לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים הם במקום אחר


ועכשיו - אל החיים האחרים, אלה בלי הטעויות!

כינוי: 

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2017    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

החדר שלי, הבלוג שלנו


ראשית, במיטב מסורת פולין: התנצלות.  על ההעדרות הארוכה בפרט, ועל כל השאר, בכלל.

 

בגיליון "מסמרים" האחרון התפרסם סיפור פרי מקלדתי וייסורי, ושמו המעפן בישראל "החדר שלי". זהו פרסום ראשון אי פעם שלי, פחות או יותר. יצא ארוך למדי, 48 עמודים בחוברת. אני עדיין לא רואה את הסיפור כגמור. יש עדיין מה להוריד בו, ובעיקר מה להוסיף. מוזר איך אחרי שנים ארוכות של כתיבה (התחלתי לכתוב אותו לפני עשר וחצי שנים)  ולא מעט עמודים – נראה לי כאילו לא נגעתי אפילו בקצה קצהו של  הנושא המדובר. 

הסיפור קשור לבלוג, בכל מיני דרכים שלא את כולן אני רואה ולא כולן מענינות. על כמה מהקשרים אני רוצה לדבר.

ראשית, בחוברת מפרסמות שתי כותבות שהן גם בלוגריות, ושחלק גדול מכתיבתן נעשה ברשת (הן היו כאן הרבה לפנַי ולִפְנֶי היות הבלוגים). אחת היא ריקי כהן, והשניה מירי, שמחקה לצערי את הבלוג שלה לאחרונה ולכן אין אליו לינק (מירי, אני מקווה שזה בסדר שאני מזכיר את שמך כאן).   הסיפור של מירי מומלץ ומבדר ביותר (את השאר לא הספקתי לקרוא).

בהקשר שלי, הקשר בין הפרסום לבלוג ישיר ביותר:

1. לפני זמן (שנתיים?) נתתי לרמירז לקרוא כעשרה דפים שכתבתי בתחילת 98, בכותרת "החדר שלי".  הוא הגיב בצורה מקסימה ומעודדת. אבל, הוסיף, לדעתי לא ענית על השאלה הכי חשובה: למה הם ("אני" ובת הזוג בסיפור) נפרדו?   לפני כשנה ורבע, בתחילת אביב זכור לטוב, הניסיון לענות על השאלה הביא אותי להוסיף עוד כעשרים וחמש עמודים לאותם עשרה עמודים.

2. את הטקסט הארוך הזה– הכי ארוך שכתבתי עד אותו זמן – נתתי לכמה אנשים, ובינהם למגיבה המכנה עצמה כאן "שלכת".  את שלכת פגשתי לפני שנים, תחילה בחלון התגובות של בלוגים אחרים, אחר כך בחלון התגובות כאן, אחר כך במייל, אחר כך בעקיפין, דרך חברה או שתיים שניסתה לשדך לי (ברור שמי שמנסה לשדך לחברה שלה בלוגר שמעולם לא ראתה, סובלת מאופטימיות קוסמית, אם לא מבעיות גרועות יותר. מצד שני שלכת מעולם לא התיימרה להיות התגלמות הנורמליות המומלצת ע"י פסיכולוגים עלי אדמות), ולבסוף פנים אל פנים.  לאחר שקיבלה את הטקסט הארוך, החלה שלכת להטריד עורך ספרותי שהכירה, דוחקת בו שיפרסם את הטקסט. היא הטרידה אותו הרבה, אבל הוא ידוע כאדם חזק, ולא נשבר.  אי לכך פנתה לאמיר, העורך של מסמרים, והציקה לו עד שיצאה נשמתו והיה מוכן לפרסם את כל הטקסט שלי ללא תנאים מוקדמים, פרט לתנאי שהיא תפסיק להציק לו.

אז כמו שאתם רואים, בלוג יכול לעזור בכתיבה ובפרסום.  וזה, עוד לפני שמדברים על העידוד העצום ששאבתי לאורך השנים מתגובותיכם  המפרגנות  במוגזם.  ועל מיליון היבטים אחרים של הקשר בין הכתיבה שלי לבלוג, כמו נניח כתיבה של טקסט כל כך אישי ומפוצל, כמעט יומני. וייתכן בהחלט שמנחם בן צודק, והסיפור " נקרא כרצף בלתי מאורגן של אירועים אישיים" שזה נשמע לי הגדרה אפשרית לבלוג.

