לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האסקפיזם הפוסט- מודרני



Avatarכינוי:  Kookoorikoo

בת: 35





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2008

אשת קרח


הקטע הזה נכתב בהשראתה של תמונה מדהימה שלצערי, אני לא מצליחה למצוא כרגע, אבל אם אמצא אותה, אעלה אותה.


אשת קרח:

 

אשת קרח, את קפואה לרגשות.

מתהלכת בעולמך הקפוא, יער עד של שלג.

את כמהה לחום, עיניך תרות אחר אותה שמש במרומים, ואת תמיד תוהה איך יכול להיות שהיא כל כך גדולה, ואת אינך רואה אותה.

את קפואה מבפנים, פסל קרח מעוצב יפה, חלול.

את זקוקה לעזרה, אך לעולם לא תודי בכך.

את רוצה לבעור, להרגיש את ההתלהבות, החום.

הקור והאיפוק כבר מאסו עליך. ואת עליהם.

את משוטטת, עבודה, מחפשת בין פתיתי השלג, מקור קטן של חום, של נחמה. אבל את אשת קרח.

ואף אחד לא רוצה אישה קפואה.

נכתב על ידי Kookoorikoo , 30/4/2008 21:59   בקטגוריות סיפורים קצרים, כתיבה יוצרת, סיפרותי  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מר כוהן


אז את הסיפור הקצר הזה כתבתי לפני די הרבה זמן, ואני לא לגמרי בטוחה לגביו. יש איזשהו רעיון שאני מנסה להעביר בסיפור הזה, אבל אני לא בטוחה אם הוא עובר שהסיפור יוצר משעמם וחסר פואנטה. בכל מקרה, דעתכם הכנה תתקבל בברכה אפילו יותר מבדרך כלל, ובבקשה, גם אם אין לכם משהו טוב להגיד, אני אשמח לשמוע.

 


מר כוהן

 

 

מר כוהן הרים פיסת נייר מהרצפה בשפתיים קמוצות. הוא הביט סביבו בעיניים מצומצמות בחיפוש אחר האשם שהעז להפר את שלוות הניקיון במשרד, גורם לכמה גיחוכים לפלוט מפיותיהם של כמה מן העובדים. עיניו של מר כוהן הצטמצמו עוד יותר והוא המשיך בדרכו למשרדו האישי, סוגר את הדלת בחוזקה מאחוריו. הוא ישב בכיסאו ללא ניע למספר שניות, אוזניו דרוכות לכל משמע צחוק מבחוץ, עד שהסיק שהכול שקט כרגיל והתרווח אחורנית בחיוך מרוצה.

מזכירתו החדשה של מר כוהן, אניה- השלישית השבוע- נכנסה למשרדו, והוא קמץ את שפתיו לנוכח חצאיתה הקצרה. אניה הגישה לו את לוח הזמנים היומי בדף נקי ומסודר לצד הדואר היומי וספל קפה שחור חזק. היא התרחקה משולחנו בחיוך מלא חששות. "בוקר טוב, מר כוהן."

מר כוהן הנהן בחדות ופנה להביט בלוח הזמנים שלו, אניה מיהרה החוצה, והוא החליט שעליו לפטר אותה, החצאית שלה הייתה קצרה מידי בכדי לעמוד בתקנות.

מר כוהן עבר על לוח הזמנים שלו בזמן ששתה את כוס הקפה. היום הוא יצטרך להיפגש עם שני לקוחות גדולים ומתנשאים, לשלוח כמה מכתבי פיטורים ולקרוא כמה הצעות טיפשיות לפרויקטים שנכתבו על ידי ילדים בגילאי העשרים שחושבים שהם יודעים מה הם עושים.

באנחה ידועת סבל סיים מר כוהן את כוס הקפה שלו והתחיל לעבור על הדואר היומי, זורק לפח מכתבי נאצה וזבל ומפנה את מכתבי התלונות לטיפולו של עובד נחות יותר.

