לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עד אור הבוקר


Avatarכינוי:  בת מלך.

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

האומנם?


פרופסור באוניברסיטה הציג שאלה לסטודנטים שלו: "האם כל מה שקיים נברא ע"י אלוקים?"

אחד הסטודנטים ענה באומץ שכן. "אלוקים ברא הכל?", שאל הפרופסור. "כן, אדוני", ענה הסטודנט.

"אם אלוקים ברא הכל," אמר הפרופסור "משמעות הדבר שהוא ברא רוע – מאחר והרוע קיים. בהתאם לעקרון שהמעשים שלנו מגדירים אותנו עצמנו, האלוקים הוא רוע." הסטודנט השתתק. הפרופסור היה מאוד מרוצה מעצמו והתרברב בפני התלמידים שלו שהוכיח שוב שהאמונה באלוקים היא מיתוס.

סטודנט נוסף הרים את ידו ושאל: "האם קיים קור?"

"איזו שאלה? מעולם לא היה לך קר?" הסטונדטים צחקו על שאלתו.

"למעשה, אדוני, הקור לא קיים. בהתאם לחוקי הפיזיקה, מה שאנו מחשיבים כקור, מהווה חוסר חום. את האדם או החפץ אפשר ללמוד לפי העובדה האם יש לו או האם הוא מעביר אנרגיה. האפס המוחלט (460 מעלות פרנהייט) הוא היעדר חום מוחלט. כל חומר בטמפרטורה זו הופך להיות לא פעיל ולא מסוגל להגיב. קור לא קיים, אנו יצרנו מילה זו כדי לתאר מה אנו מרגישים בהיעדר חום."

הסטודנט המשיך: "פרופסור, האם קיים חושך?", הפרופסור השיב שכן. הסטודנט ענה: "אדוני, אתה שוב לא צודק. החושך אינו קיים, הוא למעשה חוסר אור. אנו יכולים לחקור את האור, אך לא את החושך. אנו יכולים להשתמש במנסרה של ניוטון כדי לפרק את האור הלבן להרבה צבעים ולחקור אורכי הגל השונים של כל צבע. אנו לא יכולים למדוד את החושך. קרן אור פשוטה יכולה לחדור לעולם החושך ולהאירו. איך אתה יכול לדעת עד כמה חשוך חלל כלשהו? אתה מודד את כמות האור הקיים. אם כן חושך הוא מושג שהאדם משתמש בו כדי לתאר מה קורה בהיעדר אור."

בסופו של דבר, שאל הסטודנט: "אדוני, האם קיים רוע?" הפעם, הפרופסור ענה בחוסר ביטחון: "כמובן, כפי שכבר אמרתי. אנו רואים אותו כל יום."

על זה ענה הסטודנט: "רוע לא קיים אדוני, רוע הוא היעדר אלוקים. הוא דומה לחושך ולקור – מילה שנוצרה ע"י האדם כדי לתאר את היעדר האלוקים. אלוקים לא יצר רוע. רוע הוא לא אמונה ואהבה, שקיימות כמו האור והחום. רוע הוא התוצאה של היעדר אהבת אלוקים בליבו של האדם. זה כמו הקור, שמגיע כאשר אין חום, או כמו החושך, שמגיע כאשר אין אור."

הפרופסור השתתק והתיישב.

שמו של הסטודנט הצעיר היה – אלברט אינשטיין

ואפילו שהיה אדם שכל עולמו היה המדע, הטבע וה"מקריות" שבעולם כביכול - הוא העיד לפני מותו שיש משהו מעל הכל, יש משהו שהוא אינו מצליח להגיע אליו, יש אלוקים.


אני מודה שנעלמתי. הרגע קראתי את התגובות הנפלאות שלכם מהפוסט הקודם ואני עוד אגיב בחזרה לכל תגובה. אני מרגישה קצת כאילו נחתתי ממקום אחר, קצת לא מאופסת, כי קרו יותר מידי דברים כשלא הייתי פה. אבל אני בטוחה שזה עוד יסתדר. אני רצה לבדוק מה איתכם, קוראיי האהובים! מיד אעשה סבב בלוגים שכזה, לראות מה שלומכם (:

נכתב על ידי בת מלך. , 16/11/2008 15:23   בקטגוריות אמונה, חומר למחשבה, מאמרים, סיפורים מהחיים  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הנס הגדול באסון מגדלי התאומים