 

לפני שאני מביא כאן קטע קצר מהסיפור, שתי תחינות ותהיה אחת.

1. דרושה דירה:   עד 2800 ש"ח בערך, רצוי בפלורנטין, רצוי כזו שמתפנה ב- 1/9. אמנם ייתכן שעניין זה יפתר בימים הקרובים, אבל בכל זאת אשמח.

2.אבד חתול:  זה אמנם אירע לפני יותר מחודשיים, ואין כבר הרבה סיכוי, אבל אם בכל זאת תראו (באזור פלורנטין, אלא אם כן נחטף והועבר למדינה זרה) את האפור שבתמונה למטה, (קל לזהותו לפי אופיו הכלבי הממהר להתיידד, ולפי הנזלת הכרונית שעלולה לנחות מחוטמו הישר לחיקכם) – אנא הודיעו לי. ואימרו לו שהוא חסר, ויתקבל בזרועות פתוחות, והוא לא אשם שנולד מנוזל.

 

תמיהה: מישהו יכול להסביר לי את פשר נאומו של נסראללה? הפתיחה מסתורית: " זה הנקודה איפה קהילת ההתנגדות פשוט אוהבת לשמוע את המנהיג של ההתנגדות" וההמשך הוא אתגר בלתי ניתן לפיצוח עבור קהילת המודיעין, ובידור טהור למי שזה סוג ההומור הנמוך שלו, כמוני: "המילים האלה עשו לי צעקה ואני השתוקקתי ללוחמים האלה שמעולם לא הופכים אפילו בבתי סוהר"  יש פה איזה זמר עברי שרוצה לקחת את הטקסט הזה ולהלחין? עברי לידר? שלמה ארצי? מיכל אמדורסקי?

גם מבנה האתר סודי יותר מהמיקום של הבונקר של נסראללה: "עמוד יסודי" "חדשה" "מדווח" "ניירות" "כאלאנדר" (כשנכנסים מקבלים מימין הודעה: "מקרה מצא לא נעשה") והסתום מכולם:  "דו"ח של דמות". 

אז יכול להיות שחיזבאללה לא כזה איום ונורא ובלתי מנוצח?  או שסתם אין לו כח להשקיע באתר? ואם אין כח, למה בכל זאת הקים את הדבר המשונה הזה? הטעיה מכוונת?   

 


ועכשיו, לקטע מהסיפור.  בחרתי בקטע מתוך דיאלוג ארוך, בו מתגלגלת השיחה אל קורס מבוא לסיפורת של פרופסור מנחם פרי.   אחת הסיבות שבחרתי בקטע הזה, היא שיש שם משפט –  "הסוּזֶ'טים אצלו רודפים על הסוסים שלהם אחרי עדרים של פאבּוּלוֹת" - שגנבתי מאחד הבלוגרים, נדמה לי שברוטוס (לא מצאתי את הקטע למרות שחיפשתי בכל מיני דרכים)  מברוטוס (נמצא בעזרת אליפז התימני!):

 

"אז מה היה? הזמנת אותו הביתה."

"זהו, שלא בדיוק הזמנתי... אתה יודע, נטע לא מאוד אוהבת אורחים. חוץ ממך. אותך היא אהבה."

"אני דווקא לא הרגשתי שהיא מחבבת אותי במיוחד... אבל אולי, אם אתה אומר."

"אני אומר לך שכן. בכל אופן אמרתי לו באופן כללי שיבוא, והוא הפתיע אותי ובא... יום אחד הוא פשוט עמד בדלת, עם החיוך המתחטא שלו."

"כן."

"ואז... תראה, אני ראיתי מהרגע הראשון את כל האסון שעומד לקרות... לא יודע איך, איתַי, אבל ראיתי את זה הולך לקרות..."

"מה, היה ביניהם קליק?"

"זהו, שלא. בדיוק להפך. או אולי בעצם כן. נטע פשוט הממה אותו בכל מה שאמרה... הוא פשוט בלע את הלשון כל פעם כשהיא פתחה את הפה."