ידיו נעצרו על מעטפה דקה וכחולה, כמו אלו שגברת כוהן שמרה במגירתה. הוא סובב את המעטפה בין אצבעותיו והזעיף את גבותיו בבלבול כשהיא נתגלתה ריקה מכל כתובת הנמען או השולח. מר כוהן פתח את המעטפה לאט, נזהר כרגיל לא לקרוע אותה למקרה שירצה להשתמש בה בעתיד.

לאחר גישוש קצר אצבעותיו מצאו פיסת נייר דקה ולבנה, מקופלת לשניים בצורה מדויקת ומסודרת- בדיוק כפי שהוא אוהב. בחיוך מרוצה מר כוהן פתח את הנייר המקופל, הוא חשב שכבר הבין ממי המכתב, אף על פי שלא ידע למה תהיה אשתו צריכה לכתוב לו למקום עבודתו.  

 

אם אתה קורא את המכתב הזה, במשרד שלך, לאחר ששתית את הקפה ועברת על לוח הזמנים שלך, סביר להניח שאני כבר לא באזור.

נסעתי לדרום לחופשה קצרה, ומשם לחו"ל. זה לא משנה לאן. אל תבוא לחפש אותי כי גם אם תמצא- אני לא רוצה לראות אותך יותר.

כן, אני עוזבת אותך, אל תהיה כל כך מופתע. כבר שלושים וארבע שנים שאנחנו נשואים, ואפילו פעם אחת לא לקחת אותי לחופשה (ולא, הפעם ההיא שהזמנת כרטיסים לאילת ובסוף נשארת לעבוד בזמן שאני נסעתי לא נחשבת), לא נתת לי תכשיטים, אף פעם ולא אמרת לי שאתה אוהב אותי או עשית איזושהי מחווה רומנטית או אוהבת כלפי- או כלפי הבנים. להם כבר אמרתי שאני עוזבת, והם שמחים בשבילי, שסוף סוף אהיה מאושרת.

אל תדאג, השארתי לך ארוחות ערב וצהריים בבית, ואני בטוחה שתצליח להשיג עוזרת עד מחר.

מסמכי הגירושין יגיעו אליך בדואר בימים הקרובים, אני לא מבקשת ממך כסף, אל תדאג, רק תחתום.

 

                                                     שיהיו לך חיים מסודרים ונעימים,

                                                                                                                       בתיה.

 

מר כוהן לחלח את שפתיו והביט החוצה דרך חלון משרדו. הוא לא יכול היה להאמין שהיא עוזבת אותו, ככה סתם, בשביל לנסוע לחו"ל. הוא נשף בעצבנות והניח את המכתב חזרה במעטפתו, סגר אותה בדבק סטיק שבמגירה הראשונה, והניח את המעטפה הסגורה במזוודתו.

אסור היה שאיש יגלה על גירושיו הקרובים, הדעה הרווחת בחברה הייתה שאדם נשוי ובעל משפחה הוא רציני יותר וראוי לאמון, ואסור היה לו לאבד אמון זה. זו הייתה הסיבה שנשים היו טרדה כה מיותרת. היה עליו להתחתן איתה ולסבול אותה בביתו, ובנוסף לכל אינו יכול לסמוך עליה שלא תעזוב אותו כשהוא זקוק לה.

מר כוהן נשען אחורה בכיסאו ועיסה את רקותיו עם אגודליו. יהיה עליו לתכנן, למצוא אישה חדשה ובמהירות. אדם שהתגרש ועומד להתחתן עדיין יכול להיות איש עסקים מכובד.

וכשמר כוהן קם מכיסאו והתקדם לעבר חדר הישיבות לפגישה הראשונה שלו להיום, הוא חשב שחבל שבתיה עזבה, אחרי כל כך הרבה שנים הוא התרגל אליה בסביבתו, והיא באמת הייתה יפה ונחמדה.

נכתב על ידי Kookoorikoo , 30/4/2008 16:41   בקטגוריות סיפורים קצרים, כתיבה יוצרת, סיפרותי  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אם לכתוב, אז באיכות



ניסיתי להתאפק, אבל אני לא יכולה לעמוד בזה יותר. אני מחפשת בנרות אחר סיפורים טובים בבלוגיה, ועד כה, ישראבלוג הוא האתר בו נתקלתי בהכי הרבה דברים שפשוט... הפריעו לי. עד לרמה שאני לא יכולה לשתוק יותר. אז הרי, כמה טעויות מעצבנות של כותבים, שאני לא יכולה לסבול יותר (המלוות כמובן בעצות לשיפור. אני לא מנסה לקטול).

