לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שלום לכולם זהו טור הירהורים בנושא החברה בה אנו חיים. טור בו בידכם כקוראים תינתן היכולת להשפיע עליו ועל תוכנו (לכן חשובה תגובתכם).


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728




הוסף מסר

2/2009

מה הבחירות אומרות עלינו


היום לאחר ששקע אבק קולות החיילים, האסירים וכל השאר שהצביעו במעטפות הכפולות, ניתן לשאול מה אומרים עלינו תוצאות הבחירות האחרונות. מה הם אומרים על מדינת ישראל הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון.

כן אז הגענו למצב בו יש ניצחון ללבני (המפלגה הגדולה בישראל) 28 מנדטים לקדימה לעומת 27 מנדטים לליכוד. וניצחון לגוש הימין, בראשות הליכוד, לו יש עליה מ כ 50 מנדטים ל 65 בעוד לגוש השמאל כולל הערבים יש ירידה משבעים ל כ 55 . אז מי באמת ניצח? השמאל או הימין? ציפי או ביבי? ואלי בכלל אביגדור ליברמן, שהפך את ישראל ביתנו למפלגה השלישית בגודלה בישראל? האמת שמי ניצח זה לא מעניין אלא מה אומרות התוצאות הללו על אזרחי מדינת ישראל.

לדעתי העם אינו מבין מערכת בחירות מהי. אינו מבין מה חשיבותה של אידיאולוגיה, אינו מבין את הרעיון להיות בעד ולא נגד (להציע פתרונות ולא רק להתנגד להם), אינו מבין את תפקידו בעיצוב השלטון. העם מבין דבר אחד איזו דמות נערצת עליו יותר, איזו פרסונה מצטלמת יותר טוב ואיזה תצטלם טוב עם הנשיא האמריקאי.

מצד אחד העם בחר את קדימה למפלגה הגדולה על בסיס פרסונלי נטו. על בסיס המראה של ליבני והשנאה ששדרה כלפי ביבי (לצערי דווקא היא הפכה את הקמפיין לאישי. היא ויועציה). שנאה שהביאה את המפלגה לשמירה על כוחה למרות שלא עשתה דבר אלא רק מלחמות ושחיתות במהלך הקדנציה הקודמת. מי זוכר לאחר התוצאות שקדימה היא זו שהביאה למלחמת לבנון, למלחמת עזה, לשחיתות ולתיקים הפליליים של אולמרט, הירשזון, רמון, רוחמה בלילא אברהם ועוד. מי זוכר שבגלל קדימה הלכנו לבחירות.

מצד שני העם בחר להכפיל את כוחו של הליכוד ולהגדיל את גוש הימין, למרות ביבי. העם בחר בדרך אידיאולוגית של שינוי היחס לוויתורים המפליגים ובדרך הכלכלית של הקפיטליזם. העם בחר לשנות את השלטון של קדימה שהתקיים במשך שנתיים וחצי. דרך אגב שלא יספרו לנו סיפורים הרי זה ברור שמי שבחר בגוש הימין האמין ורצה לקוות שביבי יהיה ראש הממשלה, כן אפילו מצביעי ישראל ביתנו ציפו כי ביבי יהיה ראש הממשלה. אותם מצביעים הצביעו לשנות. לשנות את שלטון קדימה לשנות את מה שהיה נהוג עד כה.

מפילוח החלוקה של הערים ואזורי ההצבעה. ניתן לראות באופן מעניין היכן ניצח הימין והיכן נצחה קדימה והשמאל. הישובים כמו ראש הנקרא, נהריה , אשקלון, אשדוד, שדרות ובאר שבע שסבלו מלחמות תחת קדימה הצביעו לימין וכן גם ירושלים וישובי הפריפריה. בעוד הערים תל אביב, גבעתיים, הרצליה רמת גן הוד השרו, חיפה והקיבוצים הצביעו קדימה.  

בעצם ישנה חלוקה בעם הזה לשני קטבים ששום שיטת בחירות לא תשנה. יש את החיים בבועת המרכז ממעמד הביניים ומהמעמד הגבוה אשר יפעלו בצורה עיוורת (חלילה לא מתוך שנאה אלא מתוך תחושת אדונים ) העיקר לגרש את גוש הימין. ויש את האנשים מהפריפריה והמקומות הנידחים וישובי הספר החיים את מהלך המדינה ופעימות ליבה, אנשים ממעמד הביניים-הנמוך ומהמעמד הנמוך, אשר יהיו מעוניינים לנצח בקרב את השמאל (חלילה לא מתוך שנאה אלא מתחושת עבדות) ולשנות את דרך התנהלות המדינה.

