לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

החיים זה לא פיקניק


מלאכים לא נופלים מהשמים וחברים יש רק באגד

Avatarכינוי:  אנג'י

בת: 16



מצב רוח כרגע:


הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: 2008. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

פוסט אחרון ל-2008


הנה הוא הגיע, היום האחרון לשנת 2008. דווקא סמפטתי את 2008. הייתה שנה נחמדה כזאת.היו בה גם אולימפיאדה וגם בחירות בארה"ב
וגם בחירות עירוניות. לקראת הסוף, כש-2009 החלה לנשוף בעורפה, היא התחילה לפשל ותקעה לנו מפקד אוכלוסין, משבר כלכלי קשה,
פיגוע נוראי בהודו, קסאמים באזורים שלא חשבתי שיגיעו לחדשות, מבצע עם שם מטופש ודילמה שסופי הייתה מעריכה: ביבי, ציפי או אהוד.
לכבוד היום האחרון בשנה רציתי מאוד לכתוב פוסט מסכם. משהו חגיגי שיאה למעמד. כמה שורות שיסכמו את פועלי בשנה החולפת או יהוו אמירה מסכמת, אלגנטית ומתוחכמת שנועלת את 2008, אבל לא עלו לי לראש רעיונות קונקרטיים.
חשבתי לסכם את השנה שהייתה בטלוויזיה, אבל לא היה לי כוח להתעמק בזה. שקלתי לסכם את פועלי בבלוג בשנה החולפת, אבל זה נושא
שיותר יתאים כשהבלוג שלי יהיה בן שנה. עברה במוחי מחשבה לעשות כמו דאלי ולתת לקוראים לשאול אותי שאלות, אבל אני מניחה שאת הדברים שיעניינו את הקוראים פה לא ארצה לחשוף, ככה שגם זה ירד.
אז אין לי סיכום לשנת 2008, אבל ברוח סוף השנה הפוסט האחרון שלי לשנה זו יעסוק בסוף ובפרידה ובסיום תקופה.
כתבתי בעבר על כך שאחותי והחבר שלה עברו לגור איתי בדירה של ההורים (שחיים בחו"ל). הרבה חששות ליוו את המעבר ובסופו של דבר,
כמו תמיד בחיים, זה לא היה מצב של שחור-לבן אלא כתם אמורפי של אפרפרות. לפעמים היה כיף ונהניתי מהחברה שלהם ובפעמים אחרות
הרגשתי שלוחץ לי וחסרים לי פרטיות ושקט.
בכל אופן, לפני שבועיים וחצי, ארבעה וחצי חודשים אחרי המעבר, ירון עשה דבר מפתיע שלא מסתדר לי בכלל עם איך שהכרתי אותו:
הוא נפרד מאחותי ועזב את הבית. ברור שלאחותי קשה עשרות מונים יותר, אבל גיליתי שגם לי הוא חסר לפעמים. מצד אחד אני מרגישה הקלה
מכך שחזרה אליי הפרטיות ומצד שני, לפעמים הוא חסר לי בנוף. בכל זאת הכרתי אותו יותר משלוש שנים.
אז הלילה לא יהיו חגיגות ולא נשיקות בחצות, אבל מחר תתחיל שנה חדשה ומותר לקוות שהיא תאיר לנו פנים ושיקרו לנו במהלכה דברים טובים.
אחרי הכול, תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר. 

נכתב על ידי אנג'י , 31/12/2008 15:48   בקטגוריות חגים ומועדים, משפחה, 2008  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רב-ערוצית ב-3/1/2009 17:07
 