"אבל היא לא פותחת... מדברת הרבה, לא? לפחות כשאני הייתי."

"היא לא מדברת הרבה כשיש אורחים, אבל איתו מדי פעם היא כן זרקה איזה משפט, וזה הספיק לו כדי להתעוות לגמרי. למשל המשפט הראשון שאמרה היה מכוון ישר אליו: 'ראיתי אותך היום ברחוב, והלכתי אחריך כמה דקות.' איתַי, הוא התפתל עם הכדור ברזל שנזרק אליו ישר לבטן. הוא פשוט לא ידע מה לומר. הוא נרעש, גמגם משהו, שתק."

"כן, אני יכול לראות אותו ככה. והאמת שזה משפט די חזק..."

"משפט מהמם, לא? מה אתה יכול לענות על זה? אז הפיראט הזה פשוט המשיך להסתכל על הספרים שלנו. דבר ראשון כשהוא נכנס לדירה הוא הלך לספרים, שלף ספר אחד ואמר," מודי חיקה אותו באופן מוגזם מעט, מדגיש את התינוקיות בקולו, "'יוו! זה הספר שאני הכי אוהב בעולם!' ואז שלף ספר אחר ואמר, 'יוווו, ואת זה אני ממש אוהב!' ובסוף, אחרי שהוא שלף איזה עשרים ספרים, נשבע לך, איתי, ועל כל אחד מהם הוא התמוגג כמו דבש על חמאה, הוא נעצר מול 'כריסטוס של דגים' אתה מכיר?"

"ברור, יואל הופמן! ספר גדול!"

"נכון, ספר יפה. ואז הוא גמגם, 'זה.. זה הספר שאני הכי אוהב בעולם!' ואתה בטח יודע מה העניין, אם קראת את הספר?"

"לא, מה העניין?" שמחתי להתלמד.

"בספר הזה יש קטע שמדבר בדיוק על הרצון הזה, להיות מסוגל להצביע על משהו ולהגיד שזה הדבר הכי יפה בעולם. אם זה סמרטוט, או חתיכת פלסטיק, גם."

"באמת? שכחתי את הקטע הזה. והוא ידע שזה מה שכתוב שם?"

"אני לא יודע, איתי."

"מה, אתה חושב שלא? שבמקרה?"

רק אז שמתי לב שהאוויר שוב נגוז ממנו, עיניו הצטמצמו ופיו התכווץ כלפי מטה.

"מריה הקדושה!" מודי גלגל את עיניו מעלה, ניצת באנרגיה של כעס, "אני מספר לך סיפור, ואתה עוצר אותי כל רגע כי אתה פשוט חייב לדעת מה היה הצבע של החולצה שהיתה מונחת על המדף השלישי משמאל. עוד לא נתקלתי בדבר כזה."

חייכתי בהתנצלות. "אבל השוליים דוחפים אל המרכז, אפילו פרי אומר!"

"כן, והמטונימיות סוחפות חזרה אל השוליים... הכי הרס אותי כשהוא דיבר על הטיפול הפסיכולוגי שלו... הבן אדם בדיכאון, ומדבר על הטיפול שלו מול מאות תלמידים."

"וכל המגניבים, הסטודנטים לקולנוע, רובצים בספסלים האחוריים או על המדרגות, מסוממים לגמרי, משלימים שעות שינה, נוחרים, מסתכלים עליו מדי פעם במבט עייף כזה של 'מה האיש הזה רוצה מאיתנו?!' "

"אתה יודע מה הכי אהבתי? את הדף של הנוכחות. זה היה משגע, לא? אולם ענק, עשרות שורות של כיסאות, מאות תלמידים, פרי למעלה בעולם שלו, מדבר על הפסיכולוג שלו ומנתח שורה שורה את 'פנים אחרות', טוני עם השמשייה, הרטמן נכנס לפונדק, הסוּזֶ'טים אצלו רודפים על הסוסים שלהם אחרי עדרים של פאבּוּלוֹת, ובינתיים הדף של הנוכחות עובר לאט לאט, כמו נמלה, בין כל השורות, מחבר כמו חוט בין החרשניות בשורות הראשונות, שרושמות בהיסטריה כל מילה של פרי, לשורות האמצעיות של הבלתי מזוהים כמוך..."