ממש לא עם מאוחד אלא עם מפוצל ממש כמו בעת המהפך ב 77 על ידי מנחם בגין. עם בו יש אנשים השולטים במדינה המנותקים מהמציאות ומהרעות החולות שיש בה ( שחיתות, חלום אוטופי על שלום, שקר ורמאות) ומולם אנשים החיים את המציאות הקשה יום יום (מלחמות, פרנסה, והרגשת נחיתות) אשר מעוניינים להפוך את השיטה. ממש מתח בין עבדים לאדוניהם.

הבחירות הראו כי העבדים נצחו את אדוניהם אך האדונים החליטו להמשיך ולהלחם ולטעון לניצחון. העיקר הניצחון לא חשוב איך "קרב בלימה" כמו שאמרו בקדימה "זה או אנחנו או הם". האדונים (קדימה והשמאל) נצחו בנקודות, אך הפסידו לעבדים (גוש הימין) במלחמה. עכשיו האדונים ינסו לכפות שלטונם בכוח ולטעון לניצחון הוגן למרות שאין להם תמיכה בציבור. העבדים שנצחו למרות קרב הבלימה שערכו האדונים מעוניינים לשבת ולהחליף את אדוניהם, אך דבר זה לא יהיה קל כי האדונים לא מוכנים לעזור למרות ההפסד.

עם אחד שני מעמדות. עם בו לעולם לא תהייה הבנה של דמוקרטיה מהי בשל העובדה כי קיימים מעמדות והמעמד השולט יתגייס במלוא המרץ בכדי למנוע כל מהפך. כל זאת גם אם דרכו של השולט כשלה והוא מודע לכך. בשל כך מפלגת קדימה הפכה את הקמפיין לאישי ציפי מול ביבי, כי אין לה דבר ולא חצי דבר להתפאר בו, אלא רק להכפיש את האחר ולערוך קרב בלימה שמה ירדו האדונים ממעמדם.

ואם נסכם בתקווה. אולי בזמן כלשהו תהיה הבנה כי אין צורך במעמדות, כולם שווים, ואין לחשוש שמא חלק בעם ינצח. אז אוליי תהיה לנו דמוקרטיה אמיתית בה כל אחד יוכל להיות לבסוף ראש הממשלה. בלי הצורך בעיתון מגוייס למען מועמד זה או אחר (ישראל היום-ביבי, ידיעות אחרונות-לבני) ובלי הצורך בקרבות בלימה הנובעים מפחד. מי אמר אמריקה וברק אובמה?! 

נכתב על ידי אזרח , 13/2/2009 12:16   בקטגוריות אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על העיוורון ועל קדימה


יום הבחירות לממשלה מתקרב. היום החשוב ביותר בעבור כל אזרח החי במדינה דמוקרטית. היום בו ניתנת לאזרח האפשרות לבחור את המנהיגים שלו ואפילו את כיוונה העתידי של המדינה. בישראל זה יקרה ביום שלישי הקרוב ה 10.02.09. כל אדם בעל זכות בחירה יוכל להשפיע על עתיד המדינה בה הוא חי.

בישראל לצערנו זה קורה יותר מידי בזמן האחרון. עוד לא נמצא האיש שייצב את המדינה ויחזיק בשלטון באופן תקין וראוי למשך קדנציה שלמה (אם משהו שכח קדנציה מלאה היא 4 שנים). אי יציבות שהחלה להתעצם מהרגע שנרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. האי יציבות כללה את ביבי שלוש שנים, ברק שנה אחת, שרון שלוש שנים כימני, שרון שלוש שנים עם היבט שמאלי ובשנתיים האחרונות אהוד אולמרט בראשות קדימה. החברה בישראל נקרע בעקבות רצח רבין והסכם אסלו, קרע שמקשה על יצירת שלטון יציב שיהיה מוסכם על רוב העם.

מאז ההודעה על קיום הבחירות הרהרתי שוב ושוב במי לבחור בבחירות הקרובות למי להצביע על מנת להשפיע. רציתי לצור יציבות מדינית או סתם למצוא את הכיוון הנכון ביותר שהמדינה צריכה למשוך אליו. מכל חיפושי אני עדין מתלבט, כן לא הצלחתי לבחור את הפתק שאשים בקלפי. לאחר שעברתי על כל מפלגה ומה שהיא מציעה הצלחתי להגיע רק למסקנה אחת והיא: העם שלנו כנראה מטומטם. אולי זה רק אני המטומטם אבל עדין אינני מצליח להבין את בחירתו של העם.

