לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

רשימות חיסול


מיומנה של ויקינגית ממוסדת. מחשבות והגיגים מחייה של שכירת חרב המנהלת במקביל גם חיי משפחה ענפים.

Avatarכינוי:  vike_error

מין: נקבה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2008

על הניסים ועל הסוכות


שלשום יצאו הבלוז ופרייה בדרך הגנה. הוא בעיניים טרוטות והיא נמרצת בטרנינג ורדרד ובתסרוקת מוקפדת שסידר לה הבלוז: משהו בין צמה לקוקיות לשער פזור. (מי אמר שסופר אבא צריך גם להיות ספר צמרת?). שם במרכז החצר התגלגלה גופתה מרוסקת האיברים של סוכת התמיד שלנו (אודין יקום דמה). ליד גופת הסוכה המבותרת נחו על האדמה משוסעים אך עדיין בועטים חלושות, חבלי הכביסה שלנו. "אוי אבא" הזדעזעה הפרייה :" איפה נשב עכשיו בסוכה ונאכל ארוחת ערב?" הבלוז נתן בפרייה מבט ספק משועשע ספק מתוסכל. וזה הזמן לפלאש בק פרוע: עם פרוש סוכות עלינו תפסה פרייה את אביה הבלוז בחצי נלסון רגשי והכריזה קבל עם ועדה שאם הוא לא יבנה לה סוכה היא לא תהייה חברה שלו יותר, היא לא תדבר איתו יותר והוא יחשב לפי כל קנה מידה "אבא רע מאוד וגם רשע". אז הבלוז בנה סוכה. מיותר להגיד שאחרי שהסוכה הועמדה, צוחצחה וקושטה היא גם נשכחה ולא ישבנו בה לא לאכול ארוחת ערב ולא ללעוס חצי מסטיק.
"פריי, את מודעת לכך שסוכות נגמר לו כבר לפני המון זמן נכון?" שאל הבלוז את פרייה. "כן" אמרה פרייה. "ואת יודעת שעכשיו כבר כמעט חנוכה, נכון?" הוסיף הבלוז. "כן" השיבה הנזק ואז בלי להתבלבל: "ואיפה נשב בסוכה בחנוכה עכשיו אבא?" – "בחנוכה לא יושבים בסוכה. בחנוכה יורד גשם", ענה הבלוז בידענות, "את יודעת מה אוכלים בחנוכה?" "כן!" צהלה פרייה, "לבבות!". "לא, בחנוכה אוכלים לביבות". "למה?" הבלוז גירד בפדחתו. "אני לא בטוח". "אני חושבת שזה כי הלביבות מסתובבות טוב", אמרה הפרייה אחרי מחשבה קצרה. "נשאל את אמא?" מציע הבלוז. "כן, כן תשאל אותה איפה נאכל בסוכה". "לא על הלביבות". "כן איפה נאכל לביבות בסוכה. כי תראה אבא, הסוכה עפה".
הטלפון מצלצל ואני עונה. הבלוז מהצד השני: "פרייה רוצה לדעת איפה נאכל בסוכה כי הסוכה עפה"
-אמרתי לך שצריך לפרק את הסוכה. חוץ מזה כבר חנוכה.
- נכון וזה מוביל אותי לשאלה הבאה: למה אוכלים לביבות בחנוכה?
- לזכר השמן הרותח ששימש את הרומאים להשפרצה על הצלובים.
-זה לא קשור לכד הקטן ולבית המקדש. אני זוכר משהו כזה במעורפל.
-יש איזו אגדה על כד קטן שהספיק לשמונה ימים בשביל להדליק נרות, אבל זה לא נראה לי הגיוני כל כך.
-למה?
-איזה אל כפריזי יעשה נס שלם וסיפור רק בשביל שידליקו איזו מנורה? מילא זה היה שמן שהשתמשו בו להדליק לפידים בשביל להבעיר לרומאים את האוהלים. זה קצת יותר פרקטי.
- ואני חשבתי שחנוכה זה חג סימבולי: ניצחון האור על החושך וכל זה.
- או שחוגגים את המצאתה של מלחמת הגרילה.
- על ידי אכילת לביבות?
-לביבות? לא אוכלים לבבות בחנוכה? זה יותר סימבולי.
-סמבולי למה?
-קורבן אדם.
-אין ביהדות קורבן אדם.
-טוב אני נכנעת. תשאל בגן.
-אני אשאל. אה – וארור?
-כן?
-פרייה ואני תהינו אם אפשר בכל זאת להכין לבבות בחנוכה. אנחנו אוהבים לבבות.
- אין בעיה. נאכל לבבות סמבוליים.
"בסוכה!" צועקת פרייה מאחורה.


אני רק רוצה לציין שלביבות ומאכלים מטוגנים אוכלים לזכר השמן שהספיק להאיר את בית המקדש במשך שמונת הימים. וכן שנצחון האור על החושך זה דבר ראוי ביותר לחגוג ולציין. חג אורים שמח!

הפוסט הוא בין הפוסטים הזוכים בתחרות סיפורים מצחיקים
נכתב על ידי vike_error , 5/12/2008 09:52   בקטגוריות חגי ישראל, חגים, חנוכה, ילדים, דת ואמונה, הומור, ויקינגים, הורות  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-12/12/2008 18:41



17,185
הבלוג משוייך לקטגוריות: משפחתי וחיות אחרות , מדע בדיוני ופנטזיה , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לvike_error אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על vike_error ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)