"וכמוך!"

"כן, וכמוני, ואז הדף עובר לשורות האחוריות של הסטלנים, וככה במשך שעות הדף עובר בין כולם."

"ואז, פתאום בערך בשלושת רבעי השיעור, מתחילה נדידת עמים מאחור, כשהדף מגיע לסטלנים מקולנוע שרק חיכו לחתום נוכחות ולהסתלק החוצה לעשן משהו."

שנינו חייכנו עכשיו.

"נראה לי שהצלחתי לסחוף אותך בסגנון השיחה האסוציאטיבי שלי," אמרתי.

"לא היתה לי בדיוק ברירה."

"ואם לחזור לסיפורנו..."

"לסיפורנו העגום... כן..." אמר מודי ושוב קדרו פניו.

 


סיפורנו העגום, כן!

תודה לכולם ולהתראות בקרוב, אינשאללה. 

אה, ובוקר טוב גם (אני כהרגלי המגונה הולך לישון רק עכשיו).

נכתב על ידי , 27/7/2008 05:28   בקטגוריות פוסט יותר ארוך מהפוסטים של מרגי כפרה עליה, מטאבלוגיקה, סיפרותי  
101 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איתי() ב-9/12/2008 00:53
 



זר בארץ הקפה


[חלק ראשון]

ואז, כהרגלי בכלל ובחופשת סוכות בפרט,  הייתי חולה (אני חולה המון, וזה חרא. עכשיו למשל כואב לי הראש  ואני חלש ולא הלכתי לשעור עם אוהד נהרין שיש רק פעם בחודש, וגם לא לעזור לפנות את המחסן של הפליטים כמו ששחף ביקש ממני, לפני שהמשטרה מפנה את הסקוואט, איפה שהמחסן של הפליטים נמצא כרגע (כלומר, חלקו עבר לדירה שעומדת גם לההרס ע"י קבלן שבונה את הבניין מחדש, אבל אני גולש מהנושא)) [כל זה נכתב  לפני 10 ימים אבל רלבנטי גם עכשיו]. ובמחלתי ובדידותי, גיליתי את קפה דה מארקר, וכתבתי שם כמה פוסטים קצרים.

[טוב, זה בעצם לא לגמרי נכון. את דה מארקר הכרתי לראשונה דרך הפוסט היפה של זוש. באתי, הסתחררתי, כתבתי פוסט פתיחה על זה שאני בכלל לא שייך למקום הזה, נדלקתי וירטואלית על מישהי, כתבתי משהו על בחורות יפות ומה שהן עושות לי, ומחקתי. ואז נעלמתי שוב עד ספטמבר].

אני מרגיש בשל לאמר כמה מילים על ההבדל בין קפה דה מארקר לישראבלוג.

מה שהכי טוב בקפה דה מארקר הוא שלא בושה להיות מעל גיל 25 שם! אפילו 30-40 ומעלה זה בסדר!

להפך. שם, הצעירים סוף סוף מוחרמים ונדחקים לשוליים האיומים (המוכרים לי היטב) של הבושה בגילם.

שם, אם אתה לדוגמא אוחז במקצוע מכובד כמו שלי  - יש לך במה לנופף!

ואמנם, באופן פראדוכסלי המראה דווקא נחשף שם – כי אף אחד לא רוצה את האייקון  האפור  המגעיל הזה שנותנים למי שלא שם תמונה ברורה, ומי שבכל זאת בוחר בו חוטף קללות מהשאר ("למה אתה מסתתר ? מה יש לך להסתיר? ^&*)^^").

אבל למזלי אני די שלם עם המראה שלי, ולמעשה כפי שהתודיתי פה בעבר+תמונות, אני, כמו כל נערה מתבגרת,  אוהב לעמוד בשרותים שלי ולצלם את עצמי מול המראה המלוכלכת שוב ושוב , עד אור הבוקר.

