|
קטעים בקטגוריה: .
לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .
אחיזת עיניים
הקוסם הביט בבואתו הנשקפת במראה. היא לבשה
גלימה כהה וארוכה ועליה כוכבי כסף מנצנצים, אך הדבר הבולט ביותר בה היה כובעה המחודד אשר
ישב אחר כבוד על ראשה. הקוסם נעץ בה את מבטו האכזרי ביותר, מעט נבהל מהמבט שהיא
הישירה אליו חזרה, ומייד החליט שהוא מוכן.
הקוסם פתח את הדלת למעבדתו הסודית ונכנס
בסערה. מעבדתו של הקוסם הייתה נקייה ומסודרת, עשרות, עשרות של בקבוקונים עמדו על המדפים
שאורך הקירות. ריח הכשפים עמד באוויר ומתח מסתורי אפף את הכול. בצידי המערה היו פזורים
מיטות גדולות שהוסתרו על ידי וילון לבן ועבה.
הקוסם פנה אל המיטה הראשונה, עליה שכב
הנסיין הראשון שלו להיום- ילד פשוט לשעבר אותו הפך הקוסם, תוך שימוש בקסם עתיק
יומין, ליונק ימי מוזר למראה. צינורות רבים חוברו אליו, מזרימים ללא הפסקה ממי האוקיאנוס
הרחוק, מכניסים מעט חמצן לריאותיו הצמאות. מאחר שדולפינים כידוע אינם מסוגלים לדבר
הקוסם מחליט להשתמש בקריאת מחשבות, טלפאתיה, על מנת לתקשר עם החיה. הקוסם נובר
במוחו, פוסל אלפי כשפים, עד שהוא מגיע לאחד העמוק והאפל מכולם. הוא מוציא מגלימתו
ערמת קלפים מכושפים (ידידיו הטובים ביותר של כל קוסם) ומניח אותם על השולחן. לאט
וביסודיות הוא מנבא את כל הקלפים שבוחר הדולפין ולפי הקלפים שנבחרו הוא מנבא גם חששותיו
ופחדיו של הדולפין ופועל כנגדם. כעט הדולפין אינו מרגיש עוד כדולפין, הוא ציפור או
לפחות דג מעופף! בדמיונו הוא עף הרחק, הרחק מן המעבדה אל עבר אחד מן העולמות
המרובים שיוצר הדמיון בראשו.
הקוסם מניח לנסיין לעזוב. בתור קוסם הוא
יודע את כוחו הגדול של הדמיון ושהעובדה שלא ניתן לראות
אותו לא הופך את יצירותיו לפחות אמיתיים.
את הנסיין שעל המיטה השנייה אסף הקוסם ממשפחה
עמידה, אנשים אשר לא חסר להם דבר והם אף מחלקים ממזל הטוב לאחרים. בתחילה הם ניסו
לבלבל את הקוסם ולדרוש יחס מועדף בתמורה למספר פיסות נייר ירקרקות, אך הקוסם בשלו-
אינו מבדיל בין מעמדות, מנחית הוא את שרביטו בכל מקום אשר הוא נחוץ.
ובכן במקום בו הייתה אמורה להימצא ילדה
קטנה וחייכנית שכב רובוט. כלפי חוץ נראה הרובוט ככל ילדה אחרת אך הקוסם בראייתו
החודרת מבחין בלב המתכת אשר שוכן בקרבו. כמשאבת דם עושה המכונה את עבודתה נאמנה, אך
בשאר תפקידיו של הלב היא מוכיחה את מגבלותיה של יצירת האדם מאחר שמהמקום ממנו
בוקעות רגשות השמחה והאושר יוצא כעת ענן סמיך של אדישות ורוגז.
את הקוסם כל זה לא מפחיד או מטריד כל
עיקר, לא לחינם זכה הוא בתארו. מייד שולף הקוסם את אחד מכשפיו היישר מן השרוול.
