חפש בבלוג זה

"יש לי כסף שיספיק לכל ימי חיי, אלא אם אחליט לקנות משהו."

מכשולים הם הדברים המפחידים האלה שאתם רואים בשעה שאתם מסירים את העיניים מהמטרה שלכם.(הנרי פורד)

Avatarכינוי:

הוסף מסר

3/2008

מסע של"ח שנתי 2008!

טוב, אז עברו כבר משהו כמו שבועיים מהעדכון האחרון. אני מודעת לזה, לא לדאוג.

פשוט רציתי לעדכן קודם על הטיול וגם לא ממש היה לי זמן אז עכשיו- סיכום טיול!!!!

למי שלא יודע הטיול היה לאיזור הנגב.

הזמנים הלכו ככה: התעוררות- 6 וחצי.

ארוחת בוקר- 7 וחצי.

ארוחת ערב- 7 וחצי.

פעילות ערב- 8 וחצי.

כיבוי אורות- בסביבות חצות.

יום א'- התייצבנו ביום ראשון בשעה 6 בבוקר ברחבה של הספרייה ובערך בסביבות 6 וחצי עלינו על האוטובוסים ויצאנו...

[לפי הדף: בית גוברין, תל עזקה, חורבת מדרס, תל מרשה, מערות הפעמון.]

ישיבה באוטובוס: עם בת-חן.

כמובן שעשינו כמה עצירות בדרך עד שהגענו ליעד הראשון שלנו שכנראה היה בית גוברין. הלכנו במשך כמה דקות עד שהגענו לפתחה של מערה.

המורות נשארו למעלה ואנחנו התחלנו לזחול בפנים. היה מגניב @#$%.

אחד הקטעים המצחיקים שהיו שם:

בחלק השני של הזחילה התחלתי לזחול ולפני היו נ'1 ו-נ'2 זחלנו (הם ממש איטיים!) וזחלנו וכמעט נדחפתי לתוך התחת של נ'2. בקיצור הגענו לאיזושהי פנייה תוך כדי זחילה

נ'1 לנ'2: "נ'2, תעבור לפני אני מפחד!"

*נ'2 נלחץ* נ'2: "לא רוצה... כרמל תעברי לפני!"

אני: "יואו איזה ילדים קטנים..."

בקיצור לא ממש היה שם הרבה מקום אז נ'2 נשכב על נ'1 תוך כדי שאני דוחפת אותם ושלושתנו נמחצנו אני מגלה שזה סוג של ירידה קטנה ממש לא מפחידה אבל הבעיה הייתה שאם הייתי ממשיכה הייתי נופלת על הפנים ככה שכדי לשנות את זה הייתי חייבת לחזור כמה צעדים אחורה ועד שהסברנו את זה כולם מתחילים לצעוק "אחורה, אחורה!" ושומעים את ההדים שהגיעו עד אלינו ואז המשכנו להתקדם  וסוף סוף יצאנו החוצה וראינו מחדש את אור היום. ואלה שהיו מלפנינו הגיעו לפנינו באיזה 10 דקות רק בגלל שנ'1 ונ'2 היו כ"כ איטיים ועוד היה את העיקוב הזה.

כן, אני יודעת שהוא לא ממש מצחיק, אבל אם הייתם איתנו הייתם נקרעים.

אה ור' הכוסיט פשוט מטומטם. כל שנייה הוא עושה לחבר שלו "יואו, תצלם אותי נכנס למערה" "יואו, תצלם אותי ככה!" בהתנהגות כ"כ אופיינית לו.

אחרי זה עשינו עוד כמה מערות ופטפטנו עם המאבטח\חובש (אותו אחד) שאם אתה מדבר איתו כנראה ששנייה אחרי יקרה לך משהו. וזה באמת!

אני דיברתי איתו, ושנייה אחרי דפקתי את הראש בתקרה! @#$%

וקרו דברים דומים לעוד כמה! מוזר...

בקיצור כשהגענו למאהל שלנו שנמצא בממשית גילינו שהאוטובוס שלנו הגיע אחד לפני אחרון וכשכל הבנות תפסו את השירותים והמקלחות ויצאו משם יותר מדי אדים ובכלל לא היה סיכוי לנסות לתפוס שירותים או מקלחת פנויים.