ושם, בארץ הקפה, לא צריך לפחד ששוב תקשר נפשית לאיזו יָעֶלַה, שכדברי המשורר ש.שבן "לא עשו אותה אתמול, אבל גם לא הרבה לִפְנֵי", ילדה כזו שמבחינה חוקית זאת עבירה שעונשה מוות בסקילה פומבית להקשר אליה .  כי בהיפוך מהמצב כאן – שבו קהילה מצומצמת של בלוגרים בגילאי 30 וארבעים פלוס מגוננת על חבריה באי קטן, מוקף ים של בלוגקטינים זועמים סביבה -  שם בארץ הקפה אתה הרוב, שם אתה הים.

ושם יש סלבריטאים.  שזה יכול להיות נחמד ומקנה חשיבות.

בעיקר אם זה אנשים שמענין אותי מה יש להם לאמר, כמו גדי טאוב.

ובהמשך לסלבריטאים, יש שערוריות ממש חשובות, שמתפרסמות בכל המדיה, עד שאפילו סבר פלוצקר מוצא לנכון להתייחס לזה, בעמוד השני של העיתון הנפוץ במדינה שאתה קורא בארוחת צהרים (וכועס על עצמך ששוב נכנעת לדחף לשטוף את מוחך בפורנוגרפיה הזאת, בדיוק בזמן הרגיש שאתה ממלא את קיבתך).

סלבריטאי שעדיין לא פתח בלוג בקפה

 

גם העניין עם התמונות והגיל והמקצוע איכשהו מרגיע דווקא. לדעת עם מי אתה מדבר, פחות או יותר.

[ברגע הראשון שנכנסתי לקפה, נתקפתי בסחרור  הזה (שכבר דובר עליו לעייפה במאמרי אינטרנט) של "רולטת אתרי ההכרויות".  בלובי של הקפה חייכו אלי בחורות יפות, מהבהבות, מתחלפות באחרות, מצטופפות יחדיו בשורה כמו בפנטזיית ההרמון (אם יש גבר שהוא נקי מפנטזיה זו, שיהיה גבר ויקום).  אנשים-כרטיסים מנצנצים כאופק אינסופי של אפשרויות שנפתח בפניך, קורץ ומפתה. פה בישראבלוג המימד המחפצן הזה מודחק, מופשט. אתה מגיע לבלוג, ומקודם בדרך כלל ע"י שורה של סימנים שחורים על רקע בהיר יותר, ואין דבר ויזואלי שיצית את התשוקה, שיסיט את תשומת הלב לנקודה הזאת שוב ושוב. (ועם זאת, כמה תשוקה יכולה להחבא בפלישה הזאת לבלוג של מישהו. לקרוא לו את היומן, לחפור לו בקרביים, להתמגנט לנפש אחרת)].

 

וכל העניין של למצוא אהבה הרבה יותר לגיטימי ולא מודחק שם בקפה (explicit  ולא implicit  - נדמה לי שאלו שתיים מהמילים שלמדנו בקורס תכנות בממר"מ לפני כמעט עשרים שנה. כל כמה ימים חולק דף עם רשימה של כעשרים מילים באנגלית ("אנגלית טכנית" קראו לזה) והיינו צריכים ללמוד אותם בעל פה תוך יומיים שלושה. וזה עוד היה החלק הכי קל בקורס המסריח הזה). אפשר לחפש לפי מין, חתך גילאים ומצב משפחתי.

ויש קהילות, ויש מפגשים, ואוירה שבה לגיטימי לפעמים לצאת מהוירטואליה, בלי שאמות הספים והמוסר יזדעזעו. 

[אני מדבר כאילו אני ממש בקיא באתר, למרות שאני עדיין לגמרי אורח שם, וכנראה שככה אשאר].  

 

אלו היתרונות, פחות או יותר.

החסרונות :

קודם כל הבעיות הטכניות, הבאגים.  בעיקר זה שהמון פעמים האתר פשוט נתקע ואי אפשר לזוז.    בעיקר בשעות הלילה.  זה בסופו של דבר מה ששבר אותי.

ואי אפשר לענות להודעות כי הסרגל נעלם.

ולשים תמונות באמצע הפוסט זה סיפור מההפטרה.

והבאג של הכוכבים (יפורט בהמשך).