למעשה הקסם הזה אינו אלא זר פרחים ענק וססגוני אשר פורץ משרוולו של הקוסם תוך התעלמות
מוחלטת מן העובדה הפשוטה שלא היה די מקום לזר האימתני בשרוול הצר והמהודק. הקוסם
מגיש את הזר לרובוט. לרגע נראה שכוחותיו האדירים של הקוסם איבדו את השפעתם ושגורלו
של הרובוט נחרץ, אך לאט, לאט פניו החלודים של הרובוט החלו לנוע וחיוך קטן התפשט
עליהן.
הקוסם רשם את תוצאות הניסוי בפנקסו הקטן
ופנה מן המיטה.
בשלב זה של הסיפור החיוך אינו עוד נחלתן
הפרטית של מיישבי המיטות ,
הוא הולך ותופס מקום של כבוד גם על פניו
של הקוסם.
הקוסם צועד לצידה השני של המעבדה אל
המיטה בה הנסיין החביב עליו שוכב. הנסיין מדובר נסע עם
משפחתו לחוף הים ולפתע, משום מקום, הגיח
לו זוחל וסרט את הילד המסכן. מאז הוא במעבדה, מחלים לו לעתו.
לעולם משאיר הקוסם את אותו נסיין לסוף
מכיוון שהניסויים עליו מוצלחים במיוחד, למעשה הם כל כך
מוצלחים שהקוסם נמלך בדעתו לשחרר את
הנסיין לביתו עוד באותו היום!
עוד הוא מתלבט איזה קסם להפעיל, האם
לחתוך עצמו לשתיים או להוציא שפן מהכובע, מגלה הקוסם שהמיטה עומדת
ריקה.
מפינה אפילה מגיח שולייתו המכופף של
הקוסם. הוא מספר על ההחרפה במצב הילד שהחלה אמש ועל סיומו הכושל של הניסוי במהלך
הלילה.
הקוסם מעיף מבט אחרון על הילדים, על
האחיות ובעיקר על המיטה הריקה בקצה החדר. הוא פולט אנחה
כבדה ועוזב את המחלקה.
בדרכו הביתה מבית החולים הוא לא מסוגל
להפסיק לתהות, האם הוא באמת מסוגל לרפא את הילדים או
שמא הכול אחיזת עיניים.
http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=450140&blogcode=10910208
| |
השראה השראה
הצייר ישב על הכיסא בעיניים עצומות, ער, חושב, מתרכז בבד הציור שנתלה לפניו על הקן המתפורר. הוא ישב כך שעות, ללא מזון או שינה, קפוא במקום. קופסת הצבעים שלימינו התייבשה, המכחול התקשה ונסדק, רק קולות נשימתו האטיות והמאולצות הפריעו לדממה ששררה בדירתו הקטנה. כמות האבק על הרצפה והרהיטים העידה על הזנחתה של הדירה, שלא נשטפה או נוקתה כבר תקופה ארוכה, אך לצייר זה לא הפריע. בניגוד גמור לגופו הדומם של הצייר, מוחו עבד במהירות מסחררת. דמיונות עורבבו עם הזיות שטובלו בזיכרונות ילדות מודחקים, מפיקים חזיונות חדשים ונפלאים אשר רק חיקו להזדמנות להישפך אל חלל העולם ולהתממש למציאות. ככל הנראה אין חזיונות אלו טובים דיו, כי עוד ליפני שהם מתקרבים לכדי שלמות עובר הצייר להתרכז בדמיונות אחרים, נועזים יותר ברורים פחות... לפתע פותח הצייר את עיניו ומרכז את מבטו בבד הריק שלפניו. נקודה שחורה הופיעה במרכז הבד כאילו היישר מראשו של הצייר. נקודות נוספות החלו להופיע בזו אחר זו על בד הציור, זזות ומתרחבות ללא סדר נראה לעין. לא חולף הרבה זמן והבד מתמלא באלפי נקודות שחורות שמתחברות ונמתחות לקווים. הקווים מתחברים לצורות עדינות שתופסות את מקומם הנכון על הבד.