על חג המולד וחנוכה


שורשיו של חג המולד עתיקים בהרבה משנת 0 המיוחסת ללידת ישו. באלף השני לפני הספירה שהתה השמש בקבוצת גדי ביום הקצר בשנה.
כיום יום זה מצוין לפי הלוח הגרגוריאני ב-21.12, אך בעבר צוין היום הקצר בשנה ב-25.12. ביום זה, שמכונה היפוך החורף, נמצאת השמש
במצבה "החלש" ביותר: היא מאירה במשך מספר השעות המועט ביותר. מיום זה והלאה נראה שהשמש מתחזקת וכובשת חזרה את מקומה בשמים. שעות האפלה מתקצרות ושעות האור מתארכות.  האנשים שחיו באותם ימים היו תלויים מאוד בשמש. היא האירה להם, חיממה אותם, הראתה להם את השעה והצמיחה את יבוליהם.  לא פלא שבתרבויות רבות סגדו לשמש. ביום היפוך החורף היה נהוג לציין את התאוששותה של השמש ואת התגברותה על השפל  שהייתה נתונה בו  בחגיגות והילולות.
זהו המקור לחגיגות הסטורנליה של הרומאים הקדמונים, שכן סטורן, אל החקלאות הרומי, זוהה עם קבוצת גדי. חגיגות הסטורנליה החלו ב-17.12, נמשכו שבעה ימים, והסתיימו ביום היפוך החורף. בחג זה החליפו הרומאים מתנות והיה נהוג היפוך תפקידים בין האדונים לעבדים. הרומאים ראו בלידה מחדש של השמש את תחילת השנה החדשה. באופן מסורתי התחילה השנה החדשה באביב (החודש העברי הראשון,  למשל, הוא ניסן),
אך יוליוס קיסר ביסס את הלוח שלו על שנה שמתחילה בינואר, עם לידת השמש.
כשהנצרות החלה להתפשט התעורר רצון להעלים את המנהגים הפגאניים ולהחיל במקומם מנהגים נוצריים. במקום להילחם מלחמה אבודה בפולחנים הפגאניים המושרשים לקחו את החגיגות הנהוגות והמוכרות, יצקו אליהן תוכן נוצרי, וקראו לחג בשם חדש. כמו שאפשר לראות, המאפיין החשוב של החג, המתנות, נשמר בקנאות עד עצם היום הזה. וסביר שאורות חג המולד מסמלים את התחזקות השמש ואת ניצחון האור על החושך.
ופה המקום להזכיר את חנוכה, שגם הוא עוסק בניצחון האור על החושך וחל ממש באותה תקופה. ייתכן שגם מקורו של חג החנוכה באותם פסטיבלים קדומים וכי המועד שלו, בסמיכות לסטורנליה, אינו מקרי. יש הרואים בשמונת הנרות שמדליקים בימי החג סמל לכדור הארץ,  חמשת כוכבי הלכת שהיו מוכרים עד המאה ה-18 ושני המאורות: השמש והירח. המקור לחגים רבים הוא בטבע, ובהמשך נוצקות לחג משמעויות סמליות נוספות.
אז כשתדליקו חנוכייה ותשירו "באנו חושך לגרש" ו"סורה חושך" זכרו גם את השמש ואת הימים שמתחילים להתארך ממש עכשיו.


בכתיבתי נעזרתי ב"אנציקלופדיה של קבוצות הכוכבים" מאת ד"ר יגאל פת-אל, באתר של גילי חסקין ובוויקיפדיה.

נכתב על ידי אנג'י , 24/12/2008 12:51   בקטגוריות חגים ומועדים, 2008  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של No-Angel ב-26/12/2008 11:06
 



פרידה מהאח הגדול


כל דבר טוב מגיע לסופו ולא להאמין, אבל מחר מקיץ הקץ על תוכנית הריאליטי האח הגדול. במשך יותר ממאה ימים עקבנו כולנו
ברמה זו או אחרת של עניין אחר הדגים האנושיים שבאקווריום הטלוויזיוני שלנו ודסקסנו, ניתחנו ופירשנו – בבית, בעבודה,
ליד המיחם, מאחורי הקולר, מתחת לערימות כביסה, על כוס קפה, עם חברים, במכולת, בתור בקופת חולים – את קורותיהם.
הניסוי נגמר, ערוץ 20 יתרוקן מיושביו והדגים, השורדים והמודחים, (תקראו טוב: יש פה תרתי משמע) יחזרו לחייהם.
אבל מה איתנו? האם מישהו בערוץ 2 חשב על האזרח הקטן ועל ייסורי הגמילה שלו? על מה נדבר עכשיו בעבודה
כשנלך להכין קפה, בארוחות ערב משפחתיות או סתם בדרך לפח הזבל הבנייני עם שכן אקראי?

כדי להקל עליכם, קוראיי המסורים, את הפרידה הכנתי לכם הצעות לנושאי שיחה חלופיים:
הבחירות בפברואר: הזדמנות נהדרת לחזור ולהתווכח מי יחלק את ירושלים ומי יהרוס את הכלכלה.
זכרו: הפעם לא בוחרים את מי להדיח אלא מי המרוויח.

המצב הכלכלי. ההאטה במשק, קריסת הבורסות, הפנסיה שנמחקת, המיתון, הפיטורים ההמוניים.
זה שלא נכשלנו במשימה השבועית לא אומר שאנחנו מסתדרים עם התקציב.

ספאם. גם לכם יש הרבה פחות דואר זבל בתיבה מאז כניסת חוק הספאם לתוקף?
מעודד לראות שהמפרסמים, לפחות כרגע, מתנהגים בהתאם.

נינט. אם היא לא עשתה תסרוקת חדשה בשבוע שעבר, סביר להניח שתעשה בשבוע הבא.
אני בעד קארה שפרה.

מזג האוויר. מה יהיה עם החורף הזה?  למה לא יורד גשם? מחכה לנו עוד שנת בצורת?
אולי ישדרו לנו במקום את הבחורה המתקלפת את התשדיר של הדיירים.

גלעד שליט. דיירי האח הגדול יצאו מההסגר שבחרו לעצמם, אבל גלעד כלוא כבר למעלה מ-900 ימים ומנותק ממשפחתו.

ואם כל זה לא עוזר, תנשמו עמוק ותחכו קצת. בעוד כעשרה ימים עולה הישרדות.
אמנם לא תוכלו לסמס למועמד החביב עליכם, אבל לדגים תהיה תפאורה מעניינת יותר והם ילבשו פחות.
 

