לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


טניס. כל מילה נוספת מיותרת.

כינוי: 

מין: זכר

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2006

חצי גמר גביע דייויס.


   ארגנטינה נגד אוסטרליה.

   האווירה בבואנוס איירס תהיה לוהטת. יואיט הפך לכוכב הספורט הכי גדול במדינה בחודש האחרון, ואחרי כישלונות באליפויות העולם בכדורגל וכדורסל, הארגנטינאים יקוו שנבחרת הטניס תנחם אותם ותעפיל לפחות לגמר.

 

   מה יש לארגנטינאים נגד יואיט? ובכן, כמה מקרים:

  • התגרויות מהעבר הרחוק - יואיט לא הסתדר עם מספר שחקנים ארגנטינאים כבר בגביע דייויס לנוער לפני שנים רבות.
  • תקרית 'היריקה' - צ'לה ירק לעבר יואיט במשחק באליפות אוסטרליה ב2005, לאחר שהארגנטינאי התעצבן מההתגרויות כביכול של יואיט בו, ומהגישה המתנשאת שלו.
  • המשחק בין נלבנדיאן ויואיט - באותו הטורניר האגדי במלבורן, יואיט ונלבנדיאן שיחקו משחק אדיר ברבע הגמר. השניים שלחו זה לזה מבטים רצחניים ואפילו דחפו זה את זה מעט עם הכתפיים במעבר בין המגרשים.
  • קוריה נגד יואיט - בגביע דייויס ב2005, באדלייד, האוהדים האוסטרלים המשוגעים הכינו הפתעות לארגנטינאים - חולצות עליהן רשום Where's Willy?, בתור התגרות בגיז'רמו קאניאס שנתפס על סמים. האוהדים אפילו הכינו 'דלי יריקות' בשביל הארגנטינאים, כדי שלא ירקו על המגרש אלא בתוך הדלי. קוריה לקח את המנחה שלהם וירק בתוך הדלי. במהלך המשחק זרם הרבה דם רע בין שני הצדדים, וכל זה התעצם כשארגנטינה הדהימה את אוסטרליה וניצחה אותם בבית.
  • יואיט מגיע לארגנטינה עם שלושה שומרי ראש אישיים, בטענה שהוא מפחד לבטחונו האישי. נלבנדיאן, צ'לה ואקסוזו לא שכחו לגחך מול העיתונות כנגד הדבר הזה.

   יש לציין כי היה מקרה דומה גם בין אוהדי ספרד ואוסטרליה - שני הצדדים התלוננו על יחס מחפיר מצד המארחים בשני הגמרים ב2000 וב2003. האוהדים האוסטרלים טענו שירקו עליהם בגמר בספרד, והשחקנים הספרדים טענו לזלזול מצד האוסטרלים בגמר במלבורן. הזירה בבואנוס איירס, שתתמלא בארבעה-עשר אלפים של ארגנטינאים זועמים, בהחלט לא תפעל לטובת יואיט והנבחרת האוסטרלית.

 

   בכל זאת, ליואיט יש רקורד מדהים בגביע דייויס (כנראה השחקן הכי טוב של אוסטרליה אי פעם בגביע דייויס, לפחות ביחידים), וגם במשחקי חמש מערכות. אלה עובדות, ויעידו שני ניצחונות ענקיים של יואיט בדייויס - על פדרר ב2003 ועל קוארטן בברזיל, על חימר, ב2001.

 

   מובן שיואיט יכול לנצח את נלבנדיאן ואת המחבט מס' 2, מי שהוא לא יהיה (אין הבדל ענק ברמות בין קאלרי, צ'לה ואקסוזו, אבל קאלרי עשה תוצאות טובות יותר בקיץ), אבל הסבירות שהוא ינצח שני משחקים וגם אוסטרליה יזכו בזוגות... פשוט נראית לי לא ריאליסטית. צריכים לזכור שיואיט בכושר דיי עלוב (הוא בקושי העפיל לרבע הגמר באליפות ארה"ב, ושם רודיק פשוט מחץ אותו), וגם פצוע.

 

   נלבנדיאן אולי לא בכושר שיא, אבל יש לו רקורד מדהים בדייויס (2-8 ביחידים כשהוא הפסיד רק לליוביצ'יץ' ולסאפין על משטח שטיח מהיר ו1-7 מדהים בזוגות כולל ניצחון על האוסטרלים בעונה שעברה על דשא יחד עם פוארטה הגדול), ובניגוד למשחקים גדולים בגמרי גראנד סלאם, הוא יודע להופיע למשחקים חשובים למען ארגנטינה. כמו כן, הוא שחקן חימר טוב בהרבה מיואיט. הוא צריך לנצח אותו, בלי שום תירוצים.

