לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שלום לכולם זהו טור הירהורים בנושא החברה בה אנו חיים. טור בו בידכם כקוראים תינתן היכולת להשפיע עליו ועל תוכנו (לכן חשובה תגובתכם).


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      




הוסף מסר

11/2008

ישראל והדמוקרטיה של אובמה


 

 

 

ברק אובמה, הוא כפי הנראה נבחר להיות נשיא ארה"ב החדש, מה שעולה לאור ספירת הקולות בארה"ב. אובמה, הסנאטור מאילינוי,  שהפך להיות נשיא ארה"ב הראשון בעל גוון העור השחור, פרץ מחסום פסיכולוגי עצום הקיים באומה האמריקאית. בבחירתו לנשיאות הוא מסמל את האפשרות כי כל אזרח בארה"ב, גם אם צבע עורו אינו לבן, יכול להגשים את חלומותיו ולהגיע רחוק. הוא מסמל את התגשמות החלום האמריקאי עבור בני המהגרים והשחורים הרבים החיים בארה"ב ומספק תקווה לשינוי. הוא מוסיף את האמונה שנפתח דף חדש בהיסטוריה לא רק האמריקאית אלא בעולם כולו. יוצר מעין תקווה עולמית המהולה בפחד בדבר שינוי, בדומה להלך הרוח בישראל בסוף שנות ה70 עם בחירתו של בגין בראשות מח"ל לראשות הממשלה.

הבחירה באובמה צריכה לסמל גם עבור אזרחי ישראל את האפשרות לשינוי. האפשרות להמשיך לחלום ולהאמין שיום יגיע וגם כאן כל אזרח יוכל לנסות להגשים את רצונותיו באופן השווה לרעהו. הזדמנות ליצירת שיווין אזרחי והוגנות כלפי בני האדם השונים החיים במדינה. זוהי התגלמותה של הדמוקרטיה בשיאה, דמוקרטיה אמיתית הוגנת ממש בדומה למה שהתכוונו מייסדי המדינה. בארה"ב זה כבר קרה הדמוקרטיה ניצחה את הגזענות, הדמוקרטיה ניפצה אמונות חושכות.  אך בישראל מה מתרחש? האם הדמוקרטיה באמת מאפשרת לכל אדם להגשים את רצונו? האם כל אדם שווה לרעהו???. חשוב להדגיש, זה לא שהדמוקרטיה בארה"ב מושלמת (מצב שכזה גם לא אפשרי), אך עלינו לקחת ממנה את הדברים הטובים בה, כשבראש ובראשונה שוויון הזכויות.

אל לנו להיתמם ולטעון כי ישראל הינה מדינה דמוקרטית ונאורה, זה נכון אולי ביחס למספר מדינות ערביות, אך  זה עדיין אינו מספיק. ישראל היא מדינה בה הגזענות והאפליה קיימות בגלוי וגם שלא בגלוי. רק לאחרונה שמענו את כבוד ראש ממשלתנו אהוד אולמרט יוצא בחריפות נגד אנשי ימין קיצוני ומכנה אותם מסיטים בעודו אינו אומר דבר על קריאתו של סטודנט ערבי (באוניברסיטה העברית)  לשמעון פרס (נשיא המדינה) "רוצח ילדים". רק לפני מספר שבועות ראינו את המהומות בעכו ואופן הצגתם בתקשורת. האם זהו השוויון? זוהי דמוקרטיה?, הדמוקרטיה מתחילה בהתבטאויות (כמובן של אנשי יחוס במדינה) ומסתיימת בחוקים ושיויון מעשי. לכן, אנו צרכים להביט על הבחירות בארה"ב ולקחת מהם התקווה והברק בעניים של המהגרים והשחורים ולהעבירו גם לאזרחים בישראל. תקווה שאם תעבור תוכל אולי במקצת להתחיל לשנות הדמוקרטיה בישראל, שהרי רק תקווה יכולה להביא לשינוי. נסיים במה שאמר הנשיא אובמה בנאומו "הכול אפשרי באמריקה", ונוסיף לכך," ומתי גם בישראל?".

         

נכתב על ידי אזרח , 5/11/2008 09:08   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  אזרח

מין: זכר





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)