דיוויד מילר הוא איש עסקים חרדי, צעיר, שנאלץ מעת לעת לטוס בארה"ב לפגישות עסקים. מלבד מזוודת המסמכים שלו, הוא מחזיק צמוד ללב את תיק התפילין שלו, ומקפיד בנוסף לא להפסיד אף תפילה במניין. באותו יום היה אמור דיוויד לטוס במטוסה של חברת יונייטד טיסה 175, לפגישה עסקית ממנה היה עתיד לקטוף סכום נכבד. האיתות לטיסה הגיע, ודיוויד רץ בזריזות לכוון המנהרה המובילה לכבש המטוס. לפתע צלצל הפלאפון ועל הצג הופיע שמה של אשתו. "כן, רבקה" השיב והניח את תיק התפילין על כסא מתכת שניצב סמוך לכניסה למנהרה. הוא איזן ויישר את הפלאפון על אוזנו והמשיך לצעוד. השיחה הסתיימה, והוא עלה בזריזות לכבש, נכנס למעבה המטוס ותפש כיסא בצד הימני. הוא הביט בשעונו והבחין כיצד דלת המטוס נסגרת, אחרי הנוסע האחרון שעלה. ''להדק חגורות'' ביקש הקברניט. דיוויד הבחין לפתע שתיק התפילין איננו מונח על ברכיו ולאחר הרהור קל נזכר היכן הוא. המטוס התחיל לנוע. דיוויד הנסער פנה לדיילת וביקש ''אנא בקשי מהטייס להמתין לי דקה. שכחתי את התפילין שלי בכניסה למנהרה המובילה למטוס. זה בקושי 30 מטר מכאן. הדיילת השיבה לו בנימוס אמריקני ''סליחה אדוני, יש לוח זמנים מדוקדק. הדלת כבר סגורה''. דיוויד לא ויתר. והוא הרים את קולו. ''אני מבקש לשוחח עם הטייס. זה פשוט לא הוגן. יהודי לא יכול להישאר בלי מצוות תפילין''. נוסעי המטוס הצטרפו אף הם למקהלה ''תנו לו לרדת, ביג דיל תוך דקה וחצי הוא חוזר עם התפילין''. הטייס התעקש: ''סליחה אדוני, אתה לא ממונה פה על לוח הזמנים, ועם כל הכבוד לתפילין שלך ,לחברתנו יש כללים וחוקים ואנחנו גם תלויים בלוחות הזמנים של נמלי התעופה בעולם ובנתיבי טיסה".

''יכולתי כבר כמה פעמים לצאת ולחזור '' זעק דיוויד ''נפלתם פה על הראש?''. בשלב מסויים הטייס נכנע והודיע לנוסע הבעייתי: ''ידידי אני פותח לך את הדלת, רוץ לתפילין שלך, אבל לא תוכל לחזור. אני נועל את הדלת וטס. גוד-באיי. להתראות''. דיוויד ניסה לשכנע שהוא כבר חוזר, שיחמול עליו. הוא פרץ מן המטוס ושעט לעבר המנהרה, בכניסה היה מונח תיק התפילין על אותו כיסא. הוא פנה בריצה חזרה לעבר המטוס אך מאוחר מדי. מנועי הסילון הרעישו ובתאוצה קלה החלה ציפור הברזל בשעטה לקראת מעופה. הבעת אכזבה ניכרה על פניו. העיסקה בסכנה.

טיסת 175 של יונייטד מעולם לא הגיעה ליעדה המקורי. מחבלי ''אל-קעידה'' השתלטו על צוות המטוס באמצע הטיסה, וניווטו אותו לעבר בנייני התאומים, ניו-יורק. אסון ה-11 בספטמבר 2001 למניינם. לפי התוכנית המקורית היו אמורים שני המטוסים להתנגש בתאומים באותה שניה, ולגרום להדף אדיר של רעש, רוח וחום לוהט ולדליקה עצומה במימדים דמיוניים, מה שאמור היה להפוך את הפיגוע לקטלני פי כמה וכמה. מומחים אומרים שבמצב כזה היו אפס ניצולים. 18 דקות נמשך הויכוח בין דיוויד מילר העקשן לבין צוות המטוס. באותן 18 דקות, מן הבהלה עקב פגיעת המטוס הראשון, הספיקו להימלט מן הבנין השני שעדיין ניצב על תילו 10,000 בני אדם.

והנה לפניכם סיפור השגחה; יהודי צעיר שמוסר נפשו על מצוות תפילין, גם אם על פניו הוא הולך להפסיד כסף גדול, העיקר לעשות רצון השם, לפני רצון הכיס. רבבה של אנשים בתוכם גם אלפי יהודים, קיבלו את חייהם במתנה בזכות התפילין של דיוויד מילר, ליתר דיוק בזכות מסירות נפשו לא לאבד מצווה יקרה זו. ובזכות זה גם הוא בעצמו ניצל.

 


מאותו פיצוץ נוראי לא עלינו היו יכולים למות הרבה יותר, אילולא אותו דיוויד מילר!

(הסיפור נלקח מאתר שופר)

נכתב על ידי בת מלך. , 14/10/2008 20:05   בקטגוריות אמונה, מאמרים, סיפורים מהחיים, ניסים ופלאי עולם  
95 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



3,449

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבת מלך. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בת מלך. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)