לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בלוגהה


...Wiggle your toe


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2019    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: .... לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

Do one thing every day that scares you


בשנים עברו, הייתי נוהגת לכתוב החלטות לשנה החדשה. איכשהו, זה תמיד יצא בחברת חברה נוספת או בן זוג, כאשר לאחר כמה משקאות אלכוהוליים, הייתי חוצה לשתיים קבלה או משיגה מפית ושני עטים וכל אחד מאיתנו היה כותב מספר החלטות לשנה האזרחית שמגיעה לה. את הנייר הייתי מקפלת ושומרת שנה שלמה, ובשנה שלאחר מכן הייתי פוגשת את אותה החברה או פיץ, סוקרים את היעדים שנכתבו בכתב שיכור ובוחנים  בגילוי לב כמה מהם התממשו, אם חשנו מספיק בנח היינו גם משתפים את התוכן הכתוב. 
עם הזמן הנוסח השתנה מעט, לדוגמה, הוחלט שלפחות אחד מהסעיפים צריך להיות משהו פחות סטנדרטי ויותר שאפתני.

אתמול לא יצאתי עם אף אחד. פיץ בחו"ל, וחברות אחרות מרוששות, הריוניות, עובדות למחרת או סתם לא בעניין. בתחילה חשבתי לצאת בכל זאת לאחד הפאבים המקומיים, אבל החלטתי שלא מתחשק לי לשתות לבד. 
על עניין ה"מפית" איכשהו לא ויתרתי, אלא שהפעם זו הוחלפה בפנקס רשימות של אופיס ובשינוי אחד מהותי נוסף - הרשימה מתוכננת להיות גלויה לפני כל הזמן.
הפעם לא מדובר במשאלת לב, שבעוד שנים עשר חודשים אבחן אם מזלי שפר עלי והיא אכן התממשה,  הפעם מדובר בתוכנית פעולה, משהו שאפשר לחזור אליו, לסמן יעדים שבוצעו ולערוך בהתאם להתקדמות.

כמו שאתם מבינים, זה עניין בסיסי מאוד. לא עוד להיות פסיבית, אלא לתכנן ולבצע. לא לדחות דברים שידוע לי שמוכרחים להעשות, כי ההתמהמהות רק גורמת לי לשקוע עוד ועוד בתוך מחשבות, לתהות האם צריך וכדאי ויוצרות מתח ותחושת "אני לא מספיקה כלום" או "לא מצליחה כלום" מיותרות.
פשוט לקפוץ למים, במקום לעמוד על המקפצה ולתהות עד כמה הם קרים.



אתמול פיץ ואני סיימנו את השנה בחיוך והתרגשות כאשר סופסוף הזמנו כרטיסי טיסה לטיול הארוך שתכננו למזרח. כעת, כאשר מדובר בעובדה מוגמרת, עשיתי צעד נוסף כאשר התקשרתי למרפאת מטיילים והקדמתי את התאריך לחיסונים למחר.
במקור, קבעתי תאריך לעשירי לחודש בבית החולים הקרוב, אך מאחר ואני יודעת כמעט בודאות שאצטרך להגיע להשלמה בעוד כמה שבועות ויש לי גם את הטיול לארה"ב באמצע שיגביל אותי מבחינת תאריכים פנוים, העדפתי לסיים עם זה כמה שיותר מהר.

אם הייתם שואלים אותי עד לא מזמן, הייתי אומרת לכם שאני מתעבת חיסונים. אני ממש ממש ממש שונאת אותם, הם מלחיצים אותי וגורמים לי לבכות בהיסטריה כמו ילדה קטנה.
אבל קראתי ספר לא מזמן שמציע לעדן את אוצר המילים וטוען שזה עוזר לרכך גם את הרגשות. "מחשבה יוצרת מציאות" - הגרסה הורבאלית.
ולכן, בהשראת הספר, אומר שחיסונים גורמים לי להרגיש לא בנח ומעלים בי חשש. ועם כל האי נעימות שבעניין, אני די בטוחה שמחלות אקזוטיות הן גרועות הרבה יותר.
אני מנסה לעשות כל מה שאני יכולה על מנת להפוך את החוויה לכמה שפחות מלחיצה. בעצת דוקטור גוגל רכשתי שלשום שפופרת של משחת Emla אותה אני מתכננת למרוח בנדיבות על הזרוע, ולהדק עם נילון נצמד כשעתיים לפני הדקירה. בנוסף, איישם כל מה שלמדתי בתקופת הראקוטן, אי אז בתחילת 2013, כאשר נדרשתי לבצע בדיקת דם אחת לחודש- להגיע עם מוזיקה חזקה וקופצנית באוזניות (השיר הרשמי של בדיקות הדם הוא זה, השאפל בחר בשיר עם שם סמלי מאוד), לא להסתכל ולבקש שמישהו יחזיק לי את היד.

לחיי שנה חדשה ופעילה, שנה של התגברות על מכשולים ופחדים ושנזכה לסמן וי על כל יעד שנציב לעצמנו.

עדכון:

הטרחתי את עצמי עד נתניה בתחבורה הציבורית הישראלית המקרטעת ובשעות הפקקים ועם זרוע מנוילנת ואיחרתי בכחצי שעה, ועדייו, איכשהו התור התקדם לאט יותר מקו 605 של מטרופולין.