 

זה שבאתי אחרון ועכשיו אני צריך לעשות לעצמי חברים. (אתה יכול לבקש חברות. ויש כאלה שיש להם המון חברים. ויש כאלה ששולחים לחברים הודעה על כל פוסט חדש שהם כותבים. הדודה כתבה על זה פעם – לא, בעצם פעמיים -  משהו משעשע).

 

הכוכבים.  יש שם כוכבים ירוקים שמחלקים למי שמוצא  חן בעיניך. וזה משפיע על ההיררכיה – מנגנון דירוג מסתורי, שקובע בסופו של יום מיהם הכוכבים הגדולים, ומיהם דגי רקק (כמוני).  ובאופן טבעי לזה שמקרוב בא יש המון עבודה לעשות. לעשות לעצמו חברים. להרוויח קומץ כוכבים, כדי שיוכל להתחיל לחלק כוכבים לאחרים. יש איזה מינימום כוכבים שצריך להרויח (כלומר צריך שיתנו לך, האחרים) לפני שאפשר לחלק.  אבל כל העניין עם הכוכבים הוא אחד הבאגים המרכזיים של האתר, ואנשים כבר התיאשו מזמן מלהבין או לנסות להצדיק את מנגנון חלוקת הכוכבים. מה שמוסיף למסתורין הקוסמי הוא שאתה אף פעם לא יודע כמה כוכבים יש לך לחלק. אתה יכול לנסות, יום אחר יום, לחלק כוכבים לאלה שאתה חפץ ביקרם, ולקבל את ההודעה הלאקונית "אין לך כוכבים".  ואז, כשאתה כבר מיואש לגמרי, ומבין שאין לך כוכבים ואין לך חיים ואין לך חברים, לא וירטואליים ולא אמיתיים, ואתה לוחץ על הכוכב כבר מתוך יאוש, להקניט את עצמך – אז פתאום "תודה!" ופתאום אתה יכול לחלק כוכב, ועוד כוכב, ועוד אחד, פתאום אלהים מרבה את זרעך ככוכבים בשמיים.  כך שהיחס לכוכבים הפך להיות פגאני-הלניסטי:  אם יתחשק לאלים, הם ימטירו עליך כוכבים. אם הם יהיו במצב רוח סאדיסטי – בצורת  מכאן ועד הודעה חדשה, ואלהי הכוכבים לא מרחם על בלוגרים זקנים, ואפילו לא על ילדי הקפה, תינוקות של בית רבן שלא חטאו לאיש והם זוחלים בדרכם לתחנת החלוקה הבינכוכבית.

[וחוצמזה יש כוכבים אדומים, שאתה שם למי שאתה שונא. אבל זה שייך למריבות, ל-blog wars, שכמו בכל מקום, ומראשית ימי הבלוגים,  יש גם שם.]

מתחרים על כוכבים

וברמה אחרת, הקפה העלה בי הרהורים מדכדכים על אנשים שנאלצים למכור את עצמם, ללא תיווך של איזה מקצוע שנלמד, של איזה ידע שהוא שונה מה"עצמך". תסריטאים, מאמנים אישיים, סופרים, יועצים, עיתונאים.  כל כך לא נעים, בעיני. כל כך חסר הגנות. זה קיים בכל מקום, כמובן, אבל בקפה זה מודגש. ופה בישראבלוג, אנשים מביאים את עצמם (יש לקוות), אבל ללא כל ההתכוונות המסחרית הזאת, המחפצנת. אז דווקא אותה וירטואליה שגיניתי בעבר (כמי שחושש תמיד שאינו חי מספיק, שהוא יותר מדי במילה ולא בחוויה) – אני מוצא בה עכשיו חופש, וקסם.  [מישהי אמרה לי שמה שאני אומר מלא בהתנשאות של מי ששפר מזלו לעבוד במקצוע בו מרויחים היטב. ייתכן, בהחלט].

 

אז זהו.  אני תקוע באמצע. אולי אפרסם בשתי המקומות, כמו שגדולים ממני עשו.

 

בכלל לא התכוונתי לכתוב על דה מארקר וישראבלוג. אני עדיין מנסה לשחזר איך זה קרה.

 

ומה עכשיו? לחזור לבלוג אני מניח. יש לי איזה 17 פוסטים במגירה.