מה כותבים:

שמות הדמויות- נתחיל מהטעות הראשונה, השכיחה והנסלחת ביותר, השמות. מאחר וכולנו מושפעים כל כך מהרצון העז להיות בהוליווד, שם מתרחש כל האקשן בתחום הבידור; דמויות רבות, בסיפורים רבים, נוטות להיות בעלות שמות לועזיים, למרות שהסיפור מתרחש בישראל. לרוב דמויות אלו הן הדמויות הראשיות- הצעירים המאוהבים שלשניהם יש שמות לועזיים ומושי-מושלמים (האינמורטה אם תרצו). ומדוע זו טעות? מהסיבה הפשוטה שאנחנו חיים בישראל, ואם אתה כותב סיפור על ישראל, שמות הדמויות יהיו ישראליים. אלא אם כן, כמובן, הן עולות חדשות או כל סיבה מספקת אחרת לשמן השונה. אך אנא, אל תנסו לכפות על עלילת הסיפור מיקום חדש או סיפור חיים שונה לגמרי לדמות מסוימת, רק כי אתם ממש ממש אוהבים את השם שלה. התאימו את השמות לסיפור, ולא ההפך.

עלילה- בעיה נוספת שתגרום לי להפסיק לקרוא סיפור מהר מאוד, היא העלילה. סיפור רצוף בקלישאות וחוסר מקוריות הוא לא מעניין. וגם נוטה להיות קיטשי ומגוחך. אם הגיבורה, להלן ברבי, מתאהבת בגיבור, להלן קן, ושניהם יפים ומהממים, וקן הוא עשיר, ברבי היא ענייה, הוא החתיך של בית הספר והיא חננת על... אני חושבת שאני אעדיף לצפות בסרט נעורים אמריקאי (אלוהים יודע שיש יותר מידי כאלה) במקום לקרוא את הסיפור שופע המקוריות הזה. אני יודעת שלא כל כותב יכול לשלוט ברעיונות שצצים במוחו הפורה, אבל נסו לשאול את עצמכם אם הפרמיס שלפיו אתם כותבים נשמע מוכר, ואם הוא בכלל שווה את העבודה הקשה. מצד שני, ישנם כותבים שכל כך להוטים ונואשים להיות מקוריים, שהם ממציאים עלילה תלושה ולא הגיונית, נסו להימנע מכך. אל תתאמצו לחבר בין פרטי עלילה שלא מתאימים, ואל תתחכמו ותפתיעו את הקורא בגילוי שברבי וקן לא התאהבו מעולם, והכול היה חלומו הרטוב של קן.

בניית הדמויות- סוגיה בעייתית וכואבת מאוד היא הדמויות. כמו מקוריות העלילה, גם הדמויות יכולות להיות פעמים רבות שטחיות וקלישאתיות. אני לא בטוחה לגבי השימוש במושגים אלה בספרות מקורית, אבל בעולם הפאנפיקים ניתנה לתופעה השם- מרי סו (או בשמה הזכרי- גרטי סטו). מרי סו היא דמות מושלמת. היא דמות שהכותב עצמו היה רוצה בדרך כלל להיות כמוה, היא מיוחדת, היא מעוררת הזדהות, אהובה וטובת לב. אלו כמובן רק כמה תכונות שעלולות להופיע אצל מרי סו, אבל הרעיון הכללי הוא שזוהי דמות שטחית ופלקאטית. (למידע נרחב והרבה יותר מדויק- דיון על מרי סו* ומילון אלבוס**) אז כותבים יקרים, לפני שאתם מתחילים לכתוב, בדקו טוב- טוב את הדמויות שלכם. האם ברבי וקן מזכירים את מרי סו? לדוגמא אודות מרי סו ראו לאנה לאנג מסמולוויל.