טוב, במילא זה לא קרה הרבה בזמן כזה אבל היה שם ממש התפוצצות אוכלוסין!

אחרי שהתארגנו והכל הלכנו לאכול ארוחת ערב שלאחריה חזרנו לפעילות ערב בנושא 60 שנה אחרי זה חלק חזרו לאוהלים וחלק נשארו שם כי היה שם סוג של דיג'י.

ומשהו מעצבן זה שלבנות היה אוהל אחד למשהו כמו 100 בנות, זאת אומרת, שהיה מאוד צפוף.

והבנים?! הם קיבלו 2 אוהלים וישנו להם במרחב.

ועוד נראה לי שהיה קצת פחות בנים מבנות כי הרי לא הוציאו כמה ילדים לטיול ונראה לי שלא הוציאו יותר בנים מבנות.

ועוד משהו מעצבן בשינה זה שבהתחלה היה מחסור במזרונים ועד שאני השגתי לעצמי מזרון מסכן אחד היו כמה בנות חוצפניות שישנו על 2 ו-3 מזרונים ואפילו ראיתי כמה עם 5! ושלא נדבר על הבנים...

יום ב'- התעוררתי ב-6 בבוקר וישנתי די בכניסה למאהל שלנו אז כשהתעוררתי ראיתי בנים נכנסים ויוצאים מהאוהל שלנו.

אחרי זה הייתה ארוחת בוקר והכנו סנדביצ'ים לצהריים ואחרי זה יצאנו שוב עם האוטובוסים...

ישיבה באוטובוס: עם ליאור.

נסענו והיינו בקבר של פולה ודוד בן גוריון ועשו לנו שם טקס נחמד.

היה שם נוף מדהים!

לאחר מכן נסענו כמה דקות באוטובוס והגענו לאיזור מדברי אחר. ממש חולות על גבי חולות וסלעים.

התחלנו ללכת במסלול.

הלכנו, הלכנו, קצת עצרנו מדי פעם והלכנו. במשך משהו כמו 5 שעות! @#$%

באחת העצירות כשעמדנו מסביב לשלולית שהייתה בעצם שארית משיטפון:

ציטוט אחד מהקורעים שהיו בטיול!

ק': "יואווו המורה ד' מה זה חמודה..."

[ק' היא לא בדיוק הכי רזה... אבל כל היום עם בגדים צמודים ומייק אפ.]

ב' המורה לשל"ח: "למה מה היא נתנה לך לאכול?!"

XDDDDDDD

למורה לשל"ח זה יצא קצת מההקשר אבל יצא כל-כך מצחיק ככה שכל מי ששמע את ז התחיל לצחוק כולל שתיהן!

לאחר מכן הגענו למסלול חדש, נראה לי זה היה בעין עבדת או משהו כזה שזה היה פשוט מדרגות, מדרגות ומדרגות וזה לקח לא מעט זמן יחסית אבל רק בגלל שהיה שם עמוס והיו שם הרבה אנשים אז ההתקדמות הייתה  איטית אבל היה כיף.

לאחר מכן בגלל שהתנהגו יפה, עצרו לנו באיזה מרכז ויכולנו לקנות דברים. כאילו, קנינו אוכל.

אחרי זה חזרנו למאהל. ונחשו מה?! הגענו ראשונים! [אז מה אם 2 דקות אחרי באו עוד אוטובוסים?!]

התארגנו והכל ובשבע וחצי היינו כבר בארוחת הערב וב-8 וחצי היינו בפעילות הערב השנייה שהייתה פעילות של המש"צים שהייתה ממש נחמדה! ובחלקה גם מצחיקה.

אני זוכרת חלק מהם. באחת, היינו צריכים להתחפש. בשנייה, להצחיק את ד' המורה לשל"ח. בשלישית, לכתוב סוג של חמשיר אבל לא היה לנו ממש זמן לעבוד עליו אז הוא יצא קצת עלוב:

"לטיול יצאנו

את ב' [המורה לשל"ח] מצאנו

ויחד קפצנו למערה

...  [לא זוכרת את השורה הזאת]

ואת א' [ילד מהכיתה] מרחנו".

[בלילה במאהל של הבנים הם מרחו אחד את השני במשחות שנים אז... אתם מבינים למה.]