הצורה האחרונה נעצרת במקומה והצבעים מתחילים להופיע. מאות ואלפי גוונים מרהיבים מכל רחבי הקשת נשכבו במקומם בין קווי המתאר השחורים בדיוק כה מושלם שקשה היה לחשוב שלא היה זה מקומם מאז ומעולם. היצירה המופלאה כמו עוצרת לנוח, נותנת לצייר שהות קצרה להתבונן בה. הצייר קם ממקומו, מקיף את הבד, בוחן את הציור מכל זווית אפשרית ושולח את ידו לחוש את הציור. אך במקום בו עיניו רואות יצירה מדהימה הידיים מסרבות להרגיש דבר זולת בד חלק וריק. הצייר מחליט לעבור על הציור במכחולו, להעביר אותו מראשו למציאות, ומושיט את ידו לקופסת הצבעים. הקופסא יבשה לחלוטין. ההלם מאיים להחזיר את הצייר לחיק המציאות. הוא מרגיש שהיצירה מתחילה לדהות ולהעלם. הצייר מתחיל לחפש אחר צבע, בתחילה ברוגע ובשיטתיות אך ככל שחולף הזמן הצייר הולך ונבהל והציור הולך ונעלם בהתאם. הצייר הלחוץ החל להפוך את דירתו במהירות, סורק וזורק מגירות, מרוקן קערות, שובר צלחות והופך את הרהיטים פעם אחר פעם אך ללא כל תוצאה. בינתיים בזווית עינו הוא מביט בדאגה בציור אשר כל הצבעים כבר נגוזו ממנו וכעט מתחילים להעלם שאר חלקיו. הצייר נפל על ברכיו בייאוש. הוא חשב על כל אותו הזמן שהשקיעה ביצירה. בחיפוש הציור המושלם שיביע את כולו, הציור שיישאר גם שנים אחרי שהוא יעלם. הוא ריכז את תסכולו וצעק בקול נורא. לפתע הוא נעצר, רעיון עלה בפינה האפלה של מוחו, כאילו כל חייו חיכה הרעיון לרגע הזה. הצייר הרים את המכחול באוויר והנחית אותו בכל כוחו על אמת זרועו המושטת, מתיז מדמו החמים לכל עבר. הוא הנחית עוד ועוד מכות על בשרו, מתעלם מהכאב הנורא שזחל לאורך זרועו, נותן לדם להכתים את בגדיו לזרום במהירות אל ריצפת החדר. בחיוך מטורף של אושר חייתי הוא טבל את המכחול בשלולית האדומה שנקווה לרגליו והתקרב לבד הציור.
| |
השעמום מהשטן חלק א'
השעמום מהשטן חלק א'
יום אחד, כמעט ששת אלפים שנה אחרי שיצר
את המקום הזה שנקרא עולם, בערך אלפיים שנה אחרי שתושבי העולם התבלבלו בספירה
והחליטו לספור מחדש וכחמישים שנה אחרי שאדם בשם מוחמד זכה באליפות העולם באגרוף,
ישב הבורא בחדרו- והשתעמם.
חדרו של הבורא היה גדול ומרווח, קירותיו
נצבעו בצבע קרם עדין שהשתלב מצוין עם כורסת העור שיצר היישר מהקטלוג של איקאה. החדר עוצב בסגנון מודרני אך מאופק, ממש ה"ספורט
אלגנט" של חדרי המגורים. כל הרהיטים בחדר עמדו בסדר מופתי ולא היה בו אפילו
גרגר אבק לא במקום (הבורא מעולם לא אהב בלגן, הוא הזכיר לו את התוהו ובוהו הידוע
לשמצה).
בפינת החדר, על השידה, ממש ליד שתי
לוחות ישנים ושבורים, עמד גלובוס גדול ומוזנח. קליפת הגלובוס הייתה מחוררת והצבעים
הירוקים שעל הגלובוס התקלפו. שנים שהבורא לא העיף מבט בגלובוס הישן, במקומו יצר
הבורא היה מסך פלזמה אדיר ורגיש למגע, אשר הציג לראווה את ערוץ הספורט במשך 24 שעות ביממה. היה לו אפילו שלט מיוחד שנתן לא רק לראות את תוצאת המשחק אלא גם לשנות אותה.
ומה בנוגע לעולם? ובכן בשביל זה הוא המציא את "google earth".