אני מדבר על מפלגת "קדימה" המפלגה שלפי הסקרים ממשיכה להתקיים ואף לבעוט. לא "העבודה", לא "מרצ" לא "הליכוד" ואפילו לא המפלגות הערביות. "קדימה" מפלגה שאין לה מצע אין לה דרך אלא רק אנשים שבחרו בה בגלל ההבטחה לכסא בכנסת.

מדהים אותי העיוורון בו אנו חיים כאזרחים דמוקרטיים. אנשים הצביעו "קדימה" בבחירות האחרונות למרות שלא היה מאחורי דבר ואפילו לא ראש הממשלה לשעבר שרון. אנשים ממשיכים להצביע לקדימה כאילו שהתגלתה להם דרכה החדשה. "קדימה" מורכבת מאנשים שנהרו אחרי שרון כמו דליה איציק, חיים רמון, שמעון פרס, שיטרית, רוחמה אברהם, אהוד אולמרט, ציפי לבני ועוד. אנשים שידעו שהכסא מובטח להם ולכן הם הלכו בעקבות "המלך" שרון. אנשים שגילו את עיוורונו של העם הבוחר והבטיחוו לעצמם כסא "מרופד" בממשלה הבאה. הדוגמה הבולטת לנהירה אחר הכסא הייתה בזמנו ההצהרה של שאול מופז כי לא עוזבים בית, הצהרה אותה אמר בעודו היה שייך לליכוד כמה ימים לפני שעבר למפלגת קדימה.  אפילו דבר זה לא גרם לעם להתפקח.

לצערי גם היום העם ממשיך באותה הדרך של עיוורון. המפלגה המרכיבה את הממשלה הנוכחית בשנתיים האחרונות והגיע לבחירות מוקדמות, עדין קיימת בצורה מרשימה. למרות השחיתות של החברים בה, למרות ניהול המדינה באופן כושל, למרות הכישלון של מלחמת לבנון ועזה ולמרות אי היציבות וההססנות בקבלת החלטות של העומדת בראשה, היא עדין ממשיכה להתקיים. אם כך מדוע נערכים בחירות? מדוע נאלצנו להקדים אותם ולבזבז כסף? מדוע העם דרש שיוחלף השלטון?

אל לאיש להיתמם "קדימה" לא השתנתה כלל. אותם אנשים (זאב ביילסקי ונחמן שי הם לא דוגמה לשינוי) אותה אי בהירות ואותה יהירות ושחצנות של המובילים אותה. לדעתי ההצבעה ל"קדימה" היא אות קלון חברתי שלנו כישראלים. אסור לנו כאזרחים רציונאליים ודמוקרטים לבחור במפלגה שנבנתה על בסיס לא דמוקרטי בעליל (שרון בחר את אלו שירכבו את המפלגה משיקולי מנדטים ונוחות). מפלגה שאינה מציגה שום דרך ושום אלטרנטיבה אלא אי בהירות כללית. מעין ניסיון לערפל את החושים שלנו ולהמשיך לסמא את עינינו. מבחינה מצפונית ומוסרית אסור לנו להצביע למפלגה הזו. אני מעדיף להצביע למפלגה ערבית (כמו חד"ש) שהוקמה באופן דמוקרטי ובעלת רעיון וחזון מאשר לחצות את קווי העיוורון ולסמא את עיני.

כפי שאמרתי בעבר אני מחזק את ידיהם של אזרחים שהולכים להצביע וגם את זכותם לבחור במה שנראה להם נכון. כך שעליכם לבחור במי שתרצו כמו שאני יעשה לאחר שאחליט אך גם לזכור כי בגלל העיוורון היטלר (יש"ו) עלה בגרמניה לשלטון. כן גם הוא עלה לשלטון באופן דמוקרטי. אז אנא מימכם לכו להצביע אך הביטו לאמת בעיניים וזכרו שהחלטתכם מהווה חלק מכל שלטון שיבוא על מדינת ישראל ( וכן גם הימנעות מהצבעה משפיעה).

אז כל טוב ובהצלחה לכול האזרחים, למדינתנו ולמפלגות שינהיגו אותם אם בקואליציה ואם באופוזיציה. שיגיע שלטון שרק יטיב עם מדינתנו.        

נכתב על ידי אזרח , 5/2/2009 20:42   בקטגוריות אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





Avatarכינוי:  אזרח

מין: זכר





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאזרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אזרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)