היו עוד כמה פעילויות שאני לא זוכרת ובסוף הגענו למקום שני. נחמד.

יום ג'- התעוררתח ב-6 וחצי. התעוררות מוזרה ובלתי רגילה:

אני ישנתי לי ופתאום תוך כדי שאני חולמת אני שומעת את א' ובמיוחד את ש' המורים לשל"ח מדברים אלינו וברקע יש מנגינה רגועה כזו ואז איכשהו התעוררתי (או שכבר הייתי ערה) וראיתי את א' וש' עומדים בפתח האוהל שלנו עם משהו שנראה כמו איזה טייפ או רדיו מדברים אלינו.

עד היום אני לא יודעת אם הם נכנסו לחלום שלי או שסתם דמיינתי אבל מה שבטוח הם היו בפתח האוהל שלנו עם המוזיקה הזאת! אפילו שאלתי אחרים!

כמו ביום הקודם הלכנו לאכול ארוחת בוקר והכנו סנדביצ'ים לצהריים ניקינו את האוהלים, ארזנו ובדקנו שלא שכחנו כלום ויצאנו ממשית באוטובוסים.

ישיבה באוטובוס: עם אביגיל.

נסענו למכתש הגדול. ועכשיו קצת לידע כללי: המכתש הגדול הוא לא המכתש הכי גדול בארץ, המכתש הכי גדול בארץ זה מכתש רמון. ויש גם את המכתש הקטן. בקיצור 3 מכתשים יש בארץ ישראל.

אני לא יודעת עד עכשיו איפה בדיוק המכתש היה!

היה באזור המדברי שהיינו בו הרבה סלעים, סלעים וחולות.

אז התחלנו את המסלול וזאת הייתה עלייה מאוד קשה, גדולה ומעייפת ובכלל היה מאוד חם באותו היום אז בכלל היה קשה.

אני בכלל לא בטוחה אם זה מסלול לכיתות ח'.

בקיצור היה לי ממש קשה ועצרתי לנוח מדי פעם וכשהגענו למעלה... נחתי והסתכלתי על הנוף המדהים.

עשינו מעגל אחים ולימדו אותנו את המשחק\שיר ווטאבר מה שזה לא יהיה עם הגמוס.

לאחר מכן התחלנו בירידה שהייתה יותר כיפית מהעלייה שהייתה מאוד קשה.

כשסיימנו את המסלול עשינו עצירה נוספת ומשם נסענו לכיוון אשדוד אל הדיונה הגדולה באשדוד. הדיונה הגדולה באשדוד זה פשוט הרים של חולות! חול ועוד חול.

התחלנו לתפס על הר החול עד שהגענו להר חול נוסף שתיפסנו עליו.

כשהגענו למעלה התיישבנו שם (ליאור, אביגיל, בת-חן ואני) והתחלנו לשפוך חול על ליאור עד שכל הרגליים שלה היו בתוך החול.

אה, והמאבטח הרים אותי (אני לא יודעת איך הוא הצליח!) ורצה לזרוק אותי מהמדרון!

אני רציתי כבר להתחיל להתגלגל במדרון החול כמו הרבה ילדים אחרים מהשכבה אז הצטרפתי לכמה חברות אחרות וביחד רצנו במדרון של החולות וזה היה ממש כיף! @#$%

עשיתי את זה כמה פעמים ואחרי זה קראו לכל השכבה למטה ועשינו מעגל אחים.

כשיצאנו משם בדרך חזרה הביתה אחד האוטובוסים נתקע כי הוא שקע בחול או משהו כזה ונשאר עוד אוטובוס אחד או שניים שנתקעו גם בגללו שבסוף יצאו אך האוטובוס ששקע בחול שוחרר הרבה אחרינו עד שהביאו להם גרר\אוטובוס אחר.

בעצירה באחת האלוניות רציתי לקנות משהו והכסף היה באחד הכיסים של המכנס שלי אך הריצ'רץ' שלו נפל או משהו כזה ולא הצלחתי לפתוח את הכיס. חברות ניסו לעזור לי וניסו לפתוח אותו משהו כמו שני שליש מההפסקה שלנו עד שהיינו צריכים לעלות לאוטובוס.