אך בזמן האחרון הבורא לא השתמש עוד במסך או בשלט, למען האמת הבורא חדל להשתמש בעולם- העולם שיעמם אותו. אחרי שתי מלחמות עולם, עשרות רעידות אדמה וכמה ניסיונות
עלובים של תושבי העולם לצאת ממנו בקופסאות מתכת, הבורא החל לחשוב שהאדם כבר סיים
את תפקידו וזה הזמן להתחיל באודישנים ל"עונה החדשה". בפעם הקודמת הוא הקפיא
את העולם כדי להפטר מהמתיישבים הקודמים (הדינוזאורים אומנם היו גזע חביב אבל חד
גוני ולא חכם במיוחד), אבל המתיישבים החדשים התאקלמו כל כך מהר, שהבורא הבין שבכדי
להיפתר מהם הוא יאלץ להכניס את העולם למיקרוגל ולא למקפיא. למזלו הגדול נראה היה
שהם עושים זאת טוב מאוד גם בלי עזרתו.
בינתיים נשאר הבורא משועמם. הוא ישב על
כורסתו, עישן לו סיגר משובח והפיח ענני עשן (הוא, בניגוד אלינו, לא פחד מאימפוטנציה
). כבר שנים שאיש לא בא לבקר אותו, למרות היותו מארח טוב ומתחשב. הוא נזכר במשה,
שכל כך נהנה אצלו מהמזון והמשחקים, עד ששכח לחזור בזמן לעם שהמתין לו למטה (מה
שגרם לפרשייה מביכה למדי שנוגעת לעגל, זהב ולא מעט דם אבל זה סיפור לפעם אחרת...),
והוא נזכר במוחמד, שבא אליו אם חמורו, גם הוא היה טיפוס חביב למרות המבטא הערבי
המוזר שלו...
הבורא הוציא מקרבו אנחה עמוקה. הוא בדיוק עמד להעביר ערוץ בפלזמה כדי לבדוק מה המצב בגיהינום
כשלפתע עלה במוחו רעיון חדש ומהפכני...
מה עלה במוחו של הבורא?
האם זה יציל את עתיד המין האנושי?
האם את\ה מוכנ\ה בבקשה להגיב?
התשובה לשאלה השנייה היא "לא"
ואת שאר התשובות תגלו כשיצא החלק השני של הסיפור: "השעמום מהסטן חלק ב'"
| |
סיפור קצר- יש לי חלום (בהקיץ)
יש לי חלום (בהקיץ)
"דיי להבטחות הריקות, דיי לשקרים מרחיקי הלכת, אנו דורשים שינוי! אנו זקוקים לסדר חדש
בעולמינו! גבירותי ורבותי, אזרחים יקרים, היודעים אתם מי יוליך אותנו אל השינוי המיוחל?"
עשרות אנשים החלו להתקבץ סביב המדבר הכריזמתי, מביטים בו בהישתאות, גומעים בצמא כל מילה
שיצאה מפיו. "אדוני", הוא פנה לאדם מהקהל, "אינך מרגיש את הסערה המתקרבת!? האם אתה
תוביל אותנו לעתיד חדש?" האדון המבולבל, שמאוד התרגש מתשומת הלב הפיתאומית שנחתה עליו,
הספיק רק ליבב תגובה חלושה, כשהמדבר המשיך בנאומו . "ובכן אני אומר לכם מיהו אותו אדם:
אני, ברק חוסיין אובמה, אוביל אותנו!".
הבטיתי בו ממקום מושבי בפינת החדר וגילגלתי את עיניי. "ראה כיצד הוא מלהיב את הקהל",
אמרתי לדני, "ראה כיצד הוא הופך קבוצת אנשים נורמטיביים (יחסית כמובן) לאספסוף חסר רצון
עצמי, זה מנהיג אמיתי?! זה משוגע!" שתיקתו המתמשכת של ידידי סימנה לי שהוא לא מרוצה
מדבריי האחרונים.
"זה לא שאיני מייחל לעתיד הוורוד שחזר שוב ושוב בהבטחותיו של ברק, עתיד בו
אין מלחמות, אין מחלות וכסף גדל על העצים",הסברתי לדני. "למען האמת אני בטוח שאם רק ניתן
לאבולוציה דחיפה קלה, נוכל בקלות לקטוף דולרים משיחים מהונדסים גנטית.