איך כותבים:

משלב לשוני- משהו שמפריע לי מאוד בסיפורים רבים ברחבי האינטרנט הוא המשלב הלשוני. כל כך הרבה סיפורים יכולים היו להיות הרבה יותר טובים אם לא היו כתובים כמו שיחה בצ'ט. אם ננסה לחשוב רגע, ונבין שהמילים 'בצפר' ו'אחשלו' לא קיימות במילון העברי, נבין שאין להן מקום גם בסיפור שלנו. נסו לשמור על משלב לשוני קצת יותר גבוה משפת היום- יום שלכם, אחרת הסיפור מרגיש זול ולא איכותי. טעויות ניסוח רבות נגרמות, ממה שהבחנתי עד כה, מחוסר הידע הבסיסי של רבים מאיתנו לגבי מהו סלנג ומה לא, וזו בעיה. אבל עם קריאה מרובה (של ספרים, לא של 'לאישה') הרבה יותר קל להבחין בין שפה נכונה לסלנג בו אנחנו משתמשים ביום-יום. ובכל זאת, עם כל הכבוד למשלב הלושני הגובה, נסו לשים לב שהוא לא גבוה מידי. אל תנסו להרשים את הקוראים בידיעותיכם בשפה העברית על ידי שימוש במילים גבוהות שאינכם מבינים. כי בסופו של דבר הקוראים לא יבינו מה אתם רוצים.  (לקוח מהערתה של "והילדה הזאת היא אני", שבאדיבותה בצביעה גם היא על טעויות טרגיות ברחבי הבלוגיה)

סיפורים- בעיה נוספת בבלוגים רבים היא שהכותב הורס את רצון הקוראים לקרוא את הסיפור שלו בעזרת תקציר אחד קטנטן. תקציר כשלעצמו אינו רע, אבל הוא רע מאוד כשהוא גדוש בספויילרים וסיפורים מתמשכים אודות עברם ועתידם של הגיבורים. אל תספרו לקורא מה הגיבורים שלכם עושים ולמה. תראו להם. במקום לכתוב שקן אהב את ברבי כי היא יפה וחכמה וחמודה. תראו לנו שברבי חכמה וחמודה בהתנהגותה, ותראו לנו שקן אוהב אותה באותה דרך. במקום לפרט את מחשבותיהם ורגשותיהן של הדמויות, תעזרו לקורא להרגיש ולחשוב את אותו הדבר. או לפחות להבין מה אותה דמות חשה. בקיצור, אל תספרו, תראו.

פרטים ויזואליים- נושא קשה מאוד. נתקלתי ביותר מידי בלוגי סיפורים שמלווים באמצעים ויזואליים מיותרים. את הסעיף הזה אני אחלק לכמה חלקים;

   -סימני הפיסוק- כותבים מסוימים חיים תחת האשליה שאם יוסיפו הרבה סימני קריאה ושאלה, יהפכו דברי הדמויות שלהם ליותר משמעותיים וחזקים. אם ברבי כועסת על קן, השתמשו בתיאורים במקום בסימני קריאה ופיסוק. במקום לכתוב "קן, אני ממש כועסת עליך!!!!", נסו לכתוב, "קן, אני ממש כועסת עליך!" יש הבדל גדול? כן. זה נראה הרבה יותר טוב. ואם רק תוסיפו תיאור קטן- אמרה ברבי בכעס (או שאולי היא צרחה? או לחשה? או מה שזה לא יהיה, תתארו. אל תוסיפו סימני קריאה אינסופיים). ובנוסף לכך, נסו לשמור על שימוש נכון בסימני פיסוק. סיפור חסר סימני פיסוק הוא קשה מאוד לקריאה; עצה שלי למי שלא בטוח איך לפסק, נסו לקרוא את הסיפור שלכם בקול רם. איפה תהיה הפסקה בדיבור? שם הוסיפו פסיק או נקודה. שיטה זו לא תמיד מספיקה, אבל זה הפיסוק הבסיסי, כדי שהסיפור שלכם יהיה קריא.

