לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

though life is rough life is tough and all I can do is laugh

אין גורל אחר מזה שאנחנו יוצרים לעצמנו

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2006

יום השואה, החששות שהתאמתו שנה אחרי.


לפני שנה וכמה ימים,כתבתי את הפוסט הזה: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=58190&blogcode=1723783

 

על החשש שלי מחוסר הרצינות וההוי הפגום של הטקסים בארץ ועל החשש מפני אירוע כזה בבית ספר שלי.

שנה מאוחר יותר,ישבתי באולם הקולנוע של בסיס צבאי במהלך טקס של הבית ספר הצבאי שלי.

22 דקות טקס,החל מהצפירה ועד הרגע שהוא נגמר

22 דקות.

אפילו את ההפסקה הוא לא התחיל לגרד.

נכנסתי לאולם וראיתי על הבמה לוחות עץ גדולים,מהסוג שתלינו עליהם עבודות אומנות,צבוע בשחור ועליו מצויר בצורה לא פרופורציונלית בצורה מחרידה שער הכניסה של בירקנאו,ולידו כתוב"ארבעייט מאייכט פריי" בשגיאות כתיב,למיטב זכרוני.

 

22 דקות טקס כי"רצינו להספיק" הם הכניסו אותנו בקבוצות לאולם,ותוך 20 דקות של טקס סיימו,מזכיר טיפה את השואה,נכנסים אותם לתא,תוך כמה דקות נסיים ונעמיס את הקבוצה הבאה.

 

הטקס עצמו,היה"שיחזור" של הטקס שהילדים האלו עשו שנה שעברה כשהם היו במסע

וקטע וידאו קצר של המשלחת של חיל האויר שיצאה שנה קודם לכן במפגן ההוא של יום החיים עם המטוסים בשמי בירקנאו

אז יופי,יש טייסים שטסו מעל בירקנאו ואמרו מילים שהצליחו להעביר צמרמורת,אבל במהלך הטקס יכולתי רק לחשוב שהזאתי האמצעית מהמקהלה הצבאית דווקא די כוסית ושיש לה אחלה קול.

 

איפה יראת יום השואה?איפה העוצמה והכוח שהיה לטקס הזה בעבר,אני מנסה לחשוב מה חסר?אולי העדר הטקסטים הקבוע. אולי הטקסטים הצולעים,כאילו,מילות הסיכום שלי של המסע,כשאני כתבתי אותן בזמנו,נמשכו לפחות 10 דקות,וזה אדם יחיד,בלי שירה,בלי טקסטים,בלי כלום.

 

אולי זה לא האוירה,אני לא חושב שטקסים צריכים לעשות במקומות סגורים,טקסים עושים בחוץ,לעיני שמיים וליראת העולם,לא סוגרים אנשים בשביל טקס,צריך להראות אותו לעולם,אנחנו גאים להיות חלק מהעם הזה,שחלק מההוי שלו זה אבל

אני גאה בסבא שלי,שלחם בנאצים,אני גאה בעצמי,שהסתובבתי במחנות ההשמדה,עם המדליות שהוא קיבל על השמדת נאצים ולהציג אותם לעולם הגדול,זה סבא שלי,הורג נאצים,זה אני,הנכד שלו,יורק לנאצים לנשמה.

לאן כל זה נעלם

מישהי אמרה לי היום ששוקלים עוד כמה שנים לבטל את הצפירה

קראתי כתבה באינטרנט על זה שנוער שיוצא למסעות יוצא בגלל שהוא חושב שזה כמו טיול שנתי,ולכן אפשר גם ללכלך במחנות השמדה.

אני לא אומר שלא היו אמלנו כאלו,אבל התופעה הולכת וגדלה,ומה שקורה עם הנוער במדינה הזאת פשוט מתדרדר משנה לשנה.

מצד שני,כתבתי שהיהודים סוף סוף נזכרו שהם לא היחידים שנפגעו במלחמה הזאת,ושיד ושם פתחה את האגף החדש,אני רוצה ללכת ליד ושם,לספוג אווירה,לראות מראות ולנשום אוויר קר ולהרגיש את אותה יראת רוח שהרגשתי באותם רגעים במחנות,באותה "תקוה" ביער לופוחובה,שהייתה ההתחלה.

 

אני יודע,ששנה הבאה בטקס יום השואה אני לא אהיה חייב להיות נוכח בבסיס,ואני אחזור לביצפר,לתחושה המוכרת של כולם יושבים בחוץ,לשירים הרגילים ולמילים הישנות,למנהלת שעוד פעם תעלה את הנושא הימני קיצוני ושוב תשתמש בבמה היחודית הזאת בשביל להציג את עמדותיה.

