לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שלום לכולם זהו טור הירהורים בנושא החברה בה אנו חיים. טור בו בידכם כקוראים תינתן היכולת להשפיע עליו ועל תוכנו (לכן חשובה תגובתכם).


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031




הוסף מסר

1/2009

מלחמה והפגנה


 

שלום לכולם לערבים וליהודים.

 

דגלי פלסטין הונפו אתמול בתל אביב בהפגנה נגד הפעולה בעזה. האישור להנפת הדגלים התקבל על ידי בג"ץ  הסמכות השיפוטית העליונה בישראל. אז האם זה בכלל מותר או שזהו אקט אנטי מדיני? אולי בכלל אסור לערביי ישראל להפגין נגד הלוחמה בדרום?.... זהו דיון מורכב אך חשוב הטומן בחובו הרבה גזענות חשש וכבוד. דיון שיצר התלהמות תקשורתית באחרונה והשמיע בעיקר את המתנגדים להפגנות הלא פטריוטיות הללו.

תחילה חשוב שנזכור באיזו מדינה אנו חיים. עד כמה שידוע לכולם אנו חיים במדינה יהודית אך דמוקרטית. במדינה דמוקרטית זכות ההפגנה הנה צעד בסיסי עליו מתקיימים ערכי הדמוקרטיה. הזכות להביע את דעתך גם אם הינה שונה מדעת הרוב. המדינה צריכה לאפשר לכל אזרח להביע דעתו באופן שאינו פוגע באיש. הפגנה לא אלימה הינה דרך מכובדת לעשות זאת. 

כולם יודעים שהמבצע בעזה לא מקובל על כל אוכלוסיית המדינה ממש כפי שהוא אינו מקובל על מדינות מסוימות. כמו בחיים תמיד יש בעד ונגד, אין דעה אחת לשום כיוון יש המאמינים בגיהאד ויש המאמינים בערך החיים, יש המאמינים שהדת היא העיקר ויש הטוענים שהינה תוספת לחיים וכן יש עוד הרבה הבטים להסתכלות על דברים. כל אחד רואה את שקרוב אליו וכך גם ערביי ישראל רואים בפלשתינים כיותר קרובים אליהם מאשר התושבים בדרום. על שאר אזרחי ישראל שתומכים במבצע להבין מהיכן מגיע דרישה זו של ערבים להפגין נגד המבצע של חיילי צה"ל. התומכים במבצע יכולים לצאת בהפגנות נגד, כפי שהיה אתמול בתל אביב ובנהריה, אך לא לשלול את זכות הערבים והשמאל להפגנה. עלינו לזכור זו מלחמה בה נפגעים אזרחים מכל הצדדים והבעת דעה של בעד או נגד בנושא הינה חשובה לכל אזרחי ישראל. אזרח ערבי תושב חיפה בימים האחרונים נתן לי הסבר מדוע הוא חושב שההפגנה הערבית היא לגיטימית. "תחשוב על ההפגנות והרעש שעושים היהודים כאשר קורה משהו בעולם נגד יהודים", הוא אמר לי," גם לנו יש זכות להפגין נגד הרג האזרחים ברצועה שהם בני העם שלי". לדעתי דבריו חשובים ומעוררי מחשבה קל וחומר במדינה דמוקרטית לאומית כמו ישראל.(אני מקווה שלהבא כאשר תראו מפגין ערבי בעד אחיו ונגד המדינה נסו לחשוב מה אתם הייתם עושים לו יהודי היה נפגע ברחבי העולם כמו מאנטישמיות)

אני מקבל את דבריו וחושב כי כל עוד ההפגנות הערביות נערכות ללא אלימות וללא קריאות כמו "איטבח אל יהוד" הם לגיטימיות, אך ברגע והם חוצים קו זה על המדינה יש לפזרם אפילו בכוח. אם אנו מעוניינים לתמוך בצה"ל עלינו פשוט להפגין בחזרה. הפגנות שעומדות בכללי המשחק הדמוקרטי. הבעת דעות המותרת ללא אלימות במדינת ישראל. על כך יש לשבח את בג"ץ והמשטרה  על שמאשרים הפגנות של הצד המתנגד למבצע בעזה. כל זה נכון ומקובל אך דבר אחד איננו מקובל לדעתי  וזה הנפת דגלי מדינה או ארגון העוינים את המדינה בלב ההפגנה או המדינה בשעת מלחמה. ארגוני טרור או מדינת אויב אינה צריכה לקבל לגיטימציה בלב מדינה ריבונית הנתונה במלחמה. עד כמה שידוע לי הרשות הפלשתינאית והחמאס עדיין אינם במצב של שלום עם מדינת ישראל. לדעתי יחסי המדינות הם יחסי איבה ושנאה. וכמובן שדבר זה מרגיז כאשר המשטרה אוסרת, בחשש לפרובוקציה, על מפגינים עם דגלי ישראל להתקרב להפגין בקרוב למפגינים עם דגלי הרשות הפלשתינאית.

בהחלטתו לאשר את הנפת הדגלים הפלשתינאים בלב ההפגנות בתל אביב וכו' בג"ץ טעה כיוון שאפשר למפגיני השמאל והערבים ליצור פרובוקציה בעת מלחמה. כאשר בעת ובעונה אחת בג"ץ דחה את הפגנת אנשי הימין באום אל פחם בחשש מפרובוקציה בימים האחרונים. מכאן שבג"ץ אולי בתום לב יוצר פרובוקציות מסוימות. הוא חייב להתחיל להחיל דין שווה הן על יהודים והן על ערבים ולא איפה ואיפה. בג"ץ לא צריך להתנצל בפני הערבים ולהתכופף כדי שיחושו מרוצים במדינה כיוון שכך הוא רק מלבה את השנאה בין הלאומים השונים הקיימים במדינה. אם אם תיתן לאחד מבניה היתר לאכול סוכריה על מקל ועל האחר תאסור, הכעס והקנאה ילובו בן האחים.

מה שחשוב שנזכור ממלחמה זו הוא שכולנו בני אדם, גם הערבים וגם היהודים, גם בעזה וגם בישראל. הבעת דעה שונה  וההקשבה לה חשובה לדמוקרטיה ולנו כבני אדם.  וכפי שאני מעוניין שלא יפגעו אזרחים ישראלים עדיין אני מקווה שלא יפגעו גם אזרחים פלשתינאים, אך לצערנו במלחמה אין מנצחים כולם מפסידים. תמיד נפגעים משני הצדדים. תמיד המלחמה פותחת פצעים ולא סוגרת אז בואו רק נסתכל מעט קדימה ונחשוב כיצד דואגים שהפצעים לא יהפכו למוגלתיים לשני הצדדים.

 

הרבה בהצלחה לחיילי צה"ל בהגנתם על תושבי הדרום ושיחזרו הביתה בשלום.

וכמובן הרבה תקווה שאזרחים משני הצדדים הן מישראל והן מעזה לא יפגעו במלחמה זו.

 

 

שבוע טוב 

נכתב על ידי אזרח , 4/1/2009 09:25   בקטגוריות אקטואליה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי:  אזרח

מין: זכר





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)