לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

שחקנית פורנו, בלונדינית אדומת שיער, יפנית, ושני תאומים איטלקים נפגשים בהופעה של סוניק יות' (1)


[זה פוסט לא חשוב. באמת. וארוך נורא. וזה עוד רק החלק הראשון].

 

זאת שעוד לא החליטה אם להיות זונה או זבנית בסטימצקי העלתה בפוסט מבריק את סוגיית הקיילי מינוג של אוהבי תום וייטס.  אני עדיין עוד לא התאוששתי, הן מאבחנותיה החדות כתער בבשרי החי והכואב, והן מהתגובה ההו כה פלצנית, מביכה ומטומטמת שהשארתי שם [***** עדכון: הללויה! רפונזל הורידה את התגובות! ****].

 

במקביל אני מתמיד בניסיונותי הניצחיים למצוא מוזיקת פופ מקורית שנכתבה אחרי 1976,  ולא להישאר לגמרי מאחור בקצב המהפכני שבו מוכרזת המהפכה המוזיקלית הבאה ומוכתרת  "הלהקה הכי גדולה מאז הביטלס (ויש שיגידו שהם גדולים מהם)" התורנית [מישהו זוכר את דוראן דוראן? אואזיס?  מישהו זוכר ו עדיין סבור שהם יותר גדולים מהביטלס?].

 

במסגרת מאמצים אלה, גיליתי את האימיול.  האימיול הוא מין כושי מהסוג הישן והטוב, כושי שעושה את שלו ולא דורש שנקרא לו בשמות יפים או נבקש ממנו סליחה, ובטח לא חולם לאיים עלינו באקדח. בלחיצת כפתור הוא מוריד בשבילי את כל האלבומים של פול סיימון (גיליתי ששנים אחרי, אני עדיין זוכר אותם בעל פה). יותר טוב אפילו מצביקלה האמריקאי (שיש שהיו קוראים לו במבטא אמריקאי מלגלג american zvi), בחור עגלגל וגדול שבא לקיבוץ מאמריקה (כמתנדב!  פעם היו מתנדבים איכותיים). צביקלה התאהב בבחורה מקומית ונשאר איתה בקיבוץ.  מאז, הקדיש את חייו להקלטת אוסף התקליטים האינסופי שלו לכל דיכפין, ושמעו יצא למרחוק, וכל דיכפין אכן ייתי ויבוא אליו ויקליט, לא רק בקיבוץ אלא באזור כולו. יותר מכל איש אחר , צביקלה אחראי לחינוכי המוזיקלי, ואולי לחינוכו המוזיקלי של דור שלם באזור. הוא טבע את היסודות.

ובאשמתו אני אוהב בלאדות רוק.  

אתם מכירים את האמירה המזלזלת הזאת של כתבי פופ:  "XXX  הקפידו לשלב באלבום כמה בלאדות רוק סוחפות שודאי יהפכו ללהיט הבא ברדיו ובייחוד בגלגל"ץ" – הם כתבו זאת שנים רבות לפני שקמה תפלצת גלגל"ץ, ויכתבו את זה שנים ארוכות אחרי שאיזה שוחר מוזיקה צעיר ואידאליסט יתנקש סוף סוף בחייו של אלדד קובלנץ (או לפחות יזרוק אותו מחלון התחנה).  כאילו מנהיג הלהקה בא עם דף סטטיסטיקות ומודיע לחבר'ה: "רגע, היה לנו עד עכשיו עשרים וארבע אחוז של רוק אוואנגרדי, שזה שתיים וחצי אחוז יותר מהמותר, זאת אומרת שחייבים להוסיף לבלאדת הרוק ברצועה השלישית בדיסק (יש עדיין רצועות בכלל?) דקה ושתים עשרה שניות של גיטרות סוחפות. אחרת לא ניכנס לפליי-ליסט של אלדד קובלנץ, וישראל זה לא שוק שאנחנו יכולים לותר עליו".  טוב, כתבי הפופ הרי הקדימו את זמנם בכתיבה מקומונית, פלצנית וריקנית שלעולם תראה כל גרפס הכי ספונטני  המשוחרר לחלל העולם כמניפולציה מחושבת, מודעת, אופנתית, חתרנית, בלה בלה בלאית, והעיקר שתבינו כמה אני מתוחכם ומבין עניין וטרנדי (ולמרות כל המאמץ הזה, המאמץ לעמוד בקצב האופנה המתחלפת בכל רגע,  הכתיבה של הכתבון  לא מזיעה בכלל, היא רק נורא מאומצת, ואין בה אות אחת שנכתבה מהלב שלו, שכבר מזמן שכח איך מרגישים אותו).