 

עד אז,אני נשאר נאמן למשלחת שלי,252,קשרים שמתברר שמחזיקים עד היום,כמו שגיליתי כשחזרתי הביתה וזיהיתי עוד פעם מישהי מבית ספר אחר שהייתה איתי במשלחת.

 

הכל עדין חי ובועט,עמוק בפנים,ואין לי מילים טובות שאני יכול לחשוב עליהם בשביל לסיים משהו כזה.

רק שאם הגעתי למצב שהחששות שהיו לי לפני שנה התממשו עכשיו,זה אומר משהו.

לילה טוב.

נכתב על ידי , 28/4/2006 02:21  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



‎252


אי אפשר להתעלם מהתאריך הזה, במיוחד עכשיו, אחרי שהייתי שם וראיתי את המחזות ההם,עד כדי כך שאני שוב כותב מהפאלפון,אני דור שני של שורדי שואה,אני יוצא משלחת,ועכשיו יותר מתמיד,אני יהודי גאה שחי בארצו.
נכתב על ידי , 24/4/2006 20:57  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שיחה.


(לא היה לי רעיון טוב יותר לאיך להתחיל את זה)

 

 

"אבא,יש לי חדשות טובות וחדשות רעות."

"דבר"

"החדשות הרעות הן שגררו את הרכב ועולה 250 שקל להוציא אותו מהחניון הגרירה,החדשות הטובות הן שהוצאתי אותו כבר מהחניון,בנוסף צריך לשלם קנס של 500 שקל על חניה על המדרכה,אני אשלם בעצמי,אני נוסע הביתה"

"טוב,בי"

 

וככה נגמר יום שהלך ממש טוב עד אותו רגע.

הייתי במפקאסט פעם ראשונה בשבועים,וכנראה שלא אהיה עוד להרבה זמן כי אני חייב לעבוד בשביל להרוויח כסף לכסות את הקנס הזה.

פגשתי את דריה

ואכלתי בפראג הקטנה את המנה הקבועה שלי בחברה כיפית,מצומצמת ונעימה.

ואז...זה.

מגיעים לרחוב הצדדי שהחבאנו את הרכב,בטוח שם,אמרו לי,אז סמכתי על זה,מאצע הרחוב שמתי לב שמשהו לא בסדר,הרכב שלי לא שם,ככה שמתקרבים יותר,יש מדבקה על המדרכה שגררו לי את הרכב לירקון,אז הלכתי לשם,והוצאתי את הרכב,ולקחתי את ההודעה לקנס,וזהו,כל הזין בעולם.

 

עכשיו צריך לקוות שההורים יתנו לי מתישהוא את הרכב בעתיד אחרי זה.

 

חוץ מזה היה שבוע נהדר,התחיל עם עולמות,שזה להשקיע את עצמי בדברים שאני אוהב ולהנות מהמוות הקטן שאני עובר

זה המשיך מזה רע,עם העובדה שלא היה אינטרנט,החל מבעיות של הספקים,המשך בבעיות של החיבורים וכלה בבעיות מודם וחיבורי רשת,עכשיו אני בכלל מחובר מהמודם הישן שמחובר ישירות למחשב.

וזה.

 

אין לי כוח ועצבים לזה.

וביום ראשון חוזרים לבסיס.

כל מה שנאי יכול לחשוב עליו זה כמה שאני לא רוצה לחזור לשם,והעובדה שזה ממש מטומטם שהקנס על חניה על מדרכה שטוחה(יענו,כהמשך לכביש) שווה ערך לקנס של רכב שמוביל חומרים רדיאוקטיבים שלא חנה במקום שלו.

זה,וחניה בחנית נכים,זה הקנסות שמקבלים 500 שקל,עכשיו,אני מבין לחנות במקום של נכים,ואני מבין רכב רדיאוקטיבי.

 

אבל לחנות על מדרכה?!

250 שקל היה מספיק.

אני שונא את העולם.

לא,אני שונא את עירית תל אביב.

נכתב על ידי , 22/4/2006 02:41  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מסקנות מעולמות'


 

למצוא נעלים שחורות נוחות

נכתב על ידי , 20/4/2006 20:47  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

Avatarכינוי: 

בן: 37

ICQ: 179616203 

תמונה




43,293

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmiki_mmx אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על miki_mmx ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)