לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אש בשדה קוצים


When The Right Attitude Is Present All The Rest Is There... Just Around The Corner


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:





הוסף מסר

11/2012

אולימפיאדת הנכים לונדון 2012 : סיכום מסקנות וסטטיסטיקה


אולימפיאדת הנכים שנערכה השנה בלונדון בירת בריטניה ננעלה בתאריך 09/09/2012. כעת ניתן לנתח את התוצאות אליהן הגיעו המדינות המשתתפות ולשלוף סטטיסטיקה מעניינת מתוך הנתונים.

ובכן, אני רוצה להתמקד תחילה במדינות שתפסו את המקומות הראשונים (1-6) בטבלת המדליות. אז את המקומות אחד עד שש ממלאים המדינות הבאות : רוסיה אוקראינה סין בריטניה ארצות-הברית אוסטרליה.

המדינה שתפסה את המקום הראשון היא סין אשר גרפה בסך הכל  231 מדליות מהן 95 מזהב. היא עברה באופן ניכר את רוסיה ובריטניה שתפסו את המקומות השני והשלישי בהתאמה. נתון מעניין בקשר לכך הוא שמספר המדליות שגרפה סין בסה"כ (231) גדול מסכום המדליות שגרפו המקומות השני והשלישי ביחד (222 =  102 + 120).

כנ"ל לגבי מדליות הזהב : סין ג€“ 95. מספר מדליות הזהב של רוסיה ובריטניה ביחד ג€“ 36 + 34 = 70. שימו לב לכך שיש עדיין הפרש ניכר בין הנתונים מה שמעצים את תחושת ההתפעלות מהישגיה של סין באולימפיאדה זו.

עוד נתון שמעצים את תחושת ההתפעלות מהישגיה של סין הוא ההפרש הניכר או השובל הארוך אם תרצו שהיא השאירה אחריה מהמתחרים המובילים האחרים. סין, שקטפה את המקום הראשון כאמור, גרפה 95 מדליות זהב, נושמת אוויר פסגות ונמצאת לבד בצמרת כאשר מקומות 2-6מאוד צמודים זה לזה ונמצאים באותה הישורת מבחינת כמות מדליות הזהב שהשיגו. יש לזכור שאת מקומות 2-6 מאכלסות מעצמות ספורט בקנה מידה עולמי ואולימפי שאין לזלזל בהן. בהקשר זה יש לשים לב לאוקראינה שהיא מדינה נפרדת ועצמאית. אוקראינה הייתה בעבר אחת מ-15 המדינות שהתאגדו יחד תחת השם ברית המועצות אך כשזאת האחרונה התפרקה, כל אחת מהמדינות שהיו תחתיה פנו לדרך עצמאית. על כן, מרשים ביותר לראות שרוסיה ואוקראינה הן כמעט שווי כוחות בזירה האולימפית שכן אוקראינה היא חזקה כמעט כמו רוסיה. כבוד !

נתון נוסף ג€“ בריטניה שתפסה את המקום השלישי (אך את המקום השני במספר המדליות הכולל) בהחלט הפתיעה, אך בהתחשב בכך שהאולימפיאדה נערכה בלונדון בירתה, מובנת ההצלחה הכבירה שלה. מנגד ג€“ ארצות הברית סוגרת את רשימת המובילות במקום ה-6. מפתיע, אבל בהחלט שווה לבדוק בפוסט עתידי את ההצלחה של ארצות הברית באולימפיאדות הנכים לדורותיהם ואת יחס הכוחות בינה לבין סין.

עוד נתונים מעניינים :

שש מדינות הגיעו לאולימפיאדת הנכים והשיגו את מה שחלמו עליו. הם השיגו מדליה ! הם השיגו מדליה אחת בלבד ג€“ מזהב !  ובכן, המדינות שהגשימו את השאיפה שלהם למדלית זהב באולימפיאדה והסתפקו בה ובה בלבד הן : __________________(רוצים לדעת ? כנסו וגלו בעצמכם).

שלישיות ג€“ נכון שאתם אוהבים לעשות את זה בשלישיות. ובכן יש מספר מדינות שעשו את זה בגדול והשיגו רצף יפה של מדליות. מספר שווה של מדליות זהב כסף וארד. להלן הפירוט בטבלה הבאה :

המדינה זהב כסף ארד
איחוד המדינות הערביות 1 1 1
קניה 2 2 2
שבדיה 4 4 4
קוריאה 9 9 9

* ככל שמספר המדליות הוא גדול יותר כך מרשים יותר לראות רצף כזה, כך ששווה לראות את קוריאה בהקשר זה.

ולסיום, למי שרוצה מידע נוסף ומפורט יותר, הנה שוב הקישור לטבלת המדליות המלאה כאן.

נכתב על ידי , 11/11/2012 12:50  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 47





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לAnimated-Bad-Boy אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Animated-Bad-Boy ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)