 קים גורדון, הבלונדה המקורית של סוניק יות'  

 

במצעד הסיכום של "הקצה", עלה התאנה שאלדד קובלנץ שם על ערוותו המטופחת,   שמעתי לראשונה שיש להקה מה קוראים אותן Blond redhead שבניגוד לשמן אינן מין ספייז גירלז, אלא יותר קצה גירלס, סוניק יות' לייק. אמנם, הדוכס הרוזן לבית קוואמי דה לה פוקס נשמע מסוייג מתקליטם האחרון של הבלונדיניות, והעיר בפעם המיליון שזכיתו של האלבום (מקום ראשון? שני? שלישי? אני כבר לא זוכר) אינה משקפת את טעמו, והוא דווקא חושב שבעבר הבלונדיניות עשו מוזיקה יותר מורכבת, עם פחות בלדות רוק (רחמנא ליצלן) ויותר דימיון ל- sonic youth (המתופף של סוניק יות', Steve Shelley, הוא הראשון שהחתים אותם בחברת התקליטים שלו, smells like, והן נחשבו למושפעים מהלהקה) . 

קים גורדון ומנגה! בסוף הכל מתחבר! או מתחרבן!

 

[כמה מילים על סוניק יות': כולנו, כמו שרמירז אומר, אהבנו פעם את סוניק יות'.  נכון יותר, החברים שלנו אמרו לנו שהם להקה מדהימה. ואז, נענים להפצרות חברינו,  הקלטנו את הסוניק יות', והתגברנו על הדחף להגיד "מה זה הרעש הזה, הגיטרה לא מכוונת!" ולזרוק את הקסטה לפח. ואז שמענו אותם עוד כמה עשרות פעמים, סובלים, נאחזים בכל זאת בקצב של התופים ובעיקר בתקווה שיום אחד נוכל להגיד "שמעת את goo? זאת ממש יצירה גאונית במסווה של טראש!" וגם להאמין לעצמנו.  ויום אחד, בשמיעה העשרים ואחת בערך, באמת התחלנו לאהוב את הרעש הקקפוני הזה.  וכך, לאחר ששטפנו את אוזנינו בצלילים קשים במשך כמה שבועות וחודשים ולא קיבלנו שום תמורה,  הגענו לאיזו מנוחה ונחלה, ואולי אפילו צברנו מספיק כח כדי לתור את אלבומיהם הנוספים של סוניק יות'.  אבל לאחר כמה זמן  כל זה נמאס לנו, ואנחנו חוזרים לדייר סטרייטס וללאונרד כהן, ואומרים לעצמנו שמילא, חתרנים גדולים עמוק בנשמתנו המוזיקלית כבר לא נהיה, אבל לפחות עשינו וי על סוניק יות'.  לא, בעצם אין זה כך בכלל. למעשה, כל התהליך הוא בלתי מודע לחלוטין, ואנחנו בטוחים שעדיין הננו מעריצים גדולים של סוניק יות', ואת העובדה שהקאסטה שלהם מעלה אבק פרהיסטורי אנחנו מדחיקים לחלוטין,  או מייחסים להתקדמות הטכנולוגיה והולדת ה- cd. אבל יום אחד אנחנו נתקלים באיזו מגירה בקסטה הזאת, של האלבום הראשון שלהם, שיואב, שהלך ללמוד בבצלאל ונעלם, הקליט לנו פעם וצילם גם את העטיפה הפנימית עם המפלצת שמנסה לעשות משהו רע לאיזו נערה יפנית ערומה, שבמצוקתה זועקת מרה במלוא פיה (פורנו פרוע במסורת המנגה היפנית. ועוד תראו שבסוף הכל מתחבר), ציור שעכשיו הוא מכוסה אבק – ואיפשהו אנחנו נושמים לרווחה, שכבר לא צריך לשמוע את הדבר הזה, ורק נשאר זיכרון עמום מתוק שפעם היינו צעירים ומגניבים ואהבנו להקה מגניבה שממנה אנחנו זוכרים בעיקר דיסטורשנים, טקטסים אידיוטים ובלונדינית אחת כחושה (הכל מתחבר!).]

 [סוף יבוא ממש בקרוב. לא רציתי להעמיס עליכם/ן יותר מדי]

נכתב על ידי , 2/3/2006 18:00  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של lillywhite ב-22/4/2008 12:44



66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)