   -צבעים ותמונות- כתיבה יוצרת לא מערבת בתוכה צבעים וגדלים שונים לכתב. אם אתם רוצים להדגיש משהו, תדגישו אותו או שתשתמשו בכתב נטוי, אבל עשו טובה, אל תגזימו גם בשימוש של זה. ובשום מצב, אל תצבעו אותו בצבע שונה. ולגבי התמונות- הצורך הלא מוסבר של כותבים מסוימים לפרסם תמונות של דוגמנים ודוגמניות שונים כתמונות הדמויות שלהם (מישהו אמר מרי סו?) הוא מיותר לגמרי. אם תתארו נכון, לא תצטרכו להשתמש בתמונות מגוחכות על מנת לתאר את הדמויות שלכם. התמונות, כמו הצבע, לא מוסיפות כלום ורק תורמות להרגשה של חוסר איכות לנדוף מהסיפור. ובנוסף ישנה העובדה שכל היופי בקריאה הוא הצורך של הקורא לדמיין, היכולת לדמיין את הדמות בכוחות עצמו, ותמונות הורסות לגמרי את האפקט הזה.

   -סימיילים וסימנים באמצע הסיפור- יש כותבים שמוסיפים פרצופים לסיפור, סתם כך, כדי להמחיש את רגשותיהם של הדמויות. 

"קן,רוצה לבוא היום לבאולינג? :) "
"מצטער,אני לא יכול.. ): "
"אבל למה,קן?! O: "
"כי ההורים שלי הכריחו אותי לבוא איתם לסבא וסבתא *_* "
 
אז איך אני אומר את זה במילים עדינות?..לעזאזל! כשאנשים מדברים לא שומעים את הפרצופים בוקעים דרך הפה שלהם. (לקוח מהערתה של "והילדה הזאת היא אני", שבאדיבותה בצביעה גם היא על טעויות טרגיות ברחבי הבלוגיה)

   -ראשי תיבות- אם קן הלך לר"פ ושמע בדרך נאום של רה"מ, לפני שפגש את ברבי בביה"ס, אז... לא כיף במיוחד לקרוא את הסיפור. לעומת זאת, אם קן הלך לראש פינה ושמע בדרך נאום של ראש הממשלה, לפני שפגש את ברבי בבית הספר... העין נהנית קצת יותר להסתכל על משפט שאין בו ראשי תיבות בכל שנייה. פשוט לא משתמשים בזה בכתיבה יוצרת. נסו להמנע. 

תיאורים- תופעה ידועה נוספת, ומטרידה, היא הידמותם של סיפורים רבים ולמחזות.

"ברבי אני אוהב אותך." אמר קן.

"גם אני." השיבה ברבי.

"באמת?"

"כן, קן."

"אז את רוצה שנהיה חברים?"

"אני לא יודעת, קן, אני צריכה לחשוב על זה. אחרי הכול, אבא שלי מתנגד בחריפות שאני אתחתן עם מישהו שאינו יהודי."

מה חסר כאן? תיאורים. מה הם עושים בזמן הדיבור? מה הם חושבים? מרגישים? כיצד נאמרים הדברים? בקיצור, מה קורה שם? דו שיח הוא חלק קטן מאוד בהיבנותו של סיפור. נסו לכתוב סיפור בלי דו שיח ותראו. זה לא מספיק. צריך תיאורים. תחשבו, למשל, על תיאטרון (עוד תחום שיקר לליבי). תפקיד הבמאי הוא למצוא פעולות עבור השחקנים, כי במחזה יש רק מלל. בתור כותבים של פרוזה, תפקידכם הוא להיות גם המחזאים וגם הבמאים- מה השחקנים היו עושים לו היה הסיפור מוצג על במה? מצד שני, אל תפריזו בתיאורים, אין צורך שכל פעולה קטנה ונשימה שברבי לוקחת יהיו כתובים בסיפור.