נכתב על ידי אנג'י , 15/12/2008 20:32   בקטגוריות הומור, טלוויזיה, הנושא החם, 2008  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Quicksand ב-21/12/2008 22:53
 



שבע עובדות


 דאלי הודיע לי שהוא כולל אותי במשחק וכמובן שלא יכולתי לעמוד בפיתוי לכתוב פוסט ולהעתיק מדאלי את העיצוב.

אלה החוקים:

1. לשים לינק לבלוג של מי שתייג אותי ולפרט את חוקי המשחק.

2. לשתף את הקוראים ב- 7 עובדות על עצמי.

3. לתייג 7 בלוגרים אחרים עם לינק לבלוגים שלהם.

4. להודיע לבלוגרים האלה על התיוג, בהשארת תגובה בבלוג שלהם.

הבלוגרים שבחרתי למשימה הם: אוברמנטש,  דג מוזר, חסר מעשסילי, סנון, עדי בעולם ורב ערוצית.
(הקריטריונים לבחירה היו: בלוגרים לא דתיים {כי אולי לא ירצו שאפנה אליהם בשבת}, שמכירים את הבלוג שלי,
אבל אני לא יודעת הרבה עליהם, שהבלוג שלהם לא פרטי, שלא כתבו שהם בהפסקה מכתיבה ושדאלי לא פנה אליהם לפניי ).

 

 ***

 

נולדתי ב-9.11. מיד לאחר קריסת מגדלי התאומים, ב-11.9, התחלתי לקרוא ליום ההולדת ניין אילבן הפרטי שלי, שכן בניגוד לאנשים שחוגגים
את יום ההולדת, אני מתחבאת בפינה ומתבאסת שהזדקנתי בעוד שנה. חוץ מזה, אחותי מלגלגת עליי, אבל אני חושבת שנולדתי בתאריך קוסמי
בעל משמעות. תראו כמה דברים דרמטיים קרו ביום הזה:

נפוליאון בונפרטה תפס את השלטון (1799), ג'ק המרטש רצח את הקורבן האחרון שלו (1888), הרייך השני נפל והוקמה רפובליקת ויימאר (1918), נכשל הפוטש במרתף הבירה (1923), ליל הבדולח (1938), נפילת חומת ברלין (1989). קמבודיה זכתה בעצמאות (1953), בריאן אפשטיין נפגש לראשונה עם ארבעה בחורים אלמונים שקראו לעצמם הביטלס (1961), ג'ון לנון הכיר בתערוכה את יוקו אונו (1966).  
האם יש לי סיבה לא לחשוב שגם לבואי לעולם יש חשיבות עולמית?

 

כבר בגיל 9 ידעתי להכין בלינצ'ס. הייתי מכינה את התערובת ומטגנת אותם אחד-אחד בסבלנות, וחוץ מהראשון הניסיוני הם לא היו נקרעים לי.

 

אף פעם לא התעלפתי, לא נשברו לי עצמות ולא שמו לי גבס. כילדה התבאסתי מזה כי נראה לי מאוד רומנטי להיות עם החבישה הלבנה
והשרוך הזה על הצוואר שהיד נתונה בתוכו ושכל הילדים באים ומציירים, היום אני יודעת שזה מגרד נורא ושלא הפסדתי כלום.
פלטה לשיניים דווקא כן הייתה לי, אגב, והיו בנות שקינאו בי על כך כי זה נראה להן מאוד מהנה מסיבה כלשהי.

 

בכיתה ז' זכיתי בתואר בעלת העיניים היפות ביותר.  שנים הייתי מתוסכלת מכך שלשני אחיי יש עיניים כחולות ורק אני נדפקתי עם ירוקות.
אבל יום אחד קראתי על התפלגות צבעי העיניים בעולם ומתברר שעיניים ירוקות יש רק לשני אחוזים מאוכלוסיית העולם. מאותו יום חשתי מיוחדת.

 

ערב אחד החלטתי להתמסטל קלות. הבעיה היא שאני לא מעשנת ולא יודעת לקחת לריאות. הפתרון היה שכתשו לי את החומר החום,
ערבבו באקטימל ושתיתי את זה מהר כדי לא להרגיש את הגושים. כעבור שעה בהיתי בפליאה נפעמת בצבעים עזים שריצדו בטלוויזיה.

 

פלפל שחור גורם לי להתעטש. תמיד. גם אם אתרחק ממושא התיבול ואעצור את הנשימה, בסופו של דבר אצטרך לנשום
וחלקיקי הפלפל השחור ימצאו את דרכם לריריות שלי, מה שיסתיים בקונצרט של עיטושים מרובים.

 

חייבת אני להתקלח כל יום, וסמוך למועד ההליכה לישון. לעולם לא אבין אנשים שמסוגלים ללכת לישון עם הזיעה מכל היום,
גם אם לא עשו שום פעילות גופנית כל היום ולא הזיעו בכלל כי מינוס 8 מעלות בחוץ.

נכתב על ידי אנג'י , 12/12/2008 18:40   בקטגוריות הנושא החם, 2008  
79 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנג'י ב-28/5/2010 15:29
 




דפים:  
101,160
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , הומור וסאטירה , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאנג'י אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אנג'י ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)