בכל אופן לא זה גרם לי לחשוב שברק משוגע. אולי היה זה מבטו, המבט שגרם אפילו לעייניו החומות לזהור באדום מאיים.
אולי היו אלו תנועותיו החדות שחתכו שוב ושוב את האויר לפניו. אולי היה זה כל כולו, החל מכפות
רגלייו הרחבות עד לפניו, שכמו ציור משובח עקבות אחריך לכל כיוון אליו פנית. או אולי, הייתה זו
העובדה שצבע עורו היה לבן?".
דני לא נראה משוכנע במיוחד אז החלטתי להעמיד מולו את העובדות. "אני לא היחיד שחושב שלא הכל
כשורה אצל ברק, אחרת לא היו מכניסים אותו למוסד הזה, איתי ,איתך ואם כל שאר הטינופת של
המין האנושי."
דני הביט בי במבט אטום. "אני מניח שזה הופך גם אותי למשוגע, הא דני?"
דני לא ענה.
זה מה שאני אוהב בקירות, לא משנה כמה מעצמך תשפוך עליהם הם תמייד ישארו לבנים ודוממים.
| |
סיפור- פותר הסיכסוכים
לאחר ההצלחה היחסית של הסיפור הקודם "אחרית" (הלוואי יזכה בתחרות טפו, טפו, טפו.), ישבתי וכתבתי סיפור נוסף, אבל בסוף מחקתי אותו וכתבתי את האחד הזה במקום. הוא לא מושקע כמו הקודם אבל בכל זאת תפרגנו קצת...
פותר הסיכסוכים
אדגר היה אדם טוב, הוא נולד למשפחה טובה,
הלך לבית ספר טוב, קיבל חינוך טוב וחי חיים טובים.
אדגר היה אדם טוב. היום, הוא לא.
אדגר שונא את המושג הזה – "מפיונר",
אם היו שואלים אותו הוא בשמחה היה עונה שהוא לא מפיונר, הוא "פותר סכסוכים",
"משכין שלום" אפילו. חבל שאיש לא שאל אותו על כך מעולם.
אדגר עובד בתחום ההלוואות, בכל פעם שאחד
הלווים שוכח לפרוע את חובו בזמן אדגר נשלח להזכיר לו את החוב הנשכח.
אדגר הולך לביתו של הלווה. בביתו של הלווה
אדגר לא פותח את הדלת בכוח ולא נכנס דרך החלון כי פותרי סכסוכים, למרות השם הרע
שיצא להם, הם אנשים מתורבתים למדי. אדגר פשוט דופק בנימוס על הדלת.
במקרה שדפיקתו לא זוכה לתשובה אדגר לא
כועס ולא מתעצבן, הוא פשוט נכנס לבית, עדיין בנימוס יחסי, וממתין בסבלנות לבואו של
הלווה.
למען האמת אדגר אוהב להמתין לווה,
בייחוד בביתו, בייחוד כשהלווה לא יודע על בואו.
בזמן שהוא ממתין, אדגר מכין לעצמו כוס
קפה, נהנה מן האתגר בלמצוא את הקפה והסוכר במטבח הזר. לאחר שהקפה מוכן אדגר לא
מבזבז את זמנו, הוא פותח ספר ומתיישב בשקט בקרן זווית, כי פותרי סכסוכים הם אנשים
אינטליגנטים שקוראים המון, לא בורים ועמי ארצות כמו שרבים חושבים.
כשבעל החוב חוזר, אדגר מניח בצד את הספר
ומחכך בגרונו. אדגר מושיב את בעל החוב לידו ומתחיל לפתור את הסכסוך. הוא מסביר בנעימות
את האפשרויות העומדות מול הלווה ומחכה לתגובתו. אם בעל החוב חכם הוא יפרע מייד את
החוב, אך במקרה שבעל החוב אינו חכם יאלץ אדגר להוציא את כלי העבודה שלו, אקדח נחמד
ונוצץ בעל משתיק קול נחמד ונוצץ לא פחות.
אם בעל החוב מתעלם מהפצרותיו המתחשבות
של אדגר וממשיך בסירובו האבסורדי לפרוע את החוב אדגר מכוון את אקדחו למרכז ראשו של
בעל החוב.