ב' המורה לשל"ח שלנו עברה לידינו וראתה את הבעיה שלי ובחצי דקה הצליחה לפתוח את זה! @#$%

זה היה כל-כך הלם בשבילנו! כאילו, כל-כך הרבה זמן ניסינו לפתוח את זה והיא הצליחה לפתוח את זה בשניות!

אחרי זה באוטובוס הייתה אווירה מאוד נחמדה.

יש את משחק\שיר: "הנה _______ (שם של מי שמסתובב בתוך המעגל באותה הפעם) על הסוס הוא\היא יפה כמו גמוס..."

אז אני שיניתי את זה ל: "הנה מ' על הסוס הוא יפה כמו אוטובוס!" XDDDD

"אה, כבר אין סוס..." XDDD

האוטובוס עצר ברחבת הספרייה בסביבות 8 וחצי בערב וכנראה שהאוטובוס שלנו היה הראשון.

וד"א האוטובוס ההוא שנתקע ושקע בחול משהו כזה, שמעתי שהוא הגיעו רק ב-11. איזה מסכנים.

אבל היה יום חופש ביום שלאחר הטיול!

אז עוד כמה משפטים ונקודות לסיום, לסיכום ולציטוט:

• היה מדהים, כיף, מדהים וכיף!!!!
  • היו הרבה ילדים שהם בדרך כלל לא נחמדים אלייך או בכלל שפתאם עזרו במסלולים והייתה הרגשה ממש נחמדה והיה מאוד כיף שזה ככה.
  • בשירותים והמקלחות היה צפיפות אוכלוסין גבוהה מאוד. במיוחד אצל הבנות! XD
  • בעצם, אני לא יודעת מה עדיף- לישון באוהל של הבנים או של הבנות? מצד אחד, אצל הבנות זה משהו כמו 100 בנות באוהל אחד צפוף מאוד ככה שבטח לט יהיה רגוע אבל לעומת זאת באוהל של הבנים היה יחסית מרווח אך בלילה הם מרחו אחד את השני במשחות שיניים אז זה גם לא נחמד במיוחד. בעצם זאת אמורה להיות שאלה אחרת- צריך לשאול מה עדיף או מה יותר גרוע?!
  • משפט של אחת הבנות, "מאוד חכם". אל תתדאגו, זה לא: "אם תאכלי - תהיי רעבה ואז תרצי לאכול. אם לא תאכלי - לא תהיי רעבה." XDDDDD
  • חשבנו שאיבדנו את תינוקי! XD הוא היה אצל בת-חן רוב הזמן אבל היא אמרה שהיא נתנה אותו לאביגיל. כמה ימים אחרי שחזרנו מהטיול אביגיל מצאה אותו אצלה. בת-חן כבר עשתה מודעת אבל ביחד עם ליאור ואיתי. חלקים מהמודעה: "2004-2008 מת בגיל 13". XDD ועל זה אני הוספתי ש"הוא נעלם בזמן טיול הבר-מצווה שלו".
  • אני עדיין לא הבנתי מה הקטע של אנשים מ"מנה חמה"?! אותי זה דוחה! אבל בטיול היה כאלה בכמויות... כאילו שלא היה במקום שישנו בו אוכל וכאילו שלא היה לנו חטיפים. וזה בכלל לא טעים לדעתי. נו טובף יש דברים שקשה להבין.

ומשפט לסיום:

היה מדהים וכיף וזה אפילו גרם ליותר גיבוש בינינו. זה היה טיול מדהים וטוב והמסע הזה היה מהנה במיוחד. אני מקווה שאהנה בצורה כזו גם בטיולים הבאים שלי.

ועכשיו לתמונות:

להסבר תעבירו את העכבר למשך כמה שניות על התמונה.

אביגיל, שנהב, ליאור ואני [יום א] תינוקי! נוף [יום א] תקרה באחת המערות [יום א] נוף מדברי [יום ב] עוד מדבר [יום ב] ועוד מדבר [יום ב] העלייה במדרגות [יום ב]  מתוך הפעילות של המש"צים [יום ב]

אני בתמונה מפחידה בפעילות מש"צים [יום ב] הגמלים בממשית חברות מנסות לעזור לי עם הריצרץ

קרדיט לבת-חן על התמונות!

אז זהו, סיימתי. :)

נכתב על ידי , 15/3/2008 17:30   בקטגוריות מסע של"ח
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט