לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הדוקטורט תם אך המחקר נמשך, הבלוג שב להתעדכן מדי פעם


בלוג מחקר שנמצא בישראבלוג מ-2004 והוקם לצורך הדוקטורט של כרמל וייסמן. כרמל כבר דוקטור (ולא רק "דוקטור בלוג") מספטמבר 2010 אך ממשיכה לעדכן מדי פעם אודות מחקריה על בלוגים, פקצות ותופעות שהחלו בישראבלוג.
Avatarכינוי:  כרמל וייסמן

מין: נקבה

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2006

דרוש/ה שיפוצניק/ית


* עדכון: תודה, לא צריכה מעצבים עוד, החלטתי להכנס לעניינים ולנסות ללמוד את הפיינטשופ בעצמי דרך בלוגי עזרה ונראה שזה עובד. החלטתי ללכת על סגנון רטרו. מה אתם אומרים על הכפתורים המדהימים שעיצבתי? אני יכולה להבין את האטרקציה של ילדות לעצב... אבל על כל זה בהזדמנות אחרת והנה הפוסט המקורי...

 

 

בימים אלו אני עושה המון "עבודה שחורה" שקשורה למחקר ובקרוב אעדכן בצורה משמעותית איך אני מתקדמת וקצת סטטיסטיקה מעניינת בהקשר. לעניינו: אני חשופה לכל כך הרבה בלוגים מעוצבים ובלוגים של עיצובים, שזה ממש עושה לי חשק לעצב פה מחדש. בהתחלה חשבתי שאוכל לעשות הכל לבד כי יש לי פיינטשופ פרו על המחשב וכל בלוג שני נותן קצת הדרכה ורקעים, אבל אני מתחרבשת לגמרי ואני רוצה עזרה ממישהי/מישהו שאפשר להציק להם קצת שנעשה פה משהו באמת מדליק ושונה, נחליף תבנית וננצל את כל הפיצ'רים והפרו כראוי. 

 

כבר אמרנו שהבלוג הוא מטאפורה הן למרחב כגון חדר או בית וגם לגוף. לי יותר נוח לראות בזה חדר ולחפש שיפוצניק/ית שנחליף פה הכל מהיסוד, אבל הבנות שאני חוקרת, למשל, מחליפות עיצובים כמו גרביים, מכינות לבד או מזמינות ממעצבות, זה מדהים לעקוב אחרי הפרקטיקה הזו וכל שוק כלכלת-החינם (המטבע הוא קרדיט, לינק) שהתפתח סביב נושא העיצובים. אצל הבנות אני מעריכה שהתחושה היא יותר כמו גוף, להחליף בגדים לפי מצב רוח. לאחת הנחקרות שלי יש תאומה בישרא. בהתחלה חשבתי שמדובר באחותה התאומה הביולוגית עד שקלטתי שמדובר בתאומת-עיצוב, מישהי שיש לה עיצוב זהה. זה כמו ששתי אחיות או חברות טובות יתלבשו באותו בגד כדי להביע את הקשר והזהות ביניהן. פשוט מדהים. שתיהן כבר החליפו עיצובים מאז שהמחקר התחיל ונשארו תאומות עיצוב.

 

זה מדהים בעיני שהתחביב של בנות ה-11 במאה ה-21 הוא פוטושופ. לשחק בבובות? אולי בפוטושופ. לעצב להן בגדים חדשים ולפרסם. זה עולם אחר עם כישורים אחרים ונורמות משחק אחרות ויש בו פחות צרכנות ויותר יצירתיות ונורמות של עולם הקוד הפתוח. הנושא הזה בהחלט יהיה פרק בדוקטורט ואני אעשה את הקשר בין הדברים. בכל בלוגי העיצובים שביקרתי (וחרשתי את הטבעות המרכזיות) אפשר לספור את מספר המעצבים הבנים על יד אחת וגם אז הם יותר בצד של הכנת המדריכים והעיצות הטכניות. ניסיתי ללמוד קצת בעצמי וראיתי שממש אין לי את הכשרון, גם אני, כמו רוב הגברים, מסתדרת יותר טוב עם איזו עיצה טכנית איך להוסיף קוד. אז למדתי מבלוג של מישהי בת 13 איך מוסיפים מוסיקת רקע לבלוג, זה באמת קלי קלות והשיר הקצרצר שאתם שומעים ברקע הוא הפתיח של הסדרה "היהודים החדשים" של ערן סבג בערוץ 8, ומבצעים אותו חברי היקרים מלהקת "גורו גורו". יש למישהו רעיון (ולינק) איזה שיר צריך להיות מוסיקת הרקע הרשמית של דוקטור בלוג? (*עדכון: בינתיים השיר הרשמי של האתר ומה שאתם שומעים ברקע זה "the internet is for porn" מתוך המחזמר Avenue Q) 

 

נ.ב ראיתם את הבלוג החדש של עובדי נענע? מעניין מי עיצב אותו...

נכתב על ידי כרמל וייסמן , 12/9/2006 16:23   בקטגוריות יומן שדה  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ליאור-lhi ב-19/9/2006 08:31



67,005
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , ביקורת בלוגים , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לכרמל וייסמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על כרמל וייסמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)