לרוב בשלב זה טוען בעל החוב בפני אדגר: "אינך
חייב לפגוע בי אדגר, אתה בן אדם טוב!", יריה אחר כך עונה אדגר לאדם הדומם, "הייתי
אדם טוב, היום אני לא".
| |
סיפור לתחרות "סיפורים עם סוף מפתיע"- אחרית
הסיפור משתתף בתחרות "סיפורים עם סוף מפתיע"
http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=603660&blogcode=10264285
אַחֲרִית
מנהל העבודה היה על סף התמוטטות עצבים. פרויקט הבניה עליו עבד נדחה פעמים אין ספור. ראשית עיכבו אותו הפועלים, כשבאו אליו עם דרישותיהם המגוחכות להעלאה בשכר. אחריהם, היה זה האדריכל שלפתע קבע שתוכניות בנייה הנוכחיות אינן טובות דין ויש להחליפן לאלתר. ועתה, לאחר שכל מכונות הבנייה כבר עמדו במקומן וכל גחמותיהם של עבדיו מולאו, המון של תומכי איכות הסביבה התקבץ בפתח אתר הבניה ומנע את תחילת העבודה במקום. ההמון מחה נגד עקירת העץ הזקן שעמד במרכז אתר הבנייה והפריע לעבודה במקום.
המנהל העביר את מבטו עלהעץ הזקן.
"מה כל כך מיוחד בו?" שאל את עצמו, "הוא יבש, מעוות ונראה מת כולו!" ואכן הסימן היחיד שהצביע על חיותו של העץ היה ענף ירוק אחד שברוב חוצפתו הזדקר לו מבין הענפים הצהובים האחרים עד לקצה צמרתו של העץ. על הענף, בנקודה הגבוהה ביותר של העץ נח לו פרי בודד שבלט לעבר השמיים כמחכה ליד מופלאה שתצא מבין העננים ותקטוף אותו. שום דבר בחזותו של העץ לא רמז על המהומה האדירה שנוצרה סביבו.
לפתע קלט המנהל בזווית עינו תנועה קלה לרגלי העץ, המחשבה הראשונה שחלפה בראשו הייתה שאחד מן המפגינים חצה את חומת המכונות הרחוקה והחליט להגן על העץ בגופו. הוא כבר עמד לקרוא לאחד מן הגברים החסונים הנתונים למרותו שיסלק את הפולש החצוף, אך תחושה משונה מנעה אותו מלעשות זאת. הוא החל להתקרב אל העץ ומצא תחתיו אדם זקן.
הזקן שכב בין שורשיו החשופים של העץ, גבו היה מכופף מעול השנים, פניו חרושות קמטים עמוקים ובגדיו בלויים משימוש. גופו התמזג עם העץ בשלמות כזו, שהמנהל החל לתהות כיצד הבחין בזקן מלכתחילה, נראה היה כאילו זהו מקומו הטבעי לולא היה הזקן בוכה כתינוק בן יומו.
לרגע הרגיש המנהל שעליו להתרחק, לא רק מהזקן והעץ אלא מכל פרויקט הבניה אולי אפילו להחליף מקצוע, העיקר לא להפריד בין העץ לזקן אך הרגע חלף והמציאות הכתה בפניו בחוזקה.
"אדוני!" הוא קרא לעבר הזקן המייבב, אך הזקן לא ענה. המנהל הנבוך החליט להגביר את קולו.
"אדוני!" הזקן הרים את ראשו באיטיות והביט במנהל.
"סליחה אדוני, מדוע נפלו פניך?". הזקן השעין את גבו המכופף על קליפת העץ ושאל במסתוריות, "האם יש לך זמן?". המנהל החל לחשוד שהזקן איבד את שפיות דעתו אך הזקן המשיך, "האם תוכל לעשות חסד עם אדם זקן ותשוש? הקשב לסיפורי, אני חייב להעבירו לפני שיהיה מאוחר מידי...". המנהל, איש עסוק ורציני, לא האמין שהוא עושה זאת אך להפתעתו הרבה, הוא מצא עצמו מתיישב ליד הזקן בין שורשיו הבולטים של העץ. לעומתו הזקן ככל הנראה לא הופתע, כי הוא כבר החל בסיפורו.