 

   גם המחבט מס' 2 של ארגנטינה, מי שהוא לא יהיה, צריך לנצח את יואיט. אקסוזו מעט חלש יותר מנטלית מקאלרי, לדעתי, אבל הוא מעולם לא הפסיד משחק בגביע דייויס (0-3). לקאלרי יש רקורד נפלא (4-11, מה שכולל אחלה תוצאות בעיקר בזוגות, באופן מפתיע). צ'לה הוא דווקא החולייה החלשה מבחינת רקורד עבר, אני מניח שהוא יצוות לזוגות עם השחקן שלא יהיה מס' 2, כנראה אקסוזו. כמו כן, הוא השחקן עם ההיסטורייה העכורה ביותר מול יואיט, ובחירה בו תהיה דיי שקולה להתגרות ישירה.

 

   בכל אופן, ארגנטינה יהיו הפייבוריטים הענקיים - אבל יש הרבה יותר מטניס במפגש גביע הדייויס המרתק ביותר בשנים האחרונות.

 

   ארה"ב נגד רוסיה.

   לארה"ב יש בעייה לא קטנה, למרות שהם מעמידים נבחרת בחצי גמר גביע דייויס בפעם השנייה בשלוש שנים - הם לא ניצחו משחק חוץ אחד בבית העליון מאז שנת 2000, אז הם ניצחו את אימפריית זימבבואה בחררה (לא ביטוי, שם המקום בו נערך המפגש). רודיק, בלייק והאחים בריאן הם קבוצה מאוד מאיימת - צמד הזוגות הטוב ביותר מאז הוודי'ס לצד שני שחקני עשירייה ראשונה. אין אף אומה שיכולה להתגאות בקבוצה כזאת, בימים אלה. בכל זאת, כל קבוצה יודעת - "אנחנו מארחים את ארה"ב? הכינו את החימר, חברים, זה זמן לחגיגה!"

 

   אנדי רודיק וג'יימס בלייק הם חסרי תועלת על חימר, מול שחקני חימר שיודעים מה הם עושים ולא חוטפים התקף חרדה (ע"ע ניקולאס אלמאגרו באליפות צרפת). הבריאנים הם סיפור אחר. הזוג המופלא שיחק יחד תשעה משחקי זוגות למען האומה, והפסיד רק אחד (לליוביצ'יץ' ואנצ'יץ', במפגש האגדי ההוא בקרסון). בשמונה המשחקים האחרים, הם הפסידו רק מערכה אחת. באופן מצטבר. הסבירות היא שהנקודה היחידה שמובטחת במאה האחוזים היא זו של הבריאנים לארה"ב.

 

   ובכל זאת, יש קונצנזוס על העדיפות של הרוסים. סאפין ודאווידנקו עדיפים פי עשרת מונים על רודיק ובלייק. זה אולי מפתיע, אך אני מוצא שאיש המפתח בכל המפגש הוא ניקולאי דאווידנקו.

 

   גם לרודיק וגם לבלייק יש תוצאות מדהימות מול המתקרח. הרקורד המצטבר שלהם מולו הוא 0-8, כשכל אחד זוכה בארבעה משחקים. דאווידנקו זכה רק במערכה אחת מצטברת מול השניים - מול בלייק, באליפות ארה"ב של 2002.

 

   העדיפות של דאווידנקו על החימר לא מוטלת בספק - אבל האם הוא יתגבר על הקוף שיושב לו על הגב וחוסם אותו מלנצח את האמריקנים הבכירים? כולם מצפים מסאפין להופיע במיטבו (מה שאף פעם לא מובטח, אבל בגביע דייויס נראה באמת סביר) ולזכות בשתי נקודות. דאווידנקו צריך, אם כן, רק אחת.

 

   האם טרפיצ'ב יראה התפרקות מנטלית של דאווידנקו ביום הראשון, יראה את הקבוצה שלו בפיגור 1-2 לקראת היום השלישי ויאלץ לעשות הכרעה גורלית? יש לתת לדאווידנקו קרדיט - עד כה הוא התעלה על עצמו במשחקי גביע דייויס. כל מוסקבה תקווה שהוא יעשה כן שוב.

נכתב על ידי , 19/9/2006 20:03   בקטגוריות גביע דייויס.  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



7,276
הבלוג משוייך לקטגוריות: ספורט , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנמרוד דרור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נמרוד דרור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)