כשהמתנתי בתור ניסיתי להרגיע את עצמי עם סמול טוק בקול שבור ומפוחד עם בחור סטלן למראה שקלירלי מתכונן לטיול של אחרי צבא אבל קצב לבי הואץ בצורה ניכרת עד כדי כך שמד הדופק בשעון שלי צבע את הגרף בצהוב ואדום כי חשב שאני עוסקת בפעילות ספורט נמרצת.



הרופאה פסקה - 4 דקירות היום אחת נוספת בעוד חודש ושלישית ביולי, ואז גם צהבת A יתפוס לכל החיים. התחלתי לדמוע, בדרום אמריקה קיבלתי רק שתיים, אבל חוץ מקדחת מח יפנית שידעתי שאקבל, הפעם , צהבת וטיפוס הבטן פוצלו לשתי זריקות שונות והיא החליטה לפרגן לי גם בטטנוס על הדרך. 

הלכתי לשירותים והתקשרתי לפיץ לעדכן אותו שהוא כנראה נוסע לבד.

הוא הצליח להרגיע אותי קצת ושיחה מטופשת של שתי ילדות בשירותים הצליחה להצחיק אותי ("נו תצאי כבררר!" "רגע, אני מנגבתתת!' "למה את אומרת את זהה?? יש פה עוד אנשים!" "כי שאלתת!").

אז ביקשתי מהבחורה החביבה מעבר לדלפק שתבוא להחזיק לי את היד והיא נענתה ברצון ודיברה איתי על כל מיני דברים בנסיון להרחיק את מחשבתי מהעומד להתרחש.

האחות הייתה נחמדה וזריזה והמשחה הרדימה לי לגמרי את הזרוע וגם כן סייעה מאוד.

החלק הראשון של הסיוט מאחורי, יש לי תחושה שהפעם הבאה תהיה מעט פחות טראומטית.



וגם - כאן
נכתב על ידי , 1/1/2019 19:13   בקטגוריות עם זה אני נאלצת להתמודד...  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גהה ב-30/1/2019 09:07
 



משהו בחיי עומד להשתנות


שישי לילה, בחוץ גשום ואפרורי, ולנו מצפה משמרת עמוסה.
המנהל שלי לא מרוצה ממשהו שהגשתי לו אתמול. הפורמט לא היה לרוחו והוא ניסה להסביר מה הוא מבקש והוא המשיל עוד משל, ועוד אחד, ודיבר ודיבר ודיבר...
המנהלים רוצים להוכיח למנהלים היותר גבוהים שאנחנו זקוקים לכח אדם נוסף ולשם כך התבקשנו לכתוב את כל המשימות שאנחנו מבצעים במהלך המשמרת ואת פרק הזמן הנדרש, ובנוסף טבלה של מטלות שצריכות להעשות ושלא הספקנו. המטרה היא להראות שאנחנו לא מתמודדים עם כמות המשימות ושרבות מהן לא מקודמות.
כולם מתוסכלים ומרגישים כאלו מחפשים לבדוק כמה הם עובדים. אחרים כועסים שלא מאמינים לנו שאנחנו אומרים שחסר כח אדם. מה, אתם חושבים שאנחנו משקרים?
ואז אני נתקלת בפוסט.
מישהי שהייתה מדריכת הסלסה שלי בעבר שעשתה ועושה לא מעט כסף דרך האינטרנט ושסיכמה את השנה.
כל המדינות שבילתה בהן, כל הקורסים שלמדה, חוויות, ריקודים, לימוד עצמי, הפגנות, פסטיבלים, מדיטציה וכו'
ומשהו אצלי נצבט.
החיוך המשוחרר שלה, 
כל הדברים שלמדה וחוותה- ואולי לא לכולם אני מתחברת, אבל היכולת שלה להקדיש להם זמן מעוררת קנאה.
לקחת זמן כדי לחקור ללמוד דברים שמעניינים אותי באמת בלי לראות איך זה מסתדר לי עם המשמרות? הלוואי עלי. 
להקדיש זמן לרצונות של עצמי? הלוואי עלי.
לטייל בין מדינות בלי לחשב לאחור מתי נגמר החופש? הלוואי עלי. 
להתבודד במקום מרוחק כדי לעשות סדר בראש? הלוואי עלי. 
וזה גורם לי לתהות -
למה אני פה? האם אני במקום הנכון?
איך זה יתכן שהיא יכולה לטייל, להאזין לעצמה, לחיות את חיה כפי שהיא רואה לנכון בעוד שאני במעגל של-
לעבוד כדי לממן שכ"ד לדירה שאני לא מאוד נהנת בה שבה אני נחה מעט ומאלחשת לגמרי את החשיבה והרגשות שלי בעזרת אינטרנט ושטויות עד ליום שבו אני חוזרת לעבוד?
משהו כאן מרגיש לי לא נכון. משהו מוכרח להשתנות.
 
וגם - כאן

נכתב על ידי , 29/12/2018 03:15   בקטגוריות להקיא אל הדף, עם זה אני נאלצת להתמודד...  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 35




קוראים אותי
38,344
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , מתוסבכים , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לגהה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על גהה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)