"נולדתי לפני שנים רבות, כשהעולם היה צעיר והטבע שלט בכל. הייתי סקרן ומשולהב, רציתי לראות הכול מכל ומייד. התחלתי להסתובב בכל העולם, מתפעל מיופי הבריאה ומטוהר הטבע. היו לי חברים אין ספור וטעמתי מכל הטוב שהעולם הציע.
חייתי את חלומו המתוק של כל אדם, אך לאט לאט חדרה לתוכי ההרגשה שמשהו חסר. למרות חבריי הרבים הרגשתי בודד, וכל מה שהכנסתי לפי לא יכול היה למלוא את החלל הריק שנפער בקרבי. לבסוף יצאתי לחפש, לחפש את האושר. ימים ולילות לא אכלתי או ישנתי, הייתי נע ונד בעולם עד שהגעתי לגבעה הזו. כאן העייפות הכריעה אותי והתמוטטתי לרגלי העץ.
כשסוף סוף פתחתי את עיניי, השמש סנוורה אותי ולא יכולתי לראות דבר, אט אט העולם החל להתבהר ופני אישה נגלו לפני. היא הייתה האישה היפה ביותר שראיתי מעודי, שערה בהיר כפנינה, עיניה כחולות כמצולות הים ופניה מושלמות כפני מלאך.
ברגע בו מבטינו נפגשו ידענו שנועדנו לחיות לנצח ביחד. היא השלימה אותי כמו החלק שתמיד חסר בי. היינו עושים הכול יחדיו, הכרתי אותה לכל ידידיי, הצגתי בפניה את הנופים היפים ביותר והיא בתמורה גילתה לי את הדבר היחיד שלא ידעתי והכרתי, אותי. היינו צעירים ותמימים. אך בעיקר, היינו מאושרים.
יכולנו להמשיך את חיינו יחדיו לעד אבל בשמיים קבעו אחרת... הוא הופיע משום מקום, כאילו האדמה פערה את פיה והגיהינום עצמו הקיא אותו החוצה. הוא לא היה מסוגל להשלים עם אושרנו וחיפש כיצד לפגוע בו ולהחליפו בצער. הוא החל לארוב לנו, כמו צייד שאורב לטרף, רק מחכה להזדמנות לתקוף. עד שיום אחד כאשר היא ישבה לבדה מתחת לעץ, אותו העץ שחיבר בינינו לראשונה, הוא יצא ממחבואו והתקרב אליה בחשאי. בשפתיו החלקות הוא הרעיל את נשמתה ופיתה אותה אליו. מייד אחר כך הוא השליך אותה כפרי רקוב ועזב לחפש מקום אחר לזרוע בו רוע והרס.
היא לא ניסתה להסתיר את אשר קרה, רק ביקשה את סליחתי שוב ושוב.
בתחילה הפניתי את זעמי על עצמי לאחר מכן עליו ולבסוף עליה. השארתי אותה ממררת בבכי למרגלות העץ, ועזבתי. השנים עברו, כעסי שכח, רגשות חדשים תפסו את מקומו, אך את העץ מעולם לא מצאתי שוב, עד היום."
על לחי הזקן הזדחלה דמעה בודדה, מפלסת את דרכה בין קמטיו המרובים. המנהל, למרות אישיותו הקשוחה לא יכול היה שלא להרגיש את כאב הזקן כשלו. המנהל פתח את פיו ואמר: "אני נורא מצטער אך את העץ לא אוכל להציל, הוא יעקר ממקומו, בין אם ארצה בכך ובין אם לא". הזקן הנהן בראשו ופנה ללכת.
לפתע הוא עצר. נראה היה שמתחולל בתוכו מאבק פנימי עמוק, הוא פנה אל המנהל בשקט: "כבר עשית למעני מעל ומעבר בכך שהקשבת לסיפורי אך האם תסכים למלא רק עוד בקשה, אחרונה?" אני חושק בפרי העץ אך איני מסוגל להגיע אליו מפאת חולשת גופי, התוכל להורידו אלי?".