זלזול- אם בתחילה עסקנו בטעות הנסלחת ביותר, הנה הטעות הנוראה ביותר. זלזול. אם אתם כותבים סיפור, תשקיעו בו. תחשבו קצת על העלילה והדמויות לפני שתעלו את הסיפור על כתב, ואל תכתבו משהו בחמש דקות ותמהרו להעלות אותו על גבי המסך על מנת לזכות בתגובות. חכו קצת, קחו את הזמן. לפני שאתם מפרסמים סיפור, המינימום שתוכלו לעשות על מנת לכבד את הקוראים ואת עצמכם הוא לעבור על הסיפור שוב, כדי לתקן שגיאות הקלדה וניסוח שלא שמים לב אליהן בזמן הכתיבה. אני נוטה לעבור על הסיפור בסיום הכתיבה, לחכות יום אחד לפחות (או כמה שעות, תלוי באורך וברמת הסיפור) ואז לעבור עליו שוב. אני מגלה הרבה דברים חדשים כשאני עושה את זה, וסיפורים רבים נגנזים בעקבות הגילוי המרעיש שמה שנשמע ממש מעניין ושנון אתמול, נשמע טיפשי וילדותי היום.

ניסוח ושגיאות כתיב- ולנושא כאוב נוסף- שגיאות כתיב וניסוח. הפיתרון האידיאלי לבעיה זו הוא הניסיון. אם תקראו ותכתבו יותר, השגיאות יתמעטו. זה לא אומר שצריך לחכות עד שהשגיאות ייעלמו ורק אז לפרסם את הסיפור, זה אומר שכדאי לכם למצוא מישהו שמבין משהו בכתיבה (או לא) ושיוכל לתת לכם ביקורת כנה (ובונה) על הסיפור. ואם נחזור לעולם הפאנפיקים, ישנה התופעה שנקראת בטא. בטא הוא קורא שעובר על הסיפור שכתבתם לפני שתפרסמו אותו. הוא לא משכתב את הסיפור, הוא מעיר הערות שמהן אפשר ללמוד הרבה. אם אתם לא בטוחים בסיפור שלכם, וביכולת שלכם להעריך אותו, נסו להשיג קורא בטא. ואם אתם לא מעוניינים, נסו למצוא פורום שעוסק בכתיבה יוצרת, או לבקש תגובות בונות מקוראי הבלוג- אני לא יודעת עד כמה זה יעזור, אבל שווה לנסות.

למה כותבים:

תגובות- אם אתם כותבים בשביל התגובות, אז... זה חבל. נסו לכתוב בשביל ההנאה שבכתיבה, נסו לסמוך על הסיפור שלכם שהוא מעניין מספיק כדי לגרום לאנשים לקרוא אותו ולהגיב. ואם לא מגיבים, אל תתייאשו, תמשיכו לכתוב. אבל אל, בשום פנים ואופן, תכתבו את האופציות הנואשות הבאות:

 בבקקקקקשששששההה תתתתגגגגוווובבבווותתתת

עד שלא יהיו 10000 תגובות, אני לא מפרסמת את הפרק הבא!

נו, יש פרק חדש בפוסט למטה, עבדתי עליו קשה (עשר דקות שלמות) תגיבו!! למה אתם לא מגיבים?

כמו שתנסו להפוך את הסיפור שלכם לאיכותי יותר, שמרו על איכות זו גם בבלוג עצמו, על תתחננו לתגובות, מי שלא רוצה לא יגיב, ומי שכן יגיב, אני, אישית, נמנעת מלהגיב בבלוגים שמתחננים לתגובות, גם אם הם מעניינים מאוד. אני לא אומרת שאם אין לכם תגובות כלל אסור להיות מתוסכלים, אבל יש דרכים קצת יותר... בוגרות להוציא את התסכול הזה.

על ביקורת בונה וקבלתה- ובהמשך לנושא התגובות- ביקורת בונה. כן, כן. ביקורת בונה. לא דבר שנפוץ במיוחד בישראבלוג. אל תעלבו. מי שכותב לכם ביקורת בונה לא עושה זאת מרוע לב, ואני לא מתכוונת לביקורות הקוטלות שאומרות לכם שאתם גרועים ולא יודעים לכתוב, אני מתכוונת לביקורות שמנסות להצביע על מקומות חלשים שדורשים שיפור, ומצד שני להאיר על מקומות חזקים בכתיבה שלכם. במקום להיעלב ולחשוב שמדובר בנאצה, תנסו ללמוד מהדברים.