 

נכתב על ידי , 9/11/2007 02:08   בקטגוריות מטאבלוגיקה  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תגית ב-23/3/2008 20:53
 



פשוט הפסקתי


שלום לכולם,

אחרי כל כך הרבה זמן שלא הייתי [שימו לב שחזרתי בדיוק חצי שנה ויום אחרי לכתי!],

אני מרגיש צורך לכתוב כמה דברי סיכום או פתיחה, לנאום איזה נאום...

הלכתי בגלל כל מיני סיבות, שאת רובן אני לא מבין . 

רגע! בעצם לא הלכתי!  פשוט הפסקתי  . 

רק לאחרונה אני מתחיל להיות מודע לפאסיביות ששוכנת עמוק בתוכי, וקובעת לי חלק גדול כל כך מהחיים. (סייעה לי בכך ידידה, שבעצמה סובלת מאותה פאסיביות, שכתבה לי: " קצת חבל לי שאתה נעלם... מתכנס לתוך הפסיביות שלך"). 



וחוצמזה, סיכמנו (אני ועצמי) שלא מדברים יותר על סיבות, שאין סיבות פרט לאלה שאנחנו מייצרים, שאינן  אלא סרח עודף, ושהעיסוק בהן מיותר.

בכל זאת.  פרט לעייפות החומר,  עמדה מאחורי הפסקת הכתיבה ד', איתה התחלתי קשר זוגי, לקראת יום העצמאות. (לפחות אני מתעקש בו לראות בו קשר זוגי לכל דבר, ואפילו אינטנסיבי. הגרסה שלה אולי תהיה שונה). 

ד' לחצה עלי בכל מיני רגעים ביממה למסור לה את כתובת הבלוג. כאשר סיפרתי לה מארועי יומי או עברי, אמרה "טוב, בטח אני אוכל לקרוא על זה בהרחבה ב- www hash hash com" (שזה, אם טרם הובן, שם החיבה שנתנה לבלוג שלי) וכאשר לא הקשבתי לה לדעתה כראוי, היתה אומרת "אתה צריך להבין שלי אין בלוג ב-www hash hash com  לכתוב בו כל מה שקורה לי". 

ברגע של חולשה – בטח כאב לי הראש והייתי עייף – נתתי לה את הכתובת לבלוג.  מאותו רגע, ועד הפרידה הסופית מד', היה לי קשה לכתוב פה, למרות שאני כבר מזמן לא חושף את עצמי במיוחד כאן, ולא כותב באופן יומני (אלא לעיתים נדירות כשנמאס לי פתאום לפרסם רק תרגילי כתיבה). 

אני עדיין מנסה להבין למה היה לי קשה.

ואולי זה לא רק שהיה לי קשה.  אולי הרגשתי גם הקלה -  המסך יורד, אפשר לרדת מהבמה.

זו ממש עבודה לכתוב כאן , לפעמים.

ועכשיו – כך הרגשתי – עלי להתרכז בדבר האמיתי, בחיים, ובקשר עם ד'.

מה עוד שהמקום הזה (אני מדבר על הבלוג שלי, לא על כל הבלוגים) הוא לא פעם פלרטטני – לא דבר טוב לזוגיות.



וכמו שנוריקו (כאן בחלון התגובות בבלוג איפשהו)  כתבה פעם, בערך: ברגע שאני (איתי, כותב הבלוג) אמצא זוגיות, לא יהיה יותר לדמות שלי [האבודה והמחפשת-תמיד – את זה אני מוסיף] מה לעשות כאן.

ואז  ד' זרקה אותי, סופית. לכלבים.  ואני חוזר אליכם בזנב מקופל בין הרגליים, כדברי ה-משורר.





[טוב, הפוסט גלש כרגיל (תמיד היה קורה לי בתקופה שהייתי מרתיח חלב על הגז. היום אני מסתפק בחלב קר).  אז החלק השני – ממש בקרוב!!!]

נכתב על ידי , 3/11/2007 17:46   בקטגוריות מטאבלוגיקה  
71 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של punktchen ב-10/11/2007 21:05
 



66,382
הבלוג משוייך לקטגוריות: סיפורים , שירה , צילום
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לjerom_k אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על jerom_k ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)