עוד לפני שהשיב מצא עצמו המנהל, בפעם השנייה באותו יום, נותן לרגליו להוליך אותו וכבר עמד על הענף הראשון של העץ. אט אט הוא טיפס במעלה העץ עד לפיסת הצמרת שבה נח הפרי. הוא הושיט את ידו וקטף את הפרי הבודד. ברגע שהפרי ניתק מהעץ רוח חזקה החלה לנשב והעץ כמו ידע את גורלו פלט נשיפה אחרונה ונדם.
המנהל ירד מהעץ והגיש את הפרי לזקן.
פיו של הזקן התעקם לחיוך, ניכר היה שחיוך היה נדיר על פניו ואף גרם לו לסבל רב. הזקן מלמל תודה ותפס את הפרי במבט של תאווה מהולה בשנאה, כמתלבט אם לאוכלו או להשליכו מייד. לבסוף, ללא מילה נוספת, הזקן החל להתרחק מן העץ ומן המנהל ההמום. רגע לפני שהזקן נעלם לעד בין המולת הרחוב הסואן הספיק המנהל לצעוק אליו: "אדוני, לא אמרת לי את שמך?". מבין צופרי המכוניות וצעקות ההמון שמע המנהל צעקה חלושה: "שמי הוא אדם".
נ.ב. "אחרית" בשונה מ-"בראשית"...
| |
עד גיל 21 תגיע לירח
נולדתי בירח מלא ותמיד בכיתי בליקוי לבנה. כשכל החברים שלי שחקו בבוץ אני קניתי אדמה מהירח וכשהם ריחפו בשיעור אני תכננתי לרחף באמת. בזמן שכולם שיחקו בכדור וחלמו להיות שחקנים מפורסמים אני הבטתי בכדור שמקיף אותנו וחלמתי להגיע אליו...
כשגדלתי, הצטרפתי לחיל האוויר מתוך מחשבה שגם אם זה לא יביא אותי לירח זה לפחות יקצר לי את הדרך. עם הזמן עליתי בדרגות ובקילומטרים, אבל משהו תמיד היה חסר, משהו שתמיד נשאר מעל הראש. עד שיום אחד שמעתי את ההודעה: נאסא מחפשת אסטרונאוט ישראלי חדש. מתוך כחמש מאות מתמודדים נשארנו אני ועוד אחד, גם הוא אלוף בתחומו אך רק לי היה את החלום מול העיניים, בגלל זה כנראה שלא ראיתי את זה מגיע, הם בחרו בו. הלום, עזבתי הכול והלכתי הביתה, מתכונן לחזות בשיגור דרך המסך שחיכה לי שם. ברגע האחרון קיבלתי שיחה בהולה: "החלטנו לקחת גם אותך". עליתי על המעבורת,
למאדים.
מנוולים.
| |
הצלצול הוא בשבילי
יש משהו ממש
משונה עם הצלצול, הוא תמיד יתפוס אותך בזמן הכי לא נוח: באמצע ביס בכריך,
בשיא וויכוח עם חבר או סתם כשאתה ממש חייב לשירותים.
למרות כל זאת
ממש כמו בכל בוקר כשהצלצול נשמע אני עוזב את הסנדוויץ' לוקח שלוק אחרון ויוצא
לכיתה. ברגע שאני מגיע מתחיל המרדף אחר הדברים שלי, אני מוציא את הספר מתחתית
הערמה שנערמה על אדן החלון, את העטים אני שולף ממעמקי התיק ואת הכיסא אני מוצא תחת
ילד שאני לא בדיוק מזהה, אולי בגלל שהוא כבר נכנס למצב קטטוני של שינה כשראשו
מכונס בין ידיו. ניעור טוב, צעקה או שתיים והכיסא חוזר לבעליו החוקיים. אין דבר
שאני רוצה יותר מלהניח גם אני את הראש על השולחן ולישון, אבל מייד אני נזכר במקלחת
שחטפתי מהמנהל בפעם הקודמת שזה קרה, "תתבייש לך,
ממך ציפינו ליותר, אתה לא מבין שכל הכיתה מביטה ולומדת?!", מאז זה לא קרה...
אז אני פותח את הספר ומתחיל ללמד.
| |
|