם שני, יותר משנתיים אחרי הראשון.

 

   לדעתי, מריה שאראפובה ראוייה מאוד להחזיק בתואר. כיום, אני מאמין שהיא שחקנית הצמרת היחידה שמשתפרת על בסיס קבוע - הנין-הארדן משחקת במיטבה רק על בסיס מוגבל, וממילא לא הגיעה שוב לגובה היכולת שלה של 2003 ותחילת 2004, מורזמו עדיין נכשלת יותר מדיי במעמדים גבוהים ועדיין פגיעה מאוד לשחקניות שמכות חזק ממנה, וקלייסטרס פצועה יותר מדיי, למרות שעל משטחים קשים היא כנראה השחקנית הטובה בעולם. מלבד הבננות האלה, אין שחקניות צמרת של ממש בטניס הנשי כיום.

 

   הנין-הארדן העפילה לכל גמרי הגראנד סלאמים העונה, אבל זכתה רק באחד מהם. באוסטרליה, הסיבה הייתה ברורה. בווימבלדון ובניו-יורק המצב שונה - הנין-הארדן איבדה את ה“קילר אינסטינקט“ שהיה לה בעבר במעמדים גדולים. זה שעזר לה לנצח ארבעה מתוך חמישה גמרי הגראנד-סלאם הראשונים שלה. יש לה את כל הכלים, בכנות, כדי להפוך לאחת הגדולות בהיסטורייה. הבעייה היא כנראה המצב הפיזי שלה - קשה לכזה גוף קטן ושברירי (באופן יחסי, כמובן) להחזיק כזה משחק גדול על בסיס קבוע, בטניס הכוחני והמודרני של היום.

 

   לעומתה, נטען כי שאראפובה חלתה במקרה קשה של ’חציגמרזיטיס‘, והפסידה בעקבות המחלה חמש פעמים בחצי גמר של גראנד-סלאם מאז הניצחון הגדול בווימבלדון. לדעתי, היא השתפרה מפעם לפעם. היא זזה הרבה יותר טוב על המגרש, חובטת באחוזים גבוהים הרבה יותר, יודעת לגוון את המשחק שלה, ויודעת להתעשת גם אחרי שהיא מאבדת מערכה או משחקון חשוב. ההגשה שלה היא נשק גדול יותר, חבטות הקרקע שלה יציבות יותר, והיא אפילו מתחילה לפתח סוג של משחק-רשת, למרות שהוא עדיין בחיתוליו.

 

   הלוואי שכל הסבב יקח דוגמה מהדוגמנית הראשית של הסבב, והבנות יתחילו ללכת בכיוון הנכון, במקום לשמור על בינוניות מרגיזה שלא תואמת את הפוטנציאל של רבות מהן. כשסרינה וויליאמס שלטה במשחק, הטניסאיות מאחוריה השתפרו לאט לאט (הכוונה היא לקלייסטרס והנין-הארדן, בעיקר, אך היו נוספות) בעקבותיה. עכשיו, כשאף אחת לא משחקת טניס איכותי באמת לאורך שנה שלמה, זה נראה כאילו אין לאף אחת סיבה להשתפר.

 

   אני מקווה שהלילה ראינו את השינוי.

נכתב על ידי , 10/9/2006 19:16   בקטגוריות אליפות ארה"ב 2006.  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



7,276
הבלוג משוייך לקטגוריות: ספורט , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנמרוד דרור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נמרוד דרור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)