ולסיכום- תרגול. זה שם המשחק.

אני רוצה להעיר שהדברים שכתובים פה הם דעתי. אני לא כותבת מקצועית ולא פרסמתי שום ספר עד עתה. אני גם מודעת לעובדה שלא פרסמתי הרבה סיפורים בבלוג שלפיהם תוכלו לשפוט את רמת הכתיבה שלי, ולכן תיאלצו לבטוח בי. *צחוק רשע*


*דיון על מרי סו בפורום פאנפיקים בתפוז- http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=414&msgid=44503375

**מילון אלבוס לכתובי פאנפיקים (הרבה מהמושגים נוגעים לכותבים בכלל) תגלגלו קצת ותמצאו את המושג מרי סו- http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=546704

***הנוצה- אתר שלא מתעדכן, אבל לימד אותי הרבה, חובה לכל מי שרוצה לדעת לכתוב- http://space.ort.org.il/@home/scripts/frame.asp?sp_c=765685814 

נכתב על ידי Kookoorikoo , 29/4/2008 11:22   בקטגוריות סיפרותי, כתיבה יוצרת  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



להחזיר את הגולן


לחשושים התגנבו לאוזניי בנוגע לרעיון חדש של אולמרט, יקירנו, שחושב כרגיל על טובת אזרחי מדינתו ורוצה להחזיר את הגולן לידי הסורים. הטענה היא שהגולן כבר לא נחוץ להגנה על התושבים מפני סוריה.

 

בואו נחשוב על זה לרגע. את הגולן כבשנו במלחמת ששת הימים, לאחר שהגליל סבל מכמה וכמה הפצצות סוריות. אומנם לא הייתי בין החיים בואתה תקופה, אבל אני חושבת שאפשר להבין שהסיבה העיקרית לכיבוש הגולן הייתה השמירה של ביטחון תושבי הגליל והאזור.

 

ועכשיו, כאשר, לטענת אולמרט ואחרים, איננו זקוקים יותר לשליטה בגולן על מנת להגן על תושבי הגליל, אפשר להחזיר את האזור לסורים. אז נכון שחיים שם אנשים, אבל הגולן לא נכבש למטרת התיישבות, זוכרים? אז נכון שאף אחד לא מבטיח לתושבי הגליל שסוריה יקיימו באמת את ההבטחות לשלום, ושההפצצות על מקומות שהיו בטוחים יחסית עד כה לא יחזרו, אבל אם אולמרט אומר שיהיה אפשר להגן עליהם, הוא צודק. לא?

 

ומה יקרה, באמת, אם המצב באיזור הגליל והגולן יתחמם לאחר שהגולן יהיה בידי הסורים? האם אולמרט היקר מתכוון לכבוש את הגולן מחדש במלחמה נוספת? ונניח שכן, האם אנחנו צריכים לסמוך עליו שיצליח לאחר תפקוד הצבא במלחמה האחרונה?

 

מסיבה כלשהי, קשה לי להיות אופטימית בעניין.

 

אני אהיה כנה ואזכיר את העובדה הפעוטה שאני גרה בגליל העליון, ושהגולן קרוב מאוד לבית מבחינתי. אני לא אשמח לראות דגל סורי בהרים שמול ביתי, שהיו פעם מקום אליו יכולתי לנסוע ולטייל. יש לי גם חברים שגרים בגולן, ולא הייתי רוצה לראות אותם מפונים מבתיהם. אבל אני מנסה להיות כמה שיותר אובייקטיבית ולחשוב מה מנסה אולמרט להשיג על ידי החזרת הגולן לידי הסורים.

 

יכול להיות שזה קשור, במקרה, להפצצת הכור בסוריה ולחששות מתגובתם? כן, בואו נחזיר את הגולן, זה יפתור את הבעיה.

נכתב על ידי Kookoorikoo , 27/4/2008 22:32   בקטגוריות הרהורים, אקטואליה, ביקורת  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

2,752
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , יצירתיות , מתוסבכים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לKookoorikoo אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Kookoorikoo ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)